KeessieX | dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:21 |
Kheb er heel lang naar gezocht en eindelijk heb ik een geschikte gevonden ben vorige week gaan kijken en heb em gekocht! Kijk eens even: Vrijdag ga ik em halen kzal dan nog wat xtra foto's maken Er zit een recent gereviseerde motor in (Origineel Renault) inclusief oliepomp, sensoren, koppeling met drukgroep, waterpomp. Ook is het koelsysteem geheel vernieuwd en er zitten nieuwe dorpels op + zitten er wat leuke xtra's op zoals een aluminium veerpootbrug, momo sportstuur, dumpvalve en hele mooie stalen velgen | |
blieblie | dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:23 |
Hoeveel drempels heb je in de straat? | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:24 |
Gefeliciteerd! Wanneer ga je hem uitlaten in Duitsland? | |
ExOdus | dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:25 |
hoeveel km's? Je Turbo, is die gereviseerd/vervangen, zijn nogal prijzig weet ik uit ervaring ![]() | |
KeessieX | dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:26 |
quote:Nou kan ik misschien gelijk wel doen, kga em halen ergens boven Zwolle kan ik misschien op de trugweg naar Zeeland ff een omweg maken ![]() | |
Sjoewe | dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:26 |
moet je eens op http://www.renault-tuning.com kijken home van de NL Renaultclub, supergoede info enzo. Maar wat een droomkar | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:28 |
quote:Ga je trouwens nog die Duitse velgjes eraf halen en vervangen door wat groter spul? | |
MegA | dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:30 |
quote:ik vind ze best wel stoer | |
KeessieX | dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:31 |
quote:Week nog niet eigenlijk, ik krijg de originele velgen erbij + hoorde ik al iemand die die Duitse dingen heel graag voor zijn auto wilde dusss | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:32 |
quote:Aah, smaken verschillen natuurlijk ook, maar ik vind grotere velgen meestal mooier. Maar het zal even goed gaan als de spreekwoordelijke brandweer natuurlijk ![]() | |
Suikermais | dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:36 |
ha...zo'n bakkie heb ik ook gehad ! Vette pret met zo'n ding. Elke Golf-gti lach je uit ![]() Ik had er OZ-racing velgen onder liggen. Die witte met rooie letters !! [Dit bericht is gewijzigd door Suikermais op 21-10-2003 22:38] | |
Kogando | dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:37 |
Specs? | |
martnl | dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:48 |
HOeveel kost dat nou een goede GT turbo.. Wil er namelijk wel 1 voor mijn vriendin kopen. | |
KeessieX | dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:48 |
quote:Dat zijn idd kewle velgjes... Bij deze nog wat specs: 1.4 8 klepper TURBO | |
KeessieX | dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:50 |
quote:Voor een goede betaal je algauw tussen de 3 en 4 duizend maar kzou wel uitkijken want vaak zit er véél onderhoud aan die dingen!!! | |
_oxje_ | dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:51 |
Mooi gebakje! Kom je em ook nog ff op de rtc site showen? | |
registered.copyright | dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:52 |
en na die 7 seconden....? dan rij je 100 en dan....dan komen de echte autos pas op gang :-) | |
_oxje_ | dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:53 |
quote:Jij weet dus niet waar je het over hebt ![]() | |
D-Devil | dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:54 |
Gave kar, ik vind alleen wit bijna voor geen een auto mooit, maar reed laatst naast een GTT, heerlijk klein en snel ![]() | |
KeessieX | dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:55 |
quote: ![]() | |
Paul_Brummen | dinsdag 21 oktober 2003 @ 23:02 |
Gefeliciteerd man... Dat je er weinig pech, en veer plezier mee mag hebben. P | |
haaahaha | dinsdag 21 oktober 2003 @ 23:03 |
Mooie auto! Stalen velgen, tof! ![]() | |
Kogando | dinsdag 21 oktober 2003 @ 23:31 |
quote:Hmm, ik zou denk ik toch voor de Peugeot 1.9 GTI gaan.. ![]() | |
Paul_Brummen | dinsdag 21 oktober 2003 @ 23:55 |
quote:Als je voor de Peugeot 1.9 GTi gaat omdat ie volgensjou sneller zou zijn hoef je het niet te doen. Die gaat het niet redden naast deze turbo. Dat is een feit. P | |
phuck | woensdag 22 oktober 2003 @ 00:05 |
Mooi ding man! En erg gave velgen | |
TriumphGT6 | woensdag 22 oktober 2003 @ 00:11 |
joah...das ne schoon ootooke!! jah... das ne skoan woage!! jah... dot is een moai autotsje!! jah... dat is een puik wagentje!!
| |
Hellrazor | woensdag 22 oktober 2003 @ 00:47 |
woon jij toevallig in rotterdam want iemand uit mij straat had ook deze auto en die is ineens weg.![]() | |
KeessieX | woensdag 22 oktober 2003 @ 10:57 |
quote:Neej niet egt, kom uit Zeeland en ga em halen voorbij Zwolle jammer voor die gast uit de straat wel... ![]() | |
SolidArt | woensdag 22 oktober 2003 @ 11:04 |
![]() Helaas, maar deze is ook wel grappig
veel plezier. | |
hobbelisback | woensdag 22 oktober 2003 @ 11:56 |
quote:feit is maar net hoe snel ben jezelf... scheelt niet veel namelijk PRESTATIES : gt turbo 1.9 | |
_oxje_ | woensdag 22 oktober 2003 @ 12:59 |
quote:Geloof mij nou maar... een GTTurbo is echt veel sneller, en zeker voor het 'gevoel' en als je de turbodruk maar een beetje opschroeft (wat heel goed kan zonder wat te beschadigen) dan hou je em al helemaaal niet meer bij. Kijk 205jes zijn ook leuke autootjes, maar het 5je is echt een klasse apart, en ziet er ook nog es beter uit | |
Wimo | woensdag 22 oktober 2003 @ 13:01 |
quote:Aargh.. die renault is wel echt traag... Ik hoop voor jou dat het gefluit een hoop goed maakt | |
th0r | woensdag 22 oktober 2003 @ 13:01 |
mmm mijn bentley is toch groter | |
_oxje_ | woensdag 22 oktober 2003 @ 13:13 |
quote:Hierbij maak ik op dat jij nog nooit naast een GTT gestaan hebt bij een stoplicht ![]() | |
GizartFRL | woensdag 22 oktober 2003 @ 13:13 |
quote:Hier moet ik jou even verbeteren Heer Brummen, Heb zelf wel tegen GT turbootjes gepsrint, maar die liet ik staan op de airstrip met mijn 1.9 GTI-tje. ![]() | |
_oxje_ | woensdag 22 oktober 2003 @ 13:15 |
quote:Dan moet je er behoorlijk wat aan gedaan hebben mien jong ![]() | |
Wimo | woensdag 22 oktober 2003 @ 13:18 |
quote:Maybe wel .. maybe niet.. zie het verschil sowieso niet tussen die dingen ![]() | |
pr0f | woensdag 22 oktober 2003 @ 13:21 |
quote:Niet snel in vergelijking met wat? Elise, ferrari? | |
KeessieX | woensdag 22 oktober 2003 @ 13:23 |
Ik heb em ook eigenlijk niet gekocht om te gaan sprinten, anders gooi ik er nog 1000 euri bovenop en heb ik zo 200+ pk... ![]() Neej ik vin ut gewoon een leuk speciaal autootje, je moet er maar van houden hè!!! | |
Googolplexian | woensdag 22 oktober 2003 @ 13:24 |
Hele dappere auto. Zal best wel wat kosten qua onderhoud but WHO CARES! Het is een klassieker (laten we wel wezen... de opa van de Clio V6) die menig auto voor schut zet bij het stoplicht. Ben zelf helemaal Honda geil maar die GTTurbo heeft altijd een warm plekje in m'n hart gehad. Good choice! | |
GizartFRL | woensdag 22 oktober 2003 @ 13:24 |
quote:Minder dan dat hij eraan gedaan had, maar die mijne heeft ook standaard 130 pk ( katloze versie type D6B). Alhoewel ik hem wijsmaakte dat er een 1,6 in het vooronder lag. ![]() | |
_oxje_ | woensdag 22 oktober 2003 @ 13:27 |
quote:Dan kan ie niet rijden, want ik weet gewoon dat de GTT'tjes bloedsnel zijn... mits de motor en turbo in orde is natuurlijk... en dat moet jij ook weten lijkt me ![]() | |
WorstKaas | woensdag 22 oktober 2003 @ 13:29 |
quote:Wimo is nog student, dus die zal niet veel ervaring hebben. 8sec naar de 100 is snel en met opgeschroefde turbodruk in 7sec naar de 100 is retesnel! Vooral in een lichte auto, dan is de snelheidssensatie vele malen groter dan in een logge bak. Als die turbo komt inzetten is een waanzinnige ervaring | |
GizartFRL | woensdag 22 oktober 2003 @ 13:30 |
quote:Weet ik, maar als je naar de specifikaties kijkt, dan zie je dat er een 122 pk versie van de 205 GTI staat, dat is de nieuwere versie vanaf 1989. Die van mij komt uit 86 en daar ligt het blok in met 130 pk, die in 7.5 naar de 100 gaat ( standaard). Kijk autoweek er maar op na ![]() | |
Metalfreak | woensdag 22 oktober 2003 @ 13:31 |
Hmmm, zo'n Turbo heeft toch wel wat ![]() ![]() Ik zou best de uitdaging met je aandurven.... ![]() | |
MaartenGrendel | woensdag 22 oktober 2003 @ 13:31 |
Mooi autootje hoor! Maar ik zou 'm qua uiterlijk gewoon zo laten. In Engeland gooien ze massaal spoilers en 18" velgen onder hun 5jes, en dat ziet er meestal niet echt uit... | |
Wimo | woensdag 22 oktober 2003 @ 13:34 |
quote:Met niets.. laat ik het dan zo zeggen.. 3000-4000 euro voor een auto die zo klein is ! Als ie dan nog snel was ok ... Maar ik kan ook wel begrijpen dat kees een liefhebber is Worstkaas--> gewaagde uitspraak .. | |
Metalfreak | woensdag 22 oktober 2003 @ 13:41 |
quote:En jij rijdt een? | |
Viper_74 | woensdag 22 oktober 2003 @ 13:41 |
Zow vet man, 204 top. Ik doe al 220 zonder problemen. Hij's snel omdat er een turbo op zit. Als ik een turbo op me motor schroef haal ik met gemak de 250+ pk. Kijk hem dan snel zijn Leuke wagen verder Maar no offence hoor, een 1.4 8 klepper, daar een turbo op. Heb ik liever een 2 ltr 16 klepper, beetje leuk tunen. Zo'n turbo geeft veel onderhoud, zuipt als een tierelier en tja, verneukt je blok. Maar goed, wel vet hoor, zo'n dumpvalve ..tsssssss, en dan hoor je de turbo spinnen en dan kickt de turbo in ..... | |
pr0f | woensdag 22 oktober 2003 @ 13:43 |
quote:Welke auto's van 3000-4000 euro zijn dan sneller? (btw, ik heb veel minder voor de mijne betaalt ) | |
pr0f | woensdag 22 oktober 2003 @ 13:46 |
quote:16klepper op een turbo heeft (relatief) weinig nut, de vulling is namelijk al optimaal door de turbo. zuipen kan het zeker doen, maar dat hangt van je rijstijl af. | |
_oxje_ | woensdag 22 oktober 2003 @ 13:48 |
quote:Niet als het blok speciaal is gemaakt voor een turbo he... | |
WorstKaas | woensdag 22 oktober 2003 @ 13:48 |
quote:En jij rijdt in een........?
Bij een R5 turbo gaat het niet om de topsnelhied, maar om het sprinten. | |
Wimo | woensdag 22 oktober 2003 @ 13:50 |
quote:Als je alleen puur voor snelheid gaat.. koop dat een supergare corsa en gooi er een 2ehands 2liter blok in .. moet toch wel lukken voor minder dan 4000 euro .. En wat maakt het uit waar ik mee rij? Mag ik geen commentaar geven als ik in een alto rij | |
Viper_74 | woensdag 22 oktober 2003 @ 13:54 |
Hey, ik weet ook heus wel dat een turbo ook niet 'ff' werk is. Ik bedoel een normale auto heeft nog niet eens een blok wat gemaakt is voor een Turbo, je zal dan bijna alles moeten aanpassen. Camshaft, pistonshit etc. Liefst nog ander vliegwiel etc. Trouwens ik had het niet over je motor een 16 klepper maken want dat heeft idd niet veel zin, maar tegenwoordig zijn veel standaard motoren al 16 kleppen, als je daar een turbo op zet Turbo zit je minimaal aan de duizende euro's. Kun je onderhand beter een auto nemen waar al een turbo op zit en de turbodruk opvoeren of in/uitlaat van de motor verbeteren. Trouwens, je auto koop je bijna niet om de specs. Als dat zo was reed iedereen in dezelfde opel carresorie en had de één alleen een snellere motor dan de ander. Ik zeg [Dit bericht is gewijzigd door Viper_74 op 22-10-2003 14:00] | |
SolidArt | woensdag 22 oktober 2003 @ 13:59 |
quote: ![]() | |
Viper_74 | woensdag 22 oktober 2003 @ 14:00 |
quote:Als je moe bent kun je ook gaan slapen hè, FoK'en is geen verplichting ![]() | |
SolidArt | woensdag 22 oktober 2003 @ 14:01 |
maar vertel eens over jouw auto, als je dan zijn bak afkraakt wil ik wel eens weten wat voor waanzinnig vehikel jij hebt.. | |
Viper_74 | woensdag 22 oktober 2003 @ 14:03 |
quote:Lezen blijft moeilijk voor sommige mensen ![]() (jaja okey ik weet het heb me post ge-edit. En 1 ding doe ik dus niet, en dat is zijn bak afkraken. Ik zeg alleen dat ik zelf liever een iets grotere motor heb dan een kleinere met turbo. AL is turbo | |
SolidArt | woensdag 22 oktober 2003 @ 14:06 |
quote:Ik heb een 2.0 16v met turbo... Er zijn altijd mensen die het minder of meer hebben, maar ja dat wil imo nog niet zeggen dat ze zelf minder zijn | |
Viper_74 | woensdag 22 oktober 2003 @ 14:09 |
![]() Zow, Turbo is standaard of heb je die erop 'gemod' hoeveel vermogen? turbodruk? | |
_oxje_ | woensdag 22 oktober 2003 @ 14:11 |
Turbo is standaard bij een GT TURBO Standaard 0,65 bar ofzo... maar je kan em zo zonder problemen opschroeven naar ~0,8 a 0,9 | |
Dromer | woensdag 22 oktober 2003 @ 14:15 |
There is no substitute for cubic inches | |
registered.copyright | woensdag 22 oktober 2003 @ 14:33 |
quote:rijdt nu toch echt al een jaartje of tien auto, en op dit moment een enorm snelle 3 series (en jawel, een M, getuned door lessmeister....) dus...wil ik even aanstippen dat die gt best snel zal zijn, maar als ik mijn drie bereik is het toch wel kijken naar mijn achterkant....en natuurlijk weeg ik 1100 kg, maar de motorinhoud is dan ook wel stukke groter en natuurlijk die achterasaandrijving... en ik neem aan dat jij nog 16 bent en op je scootertje probeert de stad onveilig te maken... want echte wagens rijden na de 100 harder dan zo'n stuiterend GTtjhe | |
_oxje_ | woensdag 22 oktober 2003 @ 14:39 |
Hoeveel kost die vette BMW van je? ![]() | |
stefimke | woensdag 22 oktober 2003 @ 14:42 |
quote:Ik heb er "vroeger" ook eentje gehad! Super-funcar. Vanwege het enorme onderhoud echter verkocht, was voor mij als student zijnde niet meer op te brengen. Dit was 'm: Turbodruk opgeschroeft naar ~1.1-1.2bar, grotere sproeiers in de carborateur, Pipercross open luchtfilter, dump valve, free-flow intercooler, sportuitlaat. Naar schatting 150-160pk. Tot ~120kmh erg snel, daarna gebeurde er niet veel spectaculairs meer. | |
Viper_74 | woensdag 22 oktober 2003 @ 14:51 |
quote:Netjes netjes, beschaafd 'gemod' en toch motorisch wat dingen aangepast ![]() Tja, na de 120 zou best kunnen. Had een 1.3 auto hiervoor, die nog best snel was, 84 pk voor ruim 900 kg, maar bij de 120 kon je planken wat je wil, dan krijgt het motortje het echt wel zwaar. Turbo of geen turbo. Als je dan een grotere motor hebt, merk je het verschil wel, niet dat die dan nog vooruit stuift, maar je merkt dat het motor beter zijn kracht kwijtkan. | |
stienus5gtturbo | woensdag 22 oktober 2003 @ 15:02 |
Standaard in 7.8 sec. trouwens ![]() tot de 100 is zon bakkie echt rete snel! na de 90 ( 3e versnelling) wordt het minder, maarja nog zee snel! De harde schop in je rug is dan alleen een beetje weg. Vrij logisch ook eigenlijk... Maarja, in iedergeval, gefeliciteerd met je aankoop! En neem idd eens een kijkje op renault-tuning.com , veel informatie, vragen, en foto's | |
stefimke | woensdag 22 oktober 2003 @ 15:12 |
quote:Is dat niet meer "Club Renault Sportives" tegenwoordig? Daar was ik "vroegah" lid van. | |
Googolplexian | woensdag 22 oktober 2003 @ 15:36 |
Nou wil ik echt wel weten waar Wimo in rijdt. Maar die vraag blijft tot nu toe onbeantwoord.. vaag. | |
_oxje_ | woensdag 22 oktober 2003 @ 15:51 |
quote:Nee de CRS is een andere club, wat meer voor de wat oudere en vooral sportieve modellen. De RTC is een jongere club waar iedereen met een renault lid van kan worden, voor en door leden en niet zo stoffig als de CRS op dit moment is... meetings worden druk bezocht, en er wordt erg veel gedaan voor leden. Bovendien is het veel gezelliger Magoed de CRS heeft veel expertise in huis... maar et is dus gewoon een ander 'soort' club... | |
Kogando | woensdag 22 oktober 2003 @ 16:11 |
quote:Goed, anderen hebben inmiddels ook al gereageerd maar ik wou toch even zeggen dat je geen gelijk hebt. Als je een 1.9 GTI uit '87 neemt dan ben je sneller dan die renault. Maargoed, ik hou het maar bij m'n BMW 325i. Dat is toch het echte racegevoel; kuipstoelen, 6 cilinder en achterwiel aandrijving. Dat geluid alleen al.. | |
blieblie | woensdag 22 oktober 2003 @ 16:12 |
quote:8 seconden op 100 is hard hoor. Maar wat vaak vergeten wordt is dat je wil je in 8 sec op de 100 zitten erg efficient moet schakelen, en dat kunnen er maar weinig. Iig, tis bs om te zeggen dat 8 seconde op de 100 traag is. | |
blieblie | woensdag 22 oktober 2003 @ 16:14 |
Overigens hoor je het vaakst mensen lullen over X aantal seconde is traag als ze zelf een charisma hebben die er 13 seconde over doet en dus absoluut geen weet hebben hoe zoiets voelt, onder de 10s op de 100 zitten. | |
Kogando | woensdag 22 oktober 2003 @ 16:15 |
quote:Wou zeggen, 8 sec. is echt wel verrot snel.. ![]() | |
blieblie | woensdag 22 oktober 2003 @ 16:20 |
quote:Ik weet nog wel mijn eerste keer zelf mogen planken in een snelle auto 8) . Was de V70 T5 van mijn pa. We stonden voor het stoplicht, mijn pa zei tegen me, bij groen gaspedaal helemaal in duwen. Naaah, geweldig ![]() | |
SolidArt | woensdag 22 oktober 2003 @ 16:25 |
quote:toch dat ik jouw pa in mijn binnen spiegel zie bij vol gas ![]() | |
blieblie | woensdag 22 oktober 2003 @ 16:26 |
quote:nu wel, een Peug 206 1.4 XS is nie zo moeilijk bij te houden ![]() | |
SoesGSX600 | woensdag 22 oktober 2003 @ 16:28 |
Guttegut, al 4 pagina's, t is maar een koekblik hoor ![]() | |
KeessieX | woensdag 22 oktober 2003 @ 16:30 |
Het is wel frusterend want wat voor auto je ook koopt er is altijd wel weer een keer iemand sneller aan het stoplicht ![]() | |
blieblie | woensdag 22 oktober 2003 @ 16:31 |
quote:moet je die Trust kopen ![]() Is alleen wel wat lastig bij de bochten ![]() | |
Viper_74 | woensdag 22 oktober 2003 @ 16:32 |
Gheghe Weet je wat ik altijd doe, als er zo'n vette bak naast me sta, beetje gas geven, zodat ze kijken, broem broem. En dan Ineens bruut wegscheuren, vol gas dikke wielspin ALtijd zo vet, ik trek iedereen eruit Tja je moet wat doen als je niet kan wachten tot het groen wordt | |
SoesGSX600 | woensdag 22 oktober 2003 @ 16:33 |
quote:*Kijkt naar eigen icon en denkt.... ![]() ![]() [Dit bericht is gewijzigd door SoesGSX600 op 22-10-2003 16:33] | |
Kogando | woensdag 22 oktober 2003 @ 16:33 |
quote: ![]() M'n pa heeft een Saab, 185 PK Turbo (voorwiel aangedreven). En ik een BMW 325i, 2.5 liter injectie, 170 PK (achterwiel aangedreven). Die maken elkaar niet zoveel. BMW is sneller op het eerste stuk omdattie lichter is en achterwiel aandrijving heeft. Maar boven de 120 komtie saab me toch voorbij. Allebei wel heerlijk om in te raggen. Vriend van m'n zus had een Nissan 300ZX, 300PK Twin Turbo. 5,9 sec. Dáár had ik dus wel eens in willen rijden. | |
KeessieX | woensdag 22 oktober 2003 @ 16:34 |
quote: ![]()
| |
Kogando | woensdag 22 oktober 2003 @ 16:40 |
Als je echt een kannon wilt voor op de openbare weg neem je deze bak. Heeft 1001 Pk en haalt de 406 km/h | |
SolidArt | woensdag 22 oktober 2003 @ 16:46 |
Is dat ding eigenlijk wel street legal? | |
Wimo | woensdag 22 oktober 2003 @ 16:59 |
quote:Waarom wil je dat weten? Moet ik een snellere auto hebben om commentaar te mogen geven ![]() | |
Strong_Bad | woensdag 22 oktober 2003 @ 17:12 |
quote: ![]() There is no replacement for displacement. | |
blieblie | woensdag 22 oktober 2003 @ 17:15 |
quote:Neej, maar je moet wel weten waar het over gaat. Commentaar hebben op iets wat je zelf niet ervaren hebt is easy, maar het raakt vaak kant noch wal. En zelfs meerijden telt imho niet. Want zelf rijden in een snelle auto is toch heel anders (en veel leuker | |
Wimo | woensdag 22 oktober 2003 @ 17:19 |
quote:Ok.. dus voortaan mogen we geen commentaar meer geven op auto's waar we zelf niet in hebben gereden ![]() ![]() ![]() | |
martnl | woensdag 22 oktober 2003 @ 17:24 |
Vooral mensen op motors leveren commentaar. Dat komt omdat ze jaloers zijn dat je lekker warm en droog zit. ![]() En de meeste durven hen gashendel niet eens open te trekken. | |
PNG | woensdag 22 oktober 2003 @ 17:25 |
Nee maar beetje zelf een gare frikandel rijden en een ander af gaan liggen zeiken, open je eigen thread dan. Pleurt allemaal eens op met je Impreza, mijn M3 is toch sneller, kzeg me auto niet, maar deze vind ik stom, van turbo's heb ik ook geen verstand, en weetikveel wat voor auto's waardoor je TS starter zijn auto af kan kraken. De kolere hey.... Man, wat een gedoe. Echt. Waarom moet je nou in vredesnaam in een thread als iemand blij is met zijn nieuwe auto "kvind maar kutbak en langzaam" ofzoiets typen ? Schiet echt niemand wat mee op. Kan alleen maar zijn omdat je of wilt vertellen dat de jouwe "veeeel beter" is. Of omdat je zomaar irritant wilt doen. Mag iemand mij eens uitleggen..... En dan idd 90% rijdt zelf een fiets, of een my first leaseauto, of zijn vader heeft een Mercedes, of nog erger, GEHAD. Man.... tLijkt Feijenoord-Ajax wel hiero. Maak er of een R5 GTT topic van, of zeg gewoon tegen TS dattie een leuke bijzondere liefhebbers auto heeft gekocht ! Anyway, kHoop dat TS gewoon veel plezier aan zijn bakkie heeft en tis toch speciaal autootje. Klaar. Nu een normale reactie: Leuke auto ! | |
Beaker | woensdag 22 oktober 2003 @ 17:27 |
Wat een leuke auto! ![]() Ik ben in het bezit van zijn oudere broertje, rara welke is dat? ![]() | |
ook_gek | woensdag 22 oktober 2003 @ 17:31 |
quote:Jammer dat hij word geknepen op de 330KM ![]() En de vraag is of hij ooit nog gaat komen ![]() | |
KeessieX | woensdag 22 oktober 2003 @ 17:33 |
quote:Is dat niet de Renault 5 Alpine | |
Sjoewe | woensdag 22 oktober 2003 @ 17:35 |
quote:Renault 5 Alpine Turbo? Edit: /\ LOL /\ | |
blieblie | woensdag 22 oktober 2003 @ 17:41 |
quote:Je mag best commentaar geven als je weet hoe snel snel is. En een motor is niet te vergelijken met een auto. Is net zoiets als een brommer vergelijken met een fiets. | |
Wimo | woensdag 22 oktober 2003 @ 18:02 |
quote:Als het koud is neem je toch gewoon de auto? En bang ben ik zeker... zou niet gezond zijn als je dat niet bent ![]() | |
Wimo | woensdag 22 oktober 2003 @ 18:12 |
quote:Tjsa.. dat is dan meteen het nadeel van een forum .Er zitten mensen met een andere smaak dan jij.. Als je niet tegen commentaar kunt dan moet je gewoon geen topic openen. Ts heeft hier geen problemen mee ... jij blijkbaar wel. Jij ziet dus liever 50 mensen die zeggen: "mooie auto ts" | |
Threepio | woensdag 22 oktober 2003 @ 18:15 |
quote:als je roept dat 0-100 in 8 sec langzaam is durf ik wel te zeggen dat je dat niet weet. Voor een auto dan he, motoren zijn sowieso sneller, dat weet iedereen ![]() 0-100 in 8 sec is gewoon flink rap voor zo'n klein overdekt kartje. Geinig bakkie idd ![]() | |
YZF_R6 | woensdag 22 oktober 2003 @ 18:24 |
Hier is een lijst met de snelheden van 0-100 km/h en volgens mij zit de gemiddelde motor op 4,5 sec van 0 naar 100 km/h, ik rij zelf een Yamaha YZF R6 en deze zit in +/- 3,0 sec op de 100. Ook heb ik zo'n GT turbo met opgeschroefde turbo druk gehad en dan haal je net de 7,0 sec...........voor een korte tijd, ik heb hem ne een 1/2 jaar weggedaan omdat hij in dat 1/2 jaar meer koste aan onderdelen dan waar ik hem voor gekocht had. Een nieuwe Turbo kost ¤750,- en die is er als laatste nieuw op gegaan. Verder is het een super gave bak om in te rijden........suc6 | |
Tunerd | woensdag 22 oktober 2003 @ 18:26 |
Mijn broer heeft er ook ene! (Riël op Renault tuning.com) | |
D2k | woensdag 22 oktober 2003 @ 18:42 |
quote:Riel had mijn blauwe vorig jaar overgekocht ![]() * D2k is ook RTC member en mooie bak hoor TS Renault | |
Tunerd | woensdag 22 oktober 2003 @ 18:43 |
ohw die staat zo gedeeltelijk in de garage ![]() | |
Wimo | woensdag 22 oktober 2003 @ 19:08 |
quote:Is goed menneke ![]() | |
Kogando | woensdag 22 oktober 2003 @ 21:10 |
quote:Ach, dat laat je er even afhalen.. Kwestie van electronica. Mjah, lijkt me sterk als ze die niet uitbrengen. | |
_oxje_ | woensdag 22 oktober 2003 @ 21:58 |
quote:Er zitten nogal wat rtc mensen hier ![]() | |
Bigs | woensdag 22 oktober 2003 @ 23:12 |
quote:Om maar een voorbeeld te noemen: De meeste 6-cilinders uit die tijd.. en dan betaal je nog een stuk minder onderhoud ook over het algemeen. Tis zeker wel een leuk bakkie wat de TS gekocht heeft, maar ik vind het gewoon te weinig auto voor veel teveel geld. PS. Mijn eigen auto is trager dan die van de TS, dat geef ik gerust toe | |
PNG | donderdag 23 oktober 2003 @ 01:26 |
quote:"Geplaatst door Wimo op maandag 13 oktober 2003 17:57 Ik heb zelf een 25kw cbr .. opzich best leuk .. Top van 190 op teller ongeveer.." Goh gekkenhuis, wat een beest Nu zijn we nog wel benieuwd naar je auto eigenlijk. "shit man, ik reed net een motor zoek !" [Dit bericht is gewijzigd door PNG op 23-10-2003 01:34] | |
Wimo | donderdag 23 oktober 2003 @ 02:24 |
quote:Ik zat er al op te wachten... sinds anderhalve week zijn de begrenzers er uit ... al kan ik er nu niet meer mee op de openbare weg rijden... Dus mij tegenkomen zal nog moeilijk worden ![]() ik ga er mee rijden op het circuit
Maaruh, wat voor auto rij jij? Je moet toch wel een redelijke auto rijden wil je in dit topic mogen replyen [Dit bericht is gewijzigd door Wimo op 23-10-2003 02:32] | |
Beaker | donderdag 23 oktober 2003 @ 08:55 |
quote:Nee.....het is een Renault 4L uit 1990 ![]() | |
t0n | donderdag 23 oktober 2003 @ 09:13 |
quote:Vet man, een Ultimora clone... ![]() | |
Viper_74 | donderdag 23 oktober 2003 @ 09:13 |
quote:Vriend van me heeft een Yamaha R1 ![]() 25kw cbr zei je | |
Googolplexian | donderdag 23 oktober 2003 @ 09:51 |
