De versie die ik gekregen heb is incl. video cd, waarop alle nummers van de cd gespeeld worden door Marcel voor een camera.
Zijn er Fokkers(!) die deze cd ook in het bezit hebben?
Wat is jullie mening???
Hier die van mij:
Marcel Coenen is een virtuoos, als je hem ziet spelen denk je alleen maar:" Waarom oefen ik toch elke avond, als er zo iemand bestaat???"
Ik vind het een mooi album met originele liedjes... Ik zie de recensies al in de bladen staan: "een gitarist erg beinvloed door Vai, Satriani, Gilbert" en noem ze maar op. Nee mensen...... dit is Marcel Coenen, ik bombardeer dit als "Coenen- style!" Een geniaal album met heftige riffs en gevoelige solo's met een knipoog naar humor, door een nummer als Anthem. Kortom een aanwinst in mijn cd collectie.
Hier kun je alles over hem te weten komen en ook eventueel nummers downloaden.
Ik moet wel toegeven dat ik het niet erg zou vinden om zo te kunnen spelen
quote:Hij post hier ook weleens, dacht ik. Qua techniek is het natuurlijk bijzonder knap wat hij doet, ook al hou ik zelf iha niet zo van die 'shred'-gitaristen. Geef mij maar liever een lekkere pot jazzrock of zo.
Op zaterdag 25 oktober 2003 15:14 schreef SteveVai het volgende:
Hij schrijft overigens regelmatig op het forum van www.zwaremetalen.com, dus als je hem wilt complimenteren.....
quote:Yup: mcoenen
Op zaterdag 25 oktober 2003 15:18 schreef Zander het volgende:[..]
Hij post hier ook weleens, dacht ik. Qua techniek is het natuurlijk bijzonder knap wat hij doet, ook al hou ik zelf iha niet zo van die 'shred'-gitaristen. Geef mij maar liever een lekkere pot jazzrock of zo.
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 15:18 schreef Zander het volgende:[..]
Hij post hier ook weleens, dacht ik. Qua techniek is het natuurlijk bijzonder knap wat hij doet, ook al hou ik zelf iha niet zo van die 'shred'-gitaristen. Geef mij maar liever een lekkere pot jazzrock of zo.
Welke nummers hebben jullie geluisterd dan op de site ?
Als ik juist iets wel probeer te doen is het gevoelig spelen met een goede toon in plaats van shredden met veel noten per maat. Luister maar es naar Moyra of Inner Alchemy bijvoorbeeld, of uiteraard naar de Sun Caged plaat
Jazzrock ben ik overigens ook een groot liefhebber van: dinsdag ga ik zelf kijken naar Allan Holdsworth (een van mijn helden) en ik ben een groot fan van Pat Metheny en Al Di Meola.
Marcel
quote:Ik heb alle fragmenten van jouw cd op de Guitar Nine - site geluisterd. Nou is het natuurlijk lastig om te oordelen op basis van een aantal korte fragmenten, maar zelf vind ik "Fusion" en "Fairy Tale" het mooist klinken, misschien ook omdat ze wat minder "metal"-achtig zijn dan de overige composities.
Op maandag 27 oktober 2003 01:00 schreef mcoenen het volgende:
Hallo allenWelke nummers hebben jullie geluisterd dan op de site ?
quote:Op die Guitar Nine-site adverteren ze de cd wel als "shred". Op zich is daar ook niets mis mee, natuurlijk, alleen heeft het de laatste jaren voor sommige mensen een beetje een negatieve bijbetekenis gekregen. Maar je speelt natuurlijk verder gewoon ook erg goed.
Als ik juist iets wel probeer te doen is het gevoelig spelen met een goede toon in plaats van shredden met veel noten per maat. Luister maar es naar Moyra of Inner Alchemy bijvoorbeeld, of uiteraard naar de Sun Caged plaat
quote:Ik ga woensdag naar Holdsworth kijken in de Boerderij.
Jazzrock ben ik overigens ook een groot liefhebber van: dinsdag ga ik zelf kijken naar Allan Holdsworth (een van mijn helden) en ik ben een groot fan van Pat Metheny en Al Di Meola.Marcel
Succes met de verkoop van je solo-cd en met Sun Caged.
Tja, als Meshuggah-stijlen parten gaan spelen, sla je, bij mijn smaak, altijd de plank gigantisch raak!!!!
Ik heb dubbel gelegen om de Anthem trouwens. En als er een nummer de moeite waard is om te downloaden en te luisteren/kijken is het wel Moyra. Fantastisch!
Marcel, keep up the good work!
quote:Moyra had ik voor de zomer al gedownload en op een cd tje gebrand, maar niet meer naar geluisterd, rij ik door de toscaanse bergen, op weg naar het vakantie park, komt ineens marcel coenen uit de speakers. Dus aan dat nummer heb ik wel leuke herinneringen b.t.w.
Op maandag 27 oktober 2003 18:26 schreef Dryw.Filtiarn het volgende:
Ik kan maar een ding zeggen. Subliem gitaarspel.Ik heb dubbel gelegen om de Anthem trouwens. En als er een nummer de moeite waard is om te downloaden en te luisteren/kijken is het wel Moyra. Fantastisch!
Marcel, keep up the good work!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |