quote:Dan ben je verkeerd ingelicht. Dat is nou juist een van die cultuurverschillen die het hele proces zo moeilijk maakt.
Op maandag 04 juni 2001 23:30 schreef Midioot het volgende:
ik ben er van overtuigd dat ze zulke dingen in hun geboorteland wel laten.
Maar, ik stop ermee, jouw hele betoog is toch gebaseerd op 'ik ben ervan overtuigd' en 'ik weet zeker' en 'fatsoen' (alsof dit soort dingen met een gebrek aan fatsoen te maken heeft zeg, kom op).
quote:Jij weet blijkbaar wel de oorzaak, die openbare verkrachting uitgevoerd door allochtonen goedpraat, waarom help je mij ook niet aan die wetenschap ???
Op maandag 04 juni 2001 23:38 schreef Koekepan het volgende:
Dan ben je verkeerd ingelicht. Dat is nou juist een van die cultuurverschillen die het hele proces zo moeilijk maakt.Maar, ik stop ermee, jouw hele betoog is toch gebaseerd op 'ik ben ervan overtuigd' en 'ik weet zeker' en 'fatsoen' (alsof dit soort dingen met een gebrek aan fatsoen te maken heeft zeg, kom op).
Kom jij maar op met je feiten, zowel ik, als denk ik andere mensen zijn hier best wel in geinteresseerd.
Althans ik wil wel eens weten hoe je zulk soort smeerlapperij denkt goed te praten.
quote:inderdaad autochtonen doen het ook... maar bij allochtonen komt het blijkbaar veel vaker voor....
Nederlanders verkrachten ook en Nederlanders kijken ook toe. Zelf meegemaakt dus stop die onzinnige discussies! Dat is iets waar iedereen een eigen mening over heeft en waar je nooit uitkomt!
maarja dat is onze schuld, want zij zijn zielige en mishandelde gastarbeiders met enkel en alleen goede bedoelingen...
quote:Terwijl ze zogenaamd ( geregistreerd ) in de minderheid zijn, kun je nagaan wat voor zieke mentaliteit vele bezitten, sorry Koekepan cultuur,
Op dinsdag 05 juni 2001 00:07 schreef waspman het volgende:inderdaad autochtonen doen het ook... maar bij allochtonen komt het blijkbaar veel vaker voor....
quote:Ja tis droevig gesteld, in het land van herkomst verdiende ze destijds f 200,- per jaar in de kolenmijn en hier bij ons uitbuiters kregen ze maar f 500,- per week voor het ongeschoold aanleggen van gazonnen.
maarja dat is onze schuld, want zij zijn zielige en mishandelde gastarbeiders met enkel en alleen goede bedoelingen...
Dit argument wat de *linksen* keer op keer gebruiken, slaat totaal nergens op, de gastarbeiders zijn hier gelet op hun maatstaven vertroeteld tot en met.
We owe them nothing, nothing at all................
quote:Dus in jouw ogen zouden wij als nederlander veel meer moeten mogen dan allochtonen?
Op maandag 04 juni 2001 23:30 schreef Midioot het volgende:[..]
Allochtonen dienen zich in mijn ogen beter te gedragen in het voor hun gastland als de gastheer, ik heb dit voorbeeld al diverse malen aangedragen, maar jij gaat toch ook niet als je ergens op bezoek bent, gelijk met je voeten op tafel hangen, of op de bank liggen, of scheten lopen laten ???
quote:Flauwekul.
Op maandag 04 juni 2001 20:15 schreef Jethro het volgende:
Nieuwposters moeten bij het plaatsen van berichten zelf niet beginnen met het onderscheid maken in afkomst, of juist wel, maar dan ook consequent blijven. Hiermee bedoel ik dat je geen helemaal geen afkomst vermeldt of overal wel, dus dan ook: "Weer Nederlandse jongeren gearresteerd voor verkrachten meisje" en "3e verdachte van binnenlandse afkomst aangehouden in XTC zaak".
We wonen hier in Nederland, dan ga je toch niet bij ieder bericht zetten: Nederlander aangehouden voor diefstal?
De afkomst in een nieuwsbericht moet overigens alleen vermeldt worden als het er toe doet, maar meestal voegt het persbureau die gegevens al toe, moet dan een nieuwsposter op Fok! die berichten gaan staan censureren?
Er staan bovendien ook geregeld berichten over verkrachters / moordenaars / etc. op Fok!, zonder afkomst vermelding hoor. In die gevallen zal het vaak om autochtone landgenoten gaan.
http://www.fokzine.net/news.fok?id=7701
http://www.fokzine.net/news.fok?id=7674
http://www.fokzine.net/news.fok?id=7672
quote:
Op maandag 04 juni 2001 22:27 schreef MacBeth het volgende:
ja hoor links-georienteerden, je kunt eeuwig blijven roepen "heb jij wel een betrouwbare bron", en "dat kan je ook heel andere intrepreteren", en dan concluderen "dus er is helemaal geen probleem", maar zo steek je enkel je kop in het zand. En als je het probleem niet accepteert, zul je het ook nooit oplossen.
quote:Je kop in het zand steken, mensen van een andere afkomst niet de kans geven zich aan te passen, iedereen over een kam scheren en genezen in plaats van voorkomen... Nee, met jullie aan het roer gaat het goed hoor.
Op maandag 04 juni 2001 23:10 schreef Midioot het volgende:
Ik ben helemaal niet geinteresseerd in een oorzaak van zulk soort daden, lui die zoiets doen hebben helemaal geen diepgravend onderzoek nodig, dat recht hebben ze opgegeven tijdens hun walgelijke daad, wat ze nodig hebben is afdoende sancties.
Volgens mij zijn we het met een aantal dingen wel eens:
Verkrachters in een volle trein -> Hard aanpakken.
Gemixte culturen in een gebied -> Niet makkelijk (ik weet uit ervaring dat in een asielzoekerscentrum de Ghanezen en Joegoslaven mekaar ook de hersens in slaan)
Nou wil ik graag een normaal antwoord op deze vraag, want het is ook echt een serieuze: Zijn je voorstellen niet een tikkeltje aan de radicale kant, maw. reageer je mischien niet een beetje fel omdat het over allochtonen gaat (was volgens mij niet eens zeker) vanwege slechte ervaringen uit je leefomgeving oid?
Laten we de daad, de daad laten en de daders de daders. Maar wat te denken van die mensen die maar toe keken??
Wie is er fouter de daders of de omstander in dit verhaal?
Je kan natuulijk het geheel omdraaien en zeggen dat het eigenlik de schuld is van de omstander, de maatschappij zoals je wil.
Als de omstander niet zo laconiek had gereageerd op het gebeuren was het ook niet zo geescaleerd.
Is het zo dat we mensen macht geven en privileges?
quote:Sterk? Ik weet wel zeker dat mensen hebben gehoord/gezien!
Op dinsdag 05 juni 2001 11:40 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Allebei even fout . Zoiets gewoon negeren is gelijk aan heel hard meewerken aan die verkrachting .
Denk dat daar het meisje ook meeste mee zal zitten waarom deed niemand iets en of ze iets had kunnen doen om te verkomen . Het lijkt me gewoon sterk dat niemand iets gemerkt heeft .
quote:Waar gaat het hier godverdomme over? Over een verkrachting gepleegd door allochtonen. Weerzinwekkende affaire, toegegeven, maar waar haal jij het gore lef vandaan om op grond van dit incident (dat overigens in Frankrijk plaatsvond) alle Nederlandse allochtonen zo genadeloos aan te vallen?
Op dinsdag 05 juni 2001 00:24 schreef Midioot het volgende:
Dit argument wat de *linksen* keer op keer gebruiken, slaat totaal nergens op, de gastarbeiders zijn hier gelet op hun maatstaven vertroeteld tot en met.
"We owe them nothing at all"... tsss... Ik owe JOU ook helemaal nothing, sterker nog, als jij met je neus in de stront dood wordt geschopt, sta ik er lachend naar te kijken, ik zweer het. Wie ben jij om mij te zeggen dat "wij" "hen" niets verschuldigd zijn? Wie zijn "wij"? Reken mij niet tot de uwen, graag... En wie zijn "zij"? Ik laat mij liever 100 x tot de islam bekeren dan dat ik mijn ziel verkoop aan stakkers die dat zurig ruikende marktkoopmannengeloof van jou verkondigen. Stinkende proleet.
quote:Ik denk dat die mensen zo'n mentaliteit hebben:
Op dinsdag 05 juni 2001 11:55 schreef Bastard het volgende:[..]
Sterk? Ik weet wel zeker dat mensen hebben gehoord/gezien!
Conducteur doet ook niets ...
Niemand een belletje of een noodrem, schande is het! En ja ik denk dat het slachtoffer daar het meest last van heeft ...
quote:
Op maandag 04 juni 2001 22:27 schreef Midioot het volgende:
spijt me zeer maar een autochtoon die zijn handen niet uitsteekt doet dit enkel en alleen niet omdat de gevolgen niet te overzien zijn, m.a.w. het is in dit idiote werelddeel erg goed mogelijk dat je dan zelf als zijnde de racistische agressor wordt gearresteerd.
quote:Tjonge jonge, Ringo, wat een reaktie weer. Het zal Ringo weer eens niet zijn die aan het schelden is geslagen.
Op dinsdag 05 juni 2001 12:10 schreef Ringo het volgende:Waar gaat het hier godverdomme over? Over een verkrachting gepleegd door allochtonen. Weerzinwekkende affaire, toegegeven, maar waar haal jij het gore lef vandaan om op grond van dit incident (dat overigens in Frankrijk plaatsvond) alle Nederlandse allochtonen zo genadeloos aan te vallen?
"We owe them nothing at all"... tsss... Ik owe JOU ook helemaal nothing, sterker nog, als jij met je neus in de stront dood wordt geschopt, sta ik er lachend naar te kijken, ik zweer het. Wie ben jij om mij te zeggen dat "wij" "hen" niets verschuldigd zijn? Wie zijn "wij"? Reken mij niet tot de uwen, graag... En wie zijn "zij"? Ik laat mij liever 100 x tot de islam bekeren dan dat ik mijn ziel verkoop aan stakkers die dat zurig ruikende marktkoopmannengeloof van jou verkondigen. Stinkende proleet.
Wat heeft Midioot voor ergs gezegd met:
quote:Ik vind dat Midioot gelijk heeft. De gastarbeiders zijn niet hier gekomen omdat wij die vieze klusjes niet wilden doen, maar omdat wij hier een tekort aan arbeidskrachten hadden, en zij daarginds hadden er teveel. Dus het was een oplossing die voor beide partijen goed was.
Op dinsdag 05 juni 2001 00:24 schreef Midioot het volgende:
Het zou ook maar voor tijdelijk zijn, dat die gastarbeiders hier kwamen werken, maar ze zijn mooi allemaal gebleven, omdat ze het hier zo slecht hebben.![]()
Kom op zeg, die lui zagen zelf ook wel dat dit land goede vooruitzichten had voor hun nageslacht. Dus daarom zijn ze gebleven. Ze moeten ons dankbaar zijn dat ze mochten blijven, wij hoeven hen niet dankbaar te zijn dat ze hier kwamen werken, want dat is een gelijke stand.
En het werk wat ze deden? Denk jij dat ze meteen directeur van een school konden worden of bankbediende?
Ze waren ongeschoold en spraken geen Nederlands en daarom kregen ze eenvoudiger werk. Niet omdat de Nederlanders het niet wilden doen. Die werden voor de moeilijkere banen ingezet.
Iedereen doet wat hij kan, of niet soms?
quote:Waarom weigeren veel langdurig werkloze nederlanders dan stupide werk als asperges steken?
Op dinsdag 05 juni 2001 12:34 schreef Gia het volgende:En het werk wat ze deden? Denk jij dat ze meteen directeur van een school konden worden of bankbediende?
Ze waren ongeschoold en spraken geen Nederlands en daarom kregen ze eenvoudiger werk. Niet omdat de Nederlanders het niet wilden doen. Die werden voor de moeilijkere banen ingezet.
Iedereen doet wat hij kan, of niet soms?
En over statistieken...
quote:Wat me hier opvalt is de relatieve overtegenwoordiging van jongens (alle jongens het land uit!). Als er over allochtone jongeren gesproken wordt dan worden daar ook meteen allochtone meisjes meebedoeld, die het in het Nederlands onderwijs juist relatief juist behoorlijk goed doen. Met de uitspraak over jongeren generaliseer je onterecht (zie ook de statistieken!) ook meteen over de meisjes.
Uit genoemd dossieronderzoek komt een profiel van de taakgestrafte minderjarige
naar voren:
— 94% jongens;
— de gemiddelde leeftijd is ruim 15 jaar ten tijde van het (laatst) gepleegde delict;
— 94% woont bij (een) van de ouders en 75% is schoolgaand
— voor de helft voorbereidend beroepsonderwijs (53%);
— 49% is van Nederlandse origine;
— 45% is reeds eerder met justitie in aanraking geweest (en krijgt niettemin
opnieuw een taakstraf opgelegd).
Het gegeven dat de helft van de taakgestrafte jongeren van Nederlandse origine
is, onderstreept nog eens de relatieve oververtegenwoordiging van allochtone
jongeren in de justitiële jeugdinrichtingen: immers, maar liefst twee van de drie
gedetineerden.
Hoe zou het komen dat allochtonen jongens vaker in aanraking komen met de justitie? Is het een kwestie van mentaliteit of genen? Opvoeding? Gebrek aan opleiding? En hoe zorg je ervoor dat de allochtone jongens minder tot dergelijk daden komen? Iemand suggesties?
quote:Ik reageer niet snel in dit soort discussies, maar dit is toch wel 1 van de meest ***** dingen die ik hier de laatste tijd heb gelezen!!!
Op dinsdag 05 juni 2001 12:34 schreef Gia het volgende:
Ze moeten ons dankbaar zijn dat ze mochten blijven, wij hoeven hen niet dankbaar te zijn dat ze hier kwamen werken
We lagen op onze knieen destijds, of die mensen toch maar alsjeblieft hierheen wilde komen omdat wij er geen zin in hadden! EN OF we dankbaar waren!!
Verder geef ik het woord aan Ringo, die kan veel beter verwoorden wat ik van deze kwestie vind...
quote:Goed gaan we die kant op,
Op dinsdag 05 juni 2001 12:38 schreef Jarno het volgende:[..]
Ik reageer niet snel in dit soort discussies, maar dit is toch wel 1 van de meest ***** dingen die ik hier de laatste tijd heb gelezen!!!
We lagen op onze knieen destijds, of die mensen toch maar alsjeblieft hierheen wilde komen omdat wij er geen zin in hadden! EN OF we dankbaar waren!!
Verder geef ik het woord aan Ringo, die kan veel beter verwoorden wat ik van deze kwestie vind...
Nou Bedankt gastarbeiders, hier heb je een bonus ga maar naar e land terug en zet er een villa neer.
Klaar waren we geweest.
Nee nu krijgen we te maken met de generatie op generatie mensen, en die verwachten ook nog steeds dat ze hun handje kunnen ophouden.
Dan heb je van die laffe nederlanders die dat allemaal goed vinden, ja hoor oorlogsslachtoffer, politiek vluchteling ( wat de grootste en vaagste groep is), en andere vluchtende worden ook met open armen verwelkomd aan de grens.
Hier heb je wat sociale voorzieningen en vermaak je je er maar mee.
Een hele troetelallochtonen groep hebben we ontwikkeld met alle gevolgen van dien. En nu????
O ik generaliseer weer he?
quote:Duh, het grootste deel van de autochtone steuntrekgroep komt uit bijstandsgezinnen.
Op dinsdag 05 juni 2001 12:57 schreef Bastard het volgende:
Nee nu krijgen we te maken met de generatie op generatie mensen, en die verwachten ook nog steeds dat ze hun handje kunnen ophouden.
Lijkt me dus niet echt iets wat veel met nationaliteit of etniciteit te maken heeft.
quote:Omdat er gelukkig nog steeds meer Nederlanders wonen in NL als andere " etniciteiten"
Op dinsdag 05 juni 2001 13:05 schreef links234 het volgende:[..]
Duh, het grootste deel van de autochtone steuntrekgroep komt uit bijstandsgezinnen.
Lijkt me dus niet echt iets wat veel met nationaliteit of etniciteit te maken heeft.
quote:Ik weet niet hoe het met u zit, maar ik word laaiend als er in een topic over een gruwelijke groepsverkrachting "voor het gemak" maar even wordt overgeschakeld op de "luxe-positie" van veel allochtonen "omdat we het toevallig toch over hen hebben".
Op dinsdag 05 juni 2001 12:34 schreef Gia het volgende:
Tjonge jonge, Ringo, wat een reaktie weer. Het zal Ringo weer eens niet zijn die aan het schelden is geslagen.
quote:Hij grijpt deze groepsverkrachting aan om een hele bevolkingsgroep willens en wetens in een kwaad daglicht te stellen. DAAR word ik kwaad om.
Wat heeft Midioot voor ergs gezegd met:
quote:Ik vind gastarbeiders ook niet per definitie zielig. Ik wil daar helemaal niet over lullen. Deze topic gaat over een groepsverkrachting en dat gruwelijke incident is op geen enkele manier een reden om de al dan niet bevoorechte positie van de gastarbeiders im Frage te stellen. Er worden hier verbanden gelegd die er niet zijn. Dit riekt naar NSB-populisme. SS-sympathisanten als Midioot doen niets anders dan blinde haat kweken tegen alles dat niet-Nederlands is.
... een hoop uitspraken over gastarbeiders waarvan ik de point niet echt inzie...
Niet alles wat in de krant staat is waar, mensen. Laat je alsjeblieft wat van een kritische kant zien. Propaganda en manipulatie komen niet alleen voor in het Oostblok!
Daarbij erger ik me ook aan mensen die vinden dat je een groep niet mag discrimineren. Discrimineren is imho de 1e stap naar een oplossing/verbetering. Als problemen in een bepaalde groep meer voorkomen dan in een andere groep, dan help je niemand door dat gegeven te ontkennen. Als er onder ouderen meer pleinvrees voorkomt, en je wilt dat gericht aan gaan pakken, dan discrimineer je toch ook? Vergeet niet dat discrimineren het maken van onderscheid is.
Beide partijen (helaas komt het meestal neer op 2 partijen) zijn veel te stug in hun debatteren. Ze staan niet eens open voor elkaars argumenten of voor enige nuancering.
Marionetten van de media.
quote:Weer een frisse uitspraak erbij HULDE!
Op dinsdag 05 juni 2001 13:25 schreef Claudia_x het volgende:
Waar ik me aan erger, zijn uitspraken als "het staat regelmatig in de krant, dus het moet wel waar zijn". Kranten maken zich vuil aan je reinste stemmingmakerij. En dan heeft het niet alleen met de toevoeging 'allochtoon' of 'immigrantenwijk' te maken (die wat mij betreft best erbij mag staan), maar meer met de *selectie* van het nieuws (autochtoon verkracht vrouw doet het niet zo goed bij het publiek als een allochtoon die iets flikt) en de frequentie waarmee dergelijke artikelen verschijnen in kranten als de Telegraaf en andere bladen die snel aan het verloederen zijn (ja, ook het Journaal bijvoorbeeld).Niet alles wat in de krant staat is waar, mensen. Laat je alsjeblieft wat van een kritische kant zien. Propaganda en manipulatie komen niet alleen voor in het Oostblok!
Daarbij erger ik me ook aan mensen die vinden dat je een groep niet mag discrimineren. Discrimineren is imho de 1e stap naar een oplossing/verbetering. Als problemen in een bepaalde groep meer voorkomen dan in een andere groep, dan help je niemand door dat gegeven te ontkennen. Als er onder ouderen meer pleinvrees voorkomt, en je wilt dat gericht aan gaan pakken, dan discrimineer je toch ook? Vergeet niet dat discrimineren het maken van onderscheid is.
Beide partijen (helaas komt het meestal neer op 2 partijen) zijn veel te stug in hun debatteren. Ze staan niet eens open voor elkaars argumenten of voor enige nuancering.
Marionetten van de media.
op voorpagina:
[grote kop]Marrokanen verkrachten meisje[/grote kop]
[tekst]bla bla[/tekst]
paar pagina's verderop:
[grote kop]Oude man in elkaar gemept[/grote kop]
[tekst]de man, van marrokaanse afkomst werd bla bla in elkaar gemept bla bla[/tekst]
Wanneer allochtonen dader zijn wordt dat in de kop vermeldt, en wanneer ze slachtoffer zijn staat dat in de kleine letters. ![]()
hoe bedoel je stemmingmakers?
[Dit bericht is gewijzigd door torsoboy op 05-06-2001 20:05]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |