abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14124533
Op het moment loop ik middellange afstand, en ik loop op Asics Gel schoenen 1080. Nu valt het me op dat ik niet echt supertevreden ben over de demping van deze schoenen, misschien ligt het aan mn looptechniek, maar hebben meer mensen deze ervaring? En heeft iemand misschien tips voor een dergelijke loopschoen met een betere demping? Ik houd me aanbevolen!!
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_14124566
ik heb ook ooit hardloopschoenen gekocht. De verkoper vroeg toen hoeveel ik woog...dus denk ik dat het gewicht van je een direct verband heeft met de soort schoen die je aandoet voor hardlopen...
Zo heeft hij ook vertelt dat Nike schoenen voor mensen zijn die wat minder wegen...(lichtgewicht hardlopers zeg maar)
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
pi_14124665
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 13:03 schreef Famas het volgende:
ik heb ook ooit hardloopschoenen gekocht. De verkoper vroeg toen hoeveel ik woog...dus denk ik dat het gewicht van je een direct verband heeft met de soort schoen die je aandoet voor hardlopen...
Zo heeft hij ook vertelt dat Nike schoenen voor mensen zijn die wat minder wegen...(lichtgewicht hardlopers zeg maar)
Dat kan kloppen, maar ik heb de schoenen aangemeten gekregen bij runnersworld en heb ook op zo'n band gelopen, dus qua schoen zal het wel ok zijn, maar ik heb gewoon zelf het idee dat misschien zo'n gelzool minder goed dempt of zo, dat ik dus misschien meer aan een ander soort zool zou hebben en ben daarom benieuwd naar ervaringen van anderen
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 13:15:38 #4
12349 Nutcaze
Nobody fucks with the Jesus
pi_14124768
Beetje goeie winkel maakt een soort print van je voeten waar je drukpunten zitten en laat je lopen op een band met een camera gericht op je voeten. De verkoper kan dan precies aangeven welke schoenen voor jou geschikt zijn.
You want a toe? I can get you a toe, believe me. There are ways, Dude. You don't wanna know about it, believe me.
pi_14124813
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 13:15 schreef Nutcaze het volgende:
Beetje goeie winkel maakt een soort print van je voeten waar je drukpunten zitten en laat je lopen op een band met een camera gericht op je voeten. De verkoper kan dan precies aangeven welke schoenen voor jou geschikt zijn.
Dat is dus (wat ik net probeer uit te leggen) helemaal niet de issue, de schoenen zullen op zich best ok zijn, maar de ene schoen heeft gewoon een andere demping dan een andere, dan kan de schoen wel goed aangemeten zijn maar omdat je misschien wat zwaarder loopt voldoet de demping misschien toch niet, dat zie je echt niet aan zo'n filmpje van zo'n loopje op zo'n band (wat ik dus ook gedaan heb), dus graag gewoon ervaringen met deze schoen of andere (betere) schoenen...

[Dit bericht is gewijzigd door Samson op 25-10-2003 13:23]

pi_14131069
Ik kan je verzekeren dat bij gerenomeerde merken als asics, brooks enzo het met de demping wel goed zit. Het verschil zit hem in het feit dat de ene een hardere demping heeft als de ander. Twee uitersten bij voorbeeld, de nike pegasus is een hele slappe schoen met een hele zachte demping. de brooks glycerine is er een wat stijvere schoen met een hardere demping, Als je nu 100 kilo weegt en op de nikes gaat lopen, dan zak je bij wijze van spreken door de vering heen. die schoen is dus echt niet geschikt voor zware mensen. Zo'n brooks zakt niet in en behoud zijn vorm waardoor de veel beter geschikt is voor wat zwaardere mensen. Dit wil dan niet zeggen dat juist lichte mensen op zachte schoenen moeten lopen, maar vaak kunnen ze dat wel zonder blesures te krijgen. Een goede schoen winkel adviseerd 2 a 3 verschillende paren en dan is het aan de klant om de schoen die het pretigste zit te kiezen. Maar als je nu echt twijfelt dan ga je met je schoenen terug naar die winkel, legt je probleem uit en ze geven je vast wat meer uitleg over hoe zij bepalen wat de juiste schoen voor jou is en wat de eigenschappen van die schoen zijn.
pi_14135790
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 18:56 schreef MudStories het volgende:
Ik kan je verzekeren dat bij gerenomeerde merken als asics, brooks enzo het met de demping wel goed zit. Het verschil zit hem in het feit dat de ene een hardere demping heeft als de ander. Twee uitersten bij voorbeeld, de nike pegasus is een hele slappe schoen met een hele zachte demping. de brooks glycerine is er een wat stijvere schoen met een hardere demping, Als je nu 100 kilo weegt en op de nikes gaat lopen, dan zak je bij wijze van spreken door de vering heen. die schoen is dus echt niet geschikt voor zware mensen. Zo'n brooks zakt niet in en behoud zijn vorm waardoor de veel beter geschikt is voor wat zwaardere mensen. Dit wil dan niet zeggen dat juist lichte mensen op zachte schoenen moeten lopen, maar vaak kunnen ze dat wel zonder blesures te krijgen. Een goede schoen winkel adviseerd 2 a 3 verschillende paren en dan is het aan de klant om de schoen die het pretigste zit te kiezen. Maar als je nu echt twijfelt dan ga je met je schoenen terug naar die winkel, legt je probleem uit en ze geven je vast wat meer uitleg over hoe zij bepalen wat de juiste schoen voor jou is en wat de eigenschappen van die schoen zijn.
Thanks! Dit is iets waar ik iets aan heb!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')