abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14174128
Als je hemelsbreed naar de afstand Capelle --> Leerdam kijkt, zie je tussenin ineens het plaatsje Goudriaan liggen. Die naam doet me ergens aan denken .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  maandag 27 oktober 2003 @ 16:07:44 #52
62956 De_Maestro
Muziek: Klaris / Smorenburg
pi_14174711
In Bassiemodus:

"Oh Aad Klaris,
we komen naar je toe!
Maar we komen met de auto,
want van lopen wordt ik moe!"

Hahaha, jaja, het gaat me wat worden, ik zal 's kijken, kan iemand me nogmaals de plaatsen opnoemen waar we ontmoeten kunnen (klinkt er erotisch getind, maar goed...)? Ik zal 's kijken waar ik het beste heen kan gaan. En trouwens, we moeten ook nog afspreken WAAR we in zo'n plaats elkaar ontmoeten...

- [url=http://www.freewebs.com/live-fm/ba.htm]De Maestro's B&A Muziekpagina![/url] - Four Men's Concerto -
pi_14174847
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 16:07 schreef De_Maestro het volgende:
In Bassiemodus:

"Oh Aad Klaris,
we komen naar je toe!
Maar we komen met de auto,
want van lopen wordt ik moe!"

Hahaha, jaja, het gaat me wat worden, ik zal 's kijken, kan iemand me nogmaals de plaatsen opnoemen waar we ontmoeten kunnen (klinkt er erotisch getind, maar goed...)? Ik zal 's kijken waar ik het beste heen kan gaan. En trouwens, we moeten ook nog afspreken WAAR we in zo'n plaats elkaar ontmoeten...

Ontmoetingsplek is een bushalte/NS station het makkelijkst denk ik. Ieder neemt een mobiel mee, dan kan er niets fout gaan .

De ontmoetingsplaatsen waren eerst Den Oever (A7), Hoorn (A7), Purmerend (A7), Amsterdam (A10), Utrecht (A2), Nieuwegein (A2), en dan kom je al in Leerdam. Voor jou is Nieuwegein ofzo het meest logisch: met de trein naar Utrecht en de tram naar Nieuwegein (duurt 10 minuutjes). Ook in het geval dat we eerst naar Capelle a/d IJssel gaan moeten we eerst langs Utrecht (A2 --> A12 --> A20), tenzij djkoelkast liever over Leiden (A4) en Den Haag (A4) gaat of dat hij liever een provinciale weg neemt.

Genoeg geïnformeerd?

Moderator maandag 27 oktober 2003 @ 16:15:07 #54
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_14174860
bij het station
en mijn auto is herkenbaar aan Bassie en Adriaanmuziek

tegen die tijd alle details per mail,
alle telefoonnummers uitwisselen
etc.

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_14174911
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 16:15 schreef djkoelkast het volgende:
bij het station

etc.

Die muziek hoor ik vast niet als ik m'n eigen B&A (achtergrond)muziek zo hard aan heb staan . En inderdaad, de rest wordt over mail besproken .
  Moderator maandag 27 oktober 2003 @ 16:21:51 #56
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_14174999
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 16:14 schreef hinse het volgende:

[..]

Ontmoetingsplek is een bushalte/NS station het makkelijkst denk ik. Ieder neemt een mobiel mee, dan kan er niets fout gaan .

De ontmoetingsplaatsen waren eerst Den Oever (A7), Hoorn (A7), Purmerend (A7), Amsterdam (A10), Utrecht (A2), Nieuwegein (A2), en dan kom je al in Leerdam. Voor jou is Nieuwegein ofzo het meest logisch: met de trein naar Utrecht en de tram naar Nieuwegein (duurt 10 minuutjes). Ook in het geval dat we eerst naar Capelle a/d IJssel gaan moeten we eerst langs Utrecht (A2 --> A12 --> A20), tenzij djkoelkast liever over Leiden (A4) en Den Haag (A4) gaat of dat hij liever een provinciale weg neemt.

Genoeg geïnformeerd?

Dank je Robin! eeh Hinse

ik ga het liefst eerstgenoemde route. Hoorn, Purmerend, Amsterdam en Utrecht zijn niet echt stopplaatsen.

Nieuwegein of Vianen is wel een optie.
Er rijden genoeg treinen naar Nieuwegein.

maandag 27 oktober 2003 @ 16:23:55 #57
62956 De_Maestro
pi_14175029
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 16:15 schreef djkoelkast het volgende:
bij het station

etc.

Ok, het wordt wat geregel, maar het moet wel lukken denk ik.
- [url=http://www.freewebs.com/live-fm/ba.htm]De Maestro's B&A Muziekpagina![/url] - Four Men's Concerto -
pi_14175487
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 16:21 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Er rijden genoeg treinen naar Nieuwegein.

Eh er stoppen geen treinen in Nieuwegein, er is daar geen spoorweg. Er rijdt wel elke zoveel minuten een (Connexxion)tram naar deze plaats toe vanuit Utrecht. Die duurt er meen ik 9-12 minuten over. Voor De_Maestro: vanuit Hoog Catharijne (waar de treinen stoppen) richting de winkels lopen. Dan staat er een bord "Stad en Streekbussen" met een pijl naar links en naar rechts. Voor Nieuwegein moet je naar rechts. Dan kom je beneden aan en moet de tram ergens links zichtbaar zijn. Ik zeg dit omdat het nogal een zoektoch kan zijn in Utrecht naar bussen en trams

[Dit bericht is gewijzigd door hinse op 27-10-2003 16:51]

Moderator maandag 27 oktober 2003 @ 16:50:07 #59
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_14175517
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 16:48 schreef hinse het volgende:

[..]

Eh er stoppen geen treinen in Nieuwegein, er is daar geen spoorweg. Er rijdt wel elke zoveel minuten een (Connexxion)tram naar deze plaats toe vanuit Utrecht. Die duurt er meen ik 9-12 minuten over. Voor De_Maestro: vanuit Hoog Catharijne (waar de treinen stoppen) richting de winkels lopen. Dan staat er een bord "Stad en Streekbussen" met een pijl naar links en naar rechts. Voor Nieuwegein moet je naar rechts. Dan kom je beneden aanen moet de tram ergens links zichtbaar zijn. Ik zeg dit omdat het nogal een zoektoch kan zijn in Utrecht naar bussen en trams

owja ik vergis me met Nijmegen

* djkoelkast nog steeds een ramp is in topografie

pi_14175579
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 16:50 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

owja ik vergis me met Nijmegen

* djkoelkast nog steeds een ramp is in topografie

Haha, maar alsnog geen probleem, want die tram gaat heel snel en vaak. Ik kan ook samen met De_Maestro vanuit Utrecht naar Nieuwegein gaan, ik ken de weg daar een beetje .
  maandag 27 oktober 2003 @ 18:20:41 #61
62956 De_Maestro
pi_14177992
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 16:52 schreef hinse het volgende:

[..]

Haha, maar alsnog geen probleem, want die tram gaat heel snel en vaak. Ik kan ook samen met De_Maestro vanuit Utrecht naar Nieuwegein gaan, ik ken de weg daar een beetje .

Dat moeten we nog een beetje afspreken dan. Mijn zus studeert in Utrecht, dus ik denk dat ik haar probeer mee te krijgen en dan gaat ze zich daar maar vermaken en dan laat ik me oppikken door jullie.
  Moderator maandag 27 oktober 2003 @ 18:28:13 #62
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_14178134
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 18:20 schreef De_Maestro het volgende:

[..]

Dat moeten we nog een beetje afspreken dan. Mijn zus studeert in Utrecht, dus ik denk dat ik haar probeer mee te krijgen en dan gaat ze zich daar maar vermaken en dan laat ik me oppikken door jullie.

ik weet zeker dat het helemaal goed komt,
nu alleen nog een dag vinden dat er 6 mensen met een druk schema tegelijk kunnen
  maandag 27 oktober 2003 @ 18:32:31 #63
62956 De_Maestro
pi_14178217
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 18:28 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

ik weet zeker dat het helemaal goed komt,
nu alleen nog een dag vinden dat er 6 mensen met een druk schema tegelijk kunnen

Zekers!
Dat gaat nog wat worden ja, ik ben 's benieuwd wanneer ome Klaris kan...
  maandag 27 oktober 2003 @ 18:39:38 #64
62956 De_Maestro
pi_14178360
Zo kinderen (hoor wie het zegt), vanavond nog even naar Mantille bellen voor de vragen en morgen of vanavond zal de site ge-update zijn (mijn signature voor diegenen die nu nog de url niet weten ). Ik hoop maar dat hij thuis is, en nee, we gaan niet ook nog bij hem langs, want hij heeft niks wat we willen hebben denk ik.
pi_14181906
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 18:39 schreef De_Maestro het volgende:
Zo kinderen (hoor wie het zegt), vanavond nog even naar Mantille bellen voor de vragen en morgen of vanavond zal de site ge-update zijn (mijn signature voor diegenen die nu nog de url niet weten ). Ik hoop maar dat hij thuis is, en nee, we gaan niet ook nog bij hem langs, want hij heeft niks wat we willen hebben denk ik.
En, was hij thuis? Of heb je nog niet gebeld ?
  maandag 27 oktober 2003 @ 22:10:24 #66
62956 De_Maestro
pi_14183430
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 21:09 schreef hinse het volgende:

[..]

En, was hij thuis? Of heb je nog niet gebeld ?

Ja, ik hang net op, we hebben precies 1 uur, 25 minuten en 37 seconden (in Robinmodus) gebeld.
Het gesprek heeft zich van B&A uitgebreid naar het geloof, dromen, componeren (met gevoel) en van de muziek die ik liet horen van B&A tot de muziek die hij zich kon herinneren en die hij op zijn keyboard naspeelde. Hij heeft me minuten lang naar zijn eigen muziek laten luisteren en er zat muziek bij die ik echt heel mooi vond. Ook heb ik heb Tubular Bells (en remix) laten horen en dat herkende hij, al wist hij niet welke artiest de remix had gemaakt, en ook Child of the Sea, dat ik dat zo'n mooi nummer vind. Ja, het was echt een heel lang gesprek en hij zei: "je moet ophangen, anders ga je failliet!" Gelijk had hij wel zo'n beetje.
Hij vertelde dat hij bij Napels bij zijn moeder zat en dat Aad (in de tijd van hun opnamens) hem opbelde met een melodietje en dat ze samen met gevoel in korte tijd geweldige melodietjes schreven. Het nummer 'Muis en Olifant' of iets dergelijks is in 10 minuten geschreven. Mantille zei dat hij juist heel goed contact met Adriaan had/heeft en vond het net minder dat Aad Klaris ook genoemd werd voor de muziek die Mantille en Adriaan geschreven hadden. Hij vond het erg dat Adriaan nu zo ziek was en zo zijn we over het geloof begonnen, hij vond dat alles een doel had: "we zijn hier niet voor niets". Ik heb het over mijn eigen composities gehad, die ik zomaar neurie en dan niet kan uitwerken, omdat ik ze snel weer vergeet en hij zei dat ik dat moest opnemen dan: "zulke momenten komen nooit een tweede keer." Het was een erg lang gesprek en er is ook veel buiten B&A verteld zoals je merkt, maar ik heb wel antwoord op mijn vragen:
www.freewebs.com/live-fm/ba.htm

Mantille vind ik een hele aardige man en we hebben een diepgaand gesprek gehad alsof ik hem al jaren kende, echt heel leuk. Hij zei: "als er iets is, bel me maar, ik wil je wel helpen." Erg fijn!

Ik heb de eerste 20/30 minuten op de computer staan, daarna stopte de recorder, maar ja, het gesprek was toch heel lang en week vaak van het topic af, de eerste 30 minuten waren het belangrijkste wat betrefd mijn vragen aan hem.

Mantille = een top man!

Moderator maandag 27 oktober 2003 @ 22:24:33 #67
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_14183939
De_Maestro je bent een held!

Alleen jammer dat we nog geen nieuwe muziek hebben gevonden.

maandag 27 oktober 2003 @ 23:15:58 #68
62956 De_Maestro
pi_14185669
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 22:24 schreef djkoelkast het volgende:
De_Maestro je bent een held!

Alleen jammer dat we nog geen nieuwe muziek hebben gevonden.

Ja, dankjewel, het was ook echt leuk om te doen, vooral deze keer.
Er is teveel verteld om op te noemen en het is jammer dat ik niet alles opgenomen heb om nog eens rustig na te kunnen luisteren, maar het gesprek was dan ook erg lang. Hij zei bij het thema waar Bassie & Adriaan aankomen bij de tentoonstelling dat hij dacht dat het een bestaand nummer was. Het thema waar B&A in de kofferbak zaten deed hem aan een live-optreden denken, maar dit was erg vaag en hij kon dat ook niet bevestigen, dus daar hechten we verder geen waarde meer aan.

De site is ge-update: www.freewebs.com/live-fm/ba.htm

pi_14185807
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 23:15 schreef De_Maestro het volgende:

[..]

Ja, dankjewel, het was ook echt leuk om te doen, vooral deze keer.
Er is teveel verteld om op te noemen en het is jammer dat ik niet alles opgenomen heb om nog eens rustig na te kunnen luisteren, maar het gesprek was dan ook erg lang. Hij zei bij het thema waar Bassie & Adriaan aankomen bij de tentoonstelling dat hij dacht dat het een bestaand nummer was. Het thema waar B&A in de kofferbak zaten deed hem aan een live-optreden denken, maar dit was erg vaag en hij kon dat ook niet bevestigen, dus daar hechten we verder geen waarde meer aan.

De site is ge-update: www.freewebs.com/live-fm/ba.htm

Ja ik lees het net, wat ontzettend leuk dat je zo'n ontspannen gesprek met hem had ! Het lijkt er eigenlijk een beetje op dat hij dat verhaal echt graag kwijt wilde aan iemand, omdat het gesprek zo close leek te zjin (niet verkeerd opvatten). Klopt dat? Naja, in ieder geval hartstikke bedankt dat je er achter aan bent gegaan, het feit dat je hem gesproken hebt kunnen we nog gebruiken bij de Tour, kijken wat Klaris er van vindt .

Nogmaals: TOP!

maandag 27 oktober 2003 @ 23:27:28 #70
62956 De_Maestro
pi_14186037
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 23:20 schreef hinse het volgende:

[..]

Ja ik lees het net, wat ontzettend leuk dat je zo'n ontspannen gesprek met hem had ! Het lijkt er eigenlijk een beetje op dat hij dat verhaal echt graag kwijt wilde aan iemand, omdat het gesprek zo close leek te zjin (niet verkeerd opvatten). Klopt dat? Naja, in ieder geval hartstikke bedankt dat je er achter aan bent gegaan, het feit dat je hem gesproken hebt kunnen we nog gebruiken bij de Tour, kijken wat Klaris er van vindt .

Nogmaals: TOP!

Dankjewel!
Hij was in het begin zo van: "kom maar snel op met die vragen" en ik had niet gedacht dat het gesprek zolang zou gaan duren, maar of ik stelde weer een vraag of hij en toen we eenmaal van Adriaan's ziekte naar het geloof begonnen te gaan, werd de sfeer helemaal ontspannen en praatte hij honderuit over hoe hij erover dacht en ik hoe ik ertegenaan keek en daarna kun je over alles praten, maar dan blijf je doorgaan en zo gingen we naar zijn muziek toe en toen begon hij te spelen en hele nummers te laten horen en hij vertelde hoe hij tegen componeren aankeek, enzovoort, enzovoort. Vanzelf dat het gesprek zolang werd, maar het was gewoon een heel fijn gesprek en iets wat ik niet meer zal vergeten. Ik vind het geweldig om later tegen mijn kinderen bijvoorbeeld te kunnen vertellen dat ik met de meneren van de B&A muziek heb gebeld en ook al zullen ze me uitlachen, het is een leuk verhaal om te vertellen! Ik ben blij dat ik gebeld heb met beide heren.
pi_14186395
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 23:27 schreef De_Maestro het volgende:

[..]

Dankjewel!
Hij was in het begin zo van: "kom maar snel op met die vragen" en ik had niet gedacht dat het gesprek zolang zou gaan duren, maar of ik stelde weer een vraag of hij en toen we eenmaal van Adriaan's ziekte naar het geloof begonnen te gaan, werd de sfeer helemaal ontspannen en praatte hij honderuit over hoe hij erover dacht en ik hoe ik ertegenaan keek en daarna kun je over alles praten, maar dan blijf je doorgaan en zo gingen we naar zijn muziek toe en toen begon hij te spelen en hele nummers te laten horen en hij vertelde hoe hij tegen componeren aankeek, enzovoort, enzovoort. Vanzelf dat het gesprek zolang werd, maar het was gewoon een heel fijn gesprek en iets wat ik niet meer zal vergeten. Ik vind het geweldig om later tegen mijn kinderen bijvoorbeeld te kunnen vertellen dat ik met de meneren van de B&A muziek heb gebeld en ook al zullen ze me uitlachen, het is een leuk verhaal om te vertellen! Ik ben blij dat ik gebeld heb met beide heren.

Echt fantastisch, jouw bevindingen erover . We hebben eigenlijk behoorlijk geluk dat zowel Mantille, als Klaris als Smorenburg redelijk meewerkend zijn en dat we van alles mogen vragen. In een slechter geval hadden we ons hele leven met teveel open vragen gezeten .
  maandag 27 oktober 2003 @ 23:42:13 #72
62956 De_Maestro
pi_14186499
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 23:38 schreef hinse het volgende:

[..]

Echt fantastisch, jouw bevindingen erover . We hebben eigenlijk behoorlijk geluk dat zowel Mantille, als Klaris als Smorenburg redelijk meewerkend zijn en dat we van alles mogen vragen. In een slechter geval hadden we ons hele leven met teveel open vragen gezeten .

Dat zei ik ook tegen hem, maar hij stond voor ons klaar, als er iets was, hoefde ik maar te bellen.
Ook Aad Klaris zei dat ik altijd mocht bellen: "Tuurlijk joh!"
En Bert is ook altijd via de mail heel behulpzaam geweest.
LANG LEVE DE B&A MUZIEKMENSEN
pi_14186901
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 23:42 schreef De_Maestro het volgende:

[..]

Dat zei ik ook tegen hem, maar hij stond voor ons klaar, als er iets was, hoefde ik maar te bellen.
Ook Aad Klaris zei dat ik altijd mocht bellen: "Tuurlijk joh!"
En Bert is ook altijd via de mail heel behulpzaam geweest.
LANG LEVE DE B&A MUZIEKMENSEN

B&A wisten blijkbaar de aardige mensen te vinden .
  Moderator dinsdag 28 oktober 2003 @ 08:41:22 #74
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_14189347
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 23:58 schreef hinse het volgende:

[..]

B&A wisten blijkbaar de aardige mensen te vinden .

ja en daarom vraag ik mij af waarom de Baron toch altijd roept dat het een vervelende clown en een irritante acrobaat zijn

pi_14193836
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 08:41 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

ja en daarom vraag ik mij af waarom de Baron toch altijd roept dat het een vervelende clown en een irritante acrobaat zijn

De baron is evil, weet je nog .

Jongens, ik heb er echt heel veel zin in, de tour wordt vast een topdag

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')