quote:Ik sympathiseer
Op maandag 04 juni 2001 15:55 schreef jerney het volgende:
maar ik vind uitspraken als 99 van de 100 keer is het een allochtoon ook misselijk
quote:waarheid is hard...
Op maandag 04 juni 2001 15:55 schreef jerney het volgende:[..]
maar ik vind uitspraken als 99 van de 100 keer is het een allochtoon ook misselijk
quote:Wie zegt dat ze dat misschien niet gedaan heeft , maar denk gewoon dat de meesten treinpassagiers dachten :hear no evil , see no evil en dus lekker de oogkleppen opdeden .
Op maandag 04 juni 2001 15:51 schreef Qarinx het volgende:[..]
helemaal gelijk..
idioten dat het zijn.. ik zou echt zwaar alarm slaan..hele trein bijelkaar schreeuwen en gezorgd hebben dat ze de rest van hun leven impotent zouden zijn...
kan hier echt super slecht tegen..
quote:weet ik ook wel, maar moest het ff kwijt
Op maandag 04 juni 2001 15:56 schreef Koekepan het volgende:[..]
Ik sympathiseer
Maar goed, als iemand zo lomp is om dat te schrijven kun je ook gewoon accepteren dat het niet zoveel zin heeft om daarop in te gaan.
(Wat is de nationaliteit van het slachtoffer, daar gaan we toch ook geen discussie over voeren?)
Dat de daders uit een migrantenwijk komen wil nog niet voor 100% zeggen dat het allochtonen zijn.
Trouwens als de daders Nederlanders zouden zijn, zijn het in dit geval ook allochtonen
Maar ff on-topic: het is en blijft een AFSCHUWELIJKE daad (ongeacht kleur en/of nationaliteit)
[Dit bericht is gewijzigd door WarriorNL op 04-06-2001 16:13]
quote:Lomp nog wel? Kan je dat niet anders formuleren? Dat is gewoon mijn mening, wat ik zie en in de kranten lees en als ik weer eens Opsporing Verzocht ofzo kijk. Moet je maar eens goed luisteren naar die signalementen. Ik zit niet met een kladblok te turven en natuurlijk is het niet altijd zo, maar ga de problemen nou niet ontkennen, en mij niet voor lomp uitmaken. Dank je wel.
Op maandag 04 juni 2001 15:56 schreef Koekepan het volgende:
Ik sympathiseerMaar goed, als iemand zo lomp is om dat te schrijven kun je ook gewoon accepteren dat het niet zoveel zin heeft om daarop in te gaan.
Of zoals Theo Maassen zei, "Ik discrimineer niet, ik constateer alleen feiten".
-edit- veel typo's ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Dagootje op 04-06-2001 16:10]
quote:ik bedoelde als treinpassagier zijnde... had ik 'r bovenop gesprongen ...
Op maandag 04 juni 2001 16:01 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:[..]
Wie zegt dat ze dat misschien niet gedaan heeft , maar denk gewoon dat de meesten treinpassagiers dachten :hear no evil , see no evil en dus lekker de oogkleppen opdeden .
quote:waar gaat dit over..?
Op maandag 04 juni 2001 16:01 schreef WarriorNL het volgende:[..]
Daar heeft het slachtoffer iets aan?
Iedereen is een held, achteraf.
Er zijn veel experimenten mee gedaan, het is schokkend om te zien hoe weinig initiatief mensen nemen tijdens deze omstandigheden.
Iedereen is een held, achteraf.
quote:Niet zo aardig
Op maandag 04 juni 2001 16:02 schreef Dagootje het volgende:
Lomp nog wel? Kan je dat niet anders formuleren?
Nee eh sorry je hebt gewoon gelijk wat de cijfers betreft, maar 99 op 100 is overdreven en vond ik kenmerkend voor een laag sympathiegehalte.
quote:Tuurlijk is het overdreven, ik weet ook nog wel dat 99/100 geen 50% maakt. Het is echt om aan te geven dat er een probleem is en soms moet je dan even naar extremen grijpen en wat overdrijven om mensen wakker te schudden.
Op maandag 04 juni 2001 16:17 schreef Koekepan het volgende:[..]
Niet zo aardig
Nee eh sorry je hebt gewoon gelijk wat de cijfers betreft, maar 99 op 100 is overdreven en vond ik kenmerkend voor een laag sympathiegehalte.
quote:Triest maar inderdaad wel waar, het is een bekend psychologisch verschijnsel.
Op maandag 04 juni 2001 16:27 schreef Xenia het volgende:
Het is een bekend feit dat je meer kans hebt om te verzuipen (bijvoorbeeld) als er 1000 mensen staan te kijken, dan als er 1 persoon staat te kijken. Mensen wachten in het eerste geval allemaal tot een ander iets doet. Pas als ze de enige zijn, voelen ze zich verantwoordelijk om te helpen. Heel triest.
Ik leef met dat meisje meeeeeeeeeeee..........
quote:Valt het nou alleen mij weer op wat er staat? Immigranten? O nee, ik mag niet gaan generaliseren he?
De jonge vrouw, studente Engels aan de universiteit in Lille, had op de bewuste dag haar ouders in Duinkerken bezocht. In het rijtuig hield zich ook een groep jongeren op, afkomstig uit een immigrantenwijk in Lille. De knapen waren naar het strand geweest en vielen van het begin af aan reizigers lastig. Het slachtoffer moest het het meest ontgelden.
Voordat je stomme dingen typt moet je je een ding even afvragen: alle 'rasechte Ariërs' doen dat nooit he... Die doen allemaal welzijnswerk en bidden netjes voor het slapengaan. Ik hoor ook nooit iemand zeggen: "Stelletje kutblanken, allemaal het land uit." Oeps.. daar blijkt maar weer even hoe stom het is als je generaliseert. En rot alsjeblieft op met "zo zijn de cijfers" en "ik discrimineer niet, zo zijn de feiten" want NIEMAND die zoiets post heeft er ook maar enige onderbouwing van bijvoorbeeld het CBS bij, dus waar anders dan op je eigen fantasie baseer je dit? Omdat het vaak in het nieuws is? Selectieve waarneming en Oostindische doof/blindheid. Ik word onderhand echt goed
van dat soort ondoordachte posts.
Ow en wat betreft die eikels in die trein: ik zou er in ieder geval een paar goed hard onder de kloten geschopt hebben
Castreren is beter dan genezen. Waarschijnlijk had dat stelletje schijnheilige sufferds dan ook geen poot uitgestoken als ik vervolgens in elkaar geramd zou worden, maar ik heb er graag een paar blauwe plekken voor over om zo'n meisje van zo'n traumatische ervaring te verlossen.
quote:Ik heb gelezen dat veel marokkaanse jongens nogal een anale obsessie hebben, dus misschien was jij dan zelf ook wel aan hun lusten ten prooi gevallen.
Op maandag 04 juni 2001 19:16 schreef Jethro het volgende:
`Ow en wat betreft die eikels in die trein: ik zou er in ieder geval een paar goed hard onder de kloten geschopt hebbenCastreren is beter dan genezen. Waarschijnlijk had dat stelletje schijnheilige sufferds dan ook geen poot uitgestoken als ik vervolgens in elkaar geramd zou worden, maar ik heb er graag een paar blauwe plekken voor over om zo'n meisje van zo'n traumatische ervaring te verlossen.
quote:daarom moet je altijd specifiek zijn
Op maandag 04 juni 2001 16:27 schreef Xenia het volgende:
Het is een bekend feit dat je meer kans hebt om te verzuipen (bijvoorbeeld) als er 1000 mensen staan te kijken, dan als er 1 persoon staat te kijken. Mensen wachten in het eerste geval allemaal tot een ander iets doet. Pas als ze de enige zijn, voelen ze zich verantwoordelijk om te helpen. Heel triest.
quote:dat moet ik onthouden
Op maandag 04 juni 2001 19:27 schreef Herald het volgende:[..]
daarom moet je altijd specifiek zijn
niet "help" roepen, maar specifiek iemand aanwijzen. "Help, he jij daar met die c-cup en wit t-shirt, help me". Dan kijkt iedereen die persoon aan en kan die het niet meer maken om je niet te helpen als je verzuipt.
quote:Owjee, daar hebben we de ontkenner.
Voordat je stomme dingen typt moet je je een ding even afvragen: alle 'rasechte Ariërs' doen dat nooit he... Die doen allemaal welzijnswerk en bidden netjes voor het slapengaan. Ik hoor ook nooit iemand zeggen: "Stelletje kutblanken, allemaal het land uit." Oeps.. daar blijkt maar weer even hoe stom het is als je generaliseert. En rot alsjeblieft op met "zo zijn de cijfers" en "ik discrimineer niet, zo zijn de feiten" want NIEMAND die zoiets post heeft er ook maar enige onderbouwing van bijvoorbeeld het CBS bij, dus waar anders dan op je eigen fantasie baseer je dit? Omdat het vaak in het nieuws is? Selectieve waarneming en Oostindische doof/blindheid. Ik word onderhand echt goedvan dat soort ondoordachte posts.
Face it dan. Het percentage allochtone gevangeniszitters is enorm hoger dan het percentage allochtonen in de samenleving. Turken en marokanen plegen gemiddeld 3x zoveel misdaden als Nederlanders, Surinamers en Antillianen nog meer (lees de Elsevier erop na, niks fantasie).
Autochtonen begaan natuurlijk ook walgelijke misdaden, maar allochtonen zijn gemiddeld aanzienlijk crimineler dan Nederlanders. Als je dat niet erkent, sluit je je ogen voor de feiten...
quote:Je hebt zeker niet op een zwarte school gezeten.
Ik hoor ook nooit iemand zeggen: "Stelletje kutblanken, allemaal het land uit."
Maar je hebt gelijk hoor, mensen die zeggen kut Marokkanen zijn bevooroordeelde racisten. Het waren namelijk waarschijnlijk Algerijnen.
Oeps ik word cynisch.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |