abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14185199
Hoe een groot aantal ajaxfans de mijns inziens schandalige elleboogstoot van Ibrahimovic hier weer eens schaamteloos goed zit te praten onder het mom van dat hij een slechte naam zou hebben en hij bij elk wissewasje meteen beschuldigd zou worden. Misselijkmakend vind ik dat, serieus. En dan ook nog beweren dat je objectief bezig bent.

Iedereen die ook maar ooit aan voetbal heeft gedaan weet donders goed dat zo'n stotende beweging naar achter met de elleboog de balans van je sprong alleen maar verstoort en dat je er absoluut niet hoger mee springt (eerder omgekeerd, je wendt je explosiviteit aan voor wat anders). Bovendien weet ibrahimovic precies waar hofland zich op dat moment bevindt omdat hij een zet in de rug krijgt om hem niet de kans te geven goed te koppen.

En dan zeg ik dus niks over de rest van de wedstrijd, want ook PSV had inderdaad nog wel wat kaarten mogen hebben hier en daar.

Overingens ben ik het eens met bovenstaande stelling dat ze gewoon moeten kappen met dat achteraf geschors. Dan is t ook over met dat oeverloos gezeur. Niet gezien, jammer dan. Overingens mogen IMHO de grensrechters de scheids dan wel eens wat vaker tippen over overtredingen.

pi_14195129
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 23:02 schreef DIJK het volgende:
huilverhaal
Kijk nou eens wat Hofland doet voor dat die vermeende elleboog er komt en kom dan nog maar eens terug.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_14195176
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 23:02 schreef DIJK het volgende:
Iedereen die ook maar ooit aan voetbal heeft gedaan weet donders goed dat zo'n stotende beweging naar achter met de elleboog de balans van je sprong alleen maar verstoort en dat je er absoluut niet hoger mee springt (eerder omgekeerd, je wendt je explosiviteit aan voor wat anders).
Ja, ik houd mijn handen ook altijd stijf naar beneden, goed voor de stabiliteit.

While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 14:09:55 #104
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_14197102
Eerder rood voor Hofland.

Zuivere kopstoot op de elleboog van Zlatan.

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_14197703
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:01 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Ja, ik houd mijn handen ook altijd stijf naar beneden, goed voor de stabiliteit.

Dit slaat dus weer als een lul op een drumstel.. Dat zeg ik toch niet knuppel. Tuurlijk beweeg je je armen enigzins omhoog bij een fatsoenlijke sprong. Zlatan maakt een krachtige beweging naar achteren met bovendien maar 1 van z'n ellebogen, iets slechters kun je voor de stabiliteit van je sprong zo'n beetje niet doen. Als hij nou een bal wilde inknikken (maar daar is hij helemaal niet mee bezig, hij is aan t terug danwel doorkoppen) dan is het voor sommige mensen nodig om de ellebogen (en dan 2 gelijkmatig) wat naar achter te bewegen om krachtiger te kunnen knikken én dan nog zou die elleboog NOOIT zover naar achter gaan als bij hem.

[Dit bericht is gewijzigd door DIJK op 28-10-2003 14:31]

pi_14197724
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:30 schreef DIJK het volgende:

[..]

Dit slaat dus weer als een lul op een drumstel.. Dat zeg ik toch niet knuppel. Tuurlijk beweeg je je armen enigzins omhoog bij een fatsoenlijke sprong. Zlatan maakt een krachtige beweging naar achteren met bovendien maar 1 van z'n ellebogen, iets slechters kun je voor de stabiliteit van je sprong zo'n beetje niet doen. Als hij nou een bal wilde inknikken (maar daar is hij helemaal niet mee bezig, hij is aan t terug danwel doorkoppen) dan is het voor sommige mensen nodig om de ellebogen wat naar achter te bewegen om krachtiger te kunnen knikken én dan nog zou die elleboog NOOIT zover naar achter gaan als bij hem.

Heb je al gekeken wat Hofland deed of lul je over dingen heen waar je geen gelijk kan krijgen?
In Southern Sun
pi_14197844
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Heb je al gekeken wat Hofland deed of lul je over dingen heen waar je geen gelijk kan krijgen?

Wat hofland deed is in principe niet relevant, als hij wat deed zou hij daarvoor bestrafd moeten worden door de scheids maar dat geeft ibrahimovic geen recht om een elleboog uit te delen. En ik hoef geen gelijk te krijgen, ik HEB gelijk. Als je nou die dikke ajaxplaat voor je kop eens weg zou halen zou je dat inzien. Jullie zouden nog in staat zijn om die elleboog van R Koeman bij feyenoord die ze gister bij studio voetbal lieten zien goed te praten als iemand met een ajax shirt zoiets uithaalde.
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 14:38:13 #108
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_14197863

wat een trieste reacties in dit topic. Het valt blijkbaar niet mee ontopic te blijven.

TV beelden gewoon gebruiken. Het verschil in het aantal camera's per wedstrijd werkt beide kanten op. Je kunt er door bestraft worden maar ook kunnen er kaarten door worden kwijtgescholden (denk aan de rode kaart van Kezman vorig jaar tegen Willem II).

De schorsingen voor zware vergrijpen gewoon verder verhogen zodat het risico om iets uit te vreten te groot wordt.

Hard, gemeen en snel
pi_14197868
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:37 schreef DIJK het volgende:

[..]

Wat hofland deed is in principe niet relevant, als hij wat deed zou hij daarvoor bestrafd moeten worden door de scheids maar dat geeft ibrahimovic geen recht om een elleboog uit te delen. En ik hoef geen gelijk te krijgen, ik HEB gelijk. Als je nou die dikke ajaxplaat voor je kop eens weg zou halen zou je dat inzien. Jullie zouden nog in staat zijn om die elleboog van R Koeman bij feyenoord die ze gister bij studio voetbal lieten zien goed te praten als iemand met een ajax shirt zoiets uithaalde.

Was ook niks aan de hand, dikke schwalbe van die Twente-speler.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 14:39:44 #110
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_14197908
quote:

[..]

Hard, gemeen en snel
pi_14197915
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:38 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Was ook niks aan de hand, dikke schwalbe van die Twente-speler.

LOL
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 14:41:53 #112
21467 franske19
Hit the deck!
pi_14197953
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:30 schreef DIJK het volgende:

[..]

Dit slaat dus weer als een lul op een drumstel.. Dat zeg ik toch niet knuppel. Tuurlijk beweeg je je armen enigzins omhoog bij een fatsoenlijke sprong. Zlatan maakt een krachtige beweging naar achteren met bovendien maar 1 van z'n ellebogen, iets slechters kun je voor de stabiliteit van je sprong zo'n beetje niet doen. Als hij nou een bal wilde inknikken (maar daar is hij helemaal niet mee bezig, hij is aan t terug danwel doorkoppen) dan is het voor sommige mensen nodig om de ellebogen (en dan 2 gelijkmatig) wat naar achter te bewegen om krachtiger te kunnen knikken én dan nog zou die elleboog NOOIT zover naar achter gaan als bij hem.

Zlatan wil de bal doorkoppen en draait dus naar links in de lucht met z'n bovenlichaam. Hierbij hou je je armen niet gestrekt langs je lichaam, wie dit beweert heeft echt geen flauw idee hoe een bewegend lichaam functioneerd. De elleboog van Zlatan bevind zich vrij ver onder z'n schouder alleen Hofland springt zoon 20 cm lager dan Zlatan en dus knalt die tegen de elleboog van zlatan aan. Was Hofland net zo hoog gekomen als zlatan dat was hij nooit in zijn gezicht geraakt.

Neem na dit voorbeeld de elleboog van Vennegoor, je ziet hem in komen lopen op Lobont hij springt strekt z'n elleboog die zich evenwijdig met z'n schouder bevind en knalt vol in het gelaat van lobont, zonder ook maar enig idee te hebben waar de bal is. Z'n hoofd was namelijk weggekeerd van de bal.

En ja ik ben een ajax supporter, maar dit is wat ik op de beelden heb kunnen zien. Bovendien zeggen gerenomeerde spitsen als Gullit en Mulder precies hetzelfde (smerig van VoH, ongeluk van Zlatan). Alleen nobody's (o.a. Hugo Borst) claimen dat het een smerige elleboog van Zlatan is.

De vergelijking met Kezman gaat niet op want Kezman keek eerst eventjes naar z'n tegenstander alvorens zijn arm in het rond te zwiepen die zelfs boven z'n eigen hoofd uitkwam.

pi_14197970
quote:

[..]

Wat hofland deed is in principe niet relevant, als hij wat deed zou hij daarvoor bestrafd moeten worden door de scheids maar dat geeft ibrahimovic geen recht om een elleboog uit te delen. En ik hoef geen gelijk te krijgen, ik HEB gelijk.

Je hebt dus geen flauw idee waar ik het over heb he Prutser...
Zal ik het dan nog een keer uitleggen?

Bij het naar de bal springen door de weledele heer Hofland duwt deze Zlatan Ibrahimovic. Laatst genoemde raakt hierdoor uit balans en probeert zijn evenwicht te herwinnen. En hoe doe je dat?

Dus je HEBT geen gelijk.

In Southern Sun
pi_14197983
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:41 schreef franske19 het volgende:
En ja ik ben een ajax supporter, maar dit is wat ik op de beelden heb kunnen zien. Bovendien zeggen gerenomeerde spitsen als Gullit en Mulder precies hetzelfde (smerig van VoH, ongeluk van Zlatan). Alleen nobody's (o.a. Hugo Borst) claimen dat het een smerige elleboog van Zlatan is.
Oke inhoudelijk dan, mulder meldde direct dat zlatan er met rood afgemoeten had.
quote:
De elleboog van Zlatan bevind zich vrij ver onder z'n schouder alleen Hofland springt zoon 20 cm lager dan Zlatan en dus knalt die tegen de elleboog van zlatan aan.
De elleboog van Zlatan gaat toch duidelijk naar t hoofd van Hofland, terwijl die al in de lucht hangt. Het is dus niet zo dat hofland een beetje tegen Zlatan's elleboog aan staat te koppen.
quote:
Was Hofland net zo hoog gekomen als zlatan dat was hij nooit in zijn gezicht geraakt.
Dus als je lager springt heb je pech? Als ik blijf staan bij een hoge bal en jij raakt met een karate kick mijn hoofd terwijl je de bal probeerde te raken is het ook mijn schuld? Dan had ik maar moeten springen?

[Dit bericht is gewijzigd door DIJK op 28-10-2003 14:51]

dinsdag 28 oktober 2003 @ 14:44:51 #115
21467 franske19
Hit the deck!
pi_14198021
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:43 schreef DIJK het volgende:

[..]

Niet lullen, mulder meldde direct dat zlatan er met rood afgemoeten had.

Dan alleen Gullit. Maar reageer liever inhoudelijk.
pi_14198074
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:42 schreef Da_Sandman het volgende:
Bij het naar de bal springen door de weledele heer Hofland duwt deze Zlatan Ibrahimovic. Laatst genoemde raakt hierdoor uit balans en probeert zijn evenwicht te herwinnen. En hoe doe je dat?
Hij probeert zijn evenwicht te herwinnen door met z'n elleboog ff af te zetten tegen hofland's hoofd?! Inderdaad, dan ben ik t met je eens. Hij weet n.l. PRECIES waar hofland is omdat Hofland em net een zet heeft gegeven. Daarnaast weet een goede spits ALTIJD waar de verdediger zich bevindt, maar omdat de meningen over de kwaliteiten van Zlatan nogal verschillen ben ik nog wel bereid aan te nemen dat hij dat zonder duw niet geweten had.
pi_14198178
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:47 schreef DIJK het volgende:

[..]

Hij probeert zijn evenwicht te herwinnen door met z'n elleboog ff af te zetten tegen hofland's hoofd?! Inderdaad, dan ben ik t met je eens. Hij weet n.l. PRECIES waar hofland is omdat Hofland em net een zet heeft gegeven. Daarnaast weet een goede spits ALTIJD waar de verdediger zich bevindt, maar omdat de meningen over de kwaliteiten van Zlatan nogal verschillen ben ik nog wel bereid aan te nemen dat hij dat zonder duw niet geweten had.

Kijk, als je je blind staart op "Zlatan heeft expres een elleboog gegeven" dan houdt het snel op natuurlijk. Irritant is dat. Als je je gelijk niet kan halen, zeg dan niets of geeft je ongelijk toe.

Laatste poging:

Doordat Zlatan weet waar zijn verdediger is springt hij eerder. Vervolgens krijgt hij een duw van Hofland. En jij denkt dat als je in de lucht hangt, een duw krijgt nog denkt aan een klap geven? Ooit zelfgevoetbald kleuter?

In Southern Sun
pi_14198349
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:51 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Kijk, als je je blind staart op "Zlatan heeft expres een elleboog gegeven" dan houdt het snel op natuurlijk. Irritant is dat. Als je je gelijk niet kan halen, zeg dan niets of geeft je ongelijk toe.

Ik wil niet flauw doen ofzo hoor, maar ben jij dan niet net zo goed degene die zich blind staart op "Zlatan deed t heus niet express" Als je je gelijk niet kan halen, zeg dan niets of geeft je ongelijk toe.
quote:
Doordat Zlatan weet waar zijn verdediger is springt hij eerder. Vervolgens krijgt hij een duw van Hofland. En jij denkt dat als je in de lucht hangt, een duw krijgt nog denkt aan een klap geven?
Ik ben van mening dat hij daar dan nog zeker aan kan denken. De kopbal die hij in gedachten had zit er op dat moment zonder ingrijpen niet meer in dus dan zal hij toch wat moeten doen. Ellebogen kom nu juist vaak voor als reactie, op een duw of leunen/vasthouden of iets dergelijks.
quote:
Ooit zelfgevoetbald kleuter?
Zo'n 12 jr. Niet op een bijster hoog niveau helaas. Gebrek aan talent.

[Dit bericht is gewijzigd door DIJK op 28-10-2003 14:59]

dinsdag 28 oktober 2003 @ 14:58:29 #119
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_14198368
Dit topic gaat NIET over een bepaalde aktie van een bepaalde speler in een bepaalde wedstrijd, maar over het in het algemeen op grond van televisiebeelden straffen van spelers achteraf .

Als hier nou ook weer eindeloos doorgezeverd blijft worden over PSV-Ajax, volgt er een slotje.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_14198408
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:57 schreef DIJK het volgende:

[..]

Ik wil niet flauw doen ofzo hoor, maar ben jij dan niet net zo goed degene die zich blind staart op "Zlatan deed t heus niet express" Als je je gelijk niet kan halen, zeg dan niets of geeft je ongelijk toe.

Kun je niets zelf verzinnen?
quote:
Ik ben van mening dat hij daar dan nog zeker aan kan denken. De kopbal die hij in gedachten had zit er op dat moment zonder ingrijpen niet meer in dus dan zal hij toch wat moeten doen.
Godver denk eens na man! je krijgt een duw en binnen een seconde lig je voor over. Tieft een eind op en ga mama pesten met je anti Ajax ideeen.
In Southern Sun
pi_14198426
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:58 schreef golfer het volgende:
Dit topic gaat NIET over een bepaalde aktie van een bepaalde speler in een bepaalde wedstrijd, maar over het in het algemeen op grond van televisiebeelden straffen van spelers achteraf .
Oké. Aangezien ik m'n mening daar al over gegeven heb en daar verder weinig meer aan toe te voegen heb stop ik dan ook maar met die andere offtopic discussie. Daar komen we toch nooit uit.

edit --> waar ik dan wel nog graag aan toe wilde voegen dat ik niet direct "anti-ajax" ben.

[Dit bericht is gewijzigd door DIJK op 28-10-2003 15:04]

pi_14198448
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:01 schreef DIJK het volgende:

[..]

Oké. Aangezien ik m'n mening daar al over gegeven heb en daar verder weinig meer aan toe te voegen heb stop ik dan ook maar met die andere offtopic discussie. Daar komen we toch nooit uit.

Goed zo.
In Southern Sun
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 15:04:39 #123
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_14198522
Het niveau daalt weer af naar de Ballenbak van McDonalds.

Jammer dat juist wat de TS bedoelde ondergesneeuwd wordt door een wellus-nietus spelletje.

[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_14198566
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:04 schreef FrankyMcG het volgende:
Het niveau daalt weer af naar de Ballenbak van McDonalds.

Jammer dat juist wat de TS bedoelde ondergesneeuwd wordt door een wellus-nietus spelletje.

Als hij een topic als deze niet onder had willen laten sneeuwen door een wedstrijd als psv-Ajax van afgelopen weekeinde dan had ie een weekie moeten wachten met het openen van dit topic
In Southern Sun
pi_14198633
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:57 schreef DIJK het volgende:

Zo'n 12 jr. Niet op een bijster hoog niveau helaas. Gebrek aan talent.

zegt genoeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')