Is het echt mogelijk om humorloos door het leven te gaan?
Moeten we humorloosheid misschien zien als een defect van de persoonlijkheid, ooit misschien genetisch aantoonbaar?
En zo ja, wat te doen dan met de humorlozen?
Zomaar wat vragen.
quote:Wat is er mis met All in the family
Op zaterdag 25 oktober 2003 23:48 schreef Kaalhei het volgende:
Alle mensen die Amerikaanse comedyseries leuk vinden, vallen m.i. in deze categorie.
quote:Ik denk dat ik inderdaad misschien de types zonder zelfspot in mijn hoofd had.
Op zaterdag 25 oktober 2003 23:44 schreef PvtRyan het volgende:
Echt een humorloos persoon ben ik nog nooit tegengekomen, iedereen heeft wel een vorm van (hoe vreemd die ook moge zijn) humor. Je hebt wel van die typjes zonder zelfspot en die dus alles persoonlijk en serieus opnemen, schijthekel aan dat soort mensen.
[Dit bericht is gewijzigd door ForeverEternalFreak op 25-10-2003 23:53]
quote:De humor van de zaak is; - dat de mens het enige 'dier' is dat kan lachen!...
Op zaterdag 25 oktober 2003 23:41 schreef OllieA het volgende:
Zonder humor door het leven, is dat mogelijk?
We kennen ze allemaal wel, mensen die je verbaasd aankijken wanneer je een kwinkslag maakt. Mensen die altijd alles serieus nemen, die een ironische zijsprong in een discussie niet verdragen.
Als zoutloze krakelingen bewegen ze zich door het leven voort met hier een vermanend woord, daar een analyse, en dit alles zo droog als een scheet van een kameel in de woestijn.
Ze lijken voortgedreven door een streven naar controle over het leven. Een controle die door de relativering van de humor enkel ontregeld kan raken. En dat is niet fijn, natuurlijk.
Dat dergelijke humorloze lieden het niet makkelijk hebben in het sociale verkeer ligt natuurlijk voor de hand: iedere scherts vormt als het ware een onzichtbare verkeersdrempel waarop het koetsje van hun leven een lelijke spaakbreuk op kan lopen.Is het echt mogelijk om humorloos door het leven te gaan?
Moeten we humorloosheid misschien zien als een defect van de persoonlijkheid, ooit misschien genetisch aantoonbaar?
Zomaar wat vragen.
quote:En als iemand alleen Seinfeld leuk vindt?
Op zaterdag 25 oktober 2003 23:48 schreef Kaalhei het volgende:
Alle mensen die Amerikaanse comedyseries leuk vinden, vallen m.i. in deze categorie.
Ik ben eigenlijk ook nog nooit een humorloos persoon tegengekomen. Wel, zoals eerder gezegd, mensen die geen zelfspot kennen.....Erge mensen zijn dat idd. Maarja, Nederland is dan ook wel het land van de zelfspot.
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 23:56 schreef skip007 het volgende:[..]
De humor van de zaak is; - dat de mens het enige 'dier' is dat kan lachen!...
quote:Daar zeg je iets...
Op zaterdag 25 oktober 2003 23:54 schreef Bauhaus het volgende:
Hoe religieuzer, hoe humorlozer
quote:Dit lijkt me nou zo'n typische 'Midas Dekkers-wijsheid'.
Op zaterdag 25 oktober 2003 23:56 schreef skip007 het volgende:[..]
De humor van de zaak is; - dat de mens het enige 'dier' is dat kan lachen!...
Ik vermoed eigenlijk dat de Humorlozen vooral neigen naar een overdreven vorm van (zelf)controle.
quote:Hoe meer je je leven laat leiden door een gedachte en drijfveer die via overlevering en geschriften 1000en jaren geleden tot stand is gekomen, hoe minder ruimte er is voor relativeren, zodat humor geen kans krijgt.
Op zondag 26 oktober 2003 00:01 schreef OllieA het volgende:[..]
Daar zeg je iets...
Heb je dat zelf kunnen waarnemen? En hoe zou dat komen? Heb je daar ideeën over?
Bovendien, even belangrijk, als je geen dak boven je hoofd hebt en geen vooruitzicht op iedere dag voldoende voedsel voor jezelf en je naasten,
krijgt humor ook geen kans.
Zowel religie als armoede zijn dodelijk voor de humor.
Als er geen straat is, kan de humor er ook niet opliggen.
[Dit bericht is gewijzigd door Bauhaus op 26-10-2003 00:19]
quote:Ik heb juist de indruk dat ironie één van de weinige vormen van humor is die wel binnen het bereik ligt van de schijnbaar humorlozen, en dat ze plattere kwinkslagen en leedvermaak niet op waarde kunnen schatten.
We kennen ze allemaal wel, mensen die je verbaasd aankijken wanneer je een kwinkslag maakt. Mensen die altijd alles serieus nemen, die een ironische zijsprong in een discussie niet verdragen.
quote:Ik denk het niet. Het klinkt dramatischer dan het is, maar ik denk dat humor het enige is wat me op de been houdt.
quote:
quote:Humorloos bestaat denk ik niet. Ik denk dat humor soms ook bestaat uit het ogenschijnlijk negeren van humor, wat soms humoristisch kan zijn. Humor is lekker ongrijpbaar, en moet wat mij betreft ook zo blijven.
Als zoutloze krakelingen bewegen ze zich door het leven voort met hier een vermanend woord, daar een analyse, en dit alles zo droog als een scheet van een kameel in de woestijn.
Ze lijken voortgedreven door een streven naar controle over het leven. Een controle die door de relativering van de humor enkel ontregeld kan raken. En dat is niet fijn, natuurlijk.
Dat dergelijke humorloze lieden het niet makkelijk hebben in het sociale verkeer ligt natuurlijk voor de hand: iedere scherts vormt als het ware een onzichtbare verkeersdrempel waarop het koetsje van hun leven een lelijke spaakbreuk op kan lopen.Is het echt mogelijk om humorloos door het leven te gaan?
Zomaar wat vragen.
Wegens moeheid let ik nu niet op stijl of inhoud.
quote:Dit is voor het eerst dat ik dit hoor
Op zondag 26 oktober 2003 00:14 schreef AngelWings het volgende:
Gos daar had ik het nu ook al over dat zo weinig pubers humor snappen enzo
meteen flames uitdelen die gastuh
amazing..why?
Ze snappe mister bean niet eens meer...das best in en intesn triest hoor...
quote:Je hebt het nu over nagenoeg iedereen die ik tegenkwam tijdens mijn MAVO-carrière... Mensen die geen ironie kunnen herkennen. Nu ben ik natuurlijk dol op ironie maar het is niet het enige humor-meetinstrument natuurlijk.
Op zondag 26 oktober 2003 00:36 schreef OllieA het volgende:
Mensen die serieus ingaan op ironisch bedoelde opmerkingen, de ironie niet zien, dus. Zulke mensen bestaan, naar mijn ervaring.
Daarbij ken ik ook mensen die steenvast hartstikke serieus op elke ironisch of sarcastisch bedoelde opmerking ingaan. Vaak op een ontzettend droge en grappige manier.
Ik zou niet kunnen zeggen of ik ooit iemand zonder humor ben tegen gekomen. Wel heb ik hele volksstammen ontmoet die ík gewoon niet grappig vond of vice versa. Ik betwijfel of ze bestaan, de échte humorlozen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |