Maar het gaat om het volgende, ik heb dus een electrische gitaar.
Aan die gitaar zitten dingetjes (van metaal) waar ik de klipjes van m'n gitaarband aan vast kan klikken. Deze dingetjes zitten met schroeven in het hout.
Maar vanmorgen kwam ik er achter dat er eentje los zat, en dat de schroef helemaal geen grip meer heeft in het schroefgat
Is hier iets aan te doen, behalve de hele zooi vastlijmen? En als ik dan echt moet lijmen, waarmee?
Zoiets zal toch wel vaker voorkomen ?
quote:Ja, maar ik ben bang dat ik zo de hele gitaar ga mollen
Op maandag 27 oktober 2003 20:35 schreef Maxxride62 het volgende:
net iets grotere schroef erin doentis maar hout
quote:Nee..
Op maandag 27 oktober 2003 20:35 schreef Solomon het volgende:[..]
Ja, maar ik ben bang dat ik zo de hele gitaar ga mollen
je gitaar is voor 80 % hout.. dat moet kunnen
quote:Ok, daar zit wat in
Op maandag 27 oktober 2003 20:36 schreef Maxxride62 het volgende:[..]
Nee..
je gitaar is voor 80 % hout.. dat moet kunnen
Wat ik vaak doe, is een stukje hout (liefst een houten plug, maar hoeft niet) in het gat stoppen, wat het gat vrijwel volledig opvult. Daarna kun je je oude schroef wel weer gebruiken
En daarna schroef ik de schroef eruit en vul ik het gat met kneedbaar hout en schroef ik hem terug.
Extra gitaren roeleren
quote:Kneedbaar hout
Op maandag 27 oktober 2003 20:44 schreef beelz het volgende:
Dit is bij mij altijd tijd om een nieuwe gitaar te kopenEn daarna schroef ik de schroef eruit en vul ik het gat met kneedbaar hout en schroef ik hem terug.
Extra gitaren roeleren
Waar is dat te krijgen?
quote:bij de praxis, gamma, zon beetje elke kluswinkel
Op maandag 27 oktober 2003 20:58 schreef Solomon het volgende:[..]
Kneedbaar hout
BriljantWaar is dat te krijgen?
Ik kan je ook nog wel wat in een envelop opsturen
quote:Morgen ff bij de hubo kijken
Op maandag 27 oktober 2003 21:40 schreef metallicattim het volgende:[..]
bij de praxis, gamma, zon beetje elke kluswinkel
Ik kan je ook nog wel wat in een envelop opsturen
quote:Nouwja, voor mij is iets al snel duur
Op maandag 27 oktober 2003 22:59 schreef Dirrrrk het volgende:
Als je echt een dure gitaar hebt naar een gitaarbouwer gaan ofzo. Die kan dat vast wel professioneel repareren
quote:Gewoon een grote schroef in doen. Ik heb dit probleem ook gehad bij m'n Squier Fat Strat. M'n gitaar lag toen bijna op de grond tijdens het spelen
Op dinsdag 28 oktober 2003 07:38 schreef Solomon het volgende:[..]
Nouwja, voor mij is iets al snel duur
Ik heb er 2e hands ongeveer 300 euro voor betaald.
Maar het is niet een gitaar die minder waard wordt door zoiets (denk ik).
Oja, als het van die dingen zijn die echt vastklikken, dan heten ze "strap locks".
quote:die zijn echt zeker aan te raden, want dan weet je zeker dat je band echt nooit los laat en laat je je dure gitaar niet op de grond vallen. Zeker handig als je live nogal veel beweegt of in je nek speelt enzo, als je gewoon dynamisch bezig bent!
Op dinsdag 28 oktober 2003 07:58 schreef tweedz het volgende:[..]
Oja, als het van die dingen zijn die echt vastklikken, dan heten ze "strap locks".
quote:Of die ringetjes van grolsch beugelflessen.
kneedbaarhout is een goede oplossing, of gewoon een plug werkt ook zeer goed (zoals eerder vermeld)
quote:Squire mag best vallen hoor
Gewoon een grote schroef in doen. Ik heb dit probleem ook gehad bij m'n Squier Fat Strat. M'n gitaar lag toen bijna op de grond tijdens het spelen
. Een iets grotere schoef in gedaan en hij zit weer supervast.
Oja, als het van die dingen zijn die echt vastklikken, dan heten
ze "strap locks".
quote:Dat deden ze bij mijn gitaar in de gitaarwinkel. En een beetje houtlijm erbij.
Op dinsdag 28 oktober 2003 09:48 schreef Z het volgende:
Je kan ook een liciferhoutje of een klein stukeje hout in het 'gat'stoppen en dan de schroef er weer indraaien. Moet je niet teveel springen alleen, dan ligt ie er zo weer uit.
quote:Bij een dure (lees: luxe) komt dat minder vaak voor. Op mijn basgitaar bijv. zit er een kleine messing bus in het hout geperst waarin de schroef gedraaid kan worden. Dat geldt trouwens voor bijna alle schroefverbindingen op het instrument.
Op maandag 27 oktober 2003 22:59 schreef Dirrrrk het volgende:
Als je echt een dure gitaar hebt naar een gitaarbouwer gaan ofzo. Die kan dat vast wel professioneel repareren
En Grolsch, tja... Zoals DaQuppah al zei:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |