quote:
Op maandag 04 juni 2001 19:33 schreef speknek het volgende:[..]
Je hebt zeker niet op een zwarte school gezeten.
Maar je hebt gelijk hoor, mensen die zeggen kut Marokkanen zijn bevooroordeelde racisten. Het waren namelijk waarschijnlijk Algerijnen.
Oeps ik word cynisch.
quote:Frappant dat het altijd kutturk en kutmarokkaan is als het over allochtonen gaat. Zelden worden Surinamers of Antillianen de huid vol gescholden.
Op maandag 04 juni 2001 19:32 schreef MacBeth het volgende:
Turken en marokanen plegen gemiddeld 3x zoveel misdaden als Nederlanders, Surinamers en Antillianen nog meer (lees de Elsevier erop na, niks fantasie).
quote:Nouja wel een beetje fantasie, Turken zijn 'maar' 1.8 keer crimineler dan de autochtone bevolking, omdat dieven ook in de Turkse cultuur als bijzonder laag worden aanschouwd. Ook Surinamers vallen wel mee. Antillianen en Marokkanen zitten respectievelijk op een indexcijfer van 440 en 460 (van de 100).
Op maandag 04 juni 2001 19:32 schreef MacBeth het volgende:
Turken en marokanen plegen gemiddeld 3x zoveel misdaden als Nederlanders, Surinamers en Antillianen nog meer (lees de Elsevier erop na, niks fantasie).
quote:Heeft wederom niets te maken met waarom het hier gaat:
Op maandag 04 juni 2001 19:32 schreef MacBeth het volgende:[..]
Owjee, daar hebben we de ontkenner.
Face it dan. Het percentage allochtone gevangeniszitters is enorm hoger dan het percentage allochtonen in de samenleving. Turken en marokanen plegen gemiddeld 3x zoveel misdaden als Nederlanders, Surinamers en Antillianen nog meer (lees de Elsevier erop na, niks fantasie).
Autochtonen begaan natuurlijk ook walgelijke misdaden, maar allochtonen zijn gemiddeld aanzienlijk crimineler dan Nederlanders. Als je dat niet erkent, sluit je je ogen voor de feiten...
namelijk dat niemand een poot uitstak om dat arme meisje te helpen. ![]()
Enne...ik wil die "wetenschappelijk" onderbouwde cijfers van jou wel eens even zien met juiste bronvermelding
Komt de verhouding tussen de fransen en de buitenlanders in de gevangenis ook ten goede.
quote:Je neemt me de woorden uit de mond.
Op maandag 04 juni 2001 19:36 schreef golfer het volgende:
Enne...ik wil die "wetenschappelijk" onderbouwde cijfers van jou wel eens even zien met juiste bronvermelding
Zo weet ik namelijk ook (ergens uit de Science van vorig jaar, lees maar!) dat jongens die op 3 november 1984 zijn geboren de meeste onzin uitkramen op online forums.
quote:Idd!
Op maandag 04 juni 2001 19:57 schreef Jethro het volgende:
Zo weet ik namelijk ook (ergens uit de Science van vorig jaar, lees maar!) dat mannen die op 3 november 1984 zijn geboren de meeste onzin uitkramen op online forums.
quote:off topic die vallen bij mij nog onder de categorie jongen hoor :p.
Op maandag 04 juni 2001 19:57 schreef Jethro het volgende:[..]
Je neemt me de woorden uit de mond.
Zo weet ik namelijk ook (ergens uit de Science van vorig jaar, lees maar!) dat mannen die op 3 november 1984 zijn geboren de meeste onzin uitkramen op online forums.
quote:*proest*
Op maandag 04 juni 2001 19:48 schreef links234 het volgende:
Nou, die laffe blanke omstanders mogen ze ook wel oppakken. En als mededader veroordelen.Komt de verhouding tussen de fransen en de buitenlanders in de gevangenis ook ten goede.
ontopic: ik ben het dus helemaal met ATJ eens dat iedereen zich er weer op focust dat de daders allochtonen zouden zijn. het lijkt wel of dit forum erdoor geobsedeerd is. kijk eens hoeveel topics erover zijn.. en gaat het er niet over, dan wordt het wel zo verdraaid dat het er uiteindelijk wel over gaat.
edit: typo
[Dit bericht is gewijzigd door jerney op 04-06-2001 20:14]
quote:hehehe
Op maandag 04 juni 2001 19:57 schreef Jethro het volgende:[..]
Je neemt me de woorden uit de mond.
Zo weet ik namelijk ook (ergens uit de Science van vorig jaar, lees maar!) dat jongens die op 3 november 1984 zijn geboren de meeste onzin uitkramen op online forums.
quote:Mag jij in ouwe Elseviers gaan bladeren, ik weet het nummer niet meer
Op maandag 04 juni 2001 19:36 schreef golfer het volgende:
Kan wel zin dat 't ondertussen wat verschoven is zoals speknek aangeeft, die elsevier was van een paar jaar terug ofzo.
Een oorzaak hiervoor is ook snel gevonden. Nieuwposters moeten bij het plaatsen van berichten zelf niet beginnen met het onderscheid maken in afkomst, of juist wel, maar dan ook consequent blijven. Hiermee bedoel ik dat je geen helemaal geen afkomst vermeldt of overal wel, dus dan ook: "Weer Nederlandse jongeren gearresteerd voor verkrachten meisje" en "3e verdachte van binnenlandse afkomst aangehouden in XTC zaak". Maar ik denk dat je de afkomst beter weg kan laten, want de van nature al racistische lezer zal "buitenlands" oppikken en onthouden. En tja, daar krijg je vervuiling van op het forum, en verdraaiing van het topic van, waar ik nu ook mee bezig ben... Dussuh...
-Einde-
quote:Erg laffe wijze om iemand die jouw betoog met feiten tegenspreekt onderuit te halen. Jammer dat je niet op de discussie, maar op de man speelt.
Op maandag 04 juni 2001 19:57 schreef Jethro het volgende:
quote:Wat is het verschil tussen een intellectuele en een domme racist ?
Op maandag 04 juni 2001 20:15 schreef Jethro het volgende:
Als je maar wel het onderscheid maakt tussen de discriminerende doe-het-zelver en de mensen op dit forum die tenminste hun reactie met een beetje intellect kunnen onderbouwen.
![]()
quote:Het is precies wat jij doet, alleen dan op jou toegepast en dan wordt het ineens laf. Dat vind ik een hele aparte benadering van je...
Op maandag 04 juni 2001 20:16 schreef MacBeth het volgende:
Erg laffe wijze om iemand die jouw betoog met feiten tegenspreekt onderuit te halen. Jammer dat je niet op de discussie, maar op de man speelt.
quote:De domme racist is in de meerderheid...
Op maandag 04 juni 2001 20:20 schreef tong80 het volgende:
Wat is het verschil tussen een intellectuele en een domme racist ?
quote:Fijn, ik heb de bron niet bij de hand, jij je zin, maar ik weet zeker dat ik statistieken in de Elsevier (wat ik een betrouwbare bron vind) gelezen heb die het aangaven.
Op maandag 04 juni 2001 20:33 schreef Jethro het volgende:[..]
Het is precies wat jij doet, alleen dan op jou toegepast en dan wordt het ineens laf. Dat vind ik een hele aparte benadering van je...
Bovendien spreek je nog steeds van feiten, maar ik neem zo'n generaliserend argument nooit serieus zonder goede bronvermelding.
Maar wees gerust hoor, het is niet persoonlijk bedoeld hoor! Ik probeer alleen te zorgen dat je je onzorgvuldige uitspraak nuanceert.
Als jij vindt dat allochtonen relatief even crimineel zijn als autochtonen, mag jij dat ook eens bewijzen met statistieken...
quote:Da's lastig, aangezien je elke statistiek op elke gewenste manier kunt intepreteren.
Op maandag 04 juni 2001 20:51 schreef MacBeth het volgende:
bewijzen met statistieken...
quote:Ik dacht dat je een vergelijking trok tussen die twee ?
Op maandag 04 juni 2001 20:35 schreef Jethro het volgende:[..]
De domme racist is in de meerderheid...
Waarom vraag je dat?
Heb ik dat dan verkeert begrepen ?
Je had het over de discriminerende doe-het-zelfer en de mensen op dit Forum met een beetje intellect.
btw Net als golfer stoor ik me mateloos aan het feit dat vrijwel iedere discussie ontzand in oeverloos gezwam over allochtonen.
Daar ging dit topic niet over.
quote:Oke, ff offtopic dan maar.
Op maandag 04 juni 2001 19:36 schreef golfer het volgende:[..]
Heeft wederom niets te maken met waarom het hier gaat:
namelijk dat niemand een poot uitstak om dat arme meisje te helpen.
quote:En er staan vast nog meer dingen in, maar 'k heb nog geen zin gehad verder te lezen.
De Raad voor de Kinderbescherming draagt zorg voor de coördinatie en de begelei-ding
van de taakstraf. Indien een taakstraf mislukt (bijvoorbeeld doordat de min-derjarige
zich niet aan de afspraken houdt) krijgt, volgens een dossieronderzoek uit
1994 onder 200 jongeren (Blees en Brouwers, 1996), bijna de helft van de minderjari-gen
dan een voorwaardelijke straf en iets meer dan een kwart een onvoorwaardelijke
vrijheidsstraf. Het aantal mislukte taakstraffen is in de periode 1990-1995 licht
gestegen van 11% naar 13%.Uit genoemd dossieronderzoek komt een profiel van de taakgestrafte minderjarige
naar voren:
— 94% jongens;
— de gemiddelde leeftijd is ruim 15 jaar ten tijde van het (laatst) gepleegde delict;
— 94% woont bij (een) van de ouders en 75% is schoolgaand
— voor de helft voorbereidend beroepsonderwijs (53%);
— 49% is van Nederlandse origine;
— 45% is reeds eerder met justitie in aanraking geweest (en krijgt niettemin
opnieuw een taakstraf opgelegd).
Het gegeven dat de helft van de taakgestrafte jongeren van Nederlandse origine
is, onderstreept nog eens de relatieve oververtegenwoordiging van allochtone
jongeren in de justitiële jeugdinrichtingen: immers, maar liefst twee van de drie
gedetineerden.
En nu weer ontopic.
Die gasten die dat meisje verkracht hebben moeten goed aangepakt worden. Zou vierendelen geen optie zijn?
't zijn in ieder geval klootzakken, maar de rest van de reizigers had ook moeten ingrijpen. Met iets van 200 tegen 4 moet dat te doen zijn. En ja, ik weet ook dat juist omdat er 200 mensen zijn niemand iets gaat doen, niemand wil de eerste zijn.
quote:Over wat een betrouwbare bron is kunnen we ook discussieren, maar dat een andere keer
Op maandag 04 juni 2001 20:51 schreef MacBeth het volgende:
Fijn, ik heb de bron niet bij de hand, jij je zin, maar ik weet zeker dat ik statistieken in de Elsevier (wat ik een betrouwbare bron vind) gelezen heb die het aangaven.Als jij vindt dat allochtonen relatief even crimineel zijn als autochtonen, mag jij dat ook eens bewijzen met statistieken...
Is het niet zo dat iemand onschuldig is totdat het tegendeel is bewezen. Jij stelt dat een bepaalde groep mensen, geselecteerd op afkomst criminelere zou zijn dan groepen mensen met een andere afkomst en ik probeer je er van te overtuigen dat dat niet zomaar kan. MAW: het ineens vanuit de samenleving een groep aanwijzen en die bepaalde eigenschappen toekennen raakt kant-nog-wal. Interessante hypothese, maar aangezien het slechts een hypothese zul je dus eerst met feiten en argumenten moeten komen dat het WEL zo zou zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |