abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14490424
Wat een heerlijk hummeltje luckepuck. En hoe gaat het nu met jullie?
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_14491133
Ow Luckepuck, wat een bevalling... Wat leuk trouwens dat je in die kramsuite bent bevallen. Ik ben ook in het Diak Utrecht bevallen van Chiara, ik hoorde toen dat ze die kraamsuites gingen bouwen... de dames op de afdeling vertelde me dat zij er geen gebruik meer van zouden maken, omdat hun gezin compleet is. Ik daarintegen (net 4 uur geleden bevallen), zag het wel zitten, bevallen in zo'n suite.
Het is toch ook zo dat je man er lekker bij kan liggen?
Is het ook een beetje een gezellige kamer?
Vertel me eens wat meer daarover, vind ik wel leuk!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_14491275
Luckepuck en Meaghan(?), ook hier nog gefeliciteerd. Het wordt weer lekker druk met Suzanne en Pascalle erbij!

Ik heb zo'n lange tricot lap Jessie, is geloof ik vijf meter ofzo. De eerste keer is het even klooien, maar daarna krijg je het vrij snel door. Isa stopt nu al met huilen als ze me die doek ziet omdoen. Die twee banden die Mous heeft leken me ook handig, maar ik hoorde van meiden op mijn after-zwangerschapsgym dat die snel afzakken en dat je dan dus extra snel last krijgt van je rug. Bij die lange lap heb je toch nog een extra steun aan die buikband en het zit vrij stevig. Dus die zou ik aanraden. Hebben jullie in Rotterdam geen geboortewinkel? Die geven hele goede instructies over die dingen.

mooi he, alles
pi_14491351
hier nog meer over het dragen van babies: Het dragen van baby's
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_14496851
Susanne is geboren op 6 november om 12.56 uur. Kan de datum even aangepast worden in de beginpost?

Verder gaat het hier echt perfect, kheb een minipitbull gebaard ( *kijkt naar pijnlijke borsten* ) met een zuigkracht van een 1600 watt stofzuiger. We proberen er nu een beetje ritme in te vinden met zijn 3tjes.

Over die kraamkamer. Gewoon een zeer luxe bed met allemaal knopjes waardoor die in alle houdingen gezet kan worden. Een gigant van een feutail (hoe schrijf je dat? zo´n giga stoel dus) die omgebouwd kan worden tot (zeer lekker liggende!) slaapbank voor papa. Kleurentelevisie, telefoon, koelkast (met inhoud tegen betaling te nemen) Senseo apparaat, waterkoker, zeer ruime en luxe badkamer. Het interieur is grotendeels van blank hout en het voelt gewoon echt aan als thuis. Kindje blijft bij je op de kamer in een ledikantje en het is echt een soort hotelkamer op deze manier!

(overigens, we zijn ook al online: www.luckie.nl/susanne/SusanneChantal.htm )

Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
  † In Memoriam † zondag 9 november 2003 @ 10:04:18 #231
7074 moussy
kuttekop
pi_14496957
Wat leuk luckepuck, ik heb voor mijn gevoel in de bezemkast gelegen als ik het zo lees en dat terwijl de hele afdeling net vorig jaar verbouwdis

Wat heb je trouwens een lekker poppie

Het probleem box is hier opgelost. De box staat nu vreselijk in de weg, maar meneer wil er in ..... hij staat midden in de kamer en kan alles overzien

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_14496966
Luckepuck, wat lekker dat het drinken zo goed gaat. Die tepelkloven verdwijnen vanzelf wel als je tepels eraan gewend zijn (en goed smeren). Hoe is de situatie nu bij jou thuis? Is Willem al weer thuis? Heb je hulp? Hoe voel je je?

-edit- stom, in je bevallingsverhaal staat natuurlijk al dat ie zaterdag naar huis mocht. Ik vond het nog wel zo'n mooi beeld, hij in die rolstoel en jij duwen.

mooi he, alles
  FOK!fossiel zondag 9 november 2003 @ 11:00:33 #233
2628 Karin
pi_14497439
Luckepuk wat een mooi bevallingsverhaal! En wat klinkt dat goed zo'n kraamsuite. Denk dat het tijdens je bevalling weinig uitmaakt (ik heb tijdens de bevalling weinig gezien van de kamer waar ik lag, had alleen mijn ogen maar dicht) maar vooral voor de nacht(en) daarna lijkt het me zalig! Zeker dat de partner kan blijven slapen. Ik vond het echt een ramp dat Peet naar huis gestuurd werd 's avonds. Bram was net 3 uurtjes oud, ik was nog op van de emoties en daar lag ik opeens alleen. De dagen erna lag ik op zaal met nog 2 kraamvrouwen, jeetje wat was ik blij dat die naar huis toe mochten. Eindelijk een beetje rust. Hun kindertjes hadden vreselijk veel last van krampjes, huilde de een niet was het de ander wel en ondertussen kon ik maar niet slapen terwijl Bram wel heel lekker lag te pitten. Mocht ik ooit nog een 2e willen ga ik eens informeren of ze hier in de buurt toevallig ook een ziekenhuis hebben met kraamsuites.

En die pijnlijke tepels worden echt beter hoor! Na een paar dagen voel je er echt niets meer van. Ik kon dat ook niet geloven, het deed zo vreselijk veel pijn. Maar echt na 2 weken voelde ik geen pijn meer.

pi_14504735
Luckepuck, van harte gefeliciteerd met je mooie meissie Susanne!!
En wat een mooi en uitgebreid verslag van je bevalling.
Zelf ben ik daar nog niet aan toe gekomen, eerst maar eventjes op adem komen

Hier gaat alles lekker z'n gangetje. Pascalle is wel wat rumoerig 's nachts, maar dat gaat helemaal goed komen. Ze heeft immers toch een wat moeilijke start gehad en dat heeft gewoon even z'n tijd nodig.
Met mij gaat het ook goed, op wat kleine ongemakjes na. Ik heb gelukkig geen knip gehad, dus dat scheelt weer.

Nog eventjes wat fotootjes spammen van onze mooie meid

Lekker relaxen in de tummy-tub..

pi_14506586
Wat een mooi gezicht zo'n lekker mollig roze babytje. Eigenlijk wel een klein wondertje als je bedenkt dat ze 4 dagen geleden nog in je buik zat Meaghan. Mooie dochter hoor
pi_14507469
Meaghan en Luckepuck van harte met de twee meiden! Fijn om te lezen dat jullie er gelijk al van kunnen genieten!

Die wangetjes van Pascalle............

zondag 9 november 2003 @ 20:15:45 #237
34891 melonovy
La Kutschie
pi_14508793
lekker bol koppie heeft Pascalle, ze ziet er goed uit en heerlijk relaxen in bad!

Leuk hoor!

Het voelt goed hè?
A je to!
  zondag 9 november 2003 @ 20:19:06 #238
16245 CarOnline
met lange O
pi_14508891

Hemels zo'n badje!!!

Geweldig mooie foto, mooi meisje hoor, met lekkere spekkies...

Screw them.
We're going home.
  FOK!fossiel zondag 9 november 2003 @ 20:48:23 #239
2628 Karin
pi_14509639
Ow wat een heerlijke badfoto Ze geniet er echt van zo te zien.

Hoe is het eigenlijk met Max? Al wat nieuws over de onderzoeken?

En over Thomas hebben we ook al een tijdje niets gehoord.

pi_14512588
Oooooooooooooooooo die wangetjes van Pascalle heerlijk gewoon.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_14521890
quote:
Luckepuk schreef het volgende:
Overigens hadden ze nog nooit meegemaakt dat op de dag van ontslag de vader in een rolstoel met op schoot de maxi cosi met het kind voor geduwd wordt door de kersverse moeder. Normaal gesproken gaan de moeders de afdeling af in een rolstoel.
...
Verder gaat het hier echt perfect, kheb een minipitbull gebaard ( *kijkt naar pijnlijke borsten* ) met een zuigkracht van een 1600 watt stofzuiger. We proberen er nu een beetje ritme in te vinden met zijn 3tjes.
Luckepuk, wat kun je het toch leuk vertellen Nogmaals gefeliciteerd, ook gefeliciteerd dat papa gelijk mee naar huis mocht! Dat is dubbele pret
  † In Memoriam † maandag 10 november 2003 @ 13:34:06 #242
7074 moussy
kuttekop
pi_14522980
Sweej, joehoeeeeeeeeeee?!
nu maar hopen dat ze nog wel lurkt...
pi_14522993
Ik baal baal baal.
Ik vertelde toch over dat Janneke haar hoofdje zo scheef houd. Vandaag toch maar even naar het CB geweest voor een controle. Ik mocht gelijk doorlopen naar de arts daar. Ze zag gelijk de voorkeur van hoofdje hoe ze eht draaide. Ze kon niks verkeerds voelen bij het hoofdje...maar wel bij de heupjes dus. Zelf dacht ze aan heupdysplasie. Ze dacht te zien dat het ene beentje langer was als het andere en dat dat dan komt doordat het heupje niet goed in het kommetje zit en daardoor heeft ze weer dat scheve hoofdje.
Het is nog niet zeker. Ik heb een verwijzing voor de huisarts voor een verwijzing van een echo van het heupje of voor gelijk een verwijzing naar een orthopeed. Ligt er aan wat de huisarts doet (we laten even aandringen op eerst een echo) En mocht het dat zijn, krijgt ze dus een spreidbroekje (hoe is dat ook alweer bij Lara gegaan Caronlne die diagnose en wat waren haar symtomen?)
Ik ben hier best wel van geschrokken en ook al is het niks levendsbedreigend krijg ik al een brok in me keel als ik haar in zo'n broekje voor me ziet. Komt er uit die echo's niks dan is het een fikse voorkeurshouding en die moeten we er dan uit zien te krijgen emt spelletjes enz ez. Maar daar was ik al mee begonnen.
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 10 november 2003 @ 13:37:27 #244
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14523070
Oh Jessie ik kan me voorstellen dat je zo ontzettend baalt!! Nu maar hopen dat je snel via de huisarts wordt doorverwezen en dat het allemaal meevalt !
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  † In Memoriam † maandag 10 november 2003 @ 13:39:46 #245
7074 moussy
kuttekop
pi_14523153
*slik*

Cas houdt zijn hoofd ook vaak scheef.....

Jessie, wat ongelovelijk k met nog 2 letters. Ik hoop dat je snel terecht kan en meer duidelijkheid krijgt.

pi_14523679
Ja gelukkig kunnen we morgen al bij de huisarts terecht. En die geeft wel gelijk een verwijzing, nu maar hopen dat de wachttijden bij het ziekenhuis niet zo lang zijn voor die echo.
Moussy bij Janneke is haar hoofdje nog scheef als ik haar zeg maar op de zijkant de lucht intil, dan laat ze haar hoofd niet hangen maar blijft die schuin omhoog naar die voorkeurskant zeg maar. Misschien dat je dat bij Cas ook kan testen *ineens moet lachen omdat ze alle fokkindjes op hun zij de lucht in ziet gaan*
Ik ben ook vergeten te vragen of ze daar dus pijn van kan hebben omdat ze zoveel huilt.
Nou ja ga maar ff een lijsje met vragen maken voor de huisarts voor morgen anders als ik daar zit vliegt toch alles weer me hoofd uit door de stress.
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 10 november 2003 @ 13:59:35 #247
7074 moussy
kuttekop
pi_14523787
Ik hoor net dat Cas straks even gaat vliegen. Ik heb trouwens wel het idee dat hij een wat scheef hoofdje krijgt. Hmmz, van de week maar even naar de huisarts.
  † In Memoriam † maandag 10 november 2003 @ 15:41:31 #248
7074 moussy
kuttekop
pi_14526831
Z'n vliegles is geslaagd hoor, hij gaat keurig met zijn koppie de andere kant op
pi_14527032
quote:
Op maandag 10 november 2003 13:34 schreef jessie het volgende:
Ik baal baal baal.
Ik vertelde toch over dat Janneke haar hoofdje zo scheef houd. Vandaag toch maar even naar het CB geweest voor een controle. Ik mocht gelijk doorlopen naar de arts daar. Ze zag gelijk de voorkeur van hoofdje hoe ze eht draaide. Ze kon niks verkeerds voelen bij het hoofdje...maar wel bij de heupjes dus. Zelf dacht ze aan heupdysplasie. Ze dacht te zien dat het ene beentje langer was als het andere en dat dat dan komt doordat het heupje niet goed in het kommetje zit en daardoor heeft ze weer dat scheve hoofdje.
Het is nog niet zeker. Ik heb een verwijzing voor de huisarts voor een verwijzing van een echo van het heupje of voor gelijk een verwijzing naar een orthopeed. Ligt er aan wat de huisarts doet (we laten even aandringen op eerst een echo) En mocht het dat zijn, krijgt ze dus een spreidbroekje (hoe is dat ook alweer bij Lara gegaan Caronlne die diagnose en wat waren haar symtomen?)
Ik ben hier best wel van geschrokken en ook al is het niks levendsbedreigend krijg ik al een brok in me keel als ik haar in zo'n broekje voor me ziet. Komt er uit die echo's niks dan is het een fikse voorkeurshouding en die moeten we er dan uit zien te krijgen emt spelletjes enz ez. Maar daar was ik al mee begonnen.
Hee dat zou balen zijn als dat zo zou zijn. Lara haar hoofd is gelukkig een hartstikke mooi rond bolletje, nix geen vlakke kanten. Haar heupjes zat wel verschil in, vandaar dus die spreidbroek. De huisarts laat altijd eerst een foto of echo maken volgens mij, en daarna pas naar de orthopeed. Maar goed, dat weet ik niet zeker dus. Haar symptomen waren vooral speling in de benen en het voelen dat het niet goed zat dmv draaien. Verder afwijkende maten bij de echo en daarna bij de foto.

Succes iig, tis echt zoo balen. Vooral de onhandigheid.
Over dat het niet levensbedreigend is; ik had ook heel erg het gevoel dat het mijn schuld was, ik had haar niet goed 'afgeleverd' zeg maar. Idioot, ik weet het maar soms voelde dat zo Vond het vooral erg vervelend voor haar maar nu slaapt ze niet meer zonder dus ze is er erg aan gewend
De 27e moeten we weer, hopelijk is het dàn eindelijk goed

Screw them.
We're going home.
pi_14528390
jessie, dat is helemaal niet fijn (zacht uitgedrukt).
Was voor jullie het enige symptoom dat ze haar hoofd scheef houdt? Kun je uitleggen hoe scheef? (tijdens zitten, tijdens liggen altijd dezelfde (voorkeurs)kant opkijken?)
Ik begrijp nl. niet helemaal waarom de voorkeurspositie van het hoofd veroorzaakt kan zijn door een heup-probleem, maar ja, ik ben ook geen dokter.
Zo'n spreidbroekje is ook echt vervelend (zo te zien dan), maar het wordt ook lastig om de voorkeurshouding tegen te gaan.

Trouwens, ik weet wel van mensen die altijd geneigd zijn op hun buik te slapen terwijl dat niet mag, dat ze iets op hun buik doen, zodat ze er gewoon niet op kunnen liggen. Misschien is dat wat om in het ergste geval toe te passen: iets op een kant van het hoofd waardoor ze niet die kant op kan gaan slapen. (nee, niet bedoeld om te pesten, het is gewoon een idee.)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')