abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14205344
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 19:31 schreef Mass het volgende:

En al die persoonlijke meninkjes van Sjakie die iemand kent die een vriend heeft wiens buurman ooit een Opel had die heel slecht was, die zeggen me al helemaal niets...

nee, maar omdat heel Nederland zegt: Opel, dat is pas een betrouwbaar merk, dan ga je wel mee met de massa...? dat klinkt erg logisch

nou, blijf jij maar lekker net als al die andere Opelrijders in je Opeltje geloven, dan blijf ik heerlijk doorrijden in mijn Japanner!

pi_14205362
Een tevredenheids test is toch bedoeld hoe tevreden men is over de auto in kwestie? Misschien vindt jij een Opel wel hartstikke mooi maar iemand anders niet. Iemand die niet van een bepaald merk houdt zal niet snel tevreden zijn... Deze testen vind ik persoonlijk niet echt objectief. Opel zijn idd niet the best of the best, vooral voor 1996, toen hadden ze nog flink problemen met roest bijvoorbeeld.
Tegenwoordig wordt er geen rotzooi meer gemaakt. Tegenwoordig wordt er kwaliteit verwacht van de klant en dan kun je als producent geen troep leveren.

Ik rij zelf nu 5 jaar Renault en bevalt me prima, ook qua onderhoud(kosten).

Geluk zit in grote dingen
pi_14205390
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 16:17 schreef snoepie het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ben toe aan een nieuwe auto en nu kwam ik een leuk wagentje tegen: een Opel Corsa 1.4 Sport Editie. Nu hoor ik van verschillende mensen dat Opel nou niet echt hun favoriete merk is. Waarom? Heeft Opel nu echt zo''n slecht imago? ZIjn er ook tevreden Opel Corsa rijders? Het gaat hiet trouwens om een Corsa uit 1998.

Graag jullie reactie en/of mening. En natuurlijk wat reacties van Opel Corsa rijders .... alvast bedankt!

Hoeveel moet ie kosten? Kunnen we daar ook misschien wat advies op geven...
Geluk zit in grote dingen
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 19:42:34 #79
67983 Hidden_Horror
TM: [Fok!] Earyk
pi_14205411
Ik rij bijna dagelijks in een zwarte Corsa 1.4i uit '98.

Ben er heel tevreden over, alleen wanneer ik in de Mercedes van me pa stap is het verschil wel weer groot qua comfort enzo. Maar we hebben er tot nu toe nooit pech mee gehad. Ik zou hem kopen!

pi_14205500
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 19:39 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

nee, maar omdat heel Nederland zegt: Opel, dat is pas een betrouwbaar merk, dan ga je wel mee met de massa...? dat klinkt erg logisch

nou, blijf jij maar lekker net als al die andere Opelrijders in je Opeltje geloven, dan blijf ik heerlijk doorrijden in mijn Japanner!

Dan rijdt jij lekker fijn in je jap, kunnen anderen lekker in een opel rijden en de rest in een VW, en die andere massa in een CR-X. Jullie kunnen niets onderbouwen, net zoals iedereen die zegt dat een VW klote is, en anderen die een toyota de grond in boren. Die auto die je als eerste koopt is meestal het merk waar je trouw aan blijft.

Een kennis werkt bij Audi, nou je wil niet weten wat er daar ook al zo spontaan aan afbreekt, en dan praten we over nieuwe auto's.

https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 19:56:54 #81
67983 Hidden_Horror
TM: [Fok!] Earyk
pi_14205738
quote:
Een kennis werkt bij Audi, nou je wil niet weten wat er daar ook al zo spontaan aan afbreekt, en dan praten we over nieuwe auto's.
Tja ik denk dat ze bij elke garage wel vreemde dingen meemaken, tja een auto wordt nou eenmaal door menselijke handen gemaakt
pi_14205824
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 19:46 schreef D-Devil het volgende:

[..]

Dan rijdt jij lekker fijn in je jap, kunnen anderen lekker in een opel rijden en de rest in een VW, en die andere massa in een CR-X. Jullie kunnen niets onderbouwen, net zoals iedereen die zegt dat een VW klote is, en anderen die een toyota de grond in boren. Die auto die je als eerste koopt is meestal het merk waar je trouw aan blijft.

niets onderbouwen? ff goed lezen in de pages hiervoor, daar kun je 1 en al onderbouwing zien!! dat is dus precies die houding die ervoor zorgt dat jullie een knake-kut Opel rijden!!
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 20:12:45 #83
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_14206118
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 19:56 schreef Hidden_Horror het volgende:

[..]

Tja ik denk dat ze bij elke garage wel vreemde dingen meemaken, tja een auto wordt nou eenmaal door menselijke handen gemaakt

Ik heb garagemonteurs van Opel, Fiat, VW en Audi gesproken, maar allen zeggen ze dat eigenlijk alleen het hoofdzakelijke onderhoud bij Jappen (en in 'mijn' geval Nissan) nodig is.

Bij mijn garage werkt een ex-monteur van Fiat. Als mensen een Puntootje brachten voor een beurtje, moest er altijd wel ff gebeld worden na de klant ivm de hoge kosten.

Maar goed, dit topic gaat over iemand die een Corsa wil kopen toch?

pi_14207451
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 20:00 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

niets onderbouwen? ff goed lezen in de pages hiervoor, daar kun je 1 en al onderbouwing zien!! dat is dus precies die houding die ervoor zorgt dat jullie een knake-kut Opel rijden!!

succes met je kutjap.
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 21:14:11 #85
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_14207508
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 21:12 schreef D-Devil het volgende:

[..]

succes met je kutjap.

Geweldige reactie.
pi_14207637
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 21:14 schreef cosmick het volgende:

[..]

Geweldige reactie.

Nee die van hem is lekker, er zijn genoeg personen die ik naar volle tevredenheid over hun Opel hoor praten, het is je eigen keus. Koop niets van voor 1994 want daar roesten over het algemeen de wielkasten van. Tegenwoordig zit er 10 jaar carosserie garantie op.

En Vw, precies hetzelfde. een of andere afgetrapte kut G60 corrado? Iemand anders is weer blij met zijn CRX, terwijl die ketel nog geen plaats biedt achterin. Ieder het zijne, opel is een goed degelijk merk, net zoals een VW, Volvo, Audi, Honda, Toyota, Mazda. Het is allemaal 1 pot nat, de een heeft voor de andere meer verkoopargumenten dan voor de ander.

Er werd aangehaald dat een "achter ruitenwisser motor van een corsa spontaan had losgelaten" goh, wat een essentieel onderdeel van de auto zeg. Beter dan die Audi waar na 3 weken uit de showroom al de stuurbekrachtiging het begeeft. Iedere auto zijn eigen nukken, ik zag laatst een Volvo S80 eigenaar de ANWB bellen, wil dat zeggen dat ik nu geen S80 meer moet kopen?

dinsdag 28 oktober 2003 @ 21:25:52 #87
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_14207788
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 21:19 schreef D-Devil het volgende:

[..]

het is je eigen keus.

Laten we het idd daar op houden

Heeft TS al een beslissing genomen btw?

pi_14223754
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 21:25 schreef cosmick het volgende:

[..]

Laten we het idd daar op houden

Heeft TS al een beslissing genomen btw?

JAJA, ik ga morgenavond eens koekeloeren bij die garage, ik denk dat het al met al een aardig wagentje is. En ik heb nu ook wat mensen ondervraagd irl over hun ervaringen en die waren er allemaal goed over te spreken.

Ga vooral allemaal door met posten, vind het wel een interressante discussie

woensdag 29 oktober 2003 @ 15:58:06 #89
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_14225040
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 15:15 schreef snoepie het volgende:
Goed, weer ff dan

Japanse automerken bieden beste kwaliteit

Gepubliceerd op donderdag 10 juli 2003

Japanse auto's bieden nog steeds de beste kwaliteit. Daarna komen Amerikaanse modellen, terwijl Europese auto's de minste kwaliteit bieden.

*knip*

Porsche voert de ranglijst aan als het gaat om merken met de minste problemen. Daarna komen achtereenvolgens Toyota, Honda, Nissan en BMW. Opmerkelijk, volgens de onderzoekers althans, is de opmars die Subaru heeft gemaakt. Suzuki, Daewoo en Kia scoren in dit onderzoek het slechtst.

En jawel beste mensen, Porsche staat in dit onderzoek op 1, terwijl het japanse Suzuki onderaan staat! Feit blijft, dat de bekende, goedverkochte Duitsers altijd middelmatig presteren.

Japanse tweedehands auto's betrouwbaarder dan de Europese

Het Engelse maandblad 'What car?' heeft mogen rondsnuffelen in de administratie van verzekeringsmaatschappij 'Warranty Direct'. Daar haalde men van 22 merken de statistieken boven tafel rond de claims voor occasions. De meest betrouwbare tweedehands personenauto's komen volgens deze gegevens van het merk Mazda. Op de tweede plaats staat Mercedes-Benz, gevolgd door Toyota. Honda en Mitsubishi registreerden respectievelijk de plaatsen vier en vijf.
In totaal werden van 22.000 vier jaar oude exemplaren met gemiddeld 72.000 kilometer op de teller het aantal schadeclaims genoteerd. Van de Mazda modellen werden gemiddeld op elke 100 auto's 17 claims genoteerd. Voor exemplaren van het Merk Mercedes-Benz waren dat er 26, Toyota's lieten 26 claims op de 100 registeren.

Hekkensluiter is Alfa Romeo; van dat merk lag er bij de verzekeringsmaatschappij in 64 gevallen een claim. Land Rover en Citrokn deden het overigens niet veel beter.

enzovoort.... Bronnetje

Ook hier weer een Duitser op 1, maar weer geen Opel/VW te bekennen in de top maar louter japanners.

Dus... mja

pi_14225229
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 15:15 schreef snoepie het volgende:
op zich wel, maar hij is zo eindeloos. en het verschil tussen Opel favo's en Japanner favo's is dat wij met goede argumenten komen ipv subjectieve, emotionele argumenten. Maar ook daar hebben ze weer een antwoord op: omdat iedereen het doet, zal het wel goed zijn. sorry, maar op basis van zo'n redenering koop ik geen auto.

laat over een paar maanden ff weten hoe ie bevalt?

woensdag 29 oktober 2003 @ 16:06:10 #91
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_14225331
Ook ff in Amerika dan?

Gaat ie:

Blijf ik nog even in de VS, want daar is weer een grootscheeps consumentenonderzoek gehouden. Onderzocht werd in hoeverre ruim 500.000 berijders van auto's van een tot acht jaar oud met mankementen werden geconfronteerd. En de uitslag was, zoals gebruikelijk zou ik bijna willen zeggen,een grote lofzang op de Japanse auto's. Want bedroeg het gemiddeld aantal problemen per 100 auto's 21, de auto's van de Amerikaanse en Europese merken zaten daarboven, met gemiddeld 23 en 24 mankementen. De Japanse auto's echter, vertoonden per 100 auto's slechts 15 problemen.

Bron

Nog eentje?

De Japanners maken nog steeds de beste auto's, die van de Amerikaanse en Europese fabrikanten zijn zowat aan elkaar gewaagd. Dat blijkt uit de jaarlijkse de kwaliteit- en betrouwbaarheidsenquête van het Amerikaanse consumentenblad Consumer Reports. De auteurs gaat beslist niet over één nacht ijs. Het blad stoelt zijn bevindingen immers op de 2,5 miljoen rapporten over 216 modellen die het sinds '80 van zijn lezers ontving. Eerste vaststelling: de kwaliteit van de auto in het algemeen is op spectaculaire wijze met 77% verbeterd, van 88 problemen per 100 wagens in '80 tot nog 20 in 2000. De Japanse fabrikanten zijn nog steeds de kwaliteitskampioenen, ongeacht of de auto's worden gebouwd in het land van de rijzende zon zelf of in een van hun fabrieken elders in de wereld.

Und so weiter

pi_14227761
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 16:06 schreef cosmick het volgende:
Ook ff in Amerika dan?

Gaat ie:

Blijf ik nog even in de VS, want daar is weer een grootscheeps consumentenonderzoek gehouden. Onderzocht werd in hoeverre ruim 500.000 berijders van auto's van een tot acht jaar oud met mankementen werden geconfronteerd. En de uitslag was, zoals gebruikelijk zou ik bijna willen zeggen,een grote lofzang op de Japanse auto's. Want bedroeg het gemiddeld aantal problemen per 100 auto's 21, de auto's van de Amerikaanse en Europese merken zaten daarboven, met gemiddeld 23 en 24 mankementen. De Japanse auto's echter, vertoonden per 100 auto's slechts 15 problemen.

Bron

Nog eentje?

De Japanners maken nog steeds de beste auto's, die van de Amerikaanse en Europese fabrikanten zijn zowat aan elkaar gewaagd. Dat blijkt uit de jaarlijkse de kwaliteit- en betrouwbaarheidsenquête van het Amerikaanse consumentenblad Consumer Reports. De auteurs gaat beslist niet over één nacht ijs. Het blad stoelt zijn bevindingen immers op de 2,5 miljoen rapporten over 216 modellen die het sinds '80 van zijn lezers ontving. Eerste vaststelling: de kwaliteit van de auto in het algemeen is op spectaculaire wijze met 77% verbeterd, van 88 problemen per 100 wagens in '80 tot nog 20 in 2000. De Japanse fabrikanten zijn nog steeds de kwaliteitskampioenen, ongeacht of de auto's worden gebouwd in het land van de rijzende zon zelf of in een van hun fabrieken elders in de wereld.

Und so weiter

zo kun je blijven doorgaan, want er zijn overal van die tests en overal is de uitslag hetzelfde. maar nee, ho ho: Opels, dat zijn goede auto's.

als dat geen plaat voor je kop is weet ik het niet meer.

woensdag 29 oktober 2003 @ 19:49:29 #93
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_14231269
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 17:30 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

zo kun je blijven doorgaan, want er zijn overal van die tests en overal is de uitslag hetzelfde. maar nee, ho ho: Opels, dat zijn goede auto's.

als dat geen plaat voor je kop is weet ik het niet meer.

You're right OPM... Als ik mijn auto voor een beurtje naar de garage breng is er nooit wat aan de hand. Als mijn collega zijn Vectra naar de garage brengt, bellen ze altijd om 'slecht' nieuws mede te delen en te vragen of ze dat en dat onderdeel mogen vervangen. Andere collega heeft een Astra. Moest ook van alles vervangen worden. Maar ja, hij had ook al 80.000 kilometer gelopen, dus da's normaal zei ze. Hahaha!

En toch zweren bij hun auto en negatief zitten doen over japanse auto's.

pi_14231918
ach, discussie is al aardig over geloof ik.
feit is en blijft dat opel helemaal onderaan staat bij de betrouwbaarheidstesten van autoweek en de anwb. (net boven lancia)

maar goed, autokeuze is persoonlijk en iedereen moet gewoon rijden wat ie lekker vind rijden en mooi vind.

ben zelf ook fan van japanse auto's maar rijd sinds kort ook citroen (zx) gewoon omdat ik het een leuke auto vind en erg lekker vind rijden.
hoop deze fransoos me net zo probleemloos overal brengt als mijn vorige 3 japanse auto's (suzuki, mitsubishi en nissan)

alleen gezien de pechstatistieken zou ik niet erg snel opel gaan rijden, ik hou daar toch wel rekening mee als ik een auto aanschaf.
een auto moet per slot van rekening, naast alle emotionele waarden, je toch van a naar b brengen met niet al te veel ellende.

als de TS die opel erg mooi vind en hij goed is dan kan ie er best een leuke auto aan hebben.

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_14233047
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 19:49 schreef cosmick het volgende:

[..]

You're right OPM... Als ik mijn auto voor een beurtje naar de garage breng is er nooit wat aan de hand. Als mijn collega zijn Vectra naar de garage brengt, bellen ze altijd om 'slecht' nieuws mede te delen en te vragen of ze dat en dat onderdeel mogen vervangen. Andere collega heeft een Astra. Moest ook van alles vervangen worden. Maar ja, hij had ook al 80.000 kilometer gelopen, dus da's normaal zei ze. Hahaha!

En toch zweren bij hun auto en negatief zitten doen over japanse auto's.

*prrrrrroest* 80.000? dan heeft ie t nog lang volgehouden...

maar idd, de discussie is over.

pi_14234996
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 20:13 schreef Metro2005 het volgende:

....

Ben zelf ook fan van japanse auto's maar rijd sinds kort ook citroen (zx) gewoon omdat ik het een leuke auto vind en erg lekker vind rijden.
hoop deze fransoos me net zo probleemloos overal brengt als mijn vorige 3 japanse auto's (suzuki, mitsubishi en nissan)

Ik rijd op dit moment zelf ook een ZX, is een grote teringbak wat dat betreft, het ene na het andere onderdeel gaat stuk. ALs ik dadelijk die Corsa heb kun je mijn ZX voor een prikkie overnemen: heb je tenminste wat extra onderdelen (bijna allemaal nog in nieuwstaat )
pi_14240421
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 21:50 schreef snoepie het volgende:

[..]

Ik rijd op dit moment zelf ook een ZX, is een grote teringbak wat dat betreft, het ene na het andere onderdeel gaat stuk. ALs ik dadelijk die Corsa heb kun je mijn ZX voor een prikkie overnemen: heb je tenminste wat extra onderdelen (bijna allemaal nog in nieuwstaat )

lekker vooruitzicht! wat heeft die van jou gelopen dan? en wat is er allemaal aan kapot gegaan?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_14240432
Laat ff weten hou de Corsa bevalt snoepie, wij zitten zelf ook aan een Corsa te denken als volgende auto! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_14240451
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 21:50 schreef snoepie het volgende:

[..]

wil je na deze auto niet gewoon een keer kunnen rijden??

denk dat je de vluchtstrook vaak genoeg hebt gezien nu...?

pi_14240480
Jezus, neuk eens op met dat gepleuriszeik van je. Ga lekker naar Japan fietsen ofzo?!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')