abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17986107
zo ik ga weer eens kijken op fok om te lezen of men oceansize al heeft ontdekt. ik ben verguld dat dat zo is. Die plaat die in de outlaw 41 stond trok meteen mijn aandacht en het Eindelijk!!!! gevoel kwam boven. Een band die boven de middelmaat uitsteekt en eindelijk weer muziek maakt voor een doelgroep boven de 15 jaar. Ik hoor tool teringkomen in de strakke lijnen de zang doet me weer denken aan faith no more (maar niemand is natuurlijk beter dan mike). Verder hoor ik er ook porcupine tree in vleugjes incubus. En wat ook nog eens heel mooi is! het zijn geen amerikanen! eindelijk weer eens iets uit engeland dat niet britpop klinkt. Misschien is het allemaal niet helemaal authentiek maar als er nog zo'n album aankomt dan gaat het echt wel wat worden.
Tool........ en een hele tijd niets
pi_19092066
Mensen die van Oceansize houden moeten maar'ns naar Amplifier gaan luisteren. Hebben onlangs hun debuutplaat uitgebracht (self-titled) en de invloeden liggen zowat hetzelfde. Oceansize staat trouwens op Breda Barst, voor diegenen die het nog niet wisten.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 15:13:15 #53
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_21557633
Wat vonden de mensen eigenlijk van Oceansize op Lowlands. Ik had het gevoel dat het concert niet veel mensen kon boeien, maar dat nadat de band op magistrale wijze Massive Bereavement speelde, het publiek werd ingepakt. (of alleen vooraan).

Grappig was dat er een nummer werd opgedragen aan Justin Hawkins van The darkness. Een uiterst cynische opmerking natuurlijk, omdat er geen groter verschil tussen beide bands kan bestaan.

Ja vrolijke vriendelijke mensen zijn ze niet die knakkers van Oceansize
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_21558334
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 15:13 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Wat vonden de mensen eigenlijk van Oceansize op Lowlands.
Ik vond ze op Breda Barst beter overkomen. Het geluid in de Golf/Grolsch begon ook een beetje tam, waardoor de kracht van de band wat verloren ging. Halverwege werd dat ruimschoots goed gemaakt, ik heb in ieder geval genoten. Het optreden is na te luisteren op 3voor12.

De nieuwe nummers die ze speelden klonken trouwens wat recht door zee, ik hoop niet dat de subtiliteit die de band ook kent vergeten wordt op de nieuwe EP.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_22743129
Aah, binnenkort komt de nieuwe EP uit. Klinkt in elk ouderwets en intens.
  woensdag 20 oktober 2004 @ 12:29:47 #56
65107 Meadowmeal
a wonderful wooden reason
pi_22745206
Hij heet Music For Nurses en hij is goed! In het eerste nummer One out of nONE laten de heren zich van hun meest heavy kant horen, de rest van de EP is om bij te komen
pi_22746921
Hij staat al in de bestelling. Ben benieuwd.
Last.fm
pi_25299217
Sgop. Is ie eigenlijk al uit? Ik roep Schuldige_Omstander even op om em te kopen. Jah? Bedankt!
  maandag 28 februari 2005 @ 16:42:24 #59
pi_25300127
quote:
Op maandag 28 februari 2005 14:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Sgop. Is ie eigenlijk al uit? Ik roep Schuldige_Omstander even op om em te kopen. Jah? Bedankt!
Eens kijken of ik van mijn schamele postbodesalariering zo'n EP-je kan veroorloven, maar beter nog kan ik wachten tot ze een vol-album uitbrengen, dat isw el zo voordelig! dus nog effe wachten toffe aardpeer
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:12:26 #60
42381 CvB
handles your hunger better
pi_30000066
*Schop!*

Volgende maand komt het nieuwe album van Oceansize uit: Everyone into position. Hier alvast een recensie:
quote:
"Everyone Into Position" (Beggars Banquet)

I fell out of love with The Rock a while back. Not the wrestler-turned-actor, you understand, the musical format. I gave up on it when the meatheads took over the asylum – wave after wave of comedy nu-metal beards and identical sounds, bland punk rock and Britrock stragglers. Oceansize’s new album is the first new album that I would classify as ‘rock’ that I’ve really approved of in a while. It’s bigger and wider in scope than most rock acts out there at the moment though – Kaiser Chiefs this ain’t. Then again, Mogwai this also ain’t. Certainly, Music For A Nurse has a fair wash of almost My Bloody Valentine-ish guitars, and the average track length is closer to six minutes than five, but this is accessible, hook-y stuff.

The opening three tracks all purvey something of the brooding basslines that thread throughout the record, and Mike Vennart’s almost Cornell-esque vocals. Soundgarden’s swirling, dreamy passages drop sharply into something approaching the crunching rhythms that James Hetfield would be proud of, and it’s as well to bring up bands of that stature now: they’re not known for making a minimal noise. Oceansize are the probably the most aptly-named band since Queen – they sound absolutely huge. I mean, vast. Probably something to do with that is the production team involving past collaborators with Doves and Coldplay. Not as populist as either, nevertheless the bold sense of scale evident in these bands will out, especially in the monolithic final pairing of You Can’t Keep A Bad Man Down and Ornament/The Last Wrongs.

The band describe the final three tracks (including the previous, Mine Host) as a “church suite”. There’s organ in there, at least. Mine Host progresses as a slow-burner, but is actually the shortest track on here at 4:10. The real gems lie in the bombastic You Can’t Keep... and the dramatic, choral closer. There’s a pleasingly abrupt stop in the former, which heralds the second part of the song, an almost angelic interlude before the world appears to crash down around your ears in a hail of guitars and drum rolls.

Ornament/The Last Wrongs is another builder, again with the abrupt shifts from gentle, soothing niceties to beefy, jarringly overdriven breaks. It all falls into context when the main vocals come in. I hate to compare it to Beethoven’s 9th, but like that semi-mythical moment you don’t really expect choral vocals to come in at this point, and it brings the track together for another build. The church suite ends as it started, on fading ecclesiastical organs.

It’s never as seemingly free-form as, say, Mogwai, but there’s an admirable restraint all the same: where they could have gone completely overboard, the song is still the central focus. There’s an intangible sense of grandeur throughout that many bands fail to achieve, a fairy-dust sprinkling of epic-ness, if you will. They certainly have ideas big enough, and its not always a comfortable, easy listen. So more power to them: the world has been lacking since Pink Floyd went their separate ways... 8/10
Deze week heb ik bij de speciaalzaak Efflorence en de Music for nurses EP gehaald en de nieuwe CD staat natuurlijk in de bestelling. Ook nog een album van Dredg, misschien wel de moeite waard om te checken voor mensen die Oceansize goed vinden.

Anyway, ik ben heel erg te spreken over de EP! Het eerste nummer is een lekkere harde binnenkomer, waarna het meer mysterieuze 'Paper Champion' je vervoert met gitaren die klinken als scheurend papier en ongeoliede machines. Daarna volgen drie nummers die gezamenlijk naar een hoogtepunt toe werken dat op het einde van het tweede nummer wordt bereikt en de toon zet voor het derde nummer.

Ik ben erg benieuwd wat de heren voor ons in petto hebben op het nieuwe album, aan de review af te lezen lijkt het in ieder geval weer een mooie plaat te worden!
Vind ik
  zondag 28 augustus 2005 @ 21:17:00 #61
pi_30059822
interesting een topic van de enige schuldige_omstander-kloon to date! anyway, ik was ze alweer bijna vergeten dit Oceansize, ze vallen niet zo op tussen al die nieuwe britse XTC/Joy Divisionadepten van het moment.

ben dus ook benieuwd!
[/quote]
pi_30722532
Hier kun je twee nummers beluisteren van het nieuwe album dat inmiddels al weer een tijdje uit is.
http://www.beggars.com/features/oceansize/index.html

In oktober komen ze voor drie optredens naar Nederland:

27th Thursday W2 Den Bosch Holland
29th Saturday LVC Leiden Holland
30th Sunday Paradiso Amsterdam Holland
pi_30746850
Ik word niet echt heel erg enthiousiast van deze twee tracks, maar de EP en vooral het eerste album bevielen me erg goed. Ik moet dus gewoon maar het hele album eens luisteren.
Last.fm
pi_31069029
Is verslaafd aan het nieuwe album
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 03:32:48 #65
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_31077929
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Is verslaafd aan het nieuwe album
Ik heb het nieuwe album binnen en het klinkt toch weer erg oké.
Last.fm
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 12:14:35 #66
42381 CvB
handles your hunger better
pi_31081540
Kvind het nieuwe album toch een beetje tegenvallen, vooral na de geweldige EP. Ik mis vooral die contrasten tussen het wat ruigere en zachte werk zoals ze in hun eerdere werk lieten zien.
Vind ik
pi_31081948
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:14 schreef CvB het volgende:
Kvind het nieuwe album toch een beetje tegenvallen, vooral na de geweldige EP. Ik mis vooral die contrasten tussen het wat ruigere en zachte werk zoals ze in hun eerdere werk lieten zien.
heb ik precies hetzelfde, de dynamiek is gewoon weg...
pi_31120607
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 13:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
CD: Oceansize - Everyone Into Position

Je valt in herhaling Etter
hehe, anders ook zo zielig dat er niemand reageert op een review
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 15:07:11 #70
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_31175930
Ik ontdek Oceansize pas vandaag, luister nu naar Efflorence. Kende al een paar nummers, een vriend zet het wel eens op. Nieuwe album heb ik nog niet, Music for Nurses EP ook niet.

Maar dit klinkt wel knetter zeg. Ben ook weg van Tool, en daar heeft het wel iets van weg idd.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 06:04:27 #71
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_31275467
Eind oktober in NL.
* ErikT gaat in Den Bosch naar het concert.
pi_31277979
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 06:04 schreef ErikT het volgende:
Eind oktober in NL.
* ErikT gaat in Den Bosch naar het concert.
waar komen ze? en bang niet meer in rotown want daar zijn ze nu te groot voor
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 15:36:17 #73
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_31283059
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 11:53 schreef _Etter_ het volgende:
waar komen ze? en bang niet meer in rotown want daar zijn ze nu te groot voor
quote:
Op maandag 19 september 2005 12:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:
In oktober komen ze voor drie optredens naar Nederland:

27th Thursday W2 Den Bosch Holland
29th Saturday LVC Leiden Holland
30th Sunday Paradiso Amsterdam Holland
Ik denk dat ik wel in de W2 te vinden ben.
Last.fm
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 16:02:44 #74
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_31283637
Paradiso is uitverkocht vertelde de ticketmadam.
Ik hoorde ook nog een gerucht dat ze op de vrijdag waarschijnlijk ook nog in Den Haag staan, maar pin me er niet op vast.
  zondag 9 oktober 2005 @ 00:30:23 #75
pi_31297775
fuck wat is dat album goed, ik zeg het nog maar eens. Maar als dit in 1995 was uitgebracht waren ze groot geworden!! Niet dat ze nu niet meer origineel zijn. Maar de generatie die opgroeide met geestverwanten als de Smashing Pumpkins, Tool en Nine Inch Nails zijn een stelletje lamlendige geworden. De huidige generatie tieners acht helemaal niet meer in staat dit te begrijpen (waarom is Linkin Park, the rasmus, Nicklelback enz anders nu populair ???))

neen het wordt niks meer met Oceansize.
[/quote]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')