quote:Waar het om gaat is dat het makkelijk is te zeggen dat een auto die onder de 8 seconden op de 100 zit langzaam is als je zelf niet weet hoe snel dat nou eigenlijk is. Natuurlijk kan je wel dromen hebben en elke dag naar plaatjes en specs van 10-seconden-auto's en Ferrari's kijken maar da's niet meer realistisch. Wat jij snel vindt is slechts weggelegd voor een paar auto's. Imho is 8 sec. een zeer respectabele acceleratie. En auto's met motoren vergelijken? omfg | |
Wimo | donderdag 23 oktober 2003 @ 10:10 |
quote: ![]() quote:Vet man.. een fiat rijder ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Wimo op 23-10-2003 10:15] | |
t0n | donderdag 23 oktober 2003 @ 10:23 |
quote:Better that, than talking crap ![]() | |
DIJK | donderdag 23 oktober 2003 @ 10:38 |
quote:Wat bedoel je hier nou mee? Je zegt mét achterwielaandrijving, maar ik neem aan dat je voorwielaandrijving bedoelt? (ook omdat je t over de voorwielen hebt die beginnen te glijden) Dr is bij mijn weten n.l. nooit een V70 met achterwielaandrijving geweest. | |
VanDread | donderdag 23 oktober 2003 @ 13:51 |
quote:mierenneukmodus? uit het stukje begreep ik iig dat ie zei dat ie vast wel weet welke wat heeft......... voor de rest is dit gewoon een ubertrut topic geworden door dat gezeur ![]() edit: ohja... bijna vergeten wat ik wilde zeggen: | |
Viper_74 | donderdag 23 oktober 2003 @ 13:54 |
LoL, er is maar 1 persoon die hier LoL heeft en dat is de TS. Die zit op dit moment helemaal te genieten in z'n turbo karretje, en die lacht ons allemaal uit omdat we elkaar hier de hersens ![]() Erg interessant ja, begint nu wel een beetje erg offtopic te raken ja. | |
Patrick281 | donderdag 23 oktober 2003 @ 19:15 |
quote:..en de eerste auto komt pas op plaats 24 ![]() (alleen nog zonder traction control) Ontopic R5 | |
DaMadKow | donderdag 23 oktober 2003 @ 19:22 |
Gefeliciteerd met je bakkie, zeer goeie keus al zeg ik het zelf! (heb er zelf ook 1 ![]() Wees er zuinig op en goed warmrijden he (ik zit op op renault-tuning.com trouwens --> Marcel dLC) | |
Baco- | donderdag 23 oktober 2003 @ 22:00 |
Gefeli met je aankoop ! hoop dat je er veel plezier van hebt! EDIT: SPAM [Dit bericht is gewijzigd door jacco op 23-10-2003 22:18] | |
_oxje_ | zaterdag 25 oktober 2003 @ 21:05 |
Hee Kees kom je 2 november ook naar de eindejaarsmeeting van de Renault Tuning Club in De Meern? Overigens ook voor alle andere renault rijders! Meer info: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=11904&postdays=0&postorder=asc&start=0 | |
ZenMan | vrijdag 31 oktober 2003 @ 03:01 |
Goeie keuze TS. De 5 GTT is in mijn ogen een van de mooiste auto's uit de 'gti-klasse' en biedt door de turbo ook het meeste value for money. Het gevoel van dat je hebt bij accelereren wanneer de turbo inkomt is fantastisch. (En ja, ook ik ben een zeer verslaafde GTT bezitter!!) | |
erikh | vrijdag 31 oktober 2003 @ 08:52 |
Deze versie is ook stoer | |
Elgigante | vrijdag 31 oktober 2003 @ 13:02 |
quote: | |
rishi120 | vrijdag 31 oktober 2003 @ 15:38 |
quote:AAaiiigt Ali G! | |
stienus5gtturbo | vrijdag 31 oktober 2003 @ 18:42 |
quote:Idd! Had ik er maar 1... * zucht * | |
KeessieX | vrijdag 31 oktober 2003 @ 20:10 |
quote:Ik d8 dat jij ook een GTTurbo had...? Gezien je naam hiero ![]() | |
stienus5gtturbo | woensdag 5 november 2003 @ 13:53 |
quote:Nee, wel helemaal gtt- freak ![]() ![]() | |
KeessieX | woensdag 5 november 2003 @ 23:39 |
quote:En terecht... ![]() | |
stienus5gtturbo | donderdag 6 november 2003 @ 13:02 |
quote:Hoe rijdt ie trouwens? Nog tegenvallers gehad met pech e.d.? Want das altijd maar afwachten, of je een goeie hebt of niet ![]() | |
Dominator2050 | donderdag 6 november 2003 @ 14:59 |
quote:Zullen we stoplichtwedstrijdje doen met mij 1.9 tdi 66 kW (90 pk) | |
TeazNutz | donderdag 6 november 2003 @ 15:14 |
quote: quote:Je bent gek! Ik heb een golf IV TDI 85KW (115pk PD) En ik wil het niet eens, omdat die 5 gehakt maakt van me.
Hou op man, heb er eentje gereden vroeger. Traagheid ten top! | |
WorstKaas | donderdag 6 november 2003 @ 15:18 |
quote:Je denkt toch niet dat dat ding snel is ofzo? | |
SolidArt | donderdag 6 november 2003 @ 15:32 |
quote:lol | |
WorstKaas | donderdag 6 november 2003 @ 16:03 |
quote:Die Golf van jou is boven de 100KM/U een stuk sneller dan de Renault5 | |
stienus5gtturbo | donderdag 6 november 2003 @ 16:49 |
quote:Totdat er een bocht kwam ![]() | |
KatirZan | donderdag 6 november 2003 @ 18:20 |
Mja, leuk een Renault GT5, heb je wel gedacht aan goed na blijven lopen van je ophangbalken en je spruitstuk, dit wil nog wel eens vaak stuk gaan bij die dingen ![]() Voor de rest een leuk pittig auto'tje, naar mijn idee, van 0 - 100 in 8 secs, maar richting de 200 krijgt ie problemen Veel suc6 met je GT5 jongen | |
WorstKaas | donderdag 6 november 2003 @ 18:35 |
quote:Dat weet ik nog zo net niet. Die Golf is slap afgeveerd, maar wel een stuk nieuwere techniek. De wielbasis van die Golf is ook een stukje groter. | |
stienus5gtturbo | donderdag 6 november 2003 @ 19:58 |
quote:Weet ik wel ![]() Vergeet niet dat een gtt niet veel weegt! Van overhellen heeft ie uiteraard niks gehoord, met zon gewicht en zon strakke veren en dempers. Daar moet je natuurlijk wel wat voor opofferen, over kinderkopjes rijden is een marteling ![]() | |
TeazNutz | vrijdag 7 november 2003 @ 08:52 |
quote:Ja van 120 naar 160 zal ik er wel redelijk bij blijven hangen. Maar zoals bovengenoemd persoon met zijn 90 pk TDI een stoplichtsprint wil maken. ![]() | |
BlackMagic | vrijdag 7 november 2003 @ 16:30 |
quote:Ik denk dat je dat gevoeglijk kunt vergeten. Qua gewicht zit de GTT zwaar in z'n voordeel (850 vs. 1300 van jou). Zeker als hij 'm doorsleurt in z'n vier tot de redline en dan naar 5 gaat ga jij hem echt niet voorbij. Topsnelheid schat ik ongeveer hetzelfde, de GTT iets meer vermogen en minder gewicht, jij minder luchtweerstand. Een moderne diesel lijkt altijd wel snel door dat enorme koppel onderin, maar dat is ook snel over (bij rond de 3500 tpm, gaat in ieder geval niet door tot 6 a 7000 toeren). En de GTT heeft ook een turbo, dus die heeft ook genoeg trekkracht onderin. Ik rij zelf een 130 pk TDI met een beestachtig koppel, maar uiteindelijk telt alleen het vermogen en leg ik het bij een 150 pk bezinemotor echt af. De winst bij een benzinemotor zit 'm dan in het terugschakelen op de snelweg en het ver doortrekken in de versnellingen. | |
KatirZan | vrijdag 7 november 2003 @ 16:49 |
quote:Hmm, als die GTT hem doortrekt in zijn 2 en daarna in zijn 3 ook het rooie in ramt is ie ook weg hoor ![]() | |
KeessieX | zaterdag 8 november 2003 @ 15:01 |
quote:Jij rijdt heerlijk, kheb ook nog steeds geen problemen gehad wel 1 ding... er zaten net nieuwe bougies in, Spitfires... Schijnen hele goeie bougies te zijn maar niet voor een Renault 5, vonkt schijnbaar iets teveel dus van de week ff andere erin doen ![]() | |
stienus5gtturbo | maandag 10 november 2003 @ 18:29 |
quote:luxe probleem heet dat toch? ![]() TE goeie bougies | |
tyberium | dinsdag 18 november 2003 @ 18:52 |
![]() ![]() ![]() | |
FLipKick | dinsdag 18 november 2003 @ 22:39 |
quote:Haha wed maar dat een m5 toch echt sneller is, Zelf heb ik een bmw 530d met automaat en die gaat al in 7,2 seconden naar de 100, een m5 gaat in 5 seconden naar de 100... | |
tyberium | woensdag 19 november 2003 @ 12:47 |
Duh..de E39 DOHC 32 klepper V8 5 liter wel jawel ja, en een lambourghini is ook sneller dan mijn auto.. ![]() | |
stefimke | donderdag 20 november 2003 @ 08:21 |
quote:Hahahahahhahahahahahahahahahahahaaa dat meen je zelf niet. 1) het is vast niet jou auto maar die van het lease-bedrijf. 2) blijf maar lekker op de rechterbaan met je trage bak. quote:Nee dat heeft ie niet. De turbo begint pas bij 3-4krpm mee te blazen. Zolang de turbo niks doet is het niet echt spectaculair te noemen. quote:Eruit die rommel! TROEP! Amazing Discovery bougies. Koop gewoon goede bougies, NGK ofzo. | |
method21 | donderdag 20 november 2003 @ 08:25 |
quote:Als je extra info geeft doe dan wel de goeie .... quote: | |
method21 | donderdag 20 november 2003 @ 08:27 |
quote:ALGEMEEN nieuwprijs ¤ 16.334 afleveringskosten n.v.t. wegenbelasting 3mnd ¤ 37 - ¤ 45 carrosserie 3-deurs, hatchback transmissie 5 v, hand brandstof benzine algemene garantie 1 jaar, onbeperkt carrosserie garantie 6 jaar introductie juni 1987 einde oktober 1990 MOTOR aantal cilinders 4 kleppen per cilinder 2 cilinderinhoud 1397 cm3 boring x slag 76,0 x 77,0 mm compressieverh. 7,9:1 max. vermogen 88 kW (120 pk) 5750tpm max. koppel 165 Nm 3750tpm brandstofsysteem carburateur klepbediening ohc turbo nee <-------------------------------- katalysator nee ONDERSTEL aandrijving voor remmen voor gev. schijven remmen achter schijven bandenmaat 195/55HR13 draaicirkel 9,8 m MATEN & GEWICHTEN lengte 3,59 m breedte 1,60 m hoogte 1,37 m wielbasis 2,41 m massa leeg 848 kg laadvermogen 407 kg aanhanger geremd 800 kg aanhanger ongeremd 424 kg kogeldruk - kg dakbelasting 50 kg inh. bagageruimte 233 - 917 l inh. brandstoftank 50 l PRESTATIES topsnelheid 204 km/h acceleratie 0-100 km/h 8,0 s verbruik binnen b.k. - l/100km verbruik buiten b.k. - l/100km verbruik gecombineerd 7,3 l/100km CO2 uitstoot - g/km | |
stefimke | donderdag 20 november 2003 @ 08:36 |
quote:Dus jij denkt dat Autoweek.nl de perfecte foutloze bron van informatie is? quote:Dat zegt genoeg. I rest my case. | |
Viper_74 | donderdag 20 november 2003 @ 08:37 |
Da's een fout, er zit wel degelijk een Turbo op hoor ![]() Anders zou je: | |
method21 | donderdag 20 november 2003 @ 08:39 |
quote: ![]() | |
Bjudoi | donderdag 20 november 2003 @ 18:53 |
Ja leuke autotjes.... Alleen die 7 seconden is bull hoor, een vriend van mij had er ook eentje, ik heb een standaard CRX, wij wedstrijdje doen en : ik winnen.... en mijn auto staat standraard op de 8/8,5 seconden voor 0 naar 100.... en de motor goed warm draaien he, voordat je gaat sprinten! anders doet je turbo binnen 10000 plezier ervan! | |
stefimke | donderdag 20 november 2003 @ 19:43 |
quote:Tjsa. Dat blijft altijd moeilijk he.... de 0-100 tijden die ze af fabriek opgeven zijn natuurlijk de meest ideale tijden op de ideale banden, ideale wegoppervlak en ideale weersomstandigheden, ideale launch-toerental, ideale opschakel-toerental, enz. enz. Met de GT-turbo die ik heb gehad (getuned tot 150-160pk) ben ik van 0-100 destijds niet verslagen. En zeker niet door een CRX, want daar heb ik vele stoplichtsprintjes mee gedaan. Zelfs de Mazda RX7 Turbo-II van een maat van me (ik geloof 0-100 in 6.7sec volgens Mazda) moest het afleggen, maar dat maakte ie dan voorbij de 120kmh wel weer goed | |
tyberium | donderdag 20 november 2003 @ 23:32 |
Met wat voor turbodruk Stefimke?..ik rijd nu met 0,9-1,0 bar op m'n GTT..crx vtecjes met twee vingers in de neus voorbij ![]() | |
stefimke | vrijdag 21 november 2003 @ 08:11 |
quote:Dat was met een turbodruk tussen de 1.0 en 1.2 bar (regelbaar). Met free-flow intercooler, grotere sproeiers in de carb, koudere bougies, pipercross open luchtfilter, dumpvalve, sportuitlaat van voor tot achter. Grappigste wat ik er ooit mee heb meegemaakt: het ding had zo'n enorme krachtexplosie als de turbo inkwam dat ik door de rugleuning van m'n stoel (de bestuurdersstoel dus) heen brak (dus: hoppa in de ligstand terwijl ik accelereerde), en nee, ik heb geen overgewicht. De stoel heb ik toen met schroeven vast moeten zetten en was dus niet meer verstelbaar. [Dit bericht is gewijzigd door stefimke op 21-11-2003 08:14] | |
TeazNutz | vrijdag 21 november 2003 @ 09:49 |
quote:Dit was een leuk verhaal, totdat je met die BS van die stoel aankwam... "Grappigste wat ik er ooit mee heb meegemaakt: het ding had zo'n enorme krachtexplosie als de turbo inkwam dat ik door de rugleuning van m'n stoel (de bestuurdersstoel dus) heen brak (dus: hoppa in de ligstand terwijl ik accelereerde), " Hier verlies je je geloofwaardigheid maat. Of je stoel was gewoon verrot... En wat zijn koudere bougies in hemelsnaam | |
stefimke | vrijdag 21 november 2003 @ 10:58 |
quote:Pffff... BS? Dacht het niet. Waar haal je in HEMELSNAAM het recht vandaan om mijn verhaal hier af te zeiken!? Heb je -ooit- in een "echte" turbo auto gezeten? Dan bedoel ik dus geen beschaafde TDI ofzoiets, maar een auto die eigenlijk niks doet zonder turbo, maar als de turbo inkomt opeens als de brandweer ervandoor gaat? Blijkbaar niet. Als je de koppel-kromme van een GT-turbo zou zien, en zeker eentje waarvan de turbodruk is verhoogd, dan zou je niet zo dom praten. 1) dat mijn stoel verrot was zou best kunnen, het was immers een Europese auto van bijna 10 jaar oud. Het mechanisme werkt met een soort zaagtand-mechanisme waarvan de rugleuning op 1 zo'n tandje blijft hangen. Zoek de auto maar op (als ie nog niet op een autokerkhof ligt) en je zult zien dat er weinig beweging te krijgen is in de rugleuning van de bestuurdersstoel. Kenteken staat op een van de plaatjes eerder in dit topic. Het feit dat je niet weet wat "koudere bougies" zijn zegt genoeg over je auto-kennis. Maar om dit topic nog een beetje informatief te houden in plaats van een nutteloze flame-war over het afbreken van een stoelmechanisme: | |
Patrick281 | vrijdag 21 november 2003 @ 21:19 |
quote: ![]() ![]() Vorige eigenaar had er verkeerde bougie's in gedaan, en ik had alles al gecontroleerd (olie ververst e.d.) behalve de bougie .. die doet het nog wel een weekje ..NOT de ANWB kon'em opladen en naar de garage rijden voor een nieuwe zuiger. ![]() | |
KeessieX | dinsdag 27 juli 2004 @ 16:18 |
Ff een schopje ![]() Kheb eigenlijk een vraagje, kan wel in dit topic denk ik... Weet iemand msschien waar ik een goeie Turbo-Timer kan kopen? Ik weet dit Blitz, Apexi en Enkei ze maken maar kzou niet weten waar je ze in NL kan bestellen... Heeft iemand er ooit 1 besteld en zijn er ook menksen hier die ervaring hebben met het aansluiten ervan??? Alvast bedankt!!! | |
t0n | dinsdag 27 juli 2004 @ 18:48 |
www.hyperstore.nl | |
Tjabbo | dinsdag 27 juli 2004 @ 19:00 |
quote:www.suprasport.nl Die verkoopt die spullen wel. De eigenaar heeft ook ervaring met aansluiten, met name in supra's. Hij zal wellicht e.e.a. weten/kunnen vertellen over een gtt. ![]() | |
KeessieX | dinsdag 27 juli 2004 @ 22:33 |
Bedankt voor de reacties, kheb op SupraSport een goeie gevonden die gaak maar bestellen denk ik...![]() Deze van Greddy, zit een leuke functie op om ook sprintjes te meten enz... ![]() [ Bericht 60% gewijzigd door KeessieX op 27-07-2004 22:36:26 (Te snel geklikt) ] | |
VanDread | woensdag 28 juli 2004 @ 23:02 |
maaruh... je pics zijn dood? deze gt turbo stond op me werk (zoiets dus) ![]() deze zijn echt zooo wreed... midengine skelter gewoon Specificaties: Bouwjaar 1980-1982 Cilinderinhoud 1.397 cm3, Vermogen 160 pk Acceleratie 0-100 km/u 6,9 sec topsnelheid 204 km/u jammer dat ze zo zeldzaam zijn ![]() | |
stienus5gtturbo | donderdag 29 juli 2004 @ 00:06 |
Dat is dus een Renault 5 Turbo ![]() Dit is een Reanult 5 GTTurbo. ![]() En wat een onzin hier allemaal... Dat je een turbo moet warm rijden voordat je kan trappen, en dat dat zon groot nadeel is... Je moet goed warmrijden, JA NATUURLIJK! maarja, veel succes met je vtec motor verneuken d.m.v. volgas geven met koude motor ![]() | |
GWD | donderdag 29 juli 2004 @ 02:07 |
quote:Nissan 200sx .. vanaf 1100 euro op autotrader ... 7 sec 0-100 met een top van 220 km/u ![]() | |
GWD | donderdag 29 juli 2004 @ 02:09 |
quote:Bougies uit de vriezer ![]() | |
GWD | donderdag 29 juli 2004 @ 02:10 |
owja de 200sx is ook standaard al cool ![]() ![]() | |
GWD | donderdag 29 juli 2004 @ 02:16 |
Owja een '86 Mazda Rx-7 heb je ook al voor 1500 euro![]() 6,7 Sec 0-100 ![]() | |
Steve-O | donderdag 29 juli 2004 @ 02:18 |
quote:wedden dat die diesel langer meegaat ![]() | |
GWD | donderdag 29 juli 2004 @ 02:23 |
En een Nissan Sunny GTi-R moet je er ook wel voor kunnen vinden ![]() | |
stienus5gtturbo | donderdag 29 juli 2004 @ 12:24 |
quote:Die krengen zijn verrekte duur ![]() | |
hifonics | donderdag 29 juli 2004 @ 12:30 |
quote:zoeen heb ik laatst hier in rdam zien rijden | |
VanDread | donderdag 29 juli 2004 @ 17:01 |
hij is opgehaald ![]() (zag er wel brak uit... maar had em maar wat graag willen hebben ![]() | |
KeessieX | vrijdag 30 juli 2004 @ 00:17 |
quote:W'rom zit iedereen te zagen dat andere auto's sneller zijn voor etzelfde geld :S Boeie... Kheb overigens vorige week mijn nieuwe volledig open Devil besteld en wordt op dit moment hand gemaakt ![]() ![]() Dit is trouwens hoe mijn auto nu is: In action ![]() | |
KeessieX | vrijdag 30 juli 2004 @ 00:30 |
quote: ![]() | |
VanDread | vrijdag 30 juli 2004 @ 23:38 |
quote: ![]() ![]() lookin' good ![]() quote:dolletjes en een motor die niet echt denderend lang mee gaan (ouwe rotatie motortjes staan niet echt bekend om hun duurzaamheid) | |
stefimke | maandag 2 augustus 2004 @ 16:48 |
quote:En rondjes rijden om het tankstation... die dingen zuipen gigantisch. (owja.. en laat 'm vooral niet afslaan/zet 'm niet af als ie nog niet warm is... dat vind ie niet echt fijn. | |
Googolplexian | zaterdag 4 september 2004 @ 17:48 |
heb echt een hekel aan Renault (zeker uit dat tijdvak) maar die 5 turbo's en de GTTurbo's blijven kicke bakkies. Nostalgie ![]() Evenals 205 GTi 1.9... karts zijn 't | |
_Drake_ | zaterdag 4 september 2004 @ 22:24 |
quote:Rij ook maar rondjes om de plaatselijke garage heen ![]() ![]() Een oom van mij had er een, hij zij zelf al; hele leuke auto's bloedsnel maar levensgevaarlijk en het onderhoud eraan is niet misselijk zeker als je het zelf niet kan (in zijn geval dus). maargoed het blijve erg stoere bakjes ![]() | |
Return_of_the_tres | zaterdag 4 september 2004 @ 22:28 |
Dit zijn die van mij:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Return_of_the_tres | zaterdag 4 september 2004 @ 22:29 |
Die witte phase2 heb ik uit elkaar gehaald en ben ik die grijze Phase1 mee aan het opbouwen. | |
KeessieX | maandag 6 september 2004 @ 13:46 |
quote:Oeh ziet er nice uit, die fase 2 heeft tog wel een bredere skirt-set? Ziet er wel bruut uit met die velgen zo... Wat moet je allemaal nog doen aan je Fase 1??? Kben overigens nog op zoek naar een fase 1 voorgrille, heb jij er niet eentje over ![]() | |
DaMadKow | maandag 6 september 2004 @ 14:08 |
quote:Mijn broertje heeft nog een phase 1 grille liggen (wel gespoten....), ik zal hem eens vragen hoeveel hij er voor wil hebben | |
KeessieX | maandag 6 september 2004 @ 19:46 |
quote:Ohhh beterz ben er al zolang naar opzoek, maakt niet uit of ie gespoten is ofniet... ik spuit da zelf wel netjes wit ![]() | |
Return_of_the_tres | maandag 6 september 2004 @ 22:28 |
Die grijze ph1 heeft een Evolution skirtset. Deze zijn 'ietsjes' dikker.... Ik heb ook nog een vijfje Baccara, dit is een aparte uitvoering, hier ligt het zelfde motorblok in als in de GTX ( de 1700 ), alleen is dan alles luxe uitgevoerd. Lederen bekleding, elec. ramen, CV met afstandsbediening, etc, etc. Van de week ga ik voor een tweede Baccara kijken. Geinteresseerd in vijfjes? www.clubcinq.nl kijk eens rond op ons forum, is erg gezellig daar. | |
Return_of_the_tres | maandag 6 september 2004 @ 22:29 |
oh, ja, ik heb ook nog wel een ph1 grille liggen, maar hier zit nogal wat werk aan, dus ik denk dat je er niet veel aan hebt, of je moet handig zijn met polyester.... | |
Googolplexian | maandag 6 september 2004 @ 23:14 |
Effe een kleine opmerking tussendoor: vergelijk alsjeblieft niet acceleratie gegevens van zo'n oude auto's met de fabrieksopgaven van toen ie nieuw was. Dan kon je wel eens van een vriezende kermis thuiskomen ![]() edit: Probeer een G-Tech Pro > meest nauwkeurige manier om je specs te achterhalen zonder rollerbank ( http://www.gtechpro.com/ ) ![]() What can it do? The new G-TECH/Pro Performance Meter COMPETITION is a very sophisticated, cutting edge automotive tuning instrument. Weather you want simple RPM recording or complete Data-Acquisition. As an automotive enthusiast you will find recording acceleration runs and analyzing shift points, delivered horsepower and reaction times extremely valuable. Just imagine, having all that power of knowledge right there under your fingertips any time you want it, that's the new G-TECH/Pro COMPETITION. So, no more confusion after making modifications now simply get the results "before and after". Measurements: Reaction-Time 0-60ft time 0-330ft time 0-60mph time 1/8mile E.T and speed 1000ft time 1/4 mile E.T. and speed Horsepower Torque RPMs Braking distance Handling G's Accelerating and Braking Gs RPM vs Time Graph HP & Torque vs RPM Graph Speed vs Time Graph Speed vs Distance Gs vs Time Graph | |
KeessieX | maandag 6 september 2004 @ 23:18 |
quote:Jah klopt wel idd et is wel wat stugger geworden in de tijd waarschijnlijk... Kheb nu trouwens een paar weken die nieuwe uitlaat warm gereden (Vollegid open devil sys.) En moet zeggen dat ie nu een stuk soepeler/ geleidelijker optrekt. Hij reageert ook net iets beters. En et geluid nu enkele km wordt alleen maar beter ook. ![]() PS: Wow qwanti kosta dat meterke [ Bericht 2% gewijzigd door KeessieX op 06-09-2004 23:19:56 (Niet goed gelezen) ] | |
Googolplexian | maandag 6 september 2004 @ 23:28 |
http://www.tirerack.com/a(...)t/gtech_pro_comp.jsp nu 249 $ zo te zien... dat was niet lang geleden een stuk meer ![]() ![]() deze heb ik trouwens .. de oudere versie (heb 'm al een tijdje). Die's ook gewoon nog te koop voor een stuk minder. | |
DaMadKow | dinsdag 7 september 2004 @ 17:51 |
quote:Ik heb het gevraagd, hij wil hem opzich wel verkopen, hij doet er zelf toch niks mee. Voor 50 euro mag je hem hebben. Laat maar weten of je interesse hebt. | |
KeessieX | donderdag 9 september 2004 @ 10:05 |
quote:Ik heb intresse, wat is je mail dan handelen we dat daar verder af... BTW voor 50 euri hoop ik dat de grille wel in perfecte staat is, en voor de duidelijkheid, het gaat om zo'n grille als op deze afbeelding tog? ![]() ![]() ![]() ![]() | |
t0n | donderdag 9 september 2004 @ 10:53 |
Googolxpl, kan die dingen krijgen voor 150 eurotjes... | |
DaMadKow | donderdag 9 september 2004 @ 11:39 |
KeessieX, mail maar naar mail at madkow punt nl Ik zal kijken of ik een foto van de grille voor je kan maken maar zover ik weet is hij gewoon in goede staat quote:Nieuw en ongespoten? Want....... het goede nieuws ban mijn kant: Ik heb gisterenavond een zeer strakke originele phase I gekocht ![]() ![]() ![]() Het is een blauwe, met de kunststof bumpers en skirts, alleen geen originele grille... Wel een gereviseerd motorblok en roestvrij! ![]() | |
stienus5gtturbo | donderdag 9 september 2004 @ 13:57 |
quote:heb je de skirts er al afgehad... ? roestvrij en GTT gaat beetje moeilijk samen.. maar dat zal jij ook wel weten ![]() | |
DaMadKow | donderdag 9 september 2004 @ 16:36 |
quote:Roest heb ik wel ervaring mee ja, onze restauratie gtt is voor veels te veel geld aan verlast om hem weer helemaal roestvrij te maken ![]() Heb de skirts er niet afgehad, maar de dorpels zijn al een keer gelast vorig jaar ergens. Sowieso zijn de dorpels niet het ergste om te moeten vervangen... | |
stienus5gtturbo | donderdag 9 september 2004 @ 21:51 |
quote:is het een blauwe phase 1, van een renault monteur? ![]() ( heb een topic gezien op renault-tuning.nl ) | |
KeessieX | vrijdag 10 september 2004 @ 01:17 |
quote:De mijne zag er ook roestvrij iuit tot ik de skirts en raambanden eraf deed ![]() Maareh Madcow kga je mailen ![]() | |
DaMadKow | vrijdag 10 september 2004 @ 07:41 |
quote:Klopt ![]() (wie ben jij op renault-tuning?) | |
KeessieX | vrijdag 10 september 2004 @ 10:25 |
quote:Gezelli al die Renault-tuning menksen ![]() | |
stienus5gtturbo | vrijdag 10 september 2004 @ 15:39 |
quote:Stienus ![]() Ik post eigenlijk amper daar, ik lees wel veel dingen. Als ik mn autootje heb zal het aantal posts wel stijgen ![]() | |
johanclio | vrijdag 10 september 2004 @ 17:22 |
quote:hehe, wordt het hier eindelijk eens echt gezellig ![]() | |
Rancid | zaterdag 11 september 2004 @ 12:22 |
ook leuk![]() in 7.29 seconds at 198 MPH | |
DaMadKow | zaterdag 11 september 2004 @ 12:58 |
Ok, ik heb hem gister opgehaald, hier de foto's van mijn nieuwe GTT!!!![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
BazzoS | zaterdag 11 september 2004 @ 13:56 |
waarom een raamband op je achterruit? ![]() en wat zijn dat voor kapjes over je verstralers onderin? | |
Toewan | zondag 12 september 2004 @ 00:48 |
quote:Volgens mij is dit een vaker voorkomend probleem, mensen hier uit de straat hadden dat ook met hun vijfje. En dat was een standaard vijfje, bestuurd door een vrouw van niet al te veel kilo's. ![]() | |
Googolplexian | zondag 12 september 2004 @ 05:42 |
quote:Beetje laat gelezen maar daar heb ik zeker wel oren naar! | |
Sjoewe | zondag 12 september 2004 @ 10:24 |
quote:Phase I power ![]() Niks meer aan doen, behalve die raamband eraf trekken ![]() | |
Fly-or-Die | zondag 12 september 2004 @ 13:07 |
toyata supra 3.0 i turbo. (oude model). voor 4000 euro al te koop. 0-100 6.3 seconden volgens mij | |
Return_of_the_tres | maandag 13 september 2004 @ 20:16 |
quote:Absoluut een mooi ding! Btw, de naam is Alleycat op RTC. | |
Sjoewe | maandag 13 september 2004 @ 20:20 |
Ik lurk alleen af en toe mee op RTC. Heb een zwak voor (oude) franse gebakjes ![]() | |
DaMadKow | maandag 13 september 2004 @ 22:50 |
De raamband is er al af trouwens ![]() | |
t0n | dinsdag 14 september 2004 @ 08:58 |
quote:t0nc@hotmail.com |