abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14300677
20 tot 30 pk met alleen een andere pijp? Das vrij fors of niet?
  zaterdag 1 november 2003 @ 17:33:43 #27
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_14301216
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 17:14 schreef _VoiD_ het volgende:
20 tot 30 pk met alleen een andere pijp? Das vrij fors of niet?
ik wilde het niet zeggen
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zaterdag 1 november 2003 @ 17:42:52 #28
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_14301478
Op een auto met turbo kan het wel veel schelen, op een ongeblazen motor helpt het geen drol.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_14301797
gaat dit hele topic nou alleen over het veranderen van uitlaat? Wat een 'project'!!
  zaterdag 1 november 2003 @ 19:28:08 #30
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_14304052
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 17:42 schreef Sjoewe het volgende:
Op een auto met turbo kan het wel veel schelen, op een ongeblazen motor helpt het geen drol.
Maar niet zo veel
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_14304959
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 19:28 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Maar niet zo veel


maar volgens de mensen van uitlaten.com, die het spul aan hem verkopen, is dat natuurlijk wel zo!
pi_14312735
Alles met maggies, je kan het echt merken. De bak gaat nu gewoon zeg maar als je harder dan 60 gaat in de 2 breek ie los met de wieltjes, bij vol gas dan. Zeg maar een duidelijke performance winst van vele pk's. Ik geloof echt wel in de 20-30, maar kan ook meer zijn.

En het project is uiteraart niet alleen de uitlaat, maar ook andere dingen, die later worden toegevoegd als performance upgradejes.

Tot nu toe heb ik alleen de uitlaat en de bobine vervangen.
Binnen kort komen er nog nieuwe Magnacor 8.5mm wires in, en misschien nieuwe bougies.

pi_43577677
Ok, ff bijwerken. Ik zag net dat projecten lijstje, en toen zag ik mijn project er ook bij staan.

Dit project is een langdurig project, waarbij het gaat om 1 onderdeeltje per jaar, of soms meer.

Nieuw na de laatste post is:
- een nieuwe sport koppeling DXD Southbend clutch uit USA
- een nieuwe chip(geen boostcut meer)
- de bovengenoemde Magnacor 8.5mm wires
- nieuwe boxjes(canton pullman RS1)
- mooie aldi radio (MP3, sdkaartje, usb, etc.).

Next:

- Open luchtfilter
- Brandstof druk regelaar(dan kan de turbo druk omhoog zonder dat de motor slecht loopt)
- Misschien een betere brandstofpomp
pi_43577834
Is het een 1ste generatie ford probe? met een 2.2i 12v turbo intercooler?

Zoja; mooie mazda heb je (dat model heeft namelijk het onderstel van de mazda 626 coupe en een mazda motor)

Ik heb dan het zelfde blok klaar staan voor me mazda. Heb je overigens die electrische instelbare dempers
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  woensdag 15 november 2006 @ 15:03:00 #35
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_43577887
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:55 schreef bonfie het volgende:
Ok, ff bijwerken. Ik zag net dat projecten lijstje, en toen zag ik mijn project er ook bij staan.

Dit project is een langdurig project, waarbij het gaat om 1 onderdeeltje per jaar, of soms meer.

Nieuw na de laatste post is:
- een nieuwe sport koppeling DXD Southbend clutch uit USA
- een nieuwe chip(geen boostcut meer)
- de bovengenoemde Magnacor 8.5mm wires
- nieuwe boxjes(canton pullman RS1)
- mooie aldi radio (MP3, sdkaartje, usb, etc.).

Next:

- Open luchtfilter
- Brandstof druk regelaar(dan kan de turbo druk omhoog zonder dat de motor slecht loopt)
- Misschien een betere brandstofpomp
als je dan ook de foto's even kunt herstellen...?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_43578574
quote:
Op woensdag 15 november 2006 15:00 schreef casejunkie het volgende:
Is het een 1ste generatie ford probe? met een 2.2i 12v turbo intercooler?

Zoja; mooie mazda heb je (dat model heeft namelijk het onderstel van de mazda 626 coupe en een mazda motor)

Ik heb dan het zelfde blok klaar staan voor me mazda. Heb je overigens die electrische instelbare dempers
Ja een 2.2i 12v turbo intercooler.(Mazda F2T blok)

De buitenkant is nog wel van ford

Wist je dat de startmotor en de rotor, en verdeelkap van mitsubisie zijn?

Jaja, het is een echte "we hebben nog wat onderdeeltjes, wat doen we er mee" kar?

Gelukkig de goede onderdeeltjes.

Want de electronisch instelbare dempers zitten er op. Soft is fijn op klinker weggetjes, en sport voor asvalt. En ook de automatisch gordels zijn een leuke uitvinding.

P.S. De site van mij wordt aangepast, en daarom zijn de fotos even afwezig. sorry
  woensdag 15 november 2006 @ 15:42:43 #38
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_43579263
quote:
Op woensdag 15 november 2006 15:24 schreef bonfie het volgende:

[..]

Ja een 2.2i 12v turbo intercooler.(Mazda F2T blok)

De buitenkant is nog wel van ford

Wist je dat de startmotor en de rotor, en verdeelkap van mitsubisie zijn?

Jaja, het is een echte "we hebben nog wat onderdeeltjes, wat doen we er mee" kar?

Gelukkig de goede onderdeeltjes.

Want de electronisch instelbare dempers zitten er op. Soft is fijn op klinker weggetjes, en sport voor asvalt. En ook de automatisch gordels zijn een leuke uitvinding.

P.S. De site van mij wordt aangepast, en daarom zijn de fotos even afwezig. sorry
Ben benieuwd!
pi_43579746
Oh ik zie dat dit echt lang geleden is, ik heb namelijk ook de greddy profec b boostcontroller erin zitten en de greddy turbo timer, met leuke klok feature. Als je begint te rijden dan meet hij de 0-100 tijd en zo.
pi_43579924
quote:
Op woensdag 15 november 2006 15:24 schreef bonfie het volgende:

[..]

Ja een 2.2i 12v turbo intercooler.(Mazda F2T blok)

De buitenkant is nog wel van ford

Wist je dat de startmotor en de rotor, en verdeelkap van mitsubisie zijn?

Jaja, het is een echte "we hebben nog wat onderdeeltjes, wat doen we er mee" kar?

Gelukkig de goede onderdeeltjes.

Want de electronisch instelbare dempers zitten er op. Soft is fijn op klinker weggetjes, en sport voor asvalt. En ook de automatisch gordels zijn een leuke uitvinding.

P.S. De site van mij wordt aangepast, en daarom zijn de fotos even afwezig. sorry
Mazda gebruikt erg vaak onderdelen van Mitsubisie. Ook de luchtmassameters zijn vaak van mitsibisie uit die tijd. Verder is de Probe een samenwerkingsverband tussen Mazda en Ford. Mazda heeft het onderstel en motor geleverd. Dit is ook het geval bij de 2de generatie Probe's. Alleen bij de 3.0 V6 uit de 1ste generatie is niet van Mazda.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_43580544
Ik haat luchtmassameters, want ze meten niet de hoeveelheid lucht die er weer uit gaat... Je kan dus geen BOV installeren, zonder problemen. Doe mijn maar een MAP sersor, veel beter. Maar goed, ik moet maar zien te leven met dat grote blok(sensortje is een groot log apparaat).
pi_43580586
wel een ultrakick van ruim 3jaar maargoed
Back to the 70's
  woensdag 15 november 2006 @ 16:47:23 #43
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_43580692
Daarnaast; 20% vermogensstijging met een uitlaat? :|
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_43580979
Niet alleen de uitlaat. Maar goed, het voelt een gigantische bult vlotter, als je de downpipe achter de turbo groter hebt, want dan is de turbo veel sneller op volle kracht. Alleen het is zo dat de volle kracht zo'n beetje het zelfde is.

Nu met de boostcontroller, kan je veel meer merken. Dat is wel een grote bak extra vermogen.
Hij loopt nu op 12PSI = ongeveer 0,8 bar

Als de brandstofdrukregelaar er inzit dan ga ik naar 16 PSI = ongeveer 1,1 bar.

Dan komt de motor helemaal goed tot zijn recht.

Oh, in USA hebben andere getunede probes, met zelfde mods 200+ pk/s gehaald.

Maar als het klaar is, dus met de brandstofdrukregelaar en luchtfilter, dan ga ik wel naar de vermogensbank.

Dan zijn we wat er precies aan verbeterd is.

[ Bericht 19% gewijzigd door bonfie op 15-11-2006 17:09:19 ]
pi_43581157
Iemand nog een Ford Probe uit 96 kopen? 102K op den tellerd. Die van mij staat te koop.
Jesus saves but death prevails.
pi_43581236
quote:
Op woensdag 15 november 2006 17:16 schreef Shivo het volgende:
Iemand nog een Ford Probe uit 96 kopen? 102K op den tellerd. Die van mij staat te koop.
Zit geen turbo op, dus is neit zo makkelijk te tunen als die van mij...

Probeer je verkoop eens op www.probeclub.nl

P.S. Probes na 1993 hebben nogal eens ontstekings problemen, is dat bij jou ook?
pi_43581283
quote:
Op woensdag 15 november 2006 17:21 schreef bonfie het volgende:

[..]

Zit geen turbo op, dus is neit zo makkelijk te tunen als die van mij...
Is nieuw model idd, de 2.0L versie. Zonder turbo.
quote:
P.S. Probes na 1993 hebben nogal eens ontstekings problemen, is dat bij jou ook?
Nee, nooit last van gehad. Uberhaupt loopt dat ding als een zonnetje
Jesus saves but death prevails.
pi_43581425
quote:
Op woensdag 15 november 2006 17:25 schreef Shivo het volgende:

[..]

Is nieuw model idd, de 2.0L versie. Zonder turbo.
[..]

Nee, nooit last van gehad. Uberhaupt loopt dat ding als een zonnetje
Kan je even een linkje posten naar de verkoop topic of site, en daarna weer ontopic?

Dank
pi_43582070
Tuurlijk, de link is hier te vinden.
Jesus saves but death prevails.
pi_43600777
quote:
Op woensdag 15 november 2006 16:47 schreef MikeyMan het volgende:
Daarnaast; 20% vermogensstijging met een uitlaat? :|
Een goede uitlaat geeft bij deze motor zo'n 13 tot 15 PK extra maar zeker geen 20% idd. Dat zou namelijk 30PK zijn. 30PK zou pas halen als je een andere turbo, grotere injectors, enz hebt en rond de 250 tot 300 PK zit.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')