quote:Kom maar eens met een bewijs dat die mensen terecht claimen dat :
Op zaterdag 1 november 2003 21:40 schreef Akkersloot het volgende:[..]
"Ongelovigen brengen verderf" doet blijkbaar toch wel zijn uitwerking. Na de laatste zware aardbeving in Algerije maakten fundamentalistische moslims ook jacht op vrouwen zonder hoofddoekje. Kan je ook zeggen dat die fundi's goed fout zitten maar het is toch een begrijpelijke reactie als je heilig boek vol staat met "ongelovigen brengen verderf".
1. die vrouw een hoofddoek moet dragen
2. zij dat mogen afdwingen
3. dat er in de Koran staat dat ongelovigen verderf brengen.
quote:Die fundi's hebben misschien wel gelijk:
Op zaterdag 1 november 2003 21:40 schreef Akkersloot het volgende:[..]
"Ongelovigen brengen verderf" doet blijkbaar toch wel zijn uitwerking. Na de laatste zware aardbeving in Algerije maakten fundamentalistische moslims ook jacht op vrouwen zonder hoofddoekje. Kan je ook zeggen dat die fundi's goed fout zitten maar het is toch een begrijpelijke reactie als je heilig boek vol staat met "ongelovigen brengen verderf".
Uw Heer zal de steden niet onrechtvaardig vernietigen, terwijl de bewoners ervan oprecht zijn. (Q 11:118)
Zijn de bewoners van deze steden veilig voor de komst van Onze straf over hen, 's nachts, terwijl zij slapen? (Q 7:98)
..... en niemand wordt vernietigd dan het overtredende vol (Q 46:36)
Of zijn de bewoners van deze steden veilig voor Onze straf die over hen zou kunnen komen, overdag terwijl zij zich vermaken? (Q 7:99)
Zijn zij dan veilig voor Allah's voornemen? En niemand waant zich veilig voor Allah's voornemen, dan het volk dat te gronde gaat. (Q 7:100)
Doet het degenen, die de aarde beërven na haar (vroegere) bewoners niet inzien, dat, indien Wij het willen, Wij hen om hun zonder treffen en hun hart verzegelen, zodat zij niet meer horen? (Q 7:101)
quote:1. en 2. Journalistes werden door die lui lastig gevallen.
Op zaterdag 1 november 2003 21:44 schreef HiZ het volgende:
Kom maar eens met een bewijs dat die mensen terecht claimen dat :1. die vrouw een hoofddoek moet dragen
2. zij dat mogen afdwingen
3. dat er in de Koran staat dat ongelovigen verderf brengen.
quote:In je laatste R&P topic, bij toeval ontdekt gaf je te kennen dat je niet echt moslim was. Tenminste, dat maakte ik erop uit en dat was waar ik op doelde. Daar kan je denk ik best zelf op antwoorden.
Op zaterdag 1 november 2003 21:41 schreef HiZ het volgende:[..]
Je mag vragen wat je wilt, maar het antwoord krijg je noch van mij, noch van jezelf
quote:"33. De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen. "
Op zaterdag 1 november 2003 21:49 schreef Akkersloot het volgende:[..]
1. en 2. Journalistes werden door die lui lastig gevallen.
Tevens. In Algerije zijn thans zo'n 100.000 mensen vermoord omdat ze zich niet aan de regeltjes van de fundamentalisten hielden. Bijvoorbeeld voetballende jongetjes.
3. 2:12 "Nee zij zijn de brengers van verderf. Maar zij beseffen dat niet"
5:33 "De vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden, de handen en voeten afgehakt en verbannen worden uit het land".
"12. Pas op! Voorzeker zij zijn het die onheil stichten, doch zij beseffen het niet. "
quote:Dat het in de koran staat ja.
Op zaterdag 1 november 2003 21:47 schreef Youssef het volgende:
Die fundi's hebben misschien wel gelijk:
quote:Maar kun je Fok! bevrijden met een linkje vanwaar jij je Koran vertalingen haalt? Dan kan ik een vergelijkend warenonderzoek doen
Op zaterdag 1 november 2003 21:51 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Dat het in de koran staat ja.
quote:"onheil" of "verderf" ligt toch niet zo ver uit elkaar.
Op zaterdag 1 november 2003 21:52 schreef Youssef het volgende:
Maar kun je Fok! bevrijden met een linkje vanwaar jij je Koran vertalingen haalt? Dan kan ik een vergelijkend warenonderzoek doen
quote:Oh, heb je dat boek soms thuis liggen?
Op zaterdag 1 november 2003 21:55 schreef Akkersloot het volgende:[..]
"onheil" of "verderf" ligt toch niet zo ver uit elkaar.
Vertaler: Prof. Dr. J.H. Kramers.
8. En er zijn mensen, die zeggen: "Wij geloven in Allah en in de laatste Dag, hoewel zij geen gelovigen zijn."
9. Zij trachten Allah en de gelovigen te bedriegen, zij misleiden echter niemand dan zichzelf en zij beseffen het niet.
10. Er is een ziekte in hun hart en Allah heeft die ziekte verergerd; er wacht hun een pijnlijke straf, omdat zij plachten te liegen.
11. Wanneer hun wordt gezegd: "Richt geen onheil op aarde aan" dan zeggen zij: "Wij zijn slechts vredestichters".
12. Pas op! Voorzeker zij zijn het die onheil stichten, doch zij beseffen het niet.
Zal ik het nog uitleggen Akkersloot, of vat je hem zelf al? Of vatte je het al die tijd al?
quote:Dacht je dat het aan mij gereciteerd zou worden dan ?
Op zaterdag 1 november 2003 21:58 schreef Youssef het volgende:
Oh, heb je dat boek soms thuis liggen?
quote:Nou dat gaat dan alleen over de mensen die zegen dat ze gelovig in Allah zijn maar dat dan niet zijn. (en dan toch trachten God te bedriegen, terwijl ze daar niet in geloven
Op zaterdag 1 november 2003 22:00 schreef Youssef het volgende:
Zal ik het nog uitleggen Akkersloot, of vat je hem zelf al? Of vatte je het al die tijd al?![]()
![]()
quote:Nee, mijn interpretatie is gewoon dat het om mensen gaat zoals jij die zich voor zouden kunnen doen als moslims om andere moslims op het verkeerde spoort te brengen. (misschien HiZ zo iemand?
Op zaterdag 1 november 2003 22:08 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Nou dat gaat dan alleen over de mensen die zegen dat ze gelovig in Allah zijn maar dat dan niet zijn. (en dan toch trachten God te bedriegen, terwijl ze daar niet in geloven
, maar vooruit)
quote:33. De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.
Doch ik ben "brengers van verderf" toch nog vaker tegen gekomen in de koran. O.a. in 5.33. En met al je quotjes die je net gegeven hebt over steden die vernietigd worden zit ik er in elk geval niet naast dat "ongelovigen brengen verderf" in de koran staat.
Onder het genot van een banaan lees ik toch weer iets heel anders dan jij probeert te vermoeden...
quote:Het euvel kan bij de makers van jouw vertaling liggen. "Toen hij de ondergang der zon bereikte" ga je toch ook zo vertalen dat moet verboezemen dat volgens de koran de wereld plat is. ZOALS OOK MET DE REGEL DAT JE MOET VASTEN VAN ZONSOPGANG TOT ZONSONDERGANG TERWIJL HET AAN DE POLEN SOMS ZES WEKEN ACHTER ELKAAR DAG IS. (weer on topic dus)
Op zaterdag 1 november 2003 22:12 schreef Youssef het volgende:
Onder het genot van een banaan lees ik toch weer iets heel anders dan jij probeert te vermoeden...
quote:Mooi gelul dus allemaal. Ongelovelijk Akkersloot, je hele figuur in duigen
Op zaterdag 1 november 2003 22:20 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Het euvel kan bij de makers van jouw vertaling liggen. "Toen hij de ondergang der zon bereikte" ga je toch ook zo vertalen dat moet verboezemen dat volgens de koran de wereld plat is. ZOALS OOK MET DE REGEL DAT JE MOET VASTEN VAN ZONSOPGANG TOT ZONSONDERGANG TERWIJL HET AAN DE POLEN SOMS ZES WEKEN ACHTER ELKAAR DAG IS. (weer on topic dus)
quote:Dat kan toch niet. Op het verkeerde spoor gebracht worden. Ze hebben de koran toch ?
Op zaterdag 1 november 2003 22:12 schreef Youssef het volgende:
die zich voor zouden kunnen doen als moslims om andere moslims op het verkeerde spoort te brengen.
quote:Nou waar staat dan in de koran dat je in het hoge noorden tijdens de midzomerdag geen ramadan kan houden.
Op zaterdag 1 november 2003 22:21 schreef Youssef het volgende:
Mooi gelul dus allemaal. Ongelovelijk Akkersloot, je hele figuur in duigen
quote:Ieder mens is met of zonder Koran op het verkeerde spoor te brengen. Al is het alleen al iemand die nog moet beginnen aan het leren van de Qoran.
Op zaterdag 1 november 2003 22:22 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Dat kan toch niet. Op het verkeerde spoor gebracht worden. Ze hebben de koran toch ?
Maargoed Akkersloot, je begint behoorlijk saai te worden. De Qoran versen die gaan over zons op en zons ondergang zijn door HiZ al aangehaald. Ieder normaal denkend mens, en ieder zwakbegaafd mens kan met wat hulp zelf conclusies trekken.
Misschien is het interessanter als je over de platte aarde begint, welke vers haalde je daar ook alweer voor aan
quote:Nou ik kan hier niets uit halen wat zou duiden op het feit dat het in de zomer in Lapland onmogelijk is om ramadan te houden
Op zaterdag 1 november 2003 22:27 schreef Youssef het volgende:
De Qoran versen die gaan over zons op en zons ondergang zijn door HiZ al aangehaald. Ieder normaal denkend mens, en ieder zwakbegaafd mens kan met wat hulp zelf conclusies trekken.
quote:18:86 "Toeh hij de ondergang der zon bereikte bevond hij dat hij onderging in een modderhoudende bron".
Misschien is het interessanter als je over de platte aarde begint, welke vers haalde je daar ook alweer voor aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |