abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14168757
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 11:47 schreef Menyo het volgende:

[..]

Daar zeg je het dus zelf al, hier hebben bijna alle europese fabrikanten last van. Mensen willen nou eenmaal vaak liever in een duitser dan in een jappanner rijden. Dus moeten die jappanners meer hun "trucendoos" opentrekken. Daarom zijn de jappen vaak ook completer dan dutisers.

het gaat puur om het imago. er werd hier eerder gepost, ja er worden er zoveel van verkocht, dus dan zal het wel goed zijn. das dus de grootste onzin die ik heb gehoord.
mijn broer heeft een tijdje een astra uit 92 gehad, wat een ongelofelijke rampebak! niets dan pech met dat ding gehad. en als je na een ritje in mijn auto (Honda) in die van hem stapte, dan kon je het verschil goed merken.
quote:
Maar mijn punt is dat er gezeken wordt op Opel terwijl VW o.i.d. hetzelfde is.
nah, vind ik niet helemaal waar, maar goed. VW is ook niet alles idd.
  maandag 27 oktober 2003 @ 11:57:17 #27
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_14168845
Laatst hoorde ik op de radio dat Amerikanen tegenwoordig zelfs kwalitatief betere en betrouwbaardere auto's maken dan de Duitsers.

@ One_Punch_Mickey.. staan die testverslagen (betrouwbaarheid- en tevredenheidsonderzoek) niet ergens online?

pi_14169086
Ik heb 8 mnd in een Opel corsa gereden, en er een ruime 40.000 mee gereden. Nooit problemen mee gehad, maar hij was dan ook nog maar een jaar oud, en had slechts 25.000 eropstaan toen ik hem kreeg.
Toen ik hem moest inleveren (auto v/d zaak) was het enige stukke eraan een kapotte lamp, oja en een lekke band heb ik ermee gehad maar daz ook niet zo gek als je door een MEGAschroef rijd

Ik heb nu zelf een Opel Agila gekocht, net dit weekend opgehaald. Rijd heerlijk (lekkerder dan de corsa, want je zit lekker hoog) qua imago is het een beetje een oude lullen bak, maar daar zit ik niet zo mee, want hij is groter (van binnen) dan de corsa, iedereen zit er ruim in, in corsa zit je niet voor je plezier met zijn 5'n erin

Met mijn agila moet ik alleen nog kijken hoe zuinig hij rijd. Met de corsa reed ik zo'n beetje 1 op 16 gemiddeld.
Had alleen dit weekend 450 km gereden in totaal en toen was de tank leeg, alleen nu weet ik niet of de dealer hem echt vol heeft gegooid of niet. Even testen dus, en anders ga ik wel klagen, want anders zuipt ie een beetje veels te veel! (en ik wou juist een rel. zuinige auto)

Opel rijd mijn vader al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren, drom ben ik zelf ook Opel gaan rijden eigenlijk Het bevalt dus echt uitstekend. Mijn vader rijdt altijd 2de hands auto's.

The captain of your brainship is drunk.
pi_14169155
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 11:57 schreef cosmick het volgende:
Laatst hoorde ik op de radio dat Amerikanen tegenwoordig zelfs kwalitatief betere en betrouwbaardere auto's maken dan de Duitsers.

@ One_Punch_Mickey.. staan die testverslagen (betrouwbaarheid- en tevredenheidsonderzoek) niet ergens online?

dacht ik niet (ik zou iig niet weten waar), in de 2 vorige bladen van Autoweek stond hun jaarlijkse tevredenheidsonderzoek. daar staat ook regelmatig de uitslagen vd duitse anwb in, waarin Opel altijd heel, heel beroerd eruit komt.
pi_14169183
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 12:08 schreef Swatkat het volgende:
Ik heb 8 mnd in een Opel corsa gereden, en er een ruime 40.000 mee gereden. Nooit problemen mee gehad, maar hij was dan ook nog maar een jaar oud, en had slechts 25.000 eropstaan toen ik hem kreeg.
Toen ik hem moest inleveren (auto v/d zaak) was het enige stukke eraan een kapotte lamp, oja en een lekke band heb ik ermee gehad maar daz ook niet zo gek als je door een MEGAschroef rijd

Ik heb nu zelf een Opel Agila gekocht, net dit weekend opgehaald. Rijd heerlijk (lekkerder dan de corsa, want je zit lekker hoog) qua imago is het een beetje een oude lullen bak, maar daar zit ik niet zo mee, want hij is groter (van binnen) dan de corsa, iedereen zit er ruim in, in corsa zit je niet voor je plezier met zijn 5'n erin

Met mijn agila moet ik alleen nog kijken hoe zuinig hij rijd. Met de corsa reed ik zo'n beetje 1 op 16 gemiddeld.
Had alleen dit weekend 450 km gereden in totaal en toen was de tank leeg, alleen nu weet ik niet of de dealer hem echt vol heeft gegooid of niet. Even testen dus, en anders ga ik wel klagen, want anders zuipt ie een beetje veels te veel! (en ik wou juist een rel. zuinige auto)

Opel rijd mijn vader al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren, drom ben ik zelf ook Opel gaan rijden eigenlijk Het bevalt dus echt uitstekend. Mijn vader rijdt altijd 2de hands auto's.

ja, je hebt altijd mazelaars. net als je bij goede auto's ook pechvogels hebt. maar over het algemeen zijn het zeer beroerde auto's.

maar laat me je dit eens vragen: heb je wel eens in een Japannner gereden?

maandag 27 oktober 2003 @ 12:29:04 #31
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_14169561
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 12:11 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

dacht ik niet (ik zou iig niet weten waar), in de 2 vorige bladen van Autoweek stond hun jaarlijkse tevredenheidsonderzoek. daar staat ook regelmatig de uitslagen vd duitse anwb in, waarin Opel altijd heel, heel beroerd eruit komt.

In Duitsland is dat voornamelijk de Adac en de Tüv denk ik?
Kan me nog dat onderzoek van TopGear herinneren. ... de Opel Sintra kwam er enorm slecht uit kan ik me herinneren.
pi_14169613
In Frankrijk heeft de opel corsa de jaarlijkse prijs van veiligste auto gehad... Mijn broer heeft een opel corsa van 1992 gehad en nu een nieuwe opel corsa (beide sportversie) en het zijn prachtige beestjes :-)
Would You Try And Stay For The Rest Of Your Days?
pi_14170040
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 12:13 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

ja, je hebt altijd mazelaars. net als je bij goede auto's ook pechvogels hebt. maar over het algemeen zijn het zeer beroerde auto's.

maar laat me je dit eens vragen: heb je wel eens in een Japannner gereden?

Ik heb in de Volkswagen van mijn zus gereden (zo'n enorm oude bak :p ) een proefrit in een 1 jaar oude peugot (en die reed KUT), en de corsa van mezelf, en een vriend van me die automaat rijd (rijd ook erg goed) . en dus mijn opel agila sinds dit weekend..
Geen japanners dus. Maar wat bedoel je met een japanner? Alles uit het oosten of puur japanners (ik vind die SUPERsmalle autotjes er ZO gevaarlijk uit zien,.. zoals die daihatsu autotjes,.. mijn mini-mpv is ook vrij hoog/smal maar is superbreed vergeleken met dat soort mini auto's )
pi_14170054
Oja trouwens,., ik weet niet waar jij al die slechte reviews hebt gelezen, want ik kom juist HEEL veel goede tegen....
pi_14170162
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 12:49 schreef Swatkat het volgende:

[..]

Ik heb in de Volkswagen van mijn zus gereden (zo'n enorm oude bak :p ) een proefrit in een 1 jaar oude peugot (en die reed KUT), en de corsa van mezelf, en een vriend van me die automaat rijd (rijd ook erg goed) . en dus mijn opel agila sinds dit weekend..

allemaal 1 pot nat.
quote:
Geen japanners dus. Maar wat bedoel je met een japanner? Alles uit het oosten of puur japanners (ik vind die SUPERsmalle autotjes er ZO gevaarlijk uit zien,.. zoals die daihatsu autotjes,.. mijn mini-mpv is ook vrij hoog/smal maar is superbreed vergeleken met dat soort mini auto's )
auto's die uit Japan komen. dus geen Hyundai (alhoewel het schijnt dat daar een Mazda motor in zit?). ik heb het ook niet over die Matiz en dat soort invalidebakjes.

probeer eens een Civic of een Corrolla. het verschil is aanmerkelijk, alles gaat veel soepeler.

maandag 27 oktober 2003 @ 13:03:27 #36
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_14170366
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 12:49 schreef Swatkat het volgende:

[..]
het oosten of puur japanners (ik vind die SUPERsmalle autotjes er ZO gevaarlijk uit zien,.. zoals die daihatsu autotjes,.. mijn mini-mpv is ook vrij hoog/smal maar is superbreed vergeleken met dat soort mini auto's )

Een Aglia is overigens precies hetzelfde autootje als de Wagon R..

pi_14170463
Allemaal 1 pot nat??? bwahahahahaaa. Laat dat de Volkswagen en Peugot fans dan maar niet horen

Soepeler?
Peugot had zo'n enorm lichte schakelbak, je merkte niet of je hem nou wel of niet in zijn versnelling had.
Opel is dat idd wat stroef qua schakelen, maar als je dat gewend bent is er niks mis mee hoor

Civic en Corola,.. kijk dat is meteen ook een prijsverschil van ruim 6.000 eur niet dezelfde prijsklasse dus lieverd. Dus is ook geen eerlijke vergelijking. Punt

pi_14170544
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 13:03 schreef cosmick het volgende:

[..]

Een Aglia is overigens precies hetzelfde autootje als de Wagon R..

[afbeelding]
[afbeelding]

Klopt is een samenwerkingsproject tussen Opel en Suziki
Alleen zit hier een Opel motor in ,en is de mijne wat luxer afgewerkt van binnen. en Opel heeft nummerplaat gewoon op de klep zitten, susike is heel raar die heeft hem in de bumper zitten terwijl er een uitsparing in de klep zit (ziet er maf uit) en daardoor ziet ie er nog hoger uit...
Er zit nogal wat verschillen tussen, kijk maar op Autotrack

Je dacht toch niet dat ik dat niet wist he?

maandag 27 oktober 2003 @ 13:13:44 #39
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_14170594
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 13:11 schreef Swatkat het volgende:

[..]

Je dacht toch niet dat ik dat niet wist he?

Nee, ik had beter moeten weten
pi_14170641
Heeft OPM ooit al eens een Opel in z'n bezit gehad trouwens?
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_14170677
*is trouwens best blij met dr agila en navigatie systeem erg handig als je een straat moet zoeken in Amsterdam ) *
pi_14170705
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 13:13 schreef cosmick het volgende:

[..]

Nee, ik had beter moeten weten

Ik doe altijd grondig onderzoek

Ik heb hem trouwens in zwart metallic en blauwe bekleding,.. Njoy versie.

pi_14170801
Ik heb zelf bijna 3 jaar in een Corsa rondgereden (als projectautootje), in 2 uitvoeringen en ik ben er altijd zeer tevreden over geweest. 't Zijn geen scheurijzers, geen trendy blitse Breezahbakken, maar het starte altijd en heb er nog nooit mee bij de garage gestaan behalve voor onderhoud.

Ben er zelfs zo tevreden over dat het een serieuze kandidaat is voor een opvolger van onze huidige auto. Betaalbaar en klein, prima!

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_14170808
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 13:16 schreef Grayburn het volgende:
Heeft OPM ooit al eens een Opel in z'n bezit gehad trouwens?
gelukkig niet! ik weet wel betere bestemmingen voor mijn geld. wel vaak genoeg in gereden. (zie eerdere posts).
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 13:07 schreef Swatkat het volgende:
Soepeler?
Peugot had zo'n enorm lichte schakelbak, je merkte niet of je hem nou wel of niet in zijn versnelling had.
Opel is dat idd wat stroef qua schakelen, maar als je dat gewend bent is er niks mis mee hoor
maw is die bak erg vaag en niet trefzeker, met hele lange slagen, volgens mijn laatste ervaringen.
als je dat gewend bent...als jij elke dag een fles in je kont geduwd krijg ga er ook vanzelf aan wennen...onzin natuurlijk.
quote:
Civic en Corola,.. kijk dat is meteen ook een prijsverschil van ruim 6.000 eur niet dezelfde prijsklasse dus lieverd. Dus is ook geen eerlijke vergelijking. Punt
is ook een andere klasse auto, ok. neem dan een Jazz ofzo. maakt geen enkel verschil. vergelijk anders die Civic met een Astra. dan kom je tot dezelfde conclusie.
pi_14170869
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 13:24 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

gelukkig niet! ik weet wel betere bestemmingen voor mijn geld. wel vaak genoeg in gereden. (zie eerdere posts).

Ok.
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
  maandag 27 oktober 2003 @ 13:27:27 #46
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_14170874
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 13:19 schreef Swatkat het volgende:

[..]

Ik doe altijd grondig onderzoek

Ik heb hem trouwens in zwart metallic en blauwe bekleding,.. Njoy versie.

Je hebt wel een luxe uitvoering dus? Aircootje? Zag laatst mensen in een Aglia stappen en de bestuurder moest alle deuren van binnenuit nog open doen. Geeneens CV!
  maandag 27 oktober 2003 @ 13:43:17 #47
44422 Inc_J
Vriendschap is een illusie..
pi_14171230
Wat ik niet snap is dat mensen (zoals swatkat) een Agila kopen als ze voor een paar duizend euro minder dezelfde auto kunnen kopen, maar dan van Suzuki, dat dus veel betrouwbaarder is. Vind ik altijd zonde van je geld, wat je nu betaald hebt voor je Njoy, had je minstens een vergelijkbare (waarschijnlijk zelfs luxere) wagon R voor gehad, die precies hetzelfde is. Maar goed

Ik heb het niet zo op duitse auto's, het is stug, stroef, minder betrouwbaar, te volks etc.

Als je in een japanner rijdt, gaat alles zoveel makkelijker, soepeler, je hebt het gevoel dat het niet stuk Kan gaan.
Tis ook een kwestie van smaak, maar ik hou er niet van, duitse "degelijkheid".

Daarbij zijn japanners vaak vollediger voor dezelfde prijs en is het vaak ook een stukkie pittiger, zelfs de Toyota Yaris 1.0 is niet langzaam in vergelijking met een VW Lupo of Opel Corsa 1.0.
Maar je moet er van houden. En dat doe ik dus niet van duitsers

pi_14171608
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 13:43 schreef Inc_J het volgende:
Wat ik niet snap is dat mensen (zoals swatkat) een Agila kopen als ze voor een paar duizend euro minder dezelfde auto kunnen kopen, maar dan van Suzuki, dat dus veel betrouwbaarder is. Vind ik altijd zonde van je geld, wat je nu betaald hebt voor je Njoy, had je minstens een vergelijkbare (waarschijnlijk zelfs luxere) wagon R voor gehad, die precies hetzelfde is. Maar goed

Ik heb het niet zo op duitse auto's, het is stug, stroef, minder betrouwbaar, te volks etc.

Als je in een japanner rijdt, gaat alles zoveel makkelijker, soepeler, je hebt het gevoel dat het niet stuk Kan gaan.
Tis ook een kwestie van smaak, maar ik hou er niet van, duitse "degelijkheid".

Daarbij zijn japanners vaak vollediger voor dezelfde prijs en is het vaak ook een stukkie pittiger, zelfs de Toyota Yaris 1.0 is niet langzaam in vergelijking met een VW Lupo of Opel Corsa 1.0.
Maar je moet er van houden. En dat doe ik dus niet van duitsers

Ik vind Suzuki dus gewoon een minder merk. En ik heb juist een luxe versie, en er zit nagenoeg geen prijsverschil in
Ik heb dus wel centrale vergr. electr. ramen, gps, en alle veiligheidsdingen.
Heb hem dus ook in het zwart genomen omdat ie in het zilver wel ERG vaak ziet....
pi_14174470
Volkswagen!!! (en seat, skoda en audi) Citroen!!! Peugeot
Renault

Deze merken rijd ik liever dan een Japanner.

[Dit bericht is gewijzigd door HPoi op 27-10-2003 15:57]

pi_14175363
Ik heb een Opel Corsa Swing 1.4i uit 1992. altijd erg veel plezier aan gehad. Alleen de laatste 2 jaar ging ie erg hard roesten.
Het is dan ook altijd aan te raden om de kokerbalken en de bodemplaat goed na te kijken op roest. Heb ik toendertijd niet gedaan omdat ik dat gewoonweg niet wist, en daardoor achteraf veel kosten aan gehad.
als een opel eenmaal aan het roesten is, doe je er niets meer aan.

Verder motorisch een topautotje. Ik heb um nu meer als 4 jaar en motorisch nog nooit problemen mee gehad, ik denk dat ik in al die jaren maar 2 keer olie heb bijgevuld.

Momenteel ben ik weer aan het kijken voor een nieuwer autotje, en ook naar japanners aan het kijken. Eigenlijk vind ik dit niks, stijlloze saaie auto's met een saai geluid. Maar omdat ze indd zo betrouwbaar zijn wekken ze zeerzeker mijn interesse. Van het weekend in een Mitsubishi Colt een testritje gemaakt en dit rijd wel lekker, wel even winnen alles gaat veel soepelen als in m'n corsatje, misschien wel te soepel soms.

Daarnaast ook nog in een Peugot 306 gereden, en dat rijd ook wel lekker, alhoewel ik die versnellingspook van een peugot altijd erg los vind zitten.

zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')