code:Zoals je ziet is het risico voor vrouwen grofweg 2-3x zo hoog, wat logisch is omdat ze ontvangende partij zijn.Mode of transmission HIV infection risk Male-to-female, unprotected vaginal sex 0.1 - 0.2%
Female-to-male, unprotected vaginal sex 0.033 - 0.1%
Male-to-male, unprotected anal sex 0.5 - 3.0%
Needle stick 0.3%
Mother-to-child transmission 13 - 48%
Exposure to contaminated blood products 90 - 100%
Hoewel de gevolgen van een HIV besmetting natuurlijk enorm zijn (ik wil dat niet bagetaliseren) blijkt uit deze cijfers dat een onbeschermde one-night-stand met een seropositief persoon slechts een zeer lage besmettingskans oplevert. Zelfs als je met 10 seropositieve personen onbeschermde sex hebt is de kans om besmet te raken nog maar maximaal 1% (voor vrouwen 2%). Ik weet niet welk percentage van de mensen hier in NL seropositief is maar de kans om een seropositief persoon te treffen is op zich al een zeer kleine kans, laat staan om dan ook nog besmet te raken.
Mijn conclusie:
beetje oppassen --> ja
compleet paranoide zijn --> nee dus
-- edit: bronvermelding toegevoegd --
Sources: Dabis and others 1993; DeGruttola and others 1989; Dunn and others 1992; European Study Group 1992; Haverkos and Battjes 1992; Mastro and de Vicenzi 1996; Padia, Shiboski and Jewell 1991; Tokars and others 1993.
[Dit bericht is gewijzigd door Aernout op 03-06-2001 17:19]
Niet dat ik het niet geloof maar vraag het mij gewoon af...
quote:Je hebt gelijk, ik heb de bronvermeldig ook ff toegevoegd.
Op zondag 03 juni 2001 17:16 schreef Laos het volgende:
Wat is de bron van deze statistieken? Enne... is het wel betrouwbaar?Niet dat ik het niet geloof maar vraag het mij gewoon af...
quote:Dus als ik 1000x met een seropositief wijf neuk, dan weet ik zeker dat ik HIV heb
Male-to-female, unprotected vaginal sex 0.1 - 0.2%
quote:Je hebt dan female-to-male transmission (0.033-0.1%). Als ik ff uitga van het slechtste scenario (0.1%) dan is de kans dat je na 1000x neuken NIET besmet wordt
Op zondag 03 juni 2001 17:25 schreef DemonRage het volgende:[..]
Dus als ik 1000x met een seropositief wijf neuk, dan weet ik zeker dat ik HIV heb
P = (1-0.001)^1000 = 0.368 = 36.8%
Dus de besmettingskans voor 1000x neuken is dan 63.2%
p.s. Besmettingskans voor vrouw = 63.2-86.5%
[Dit bericht is gewijzigd door Aernout op 03-06-2001 17:48]
Dit doet mij er aan denken dat Juup© en ik onbeschermd sexueel contact met elkaar hadden en dat de AIDStesten pas een paar maanden later plaatsvonden.... Zo stom!
Gelukkig was de uitslag voor ons beiden negatief...
Maar toch...vind het nog steeds erg .
Ik was juist altijd degene die riep dat ik zoiets niet zo doen...altijd condooms gebruiken enzo...en het uiteindelijk gewoon NIET doen. En dat vele meerdere keren.
Zo, genoeg opgebiecht voor vandaag.
EERLIJKMODE OFF
quote:De gemiddelde Nederlander doet 'het' 2x per week = 104x per jaar = 1040x in 10 jaar. De kans dat die vrouw besmet wordt is dus 65-88% en dus de kans dat ze NIET besmet is 12-35%. Is heel goed mogelijk dus.
Op zondag 03 juni 2001 17:27 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Er is inderdaad een vrouw geweesd die voor ongeveer 10 jaar lang met een seropositieve man heeft gekrikt, en nooit aids gekregen heeft, maar ik verbaas me ook over de kans, erg klein ja.
quote:* Juup© zei ook altijd dat hij het niet zonder regenjasje zou doen
Op zondag 03 juni 2001 17:32 schreef DuchessX het volgende:
EERLIJKMODE ONDit doet mij er aan denken dat Juup© en ik onbeschermd sexueel contact met elkaar hadden en dat de AIDStesten pas een paar maanden later plaatsvonden...
. Zo stom!
Gelukkig was de uitslag voor ons beiden negatief...
Maar toch...vind het nog steeds erg.
Ik was juist altijd degene die riep dat ik zoiets niet zo doen...altijd condooms gebruiken enzo...en het uiteindelijk gewoon NIET doen. En dat vele meerdere keren.Zo, genoeg opgebiecht voor vandaag.
EERLIJKMODE OFF
Maar heel stom dat het toch is gebeurd en gelukkig is alles goed gekomen.
ZOOOO weinig??? Aah ja niet dat ik nu meteen het zonder ga doen maar dit wist ik niet !!
HIV besmet zijn is geen pretje denk ik, maar als je er opeens achter komt dat er een nakomeling van je rondloopt wordt je ook niet altijd vrolijk.
quote:Het feit dat Juup© ziek is staat los van dit topic!
Op zondag 03 juni 2001 19:07 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Maareuh, hoor juup nu niet in het ziekenhuis te liggen ofzo?
quote:Ervaring mee?
Op maandag 04 juni 2001 15:07 schreef Ch1ller het volgende:
Uhmm,HIV besmet zijn is geen pretje denk ik, maar als je er opeens achter komt dat er een nakomeling van je rondloopt wordt je ook niet altijd vrolijk.
quote:Negative, gelukkig niet. Ik verbaas me erwel over dat sommige mensen, aldan niet intended, zeker niet verder kijken dan hun neus lang is.
Op maandag 04 juni 2001 15:09 schreef DuchessX het volgende:[..]
Ervaring mee?
Het lijkt me toch wel oerstom dat je na één keer onveilige sex toch besmet bent, terwijl je jezelf nog zo hebt aangepraat: ach, 0.1%, da's toch bijna nix
quote:Bij onveilige sex met een seropositief persoon is die kans 0.1%. Maar als ik dat van iemand zou weten zou ik er al sowieso geen sex mee willen hebben.
Op maandag 04 juni 2001 20:12 schreef mad26 het volgende:
Het lijkt me toch wel oerstom dat je na één keer onveilige sex toch besmet bent, terwijl je jezelf nog zo hebt aangepraat: ach, 0.1%, da's toch bijna nix
quote:Precies!
Op maandag 04 juni 2001 21:30 schreef MoJo het volgende:
Oftewel:Je kan beter een keer extra kijken voordat je de straat oversteekt.
Maar weet hoeveel sero-positieve vrouwen er in NL zijn? In procenten?
Kunnen we ff uitrekenen hoe groot de kans op besmetting is als je een willekeurige vrouw van straat plukt. (EN neukt )
quote:Tja, vertrouw je iemand waarmee je sex hebt dan, als hij of zij zegt sero-negatief te zijn?
Maar als ik dat van iemand zou weten zou ik er al sowieso geen sex mee willen hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |