Volgens de makelaar heeft hij al 5 biedingen liggen. Hij heeft het niet met zoveel woorden gezegd, maar wat ik uit zijn woorden begreep is de vraagprijs nog niet geboden. Wij willen het huis echt graag, maar hebben geen idee hoeveel we moeten bieden om er vrijwel zeker van te zijn dat ons bod het gunstigste is. Moeten we de vraagprijs bieden of moeten we daarboven gaan zitten? In de voorwaarden staat dat "een bieding, waarbij een bepaald bedrag boven de hoogst uitgebrachte bieding wordt geboden, niet wordt geaccepteerd".
quote:De vraagprijs kun je sowiezo bieden. Wat betreft het doen van een bod wat hoger ligt dan de vraagprijs.......... Bel een andere makelaar en vraag hoe hoog je mag gaan zitten wat dat betreft
Op zaterdag 25 oktober 2003 09:15 schreef Jambo het volgende:Wij willen het huis echt graag, maar hebben geen idee hoeveel we moeten bieden om er vrijwel zeker van te zijn dat ons bod het gunstigste is. Moeten we de vraagprijs bieden of moeten we daarboven gaan zitten? In de voorwaarden staat dat "een bieding, waarbij een bepaald bedrag boven de hoogst uitgebrachte bieding wordt geboden, niet wordt geaccepteerd".
Misschien ben ik niets gewend hoor, maar het komt mij een beetje vreemd voor; in deze tijd een huis verkopen en dan 6 kopers hebben om uit te kiezen...
Ook de manier waarop deze makelaar de deal wil sluiten komt me een beetje raar voor. Eind jaren '90 was het gebruikelijk bij bijvoorbeeld appartementen in Amsterdam, maar nu?
Wellicht zit ik er helemaal naast (dus trek het je niet aan). Maar ik heb het gevoel dat er iets niet helemaal klopt. Ik had voor mijn huis op een gegeven moment twee kopers. Als ik zie hoe netjes en correct mijn makelaar was naar hen toe. Met de eerste die een bod deed werd eerst uit-onderhandeld. Pas daarna ging ze over op de tweede. En in de tussentijd heeft ze beide kopers netjes op de hoogte gehouden van de stand van zaken.
Jakkes, ik zou erg in dubio staan als ik jullie was. Maar goed, waarschijnlijk zou ik het huis laten taxeren en op basis daarvan een bod uitbrengen.
Niet dat dat uitmaakt hoor bij makelaars....
quote:De verkopende partij is (voor zover ik begrepen heb) de makelaar.
Op zaterdag 25 oktober 2003 10:42 schreef ElisaB het volgende:
Is de verkopende partij de woningbouwvereniging?Misschien ben ik niets gewend hoor, maar het komt mij een beetje vreemd voor; in deze tijd een huis verkopen en dan 6 kopers hebben om uit te kiezen...
Ik had geen afspraak, maar wilde gewoon naar binnen gluren en eventueel later een afspraak maken. Toevallig was de makelaar aanwezig en mocht ik ook binnen kijken.
Toen hij met zijn eigenlijke afspraak door het huis ging zag ik zijn schema liggen voor die dag en hij had echt elk kwartier een andere afspraak staan voor die woning. Ik geloof dan ook wel dat er veel belangstelling voor de woning is en dat er al 5 biedingen zijn.
quote:Dat is de verkopend makelaar.
Op zaterdag 25 oktober 2003 10:49 schreef hace_x het volgende:
De makelaar waar je het over hebt, is dat de verkopend makelaar of is het jouw makelaar?
Ik ben in ieder geval van plan om komende maandag mijn boekhouder te bellen. Die heeft ook wel wat verstand van dit soort zaken. Even luisteren wat hij te zeggen heeft.
quote:Verkopende makelaars kletsen meestal uit hun nek, in ieder geval tegen kopers.
Op zaterdag 25 oktober 2003 11:23 schreef Jambo het volgende:[..]
Dat is de verkopend makelaar.
Een makelaar kost een paar euro (+/- 2% van het totale bedrag) maar kan je ook een drama besparen. Wanneer je donderdag moet bieden ga dan nu nog ergens langs en zorg dat je morgen samen met haar/hem kan kijken Zij/hij kan je vertellen wat je moet bieden en of het een reeel bedrag is.
succes
quote:Kan je toch beter een taxatierapport op laten maken onafhankelijk van welke makelaar dan ook? Of vragen bij het kadaster ofzo. Zolang een aankopende makelaar een percentage vraagt van de prijs zou ik echt geen makelaar in de arm nemen. Die makelaar heeft helemaal geen belang in een lage prijs.
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:34 schreef robbert_eijk het volgende:
Neem aub een eigen makelaar in de hand en snel. Zorg ALTIJD dat de kopende en verkopende makelaar niet van het zelfde kantoor zijn. Een huis kan wel leuk zijn maar hoe kan jij inschatten wat een goede prijs is? Heb jij verstand van bouwkunde, omgevingsfactoren, vierkante meterprijzen en de kosten van een kleine opknapbeurt? Lijkt mij niet...Een makelaar kost een paar euro (+/- 2% van het totale bedrag) maar kan je ook een drama besparen. Wanneer je donderdag moet bieden ga dan nu nog ergens langs en zorg dat je morgen samen met haar/hem kan kijken Zij/hij kan je vertellen wat je moet bieden en of het een reeel bedrag is.
succes
Ik heb ook ooit geboden op een huis bij een veiling. Samen met m'n ouders en broer het huis geïnspecteerd, die hebben er wel kijk op. Vervolgens een bod uitgebracht wat we er voor over hadden. Niet gekregen uiteindelijk, de hoogste bieder heeft mijlenver boven de één-na-hoogste prijs geboden. De mafkees.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |