quote:Ik zou het niet weten Viola Holt, misschien ben ik nooit wat kwijtgeraakt maar heb ik wel dingen geleerd of heb ik zoveel mogelijk goede daden verricht.
Op zaterdag 25 oktober 2003 21:09 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
en ? welke oude gewoontes ben jij al kwijtgeraakt in de loop der jaren ?
quote:Onderzoekt het CDS dat tegenwoordig ook?
Op zaterdag 25 oktober 2003 21:12 schreef Modus het volgende:[..]
Er is alleen geen moslim te vinden die na die maand niet gewoon verder gaat waar ie ervoor gebleven was.
quote:Zoals?
Op zaterdag 25 oktober 2003 21:12 schreef Youssef het volgende:
Ik zou het niet weten Viola Holt, misschien ben ik nooit wat kwijtgeraakt maar heb ik wel dingen geleerd of heb ik zoveel mogelijk goede daden verricht.
quote:Vertel eens?
Op zaterdag 25 oktober 2003 21:12 schreef Youssef het volgende:[..]
Ik zou het niet weten Viola Holt, misschien ben ik nooit wat kwijtgeraakt maar heb ik wel dingen geleerd of heb ik zoveel mogelijk goede daden verricht.
De guppies van je broertje verschoond?
quote:De guppies waren van mij en die heb ik al niet meer. Maar ik heb wel bijvoorbeeld meer dingen uit de Qoran geleerd en in het algemeen over islam. En natuurlijk is het verrichten van de ramadan uit zichzelf al een nobele daad, en wanneer goed gedaan met goede intenties zijn je zonder natuurlijk vergeven.
Op zaterdag 25 oktober 2003 21:15 schreef yvonne het volgende:[..]
Vertel eens?
De guppies van je broertje verschoond?
quote:Oh dus na deze maand kun je gewoon weer verder met je misdragen in de tram? Je hebt tenslotte met de juiste intentie de ramadan gedaan.
Op zaterdag 25 oktober 2003 21:20 schreef Youssef het volgende:
De guppies waren van mij en die heb ik al niet meer. Maar ik heb wel bijvoorbeeld meer dingen uit de Qoran geleerd en in het algemeen over islam. En natuurlijk is het verrichten van de ramadan uit zichzelf al een nobele daad, en wanneer goed gedaan met goede intenties zijn je zonder natuurlijk vergeven.
quote:Nogmaals, het gaat allemaal om de intenties. Waarom je kennelijk Marokkaanse jongetjes erbij haalt weet ik niet, maar laten we daar ook niet verder op in gaan
Op zaterdag 25 oktober 2003 21:24 schreef Modus het volgende:[..]
Oh dus na deze maand kun je gewoon weer verder met je misdragen in de tram? Je hebt tenslotte met de juiste intentie de ramadan gedaan.
Ik heb nog steeds geen voorbeelden gehoord btw.
En waarom wil je zo graag voorbeelden van me horen? Ik kan me zo 1 2 3 niet echt iets specifieks herinneren. En wat zijn jouw voornemens?
quote:Ohja altijd makkelijk ja. Gaat het niet om daden?
Op zaterdag 25 oktober 2003 21:30 schreef Youssef het volgende:
Nogmaals, het gaat allemaal om de intenties.
quote:Dus in die zin zijn jouw ramadans tot nu toe dus zinloos geweest?
En waarom wil je zo graag voorbeelden van me horen? Ik kan me zo 1 2 3 niet echt iets specifieks herinneren.
quote:Ik heb geen voornemens. Ik deug namelijk al.
En wat zijn jouw voornemens?
quote:De intenties achter de daden natuurlijk!
Op zaterdag 25 oktober 2003 21:34 schreef Modus het volgende:Ohja altijd makkelijk ja. Gaat het niet om daden?
quote:Nee.
Dus in die zin zijn jouw ramadans tot nu toe dus zinloos geweest?
quote:Jij wel
Ik heb geen voornemens. Ik deug namelijk al.
quote:Ben je al van plan om te helpen bij de rode halve maan ? Lijkt me zinvoller dan een maand niet eten en uit de Qoran leren of over de islam. Dat is alleen goed voor je eigen zieleheil.
Op zaterdag 25 oktober 2003 21:20 schreef Youssef het volgende:Maar ik heb wel bijvoorbeeld meer dingen uit de Qoran geleerd en in het algemeen over islam. En natuurlijk is het verrichten van de ramadan uit zichzelf al een nobele daad, en wanneer goed gedaan met goede intenties zijn je zonder natuurlijk vergeven.
quote:Wat is de rode halve maan? En leren over de islam komt uiteindelijk vele mensen in je eigen omgeving te goede
Op zaterdag 25 oktober 2003 21:37 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
Ben je al van plan om te helpen bij de rode halve maan ? Lijkt me zinvoller dan een maand niet eten en uit de Qoran leren of over de islam. Dat is alleen goed voor je eigen zieleheil.
quote:Enlighten me.
Op zaterdag 25 oktober 2003 21:38 schreef Youssef het volgende:
En leren over de islam komt uiteindelijk vele mensen in je eigen omgeving te goede
quote:Is de moslim versie van het rode kruis ! wist je dat niet ?
Op zaterdag 25 oktober 2003 21:38 schreef Youssef het volgende:[..]
Wat is de rode halve maan?
quote:vertel !
En leren over de islam komt uiteindelijk vele mensen in je eigen omgeving te goede
Magoed ontopic: Ik zie je eigen goede voornemens nergens staan. Heb je die al? Hoe is dat vorige jaar gegaan?
quote:dat is nou juist waar het aan schort denk ik want dat proberen we dit hele topic al te ontfutselen
Op zaterdag 25 oktober 2003 21:47 schreef Parabola het volgende:Magoed ontopic: Ik zie je eigen goede voornemens nergens staan. Heb je die al? Hoe is dat vorige jaar gegaan?
de ramadan doet hij dus wel aan mee, maar de diepere betekenis is weg. het gaat om het meedoen
quote:Dat is toch dat alle turken en marokaanen op hun werk slapen omdat ze overdag niet eten maar 's nachts wel gewoon eten (feest vieren) en het dus geen vasten is maar gewoon een verschuiving van het eetpatroon ?
Op zaterdag 25 oktober 2003 21:47 schreef Parabola het volgende:
Wat me daar nog het meest aan stoort, is het gebrek aan ook maar enige kennis over de Ramadan.
quote:Nee, dat wist ik niet. Neem je me in de maling?
Op zaterdag 25 oktober 2003 21:40 schreef Viola_Holt het volgende:
Is de moslim versie van het rode kruis ! wist je dat niet ?
quote:De islam kent goede gewoonten. Daar zijn er velen van, de omgeving wordt er dus beter van wanneer iemand een goede moslim is die de juiste handelingen probeert te verrichten
vertel !
quote:Ik vind het altijd leuk om topics hier te starten en mijn visie daarover te geven. Ik ben het wel gewend en ik weet met wat voor gevolgen ik een topic start
Op zaterdag 25 oktober 2003 21:47 schreef Parabola het volgende:
Youssef, dapper van je om op Fok! een topic hierover te starten. De sneue reacties van sommige intelorante pubers blijven dan ook niet uit. Wat me daar nog het meest aan stoort, is het gebrek aan ook maar enige kennis over de Ramadan. Tja, er zal wel een relatie zijn met het niet (willen) begrijpen van mensen die anders zijn.
quote:Ik kan me de ramadan van vorig jaar niet echt meer herinneren, maar ik weet wel dat ik bijvoorbeeld in de avond naar de moskee ging om mijn gebeden te verrichten en veel Qoran heb gelezen.
Magoed ontopic: Ik zie je eigen goede voornemens nergens staan. Heb je die al? Hoe is dat vorige jaar gegaan?
Voor ons, wij moslims, is dit een voornemen die al een belangrijk deel van de ramadan vervult. Hoe het precies zat weet ik niet meer, maar iig probeert men de Qoran uitgelezen te hebben in de 30 dagen van de ramadan, al dan niet in gebedsvorm.
quote:Nee, je zou het wel kunnen doen... maar dat is niet de bedoeling. Feest vieren gaat vaak bij jongeren fout hier, bijvoorbeeld doordat ze aan de alcohol gaan. Alchohol is voor moslim verboden, en ALS je al alcohol hebt gedronken dan moet je dat zeker niet 40 dagen voor de ramadan doen.
Op zaterdag 25 oktober 2003 21:54 schreef Furby het volgende:[..]
Dat is toch dat alle turken en marokaanen op hun werk slapen omdat ze overdag niet eten maar 's nachts wel gewoon eten (feest vieren) en het dus geen vasten is maar gewoon een verschuiving van het eetpatroon ?
Na 40 dagen is het lichaam namelijk gezuiverd van de alcohol en kan je, met de goede intenties, toch eens proberen te stoppen en kom je waarschijnlijk van je aloholisme af. Misschien moet je ze er eens op aanspreken.
quote:Nou, je zou het wel van heel ver af als de Thora kunnen zien.
Op zaterdag 25 oktober 2003 22:01 schreef CybErik het volgende:
Wat is een Qoran? Is dat zoiets als de Thora?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |