abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14189000
quote:
Eerwraak in Iran kost 45 jonge vrouwen het leven

In Iran zijn in twee maanden tijd 45 vrouwen vermoord uit eerwraak. Dat gebeurde in provincie Khusistan. Volgens een medewerkster van de provinciale gouverneur betreft het de periode maart tot mei; geen van de misdaden is uiteindelijk voor de rechter beland. In de provincie zouden de pre-islamitische tradities weer ingevoerd zijn.

De 45 vermoorde meisjes waren alle jonger dan twintig jaar en behoorden allemaal tot één stam. De moorden werden uitgevoerd door hun vader, oom, broer of neef. Er is geen hoorzitting van een rechter geweest of iets anders. Ze vermoordden de meisjes en verbrandden de identiteitskaarten. Aangezien er geen concrete wetten zijn om dit te bestrijden, gaan de daders meestal vrijuit, aldus de medewerkster van de gouverneur.

De redenen voor eerwraak kunnen verschillend zijn: een meisje kan vermoord worden omdat ze niet akkoord gaat met een gearrangeerd huwelijk. Een andere reden is de overtreding van de strenge islamitische kledingvoorschriften of het hebben van contacten met mannen die niet tot de familie behoren.

Een ander groot probleem in Khusistan is verkrachting binnen de familie. Het bureau van de gouverneur heeft recent 18 klachten van verkrachting van meisjes van 12 tot 14 jaar ontvangen.

Ongelovelijk! Dat zo iets nog kan gebeuren, 1500 jaar na dato dat de profeet Mohammed (vrede zij met hem) eerwraak had afgekeurd in zijn wijze woorden voor zijn dood. Ik dacht dat deze westerse lieden wel zouden moeten leren van hun daden!
pi_14189013
Hey daar heb je brommerboy weer, wel met schandalig nieuws
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
pi_14189050
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 07:48 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ongelovelijk! Dat zo iets nog kan gebeuren, 1500 jaar na dato dat de profeet Mohammed (vrede zij met hem) eerwraak had afgekeurd in zijn wijze woorden voor zijn dood. Ik dacht dat deze westerse lieden wel zouden moeten leren van hun daden!

* kuch
quote:
In de provincie zouden de pre-islamitische tradities weer ingevoerd zijn.
Westers = post-islamitisch, geen pre.
En weer een stukje onzinnige proza.
pi_14189087
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 07:57 schreef Mobious het volgende:

Wat een misleiding dan! Aangezien pre-islamtisch tenminste moet matchen met wat de profeet heeft gezegd. Of bedoelt onze aller R@b dat het gaat om tradities die voor het islamitische tijdperk zijn ontstaan?
pi_14189234
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 07:57 schreef Mobious het volgende:

[..]

Het rijke westen is nog altijd Christelijk.
pi_14189261
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 08:27 schreef NightH4wk het volgende:

Het rijke westen is nog altijd Christelijk.

Matriaalzuchtig bedoel je. Christelijk bestaat al lang niet meer; zeker niet in Nederland
pi_14189269
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 08:31 schreef JohanFriso het volgende:

[..]

Matriaalzuchtig bedoel je. Christelijk bestaat al lang niet meer; zeker niet in Nederland

Het westen is iig niet erg Islamitisch te noemen. =)
pi_14189357
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 08:02 schreef Youssef het volgende:

[..]

Wat een misleiding dan! Aangezien pre-islamtisch tenminste moet matchen met wat de profeet heeft gezegd. Of bedoelt onze aller R@b dat het gaat om tradities die voor het islamitische tijdperk zijn ontstaan?

Ja, ik snap ook niet waarom dat in het nieuwsbericht staat. Pre-Islam betekent "uit de tijd vóór de Islam". Terwijl nu velen denken dat het een staat van streng islamitisme is.

En jullie hebben gelijk wat betreft Westers in NL. Omdat we hier (nog) geen Islam tijdperk hebben meegemaakt is de Westerse cultuur in NL geen post-islamitische cultuur. Daarentegen mag je de verwestering van Marokko en Turkije wellicht post-islamitisch noemen.

En weer een stukje onzinnige proza.
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 08:46:36 #9
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_14189390
Dat waren best wijze woorden, van Mohammed.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_14189401
quote:

[..]

Iran, een officiele moslimstaat .

Heeft geen regels om dat aan te pakken.. tja...

[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 10:21:52 #11
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_14191189
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 08:31 schreef JohanFriso het volgende:

[..]

Gelukkig niet. Ik moet er niet aan denken dat we nog met die achterlijke christelijke regels moeten leven.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 17:26:51 #12
55630 MokroKees
Chaulerah Gek
pi_14202620
oooh wat erg, draaaaamaaa, snel.... laat Bush Iran bevrijdden van deze barbaarse AL Qaeda wrekers , zoals zijn vader koeweit bevrijdde van die couveuse plunderende al qaeda en de VS in de eerste wereldoorlog de engelsen bevrijdde van die baby etende Duitsers al qaeda
kèk lekkah naajje ège sig, Fok feez
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 17:31:29 #13
14505 OProg
A Life in Music
pi_14202740
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 17:26 schreef MokroKees het volgende:
oooh wat erg, draaaaamaaa, snel.... laat Bush Iran bevrijdden van deze barbaarse AL Qaeda wrekers , zoals zijn vader koeweit bevrijdde van die couveuse plunderende al qaeda en de VS in de eerste wereldoorlog de engelsen bevrijdde van die baby etende Duitsers al qaeda
Lijm gesnoven of iets ?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 29 oktober 2003 @ 09:27:48 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_14214538
heftig topic hoor....
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 29 oktober 2003 @ 09:32:48 #15
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_14214638
Tja als Iran er niks aan doet zal het van buitenaf helemaal moeilijk zijn om hier iets aan te doen. Ongelooflijk dat zulke dingen gebeuren eigenlijk.
  woensdag 29 oktober 2003 @ 19:41:41 #16
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_14231038
quote:

[Een andere reden is de overtreding van de strenge islamitische kledingvoorschriften ]

Ongelovelijk! Dat zo iets nog kan gebeuren, 1500 jaar na dato dat de profeet Mohammed (vrede zij met hem) eerwraak had afgekeurd in zijn wijze woorden voor zijn dood.

Straffen tegen overtreding van islamitische kledingvoorschriften is dat ook pré-islamitisch.
quote:
Ik dacht dat deze westerse lieden wel zouden moeten leren van hun daden!

Ha ha. Je blijft lachen met Youssef. In een westers land hebben zulke achterlijken geen kans om ongestraft eerwraak uit te voeren. In een land dat geleid wordt volgens de "profeet" Mohammed blijkbaar wel.

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  woensdag 29 oktober 2003 @ 19:45:03 #17
60090 Akkersloot
pi_14231136
Terwijl veel islamieten hun mond vol hebben over "respect voor culturen" zitten ze een cultuur die hun "profeet" vernietigd heeft zwart te maken. Met als top leugen "de pré-islamitische Arabieren begroeven hun pas geboren dochters levend".

De pré-islamitische godsdienst van de Arabieren.

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_14231225
Ik zag laatst een docu over een (inmiddels veroordeelde en ook terechtgestelde) seriemoordenaar, ik dacht dat dat ook in Iran was, die vermoordde vrouwen die hij verdacht van prostitutie..die man werd op handen gedragen door een groot deel van het volk, zowel mannen als vrouwen

Je zag gesprekken met de nog jonge kinderen van zijn slachtoffers, veelal alleenstaande vrouwen.

Echt verbazend dat zoveel mensen daar het een nobele daad vonden, de moordenaar een held, die zondige vrouwen in naam van Allah strafde.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 29 oktober 2003 @ 20:07:37 #19
60090 Akkersloot
pi_14231732
De huwbare leeftijd voor een meisje is in Iran 9 (negen) jaar. Dat om de traditie van de pedofiele "profeet" in ere te houden.
pi_14232541
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 20:07 schreef Akkersloot het volgende:
De huwbare leeftijd voor een meisje is in Iran 9 (negen) jaar. Dat om de traditie van de pedofiele "profeet" in ere te houden.
Dat is niet meer zo:
quote:
Tehran - Iranian authorities have approved a law to raise the age at which girls can get married without their parents' consent to 13 from nine and for boys to 15 from 14, newspapers said on Sunday.

The decision by Iran's Expediency Council arbitration body watered down a bill passed by the reformist- dominated parliament in 2000 which tried to raise the age of consent to 15 for girls and 18 for boys to cut teenage marriages and ease criticism of Iran's human rights record.

pi_14233034
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 19:45 schreef Akkersloot het volgende:
Met als top leugen "de pré-islamitische Arabieren begroeven hun pas geboren dochters levend".
pi_14233227
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 20:07 schreef Akkersloot het volgende:
Zo mooi hoe je islamieten in een adem noemt man, in marokko is de leeftijd 18 jaar. En dan? Waarom nam je die dan niet als voorbeeld. Wat een stompzinnige domme sukkel ben je dan.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 29 oktober 2003 @ 20:53:59 #23
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_14233231
quote:

[..]

Ik heb gehoord dat een nicht/achternicht van jou op 13-jarige leeftijd door een oom ontmaagd is. En dat gebeurt anno nu.
Ik wil je de rest van het verhaal besparen.

Hoe gaat het overigens met je grote zus?

Koranfascisme bedankt Islam
pi_14233272
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 20:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zo mooi hoe je islamieten in een adem noemt man, in marokko is de leeftijd 18 jaar. En dan? Waarom nam je die dan niet als voorbeeld. Wat een stompzinnige domme sukkel ben je dan.

Hij zegt toch "in IRAN"...

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_14233356
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 19:48 schreef milagro het volgende:
Ik zag laatst een docu over een (inmiddels veroordeelde en ook terechtgestelde) seriemoordenaar, ik dacht dat dat ook in Iran was, die vermoordde vrouwen die hij verdacht van prostitutie..die man werd op handen gedragen door een groot deel van het volk, zowel mannen als vrouwen

Je zag gesprekken met de nog jonge kinderen van zijn slachtoffers, veelal alleenstaande vrouwen.

Echt verbazend dat zoveel mensen daar het een nobele daad vonden, de moordenaar een held, die zondige vrouwen in naam van Allah strafde.

Heb ik ook gezien. Ik zat te voor de tv te wachten totdat iemand hem afkraakte, maar de meeste vonden het wel goed. Echt een barmhartig geloof.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')