quote:Daar waren we nou juist mee bezig.
Op maandag 8 december 2003 17:21 schreef Natalie het volgende:[..]
Houd 't gezellig
Zo klaagt pro-jeex erover dat RJP wat minder begint te lopen. Ik ben geneigd om Parabola gelijk te geven, dat dat te maken zou kunnen hebben met dat RJP wat minder speels is geworden, en wat meer een recht toe recht aan raadtopic is geworden, met nette vragen en antwoorden.
(Door Parabola samengevat met de opmerking dat er tegenwoordig te weinig gesneerd wordt in RJP).
Ook in het awardstopic zie je nu problemen. En suggereer je in het algemeen dat bepaalde (zogenaamd lollige) opmerkingen maar beter achterwege kunnen blijven. Ik constateer echter niks beledigends of onvriendelijks in het awardstopic, maar jij suggereert dat die zogenaamde lolligheden de inzet van Quasar te kort doen.
Ik vraag me af of Quasar zelf dat zo ziet. Quasar, wat vind je ervan?
Zie je niet te veel leeuwen en beren op het pad, Nathalie? Je kan een topic ook dood modereren hoor. Wat is er mis met een beetje slowchat in zo'n awardstopic? Het geeft alleen maar wat meer leven in de brouwerij, lijkt me.
Al jaren is een van de klachten over C&H dat er wat te weinig vaart zit in het forum. Jij reageert nu al een paar keer alsof C&H wordt overspoeld door slowchat, onzin en vijandelijkheden. Ik snap dat eerlijk gezegd niet. Wil je toch liever een stoffig lurkforum, waarin niet al te levendig wordt gepost?
quote:Ik begrijp de zwartgallige humor en de elitaire aanspraak maar al te goed. Een heerlijke sneer uithalen onderling, dat gebeurt al jaren.
Op maandag 8 december 2003 23:22 schreef OllieA het volgende:[..]
Ik constateer echter niks beledigends of onvriendelijks in het awardstopic, maar jij suggereert dat die zogenaamde lolligheden de inzet van Quasar te kort doen.
Ik vraag me af of Quasar zelf dat zo ziet. Quasar, wat vind je ervan?
Wellicht dat Natalie het verkeerd heeft opgevat. Maar voor iedereen die dit taalgebruik niet gewend is, kan het nogal bot overkomen.
quote:C&H is inderdaad een serieus forum, maar natuurlijk moeten spelletjes kunnen. Gezelligheid moet en hoort er te zijn. Echter, op dat moment schoten mij een aantal opmerkingen in 't verkeerde keelgat. Dus ja, dan haal ik ze weg.
Op maandag 8 december 2003 23:22 schreef OllieA het volgende:Daar waren we nou juist mee bezig.
Als dat niet jouw soort gezelligheid is, soit. Dat kan gebeuren. Maar ik kan er werkelijk met de beste wil van de wereld niet bij dat jij ook maar in de verste verte de indruk hebt dat er sprake is van haat en nijd en andere onvriendelijkheden.
Het is een spelletje, Nathalie.
Of is C&H een te serieus forum voor spelletjes?
quote:Hier was ik al een poosje van op de hoogte.
Zo klaagt pro-jeex erover dat RJP wat minder begint te lopen. Ik ben geneigd om Parabola gelijk te geven, dat dat te maken zou kunnen hebben met dat RJP wat minder speels is geworden, en wat meer een recht toe recht aan raadtopic is geworden, met nette vragen en antwoorden.
(Door Parabola samengevat met de opmerking dat er tegenwoordig te weinig gesneerd wordt in RJP).
quote:Nee, die lolligheden aan mijn adres in het goedlopende sticky topic van een ander vind ik niet gepast. Prima als men een lolletje heeft, dan is alleen maar gezellig. Maar als er tot 2 keer toe een opmerking komt die nergens op slaat, dan is het niet meer dan normaal dat er iets van gezegd wordt. Afijn, ik ben iig blij dat Quasar de humor er van in ziet.
Ook in het awardstopic zie je nu problemen. En suggereer je in het algemeen dat bepaalde (zogenaamd lollige) opmerkingen maar beter achterwege kunnen blijven. Ik constateer echter niks beledigends of onvriendelijks in het awardstopic, maar jij suggereert dat die zogenaamde lolligheden
quote:Wie weet is het een idee om een soort van Slowchattopic speciaal nav de awards te openen voor de gesprekjes? Dat is bij de tournament ook gebeurd en dat verliep top. 't Is maar een ideetje natuurlijk.
Zie je niet te veel leeuwen en beren op het pad, Nathalie? Je kan een topic ook dood modereren hoor. Wat is er mis met een beetje slowchat in zo'n awardstopic? Het geeft alleen maar wat meer leven in de brouwerij, lijkt me.
Doodmodereren is absoluut niet mijn intentie. Maar je vergeet dat C&H niet meer het stoffige rustige forum is van een aantal maanden terug. Het is drukker, er worden meer topics geopend en dit vergt ook af en toe een andere aanpak. Ik snap dat je het niet fijn vindt en wie weet had ik deze keer iets te snel en te streng gehandeld, maar goed, vergeet niet dat ik ook maar een mens ben. Ik probeer te handelen op een manier waarvan ik denk dat het de juiste is. En goed, wie weet heb ik een foutje gemaakt.
Verder ben ik niet blind of doof als het aankomt op opmerkingen en kritiek wat betreft het modereren.
Als jullie vinden dat ik te streng ben: alsjeblieft, geef het aan, zodat ik er wat aan kan doen.
En bij deze zál ik er ook wat aan doen.
C&H ligt me me na het hart en wil graag het beste voor 't forum.
quote:Het enige wat ik eigenlijk voor C&H zou willen is een gezellig, leuk maar ook serieus forum. Zie hierboven, waar ik al op de rest ben ingegaan.
Al jaren is een van de klachten over C&H dat er wat te weinig vaart zit in het forum. Jij reageert nu al een paar keer alsof C&H wordt overspoeld door slowchat, onzin en vijandelijkheden. Ik snap dat eerlijk gezegd niet. Wil je toch liever een stoffig lurkforum, waarin niet al te levendig wordt gepost?
quote:Ik geloof direct dat C&H je na aan het hart ligt en ik waardeer ook je inspanningen om het gezellig te houden. Daarnaast waardeer ik het dat je open staat voor kritiek. Dat pleit enorm voor je. Daarom een opbouwende tip: zoals Quasar al aangaf komen dingen op internet soms wat harder over dan bedoeld. Schrik daar niet te veel van, de meeste users zijn het gewend en weten hoe er mee om te gaan. Neem voor de gein af en toe eens een kijkje op POL om te zien hoe Kozzmic en Sizzler modereren. Ik kan je verzekeren dat de gemoederen op POL regelmatig hoog oplopen, maar de mod's houden de boel daar prima in de hand, zonder erg veel in te hoeven grijpen. Ik zeg niet dat je je eigen stijl moet verloochenen, maar wellicht zie je bij Kozzmic en Sizzler elementen waar je zelf ook wat aan hebt.
Op dinsdag 9 december 2003 12:29 schreef Natalie het volgende:
Verder ben ik niet blind of doof als het aankomt op opmerkingen en kritiek wat betreft het modereren.
Als jullie vinden dat ik te streng ben: alsjeblieft, geef het aan, zodat ik er wat aan kan doen.En bij deze zál ik er ook wat aan doen.
C&H ligt me me na het hart en wil graag het beste voor 't forum.
quote:Gewoonlijk gaat dat gelukkig ook prima. En natuurlijk sta ik open voor kritiek.
Op dinsdag 9 december 2003 12:45 schreef Parabola het volgende:Ik geloof direct dat C&H je na aan het hart ligt en ik waardeer ook je inspanningen om het gezellig te houden. Daarnaast waardeer ik het dat je open staat voor kritiek. Dat pleit enorm voor je. Daarom een opbouwende tip: zoals Quasar al aangaf komen dingen op internet soms wat harder over dan bedoeld. Schrik daar niet te veel van, de meeste users zijn het gewend en weten hoe er mee om te gaan.
quote:Kozzmic en Sizzler zijn erg goeie mods. Zeker als je kijkt naar hoe het er aantoe gaat in POL zo af en toe. Met z'n tweetjes regelen ze het zoals het hoort. OOG is trouwens net zo'n forum.
Neem voor de gein af en toe eens een kijkje op POL om te zien hoe Kozzmic en Sizzler modereren. Ik kan je verzekeren dat de gemoederen op POL regelmatig hoog oplopen, maar de mod's houden de boel daar prima in de hand, zonder erg veel in te hoeven grijpen. Ik zeg niet dat je je eigen stijl moet verloochenen, maar wellicht zie je bij Kozzmic en Sizzler elementen waar je zelf ook wat aan hebt.
Kijk, in feite ben ik eigenlijk een user met een extra knoppie. Dat lijkt iets heel erg leuks, en dat ís het ook wel degelijk. Maar het feit blijft wel dat je moet beslissen over posts van anderen. En dát loopt niet altijd zoals je graag zou zien. Dat geldt voor mij, maar ook voor anderen. En net als iedereen gaat 't wel eens mis.
Het grote verschil hierin is echter dat je als modje een zekere verantwoordelijkheid heb die anderen niet hebben. Als er iets is dat in mijn ogen niet spoort, dan heb ik de keuze: of ik doe er iets aan, of ik doe het niet. En ene keer niet maak ik de goede keuze, en de andere keer niet. En het laatste is waar het in deze over gaat.
Het grote voordeel van een duo is dat je kunt overleggen. Op dit moment (zoals bekend is) is dat even niet het geval in C&H. En nu is het niet zo dat 'Arme Natalie er alleen voor staat'. ![]()
Natalie doet dr best, maar niet alles kan perfect gaan.
Het is niet de meest ideale moment om het aan te snijden, maar ik heb eerder met het idee gelopen om de 'vaste' users meer te betrekken bij de kwesties rondom het modereren en andere zaken die ons forum aan gaan. Op die manier kweek je wederzijds begin én kun je overleggen. En in dat laatste zit 'm de key.
Dus wie er iets in ziet om mij via icq of msn eens flink aan de mouw te trekken of ideetjes wil spuien mbt C&H, please do!
(Quasar heb ik inmiddels al een tijdje op msn)
icq in profiel, msn even opvragen via natalie@fok.nl
Hoop dat dit stukje wat duidelijkheid schept
quote:Opgelost
Op dinsdag 9 december 2003 19:27 schreef gelly het volgende:
NordCore of Graveland kloontje.http://forum.fok.nl/profile.php?id=76369
quote:Done.
Op donderdag 11 december 2003 16:50 schreef Parabola het volgende:
'ongezellig'-alertje: Moslim take over the world
Fijn, duidelijkheid over en weer, goede kritiek, kunnen we wat mee en leren we van!
De komende 4 a 5 weken ben ik wat minder op FOK! (en dus ook C&H) te vinden.
Reden hiervan is dat mijn vriend ToBe (modje WGR) vanaf vandaag tot half jan. 2004 in Nederland zal zijn.
Sommigen van jullie zullen al wel weten dat hij in Finland studeert, gok ik ![]()
Gelukkig is yvonne er weer & zal C&H dus gewoon gemod worden. ![]()
Liefs,
Natalie
quote:Veel plezier Natalie en hou het netjes
Op maandag 15 december 2003 12:08 schreef Natalie het volgende:
Hoi allemaal,De komende 4 a 5 weken ben ik wat minder op FOK! (en dus ook C&H) te vinden.
Reden hiervan is dat mijn vriend ToBe (modje WGR) vanaf vandaag tot half jan. 2004 in Nederland zal zijn.
Sommigen van jullie zullen al wel weten dat hij in Finland studeert, gok ikGelukkig is yvonne er weer & zal C&H dus gewoon gemod worden.
Liefs,
Natalie
Is Finland eigenlijk niet leuker dan Nederland met Kerst?
Zegt elders dat die page fascistisch is.
quote:Ik getuig hierbij dat jij je homepage zelf standaard onder elk bericht heb staan....
Op woensdag 31 december 2003 08:52 schreef Akkersloot het volgende:
Zonder enige aanleiding komt Lord_Vetenari met een verwijzing naar mijn "home"(ha ha) page om een discussie te verzieken.Zegt elders dat die page fascistisch is.
quote:Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat jij op zijn minst fascistoide trekjes vertoont. Verder had je zelf die homepage ingesteld staan en dus lijkt het me niet meer dan redelijk dat ik je discussiepartners even wat achtergrondinformatie over jou geef. En dat kan het best door ze te verwijzen naar de pagina, waar jij blijkbaar achter staat of zit.
Op woensdag 31 december 2003 08:52 schreef Akkersloot het volgende:
Zonder enige aanleiding komt Lord_Vetenari met een verwijzing naar mijn "home"(ha ha) page om een discussie te verzieken.Zegt elders dat die page fascistisch is.
En ik vraag me af of je in het echt ook zo'n huilebalk bent. Als iemand iets tegen je zegt wat je niet kunt hebben, ga je jankend naar de modjes. Wees dan een vent en vecht het zelf uit.
Overigens, mocht ik je ooit IRL tegenkomen (Allah verhoede dat) en mocht je dan dezelfde quatsch spuien op dezelfde wijze als je hier doet, moet je niet verbaasd zijn als je dat een blauw oog oplevert.
quote:
Op woensdag 31 december 2003 10:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:Overigens, mocht ik je ooit IRL tegenkomen (Allah verhoede dat) en mocht je dan dezelfde quatsch spuien op dezelfde wijze als je hier doet, moet je niet verbaasd zijn als je dat een blauw oog oplevert.
quote:Blind
Op woensdag 31 december 2003 10:45 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
![]()
NIET HIER!
Misschien dat ik dan in deze feedback zijn antwoord mag krijgen op mijn vraag waar hij vandaan haalt dat ik hem naar de verdoemenis wens ?
Over Lord_Vetenari. Hij heeft wel degelijk gezegd dat die site fascistisch is.
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 19:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:[waarin zit het fascisme in mijn topics?]
Omdat we misschien aannemen dat je denkbeelden, waar je topics uit voortkomen, toch wel dezelfde zullen zijn als de denkbeelden waar die (vreselijke) website uit voortgekomen is.
quote:Ook zou ik hier graag wil weten wat er volgens hem verkeerd was aan Pim Fortuyn. Dat hij zich zo geniaal noemt om met Pim in discussie te gaan vindt ik echt een omgekeerde wereld. Ik denk dat juist Pim (te) geniaal was om met TS in discussie te gaan na zijn uitspraak over de doodstraf voor homo's als er vier getuigen van hun sexuele daad zijn.
Op woensdag 31 december 2003 11:18 schreef Akkersloot het volgende:
Jammer dat de topic 'vrede voor Jeruzalem' is gesloten. Het is immers een verslag van een bijeenkomst waar TS helemaal naar toe is geweest.Misschien dat ik dan in deze feedback zijn antwoord mag krijgen op mijn vraag waar hij vandaan haalt dat ik hem naar de verdoemenis wens ?
quote:weggehaald ?
"Van Lord_Vetenari mogen we wel atheist zijn (laten we aannemen). Maar een invulling geven aan de visioenen van Paulus en Mohammed (temporaal kwab epilepsie) niet?
quote:Hiervoor moet je naar Feedback, dit hoort niet in C&H Feedback.
Op woensdag 31 december 2003 13:26 schreef Akkersloot het volgende:
Welke mod heeft mijn signature
[..]weggehaald ?
Wie had het ook al weer over huilend naar de modjes gaan
quote:En hem maar een topic laten openen over "onze koloniale geschiedenis als erfzonde waardoor we ons het ontwikkelingshulp- en asielbeleid door onze strot moeten laten duwen".
Op zaterdag 3 januari 2004 17:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Kan een modje even het off topic gereutel van Akkersloot verwijderen uit Nederland welvarend geworden door de VOC/WIC? ?
[Dit bericht is gewijzigd door Akkersloot op 03-01-2004 19:48]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |