quote:Dicteren is misschien een beter woord.
Op zondag 26 oktober 2003 23:23 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Die schreef de tekst van Gabriel letterlijk op.
quote:verwijderd
Op zondag 26 oktober 2003 23:26 schreef gelly het volgende:[..]
Is het je al opgevallen dat dit topic verziekt wordt door personen die totaal geen belang hebben bij de ramadan, of moslims in het geheel ? Zogenaamd offtopic gepost ?
[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 26-10-2003 23:42]
quote:Het lijkt me een maatschappelijk gebeuren, waar honderdduizenden aan meedoen, dus het lijkt me vrij relevant voor alle fokkers.
Op zondag 26 oktober 2003 23:29 schreef Gia het volgende:[..]
Hoeveel Fokkers hebben daar wel belang bij? En ik post niet offtopic.
quote:Doet er niet meer toe.
Op zondag 26 oktober 2003 23:30 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Het lijkt me een maatschappelijk gebeuren, waar honderdduizenden aan meedoen, dus het lijkt me vrij relevant voor alle fokkers.
[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 26-10-2003 23:42]
quote:Ja, en van die Hadith (Soenah) zijn er 3 verschillende volgens mij. Iig Hadith met een complete bronvermelding (welke persoon het telkens heeft overgeleverd) en er bestaan iig hadith die niet compleet betrouwbaar zijn. Deze Hadith worden daarom ook altijd zo aangeduid wanneer deze worden aangehaald! Het is dus niet zomaar hersenloos geblaat.
Op zondag 26 oktober 2003 23:26 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Ja, maar vele Soenahs zijn eeuwen na Mohammeds dood geschreven.
Dus...
Als jij het stoer vindt om te tikken dat je wel eet tijdens ramadan, prima, ik eet ook gewoon. Een ieder die anders denkt/doet, uiteraard ook prima. Maar onthou je van gescheld en uitlokkingen ander timmer ik er alsnog een slotje op, net als op elk ander topic dat zo ging/gaat/zal gaan.
Tis een discussie forum, schelden doe je maar op ICQ/MSN.
quote:Correctie; niet vele, maar alle.
Op zondag 26 oktober 2003 23:26 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Ja, maar vele Soenahs zijn eeuwen na Mohammeds dood geschreven.
Dus...
quote:En in de Koran zelf staat bij herhaling dat dat niet zijn taak is. 5:99, 13:40 en 42:48 elk afzonderlijk benadrukkend dat Mohammed slechts de boodschapper is, niet de leider, niet de uitlegger en niet de rechter. Zijn taak was het brengen van de Koran bij de mensen, en daar hield zijn taak op.
Op zondag 26 oktober 2003 23:24 schreef Youssef het volgende:[..]
Ja, en vervolgens ging de profeet ons uitleggen hoe dingen geïnterpreteerd moesten worden, op welke manier we dingen moesten begrijpen etc. etc. Toedels
Tenminste, voor moslims, voor Mohammedanen ligt het natuurlijk anders, dat lijken wel op de mensen uit sura 9:31 "Zij hebben hun religieuze leiders en geleerden als heer, in plaats van God".
quote:Hahaha, dat ken ik. Dat doen christenen ook, zij het voorafgaande elk nieuw jaar.
Op zaterdag 25 oktober 2003 20:41 schreef Youssef het volgende:
(..) Maar wat zijn jullie van plan te veranderen in jullie leven?Wat zijn jullie goede voornemens?
En elk jaar komt er van die voornemens natuurlijk geen klote terecht.
Dus wás ik moslim, dan nam ik me helemaal niets voor.
quote:Volgens mij doen niet alleen Christenen dat met nieuwjaar, maar ook heel veel niet-gelovigen.
Op zondag 26 oktober 2003 23:57 schreef Ferdo het volgende:[..]
Hahaha, dat ken ik. Dat doen christenen ook, zij het voorafgaande elk nieuw jaar.
Maar inderdaad, daar kan ik wel antwoord op geven:
Met nieuwjaar neem ik me weer voor om te gaan lijnen. Zoals elk jaar.
En na de kerstdagen ook wel weer hard nodig!
quote:31. Zij hebben naast Allah hun geleerde mannen en hun monniken tot Heren genomen. En ook de Messias, de zoon van Maria, hoewel hun was bevolen slechts de ene God te aanbidden. Er is geen God naast Hem. Hij is verheven boven hetgeen zij met Hem vereenzelvigen.
Op zondag 26 oktober 2003 23:54 schreef HiZ het volgende:Tenminste, voor moslims, voor Mohammedanen ligt het natuurlijk anders, dat lijken wel op de mensen uit sura 9:31 "Zij hebben hun religieuze leiders en geleerden als heer, in plaats van God".
Ik zie hier niets meer dan een verwijzing naar christenen en alevieten die respectievelijk Jezus en Ali aanbidden. Dat is iets anders dan verhalen over profeet volgen.
quote:Hm, volgens mij was Jezus toch echt geen geleerde en ook geen monnik. Hij was net zozeer een profeet als Mohammed en dat weet jij ook wel, toch?
Op maandag 27 oktober 2003 00:01 schreef Youssef het volgende:[..]
31. Zij hebben naast Allah hun geleerde mannen en hun monniken tot Heren genomen. En ook de Messias, de zoon van Maria, hoewel hun was bevolen slechts de ene God te aanbidden. Er is geen God naast Hem. Hij is verheven boven hetgeen zij met Hem vereenzelvigen.
Ik zie hier niets meer dan een verwijzing naar christenen en alevieten die respectievelijk Jezus en Ali aanbidden. Dat is iets anders dan verhalen over profeet volgen.
Dus als Mohammed gevolgd mag worden, mag Jezus ook gevolgd worden.
quote:Dat mag inderdaad, maar Jezus wordt niet gevolgd. Jezus wordt nagemaakt, gekust, aanbeden, verzorgd etc. etc.
Op maandag 27 oktober 2003 00:04 schreef Gia het volgende:
quote:Bedankt voor je antwoord, want zo zit het inderdaad. Als je Mohammed verheerlijkt zoals Christenen Jesus verheerlijken, ben je geen moslim maar een Mohammedaan.
Op maandag 27 oktober 2003 00:04 schreef Gia het volgende:[..]
Hm, volgens mij was Jezus toch echt geen geleerde en ook geen monnik. Hij was net zozeer een profeet als Mohammed en dat weet jij ook wel, toch?
quote:Toen ik de topictitel las, wist ik dat het uit zou draaien op dit soort gesprekken.... Maf he?
Op maandag 27 oktober 2003 00:28 schreef HiZ het volgende:[..]
Bedankt voor je antwoord, want zo zit het inderdaad. Als je Mohammed verheerlijkt zoals Christenen Jesus verheerlijken, ben je geen moslim maar een Mohammedaan.
quote:Er is geen enkel gebed ter ere van Jezus in het Christendom.
Op maandag 27 oktober 2003 00:27 schreef Youssef het volgende:[..]
Dat mag inderdaad, maar Jezus wordt niet gevolgd. Jezus wordt nagemaakt, gekust, aanbeden, verzorgd etc. etc.
Het onze Vader is aan God gericht en het Wees gegroet aan Maria. Maar niets voor Jezus, hoor!
quote:Jezus is helemaal niet god, hoe kom je daar nou bij?
Op maandag 27 oktober 2003 00:29 schreef yeftha het volgende:
Jezus = God en kan dus aanbeden worden
Trouwens als ik vast eet en drink ik 24 uur of meer niet.
Maar goed, dat is dus inderdaad offtopic.
quote:Nee? Er bestaan ook geen beeldjes met Jezus aan het kruis daaraan?
Op maandag 27 oktober 2003 00:30 schreef Gia het volgende:[..]
Er is geen enkel gebed ter ere van Jezus in het Christendom.
Het onze Vader is aan God gericht en het Wees gegroet aan Maria. Maar niets voor Jezus, hoor!
quote:Nou word je ronduit zielig, want je gaat iets op vorm aanvallen terwijl het om de achterliggende materie gaat. Het gaat er niet om dat er een beeldje van Jesus gemaakt wordt, het gaat erom dat dat beeldje van Jesus wordt aanbeden als een God. En een flink deel van de Christenen hebben niet eens zo een beeldje nodig voor die aanbidding van Jesus als God.
Op maandag 27 oktober 2003 00:27 schreef Youssef het volgende:[..]
Dat mag inderdaad, maar Jezus wordt niet gevolgd. Jezus wordt nagemaakt, gekust, aanbeden, verzorgd etc. etc.
En jullie Mohammedanen doen niet anders met Mohammed, jullie maken zijn gefantaseerde leven tot jullie heilige voorbeeld. Alleen al die absurde gewoonte van jullie om elke keer als je zijn naam noemt, ''vrede zij met hem'' te zeggen. Alsof hij niet gewoon een mens was, maar een soort heilige die tussen ons en God in staat.
quote:De drie-eenheid toch?
Op maandag 27 oktober 2003 00:31 schreef Gia het volgende:[..]
Jezus is helemaal niet god, hoe kom je daar nou bij?
Maar goed, dat is dus inderdaad offtopic.
quote:Je hebt er wel zin in he?
Op maandag 27 oktober 2003 00:31 schreef HiZ het volgende:[..]
Nou word je ronduit zielig, want je gaat iets op vorm aanvallen terwijl het om de achterliggende materie gaat. Het gaat er niet om dat er een beeldje van Jesus gemaakt wordt, het gaat erom dat dat beeldje van Jesus wordt aanbeden als een God. En een flink deel van de Christenen hebben niet eens zo een beeldje nodig voor die aanbidding van Jesus als God.
En jullie Mohammedanen doen niet anders met Mohammed, jullie maken zijn gefantaseerde leven tot jullie heilige voorbeeld. Alleen al die absurde gewoonte van jullie om elke keer als je zijn naam noemt, ''vrede zij met hem'' te zeggen. Alsof hij niet gewoon een mens was, maar een soort heilige die tussen ons en God in staat.
quote:Ja, nou en? Is een beeld maken van iemand hetzelfde als bidden naar die persoon?
Op maandag 27 oktober 2003 00:31 schreef Youssef het volgende:[..]
Nee? Er bestaan ook geen beeldjes met Jezus aan het kruis daaraan?
Heeft 'de denker' van Rodin dan ook aanbidders?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |