C F Bb Eb G C
probeer een deuntje van qotsa na te spelen maja snap dat stemmen op die manier nog nie helemaal
quote:stem apparaatje?
Op dinsdag 21 oktober 2003 19:14 schreef MOD het volgende:
Hoe moet ik mijn gitaar zo stemmen :C F Bb Eb G C
probeer een deuntje van qotsa na te spelen maja snap dat stemmen op die manier nog nie helemaal
quote:Het is gewoon standaard gitaarstemming (E, A, D, G, B, E), maar dan twee hele noten lager gestemd. Zou het niet met een standaard .009 setje snaren doen, die zijn dan niet erg strak meer waarschijnlijk.
Op dinsdag 21 oktober 2003 19:14 schreef MOD het volgende:
Hoe moet ik mijn gitaar zo stemmen :C F Bb Eb G C
Je kunt niet zomaar een beetje draaien en dat het dan goed is natuurlijk. Maar een stemapparaatje, keyboard, ander instrument of stemvork is erg handig.
quote:oke dan doe ik de E (hoge) en dan moet ie zegmaar 2 noten lager dus dan moet ik met mn vinger de 2e snaar in het eerste vakje leggen(na de brug dus) en dat is dan de C
Op dinsdag 21 oktober 2003 19:27 schreef Reefer het volgende:[..]
E of A doe ik altijd das handiger nl. een losse snaar
[Dit bericht is gewijzigd door MOD op 21-10-2003 20:02]
Want als ik iets lager de snaar vasthoud krijg ik een andere noot in beeld. En ik weet dus niet of dat dan de goede noot is.
Hopelijk kan iemand mij uitleggen hoe zo´n apparaatje precies werkt en waar je op moet letten.
Hopelijk maakt het bovenstaande "sense". Alvast bedankt.
Sta zelf ook in C gestemd...
quote:Als het zo'n korg (GA-20) geval is, daar zit een knopje op met manual string, die zou ik dan eens gaan gebruiken als ik jou was. en anders moet je eens de handleiding gaan lezen
Op woensdag 22 oktober 2003 08:59 schreef merry77 het volgende:
Ik heb zelf zo´n stem apparaatje op batterijen dat dan met een naald naar links of naar rechts uitslaat en digitaal de noot aangeeft.
Alleen hoe weet ik welke noot ik nu moet hebben?Want als ik iets lager de snaar vasthoud krijg ik een andere noot in beeld. En ik weet dus niet of dat dan de goede noot is.
Hopelijk kan iemand mij uitleggen hoe zo´n apparaatje precies werkt en waar je op moet letten.
Hopelijk maakt het bovenstaande "sense". Alvast bedankt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |