abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14188580
Ik heb sinds een week een nieuwe pc, met daarin een Asus Radeon 9600SE/TD + tv out.

Nu wil ik uds van mijn tv een secondary scherm maken zodat ik daar films op kan kijken via pc.

Nu krijg ik het alleen zo ver dat mijn volledig lege bureaublad ( ook zonder taakbalk) te zien is op de tv. Je ziet niet wat er verder op de pc gebeurd, je ziet alleen de achtergrond in zwart-wit...

Bij mijn vorige pc had ik een videokaart van Nvidia, en die hadden een prachtig proggie dat alle instellingen voor het secundaire apparaat regelde, maar dat kan ik bij deze videokaart ff niet allemaal vinden. Heb al op de Asus site gekeken maar daar kan ik niks vinden.

Weet iemand hoe het moet?

There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_14188608
Kijk even www.ati.com en dan hier ->Hydravision.
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
pi_14188611
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 02:55 schreef mcintosh het volgende:

Bij mijn vorige pc had ik een videokaart van Nvidia, en die hadden een prachtig proggie dat alle instellingen voor het secundaire apparaat regelde

Wat voor proggie was dat? Ben er namelijk opzoek naar.
..insanity runs in the family
pi_14188627
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 03:24 schreef -Frank- het volgende:

[..]

Weet niet welk OS je hebt maar als je XP hebt vind je het hier

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_52.16

pi_14188628
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 03:20 schreef Gutteguttegut het volgende:
bedankt, ben het nu aan het downloaden, kijken of het werkt
pi_14197057
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 03:20 schreef Gutteguttegut het volgende:
ik heb hetzelfde probleem (dus ook ff dat prog van jouw gedownload) maar hoe werkt het bij mij blijft mijn beeldscherm nog steeds zwart/wit? hij zit een beetje te zeuren over 9 buraubladen ofzo:S
pi_14197123
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 03:24 schreef -Frank- het volgende:

[..]

dat was vast en zekers deze: http://www.tweakers.net/meuktracker/product/46011
pi_14197141
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:08 schreef roxny het volgende:

[..]

ik heb hetzelfde probleem (dus ook ff dat prog van jouw gedownload) maar hoe werkt het bij mij blijft mijn beeldscherm nog steeds zwart/wit? hij zit een beetje te zeuren over 9 buraubladen ofzo:S

Precies, het werkt niet voor je tv als secundair scherm. TV beeld blijft zwart-wit en he enige wat te zien is op de tv is je wallpaper, niet eens een taakbalk...

Dus het schiet niet op dit ...

pi_14197238
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:11 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Precies, het werkt niet voor je tv als secundair scherm. TV beeld blijft zwart-wit en he enige wat te zien is op de tv is je wallpaper, niet eens een taakbalk...

Dus het schiet niet op dit ...

Ik heb wel een takenbalk (gewoon rechtermuisknop op buraublad---> eigenschappen--->instellingen--->en dan bij beeldscheremen meerdere monitors aan zetten en de rest niet aan vinken) maar ik wil van het zwart/witte af...
pi_14198281
Heb nu wel een taakbalk, en zie nu ook op tv wat er op de computer gebeurd, alleen bij mij is het beeld ook nog steeds zwart-wit.

Heb al met de verschillende PAL instellingen gewisselt maar dat heeft niet gehielpt

pi_14198389
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:55 schreef mcintosh het volgende:
Heb nu wel een taakbalk, en zie nu ook op tv wat er op de computer gebeurd, alleen bij mij is het beeld ook nog steeds zwart-wit.

Heb al met de verschillende PAL instellingen gewisselt maar dat heeft niet gehielpt

zover zit ik nu dus ook... alle pal instellingen gebruikt (hou hem maar op Pal B) het moet wel aan de instellingen van me pc liggen denk ik
pi_14198695
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:59 schreef roxny het volgende:

[..]

zover zit ik nu dus ook... alle pal instellingen gebruikt (hou hem maar op Pal B) het moet wel aan de instellingen van me pc liggen denk ik

Heb dit topic net doorgelezen

Ati S Video of Composite?

Daar zeggen ze dat het aan de videokaart kan liggen ( als ik het goed gelezen heb ) je zou je videokaart softewarematig op PAL of NTSC moeten kunnen zetten alleen dat kan ik nergens vinden tussen de meegeleverde software.

Wat ik wel zie is dat waar ik dat stekkertje van de kabel in de videokaart insteek, een klein kastje is op de videokaart waar PAL op staat....

Ik ga eens even op de ATI site kijken ....

pi_14198869
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:10 schreef mcintosh het volgende:

Bied ook geen uitkomst, kan niks vinden over het kleurenprobleem
pi_14200071
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:10 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Heb dit topic net doorgelezen

Ati S Video of Composite?

Daar zeggen ze dat het aan de videokaart kan liggen ( als ik het goed gelezen heb ) je zou je videokaart softewarematig op PAL of NTSC moeten kunnen zetten alleen dat kan ik nergens vinden tussen de meegeleverde software.

Wat ik wel zie is dat waar ik dat stekkertje van de kabel in de videokaart insteek, een klein kastje is op de videokaart waar PAL op staat....

ik kan wel verschillende PAL gebruiken en ook wel op NTSC maar werkt allemaal niet... ik geef de moet bijna op
pi_14200207
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:54 schreef roxny het volgende:

[..]

ik kan wel verschillende PAL gebruiken en ook wel op NTSC maar werkt allemaal niet... ik geef de moet bijna op

Ja die PAL settigen kan ik ook allemaal wel selecteren maar dat maakt allemaal geen drol uit, geloof dat je videokaart op PAL moet staan, en volgens mij is dat ook wel zo aangezien er op mijn videokaart een PAL sticker zit
pi_14200235
Heb je hm via een scart aangesloten op je tv...met een svhs kabeltje?
Misschien ondersteunt je tv geen svhs signaal namelijk, probeer anders een composiet (tulp) kabeltje.

[Dit bericht is gewijzigd door Gutteguttegut op 28-10-2003 16:05]

Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
pi_14200396
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:00 schreef Gutteguttegut het volgende:
Misschien ondersteunt je tv geen svhs signaal namelijk, probeer anders een composiet (tulp) kabeltje.
[afbeelding]
ik heb hem juist op die manier :S
pi_14201110
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:00 schreef Gutteguttegut het volgende:
[afbeelding]
Ik heb em inderdaad via scartkabel aangesloten

Grappige is dat ik geen andere tv heb maar een andere computer/videokaart. Bij de vorige computer/videokaart deed alles het gewoon, met scartkabel, dus tv kan dat aan....

dinsdag 28 oktober 2003 @ 19:01:23 #19
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_14204570
Ik heb het topic maar vluchtig doorgelezen dus misschien heb je niks aan m'n antwoord maarja...

Dat jij alleen je wallpaper op je tv ziet (dus geen taakbalk, icons, e.d.) is juist logisch/handig.

Open maar eens een filmpje of een willekeurig programma en sleep het naar rechts, zodat het uit je 'primary' scherm verdwijnt en voila, het komt op je 'secondary' scherm. Je kunt zo dus je films bekijken terwijl je op je primary gewoon andere dingen kan doen.

Is dit wat je zoekt, of...?

pi_14205965
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 19:01 schreef BrauN het volgende:
Ik heb het topic maar vluchtig doorgelezen dus misschien heb je niks aan m'n antwoord maarja...

Dat jij alleen je wallpaper op je tv ziet (dus geen taakbalk, icons, e.d.) is juist logisch/handig.

Open maar eens een filmpje of een willekeurig programma en sleep het naar rechts, zodat het uit je 'primary' scherm verdwijnt en voila, het komt op je 'secondary' scherm. Je kunt zo dus je films bekijken terwijl je op je primary gewoon andere dingen kan doen.

Is dit wat je zoekt, of...?

hehe eigelijk zoek hoe je het in kleur krijgt...
pi_14213097
Gristus wat irritant zeg!!!!

Ik krijg onmpgelijk kleur op m'n tv scherm , echt om gek van te worden!!!

Heb op de ATI site gekeken, op de Asus site, op Tweakers gezocht, met google, niks, maar dan ook niks bied een oplossing.

Enige wat ik nu nog kan bedenken is dat het aan de kabel ligt, maar das eigenlijk ook onmogelijk, omdat ik dezelfde kabel bij de vorige computer ook heb gebruikt, en toen kreeg ik wel gewoon kleurenbeeld, was wel andere videokaart

G V D ! !

Ik sloop nu die videokaart eruit om te kijken of daar niks aan de verzetten valt met een jumper of weet ik veel wat

pi_14216809
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 03:20 schreef mcintosh het volgende:

Heb op de ATI site gekeken, op de Asus site, op Tweakers gezocht, met google, niks, maar dan ook niks bied een oplossing.

Enige wat ik nu nog kan bedenken is dat het aan de kabel ligt, maar das eigenlijk ook onmogelijk, omdat ik dezelfde kabel bij de vorige computer ook heb gebruikt, en toen kreeg ik wel gewoon kleurenbeeld, was wel andere videokaart

G V D ! !

Ik sloop nu die videokaart eruit om te kijken of daar niks aan de verzetten valt met een jumper of weet ik veel wat

stomme ati kaarten ook
pi_14222698
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 11:05 schreef roxny het volgende:

[..]

stomme ati kaarten ook

Prachtig spul die Radeons maar naar wat ik gelezen heb ik het vaak gedonder met de tv-out
  woensdag 29 oktober 2003 @ 14:44:46 #24
69406 Qweraz
From United States Of Maasdijk
pi_14222821
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 03:20 schreef mcintosh het volgende:

G V D ! !

Zelfde probleem had ik eerst ook. TOen een beetje de instellingen van de resoluite veranderd en de kleurkwaliteit, (zo laag mogelijk) en toen deed 'ie t.

toeval misscien, dat kan ook

Stand By While All Your Dreams Are Trampled In The Dust
  woensdag 29 oktober 2003 @ 15:03:54 #25
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_14223389
Ben gisteren zelf ook mee bezig geweest, maar dan 3 schermen, best een kriem. Je moet ergens opgeven dat hij de apparaten moet ontkoppelen ofzoiets, en nView aanzetten is ook handig maar hoeft niet.

Als het voor vanavond niet is opgelost post ik ff wat screendumps

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')