quote:Vind je een Corsa anders (spannender?) klinken dan een Colt dan?
Op maandag 27 oktober 2003 16:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Momenteel ben ik weer aan het kijken voor een nieuwer autotje, en ook naar japanners aan het kijken. Eigenlijk vind ik dit niks, stijlloze saaie auto's met een saai geluid.
quote:O sorry, haha, ik dacht je echt het geluid van een Corsa bedoelde (dus uit de uitlaat)
Op maandag 27 oktober 2003 16:49 schreef kareltje_de_grote het volgende:
jah, van Corsa kun je makkelijk Crossa maken en dat klinkt toch een stuk stoerder als Colt (koud)maja, je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel.
-edit- hmm, je hebt je post aangepast
Het is beter als je motor stiller is? Vind ik persoonlijker veel comfortabeler rijden hoor.
[Dit bericht is gewijzigd door cosmick op 27-10-2003 16:52]
quote:haha, dat bedoelde ik ook.
Op maandag 27 oktober 2003 16:50 schreef cosmick het volgende:[..]
O sorry, haha, ik dacht je echt het geluid van een Corsa bedoelde (dus uit de uitlaat)
Mensen, wat een flauwekul toch allemaal
Kies gewoon de auto die je leuk vindt, maar kom niet met van die vage statistiekjes of "ik ken iemand die..." om een punt te maken wat er niet is...
quote:als je niet weet waar je over praat zeg dan niets!!
Op maandag 27 oktober 2003 20:23 schreef Mass het volgende:
Al die fabeltjes over Opels, Opel-rijders, Japanners, Duitsers...Mensen, wat een flauwekul toch allemaal
Kies gewoon de auto die je leuk vindt, maar kom niet met van die vage statistiekjes of "ik ken iemand die..." om een punt te maken wat er niet is...
autorijden is duur en daar moet je rekening mee houden.
quote:En jij bent de heilige Messias der automerken?
Op dinsdag 28 oktober 2003 08:08 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
als je niet weet waar je over praat zeg dan niets!!
Van de 12 auto's die ik ooit gekocht heb, zijn er twee niet japanners bij (Opel Corsa en Renault Laguna) en daar had ik het meest gezanik en gezeur mee (de Opel was tevens de enige auto waarmee ik op vakantie in Italië strandde).
Tja, kan natuurlijk toeval zijn, maar goed. Voor mij reden genoeg om lekker in een Jap te blijven rijden.
quote:Aan de andere kant hebben wij nu veel ellende en dure reparaties met een Jap, en zijn mijn ervaringen met Opel juist zeer positief. Je moet mensen geen dingen af- of aanraden op basis van persoonlijke ervaringen.
Op dinsdag 28 oktober 2003 08:37 schreef cosmick het volgende:Tja, kan natuurlijk toeval zijn, maar goed. Voor mij reden genoeg om lekker in een Jap te blijven rijden.
quote:Ik raad ook niemand wat aan of af. Dit zijn mijn ervaringen. Misschien kijk ik door een Japanse bril ofzo, maar ik hoor en lees vaker ellende over niet-Japanners dan over Japanners.
Op dinsdag 28 oktober 2003 08:38 schreef Jarno het volgende:[..]
Je moet mensen geen dingen af- of aanraden op basis van persoonlijke ervaringen.
quote:slaat dat dan op? Ik zeg alleen, als je een auto koopt zorg dat je van te voren weet waar je aan toe bent.
Op dinsdag 28 oktober 2003 08:31 schreef Jarno het volgende:[..]
En jij bent de heilige Messias der automerken?
quote:Ja maar met die horen/zeggen verhaaltjes van jou schieten we niks op. Ow sorry je hebt incidenteel in een Opel gereden, was ik vergeten.
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:45 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
slaat dat dan op? Ik zeg alleen, als je een auto koopt zorg dat je van te voren weet waar je aan toe bent.
Mijn Astra van '93 heeft nog nooit problemen gehad die niet aan mezelf te wijten waren (dat is trouwens bij de meeste mankementen, ongeacht het merk). Mijn vriendin heeft een Corsa uit '99 en ook geen problemen.
En zou de TS alsnog besluiten zo'n heilige Japanner te nemen, mag hij/zij er rekening mee houden dat áls er iets kapot gaat, het repareren ook 10 x zo duur is dan een Opel.
quote:horen/zeggen?? ff goed dit topic doorlezen. Ik heb t over allerlei tests die door erkende organisaties zijn gedaan. Dus is dit een loze opmerking die nergens op is gebaseerd.
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:50 schreef Grayburn het volgende:[..]
Ja maar met die horen/zeggen verhaaltjes van jou schieten we niks op. Ow sorry je hebt incidenteel in een Opel gereden, was ik vergeten.
Mijn Astra van '93 heeft nog nooit problemen gehad die niet aan mezelf te wijten waren (dat is trouwens bij de meeste mankementen, ongeacht het merk). Mijn vriendin heeft een Corsa uit '99 en ook geen problemen.
En zou de TS alsnog besluiten zo'n heilige Japanner te nemen, mag hij/zij er rekening mee houden dat áls er iets kapot gaat, het repareren ook 10 x zo duur is dan een Opel.
Onderdelen zijn idd duurder bij Japanners, maar dan weet je tenminste zeker dat je het maar 1 keer hoeft te kopen, dat kun je voor Opelonderdelen niet zeggen. Vandaar dat die onderdelen goedkoper zijn, het is gewoon kwalitatief minder.
quote:Japanse auto's betrouwbaarst
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:02 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
horen/zeggen?? ff goed dit topic doorlezen. Ik heb t over allerlei tests die door erkende organisaties zijn gedaan. Dus is dit een loze opmerking die nergens op is gebaseerd.
28 October 2002 12:00
Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat Japanse auto's het meest betrouwbaar zijn.
Voorbeelden van betrouwbare Japanse merken zijn: Mazda, Toyota en Daihatsu. De bond trekt deze conclusie naar aanleiding van een onderzoek onder zesduizend eigenaren.
Japanners scoren hoog, omdat er weinig sprake is van pech onderweg en extra onderhoudsbeurten. Verder noemden de respondenten de Rover 214/216, de Daewoo Espero en de Daewoo Nexia het minst betrouwbaar.
De Europese automerken volgenden de Japanse op ruime afstand. Citroen is het meest betrouwbare Europese automerk, maar scoort iets beter dan redelijk. Ook Volkswagen komt nog net in de plus uit. Al is dit laatste wel afhankelijk van het type Volkswagen. De Golf kan de goedkeuring van de ondervraagden wegdragen, maar de Passat scoort onder de maat.
En dan ... de AutoWeek Tevredenheidstroffee 2003
Zo maar even wat stukjes:
Onderaan in het klassement bevindt zich een aantal grote merken zoals Renault, Ford, Volkswagen en Opel.
De Toyota Yaris is de absolute winnaar in de compacte klasse. Alleen de Skoda Fabia komt nog een beetje in de buurt. Gerenommeerde bestsellers zoals de Peugeot 206 en de Volkswagen Polo behoren tot de hekkensluiters.
In de middenklasse komt er een verrassende nummer 1 uit de bus; de Mazda6 is de hoogst gewaardeerde auto in deze belangrijke klasse. De gevestigde orde met representanten als de Ford Mondeo, Opel Vectra en Volkswagen Passat wordt veel minder enthousiast beoordeeld.
Enzovoorts
En zeg nu niet dat dit onzin is zeg
Ook bij een Speedster!, want dat had je voor heel weinig meer een Elise kunnen hebben!
quote:BWahahaha wat belachelijk. Ik zie een auto als vervoermiddel, niet als status symbool of als verlenging van mijn ..... die ik zowiezo niet heb dus
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:16 schreef Hagedis het volgende:
Eigenlijk gaat het er niet om of een opel goed of slecht is, maar meer dat mensen je opeens niet meer helemaal serieus nemen als je er de parkeerplaats mee oprijd...Ook bij een Speedster!, want dat had je voor heel weinig meer een Elise kunnen hebben!
En een Speedster is echt wel
quote:wat hij zegt!!
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:16 schreef cosmick het volgende:[..]
Japanse auto's betrouwbaarst
Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat Japanse auto's het meest betrouwbaar zijn.
Voorbeelden van betrouwbare Japanse merken zijn: Mazda, Toyota en Daihatsu. De bond trekt deze conclusie naar aanleiding van een onderzoek onder zesduizend eigenaren.
Japanners scoren hoog, omdat er weinig sprake is van pech onderweg en extra onderhoudsbeurten. Verder noemden de respondenten de Rover 214/216, de Daewoo Espero en de Daewoo Nexia het minst betrouwbaar.De Europese automerken volgenden de Japanse op ruime afstand. Citroen is het meest betrouwbare Europese automerk, maar scoort iets beter dan redelijk. Ook Volkswagen komt nog net in de plus uit. Al is dit laatste wel afhankelijk van het type Volkswagen. De Golf kan de goedkeuring van de ondervraagden wegdragen, maar de Passat scoort onder de maat.
En dan ... de AutoWeek Tevredenheidstroffee 2003
Zo maar even wat stukjes:
Onderaan in het klassement bevindt zich een aantal grote merken zoals Renault, Ford, Volkswagen en Opel.
De Toyota Yaris is de absolute winnaar in de compacte klasse. Alleen de Skoda Fabia komt nog een beetje in de buurt. Gerenommeerde bestsellers zoals de Peugeot 206 en de Volkswagen Polo behoren tot de hekkensluiters.
In de middenklasse komt er een verrassende nummer 1 uit de bus; de Mazda6 is de hoogst gewaardeerde auto in deze belangrijke klasse. De gevestigde orde met representanten als de Ford Mondeo, Opel Vectra en Volkswagen Passat wordt veel minder enthousiast beoordeeld.
Enzovoorts
En zeg nu niet dat dit onzin is zeg
quote:idd, opels zijn echt onbetrouwbare wagens, vooral 2ehandse
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:29 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
wat hij zegt!!
one punch, bel me eens
Mijn vader heeft altijd goed gereden in zijn 2dehands opel astra stationwagens hij blijft niets voor niks steevast bij Opel, dat doe je niet als je er veel ellende mee hebt. ( hij is nu alleen van de astra afgestapt en heeft een corsa omdat alle dochters toch het huis uit zijn
)
Mijn ex-collega had een nieuwe renault laguna, en die moest elke maand weer terug naar de garage. Elke keer weer een fabrieksfout, werd ie terugeroepen omdat de versnellingsbak het vermogen van de motor niet aankon, en nog veel meer geharrewar/. Die ex-collega koopt dus nooit meer een renault. Dat terwijl de Renault Laguna erg goed uit bep. testen was gekomen..
Zo zie je maar dat testen erg onbetrouwbaar zijn.
Netzoals dat de Hema rookworst als slechtste uit de test komt, terwijl de meeste mensen speciaal naar de hema gaan om nog een rookworst te halen voor bij de zuurkool.
Ik ben trouwens wel lid van de consumentenbond, maar ik kijk altijd wat zijn mijn wensen, waarom krijgt een product een lager cijfer enz.
Soms krijgt een product een lager cijfer omdat de handleiding enkel in het engels is.. nou dat blijft voor mij dan toch een goed product aangezien ik toch goed engels kan enz enz enz...
quote:Geen idee! Kuddedieren? Mensen denken dat Duitsers nog steeds de beste auto's maken?
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:12 schreef Swatkat het volgende:
Als het zulke onbetrouwbare auto's zijn, waarom kopen mensen het dan??
quote:Een Laguna is voor wat ik weet nog nooit goed uit een betrouwbaarheidstest gekomen. Ik heb het vorige model gehad en mijn god wat een ellende met dat ding!
Dat terwijl de Renault Laguna erg goed uit bep. testen was gekomen..
Mensen lezen vaak een Autoweek of kijken De Heilige Koe (waar zoals je weet nieuwe auto's op rijeigenschappen, comfort e.d. getest worden) en baseren hier op dat een auto goed zou zijn. Over betrouwbaarheid en mankementen lees je niets natuurlijk (behalve die keer met een Alfa 156 waar diverse onderdelen van de auto vielen en 't ding het ook tijdens de testrit begaf).
quote:Lijkt me sterk hoor. Het moet toch ergens op gebaseerd zijn!
Zo zie je maar dat testen erg onbetrouwbaar zijn.
Maar hoe dan ook; ik ben happy met mijn Jap en jij met je Duitser
Dit soort dingen blijven oneindige discussiepunten denk ik.
quote:en waarom? omdat mensen een bepaald beeld bij merken dat niet wordt bijgesteld, ook al hebben ze er nog zo'n pech mee. en omdat er altijd goede auto's tussen zitten die wel betrouwbaar zijn, net zoals er minder betrouwbare Japanners rondrijden (had ik al eerder genoemd).
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:25 schreef cosmick het volgende:Dit soort dingen blijven oneindige discussiepunten denk ik.
Je ziet altijd merken als Skoda of Subaru bovenin die lijst staan: merken die je erg "bewust" koopt.
Ten tweede: betrouwbaarheidsonderzoeken zijn altijd vaag...is er gecorroleerd met de aantallen rijdende auto's (neem aan van wel), de gemiddelde leeftijd/kilometers van de auto en het rijgedrag/onderhoudsgedrag van de bestuurder?
En al die persoonlijke meninkjes van Sjakie die iemand kent die een vriend heeft wiens buurman ooit een Opel had die heel slecht was, die zeggen me al helemaal niets...
quote:Is dat dezelfde Consumentenbond die na gedegen onderzoek concludeerde dat computers die je bij MyCom koopt het energiezuinigst zijn?
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:16 schreef cosmick het volgende:[..]
Japanse auto's betrouwbaarst
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |