abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14126181
Ik heb de nieuwe "guitar Talk" cd van Marcel Coenen mogen ontvangen.

De versie die ik gekregen heb is incl. video cd, waarop alle nummers van de cd gespeeld worden door Marcel voor een camera.

Zijn er Fokkers(!) die deze cd ook in het bezit hebben?

Wat is jullie mening???

Hier die van mij:

Marcel Coenen is een virtuoos, als je hem ziet spelen denk je alleen maar:" Waarom oefen ik toch elke avond, als er zo iemand bestaat???"

Ik vind het een mooi album met originele liedjes... Ik zie de recensies al in de bladen staan: "een gitarist erg beinvloed door Vai, Satriani, Gilbert" en noem ze maar op. Nee mensen...... dit is Marcel Coenen, ik bombardeer dit als "Coenen- style!" Een geniaal album met heftige riffs en gevoelige solo's met een knipoog naar humor, door een nummer als Anthem. Kortom een aanwinst in mijn cd collectie.

In The Presence Of Enemies!
pi_14126224
ken eigenlijk niks van hem, zal eens wat beluisteren binnekort, ben nu wel benieuwd!
"Een optimist is een slecht geinformeerde pessimist" [T. Maassen]
pi_14126367
www.marcelcoenen.com

Hier kun je alles over hem te weten komen en ook eventueel nummers downloaden.

pi_14126516
ken jij Marty Friedman en Jason Becker?
pi_14126716
Hij is duidelijk wel een goede gitarist. Ik moet echter zeggen dat ik die drie nummers van Guitar Talk die op zijn website staan niet echt boeiend vind. Zijn toon is matig, zijn spel is ok, zijn nummers zijn ook maar matig. Iets te veel Satriani invloeden als je het mij vraagt (en dat is niet slim want die vergelijking win je nooit). Ik heb heeeel veel instumentale gitaarmuziek die een stuk beter is als dit.

Ik moet wel toegeven dat ik het niet erg zou vinden om zo te kunnen spelen

Genoeg is genoeg, wat jullie allemaal bezighoudt is al droevig genoeg!
pi_14126765
Hier ben ik het wel mee eens ja. Ik heb ook effe zitten luisteren en ben niet erg onder de indruk. Dat ie goed kon spelen wist ik al. Hij schrijft overigens regelmatig op het forum van www.zwaremetalen.com, dus als je hem wilt complimenteren.....
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 15:17:19 #7
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_14126797
heb hem vaak live gezien, is een fantastische gitarist, maar het is mij iets te technisch allemaal.. niet zo mijn ding
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_14126812
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 15:14 schreef SteveVai het volgende:
Hij schrijft overigens regelmatig op het forum van www.zwaremetalen.com, dus als je hem wilt complimenteren.....
Hij post hier ook weleens, dacht ik. Qua techniek is het natuurlijk bijzonder knap wat hij doet, ook al hou ik zelf iha niet zo van die 'shred'-gitaristen. Geef mij maar liever een lekkere pot jazzrock of zo.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 15:36:52 #9
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_14127117
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 15:18 schreef Zander het volgende:

[..]

Hij post hier ook weleens, dacht ik. Qua techniek is het natuurlijk bijzonder knap wat hij doet, ook al hou ik zelf iha niet zo van die 'shred'-gitaristen. Geef mij maar liever een lekkere pot jazzrock of zo.

Yup: mcoenen
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_14136251
-edit: offtopic.-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 25-10-2003 23:34]

zondag 26 oktober 2003 @ 09:47:01 #11
54777 Anotsu
El Duende Flamenco
pi_14141859
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 15:18 schreef Zander het volgende:

[..]

maandag 27 oktober 2003 @ 01:00:14 #12
21996 mcoenen
Gitarist Sun Caged/Stormrider
pi_14163232
Hallo allen

Welke nummers hebben jullie geluisterd dan op de site ?

Als ik juist iets wel probeer te doen is het gevoelig spelen met een goede toon in plaats van shredden met veel noten per maat. Luister maar es naar Moyra of Inner Alchemy bijvoorbeeld, of uiteraard naar de Sun Caged plaat

Jazzrock ben ik overigens ook een groot liefhebber van: dinsdag ga ik zelf kijken naar Allan Holdsworth (een van mijn helden) en ik ben een groot fan van Pat Metheny en Al Di Meola.

Marcel

pi_14168914
whahaha Anthem...humor!
"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_14176216
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 01:00 schreef mcoenen het volgende:
Hallo allen

Welke nummers hebben jullie geluisterd dan op de site ?

Ik heb alle fragmenten van jouw cd op de Guitar Nine - site geluisterd. Nou is het natuurlijk lastig om te oordelen op basis van een aantal korte fragmenten, maar zelf vind ik "Fusion" en "Fairy Tale" het mooist klinken, misschien ook omdat ze wat minder "metal"-achtig zijn dan de overige composities.
quote:
Als ik juist iets wel probeer te doen is het gevoelig spelen met een goede toon in plaats van shredden met veel noten per maat. Luister maar es naar Moyra of Inner Alchemy bijvoorbeeld, of uiteraard naar de Sun Caged plaat
Op die Guitar Nine-site adverteren ze de cd wel als "shred". Op zich is daar ook niets mis mee, natuurlijk, alleen heeft het de laatste jaren voor sommige mensen een beetje een negatieve bijbetekenis gekregen. Maar je speelt natuurlijk verder gewoon ook erg goed.
quote:
Jazzrock ben ik overigens ook een groot liefhebber van: dinsdag ga ik zelf kijken naar Allan Holdsworth (een van mijn helden) en ik ben een groot fan van Pat Metheny en Al Di Meola.

Marcel

Ik ga woensdag naar Holdsworth kijken in de Boerderij.

Succes met de verkoop van je solo-cd en met Sun Caged.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_14177613
Ik vind het nummer "independence day" super.... Ik houd wel van dat hardere werk en die kewle "deathmetal"-ritmes. Zoals marcel zelf zegt, vergelijken veel mensen het met Haji's Kitchen meets meshuggah.

Tja, als Meshuggah-stijlen parten gaan spelen, sla je, bij mijn smaak, altijd de plank gigantisch raak!!!!

pi_14178109
Ik kan maar een ding zeggen. Subliem gitaarspel.

Ik heb dubbel gelegen om de Anthem trouwens. En als er een nummer de moeite waard is om te downloaden en te luisteren/kijken is het wel Moyra. Fantastisch!

Marcel, keep up the good work!

Protected by Witchcraft
pi_14178219
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 18:26 schreef Dryw.Filtiarn het volgende:
Ik kan maar een ding zeggen. Subliem gitaarspel.

Ik heb dubbel gelegen om de Anthem trouwens. En als er een nummer de moeite waard is om te downloaden en te luisteren/kijken is het wel Moyra. Fantastisch!

Marcel, keep up the good work!

Moyra had ik voor de zomer al gedownload en op een cd tje gebrand, maar niet meer naar geluisterd, rij ik door de toscaanse bergen, op weg naar het vakantie park, komt ineens marcel coenen uit de speakers. Dus aan dat nummer heb ik wel leuke herinneringen b.t.w.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')