abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 december 2003 @ 12:22:55 #26
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_15605493
Ha ik was er in de melkweg bij.
Ik had uiteraard nog nooit van de band gehoord want ik behoor niet tot de alternatieve elite (gelukkig maar...). Het deed me erg denken aan Mogwai qua opbouw enzo.

Verder kan ik jullie aanraden jaarlid van de melkweg te worden. Voor een luttele 12 euro heb je een optreden of 20 per jaar gratis (mits je altijd komt). Dit jaar ook al Tanzwut en The Donna's gratis gezien en ooit Danko Jones hiermee ontdekt.

Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
pi_15620413
Kreeg Effloresce vandaag onder m'n neus geschoven... Eerste drie tracks klonken veelbelovend... Deze week ga ik hem verder testen...
.
  dinsdag 23 december 2003 @ 12:51:25 #28
65107 Meadowmeal
a wonderful wooden reason
pi_15636131
quote:
Op maandag 22 december 2003 21:01 schreef Tackleberry het volgende:
Kreeg Effloresce vandaag onder m'n neus geschoven... Eerste drie tracks klonken veelbelovend... Deze week ga ik hem verder testen...
Ik ben benieuwd, maar je zult vast niet teleurgesteld worden!
Catalyst komt trouwens binnenkort op single uit en de video staat inmiddels op de website www.sizeofanocean.com
pi_15636268
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 12:51 schreef Meadowmeal het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd, maar je zult vast niet teleurgesteld worden!
Catalyst komt trouwens binnenkort op single uit en de video staat inmiddels op de website www.sizeofanocean.com

Tijdens het concert noemden ze een aantal nummers als singles. Is daar uberhaupt iets mee gebeurt (in UK ofzo)?
Black out the windows, it's party time!
pi_15663179
Ben wel benieuwd wat jullie zo vernieuwend aan deze band vinden. Het is totaal niet mijn muziek, dat moet ik er wel even bij zeggen. Maar het doet mij helemaal niks, en ik vind het overal op lijken...
Aldus.
pi_15665622
Het is denk ik ook niet supervernieuwend. Als je dit type muziek goed vindt is het daarintegen heel erg mooi!
  woensdag 24 december 2003 @ 17:09:46 #32
65107 Meadowmeal
pi_15672742
Voor mij is het de ideale middenweg tussen Elbow, Mogwai en Tool
pi_15676464
quote:
Op woensdag 24 december 2003 17:09 schreef Meadowmeal het volgende:
Voor mij is het de ideale middenweg tussen Elbow, Mogwai en Tool
Voor mij is het een compromies tussen Live, Incubes en Muse. Alledrie vind ik niks. Maar grappig dat iedereen er iets anders uit haalt. We zijn het er wel over eens dat het niet helemaal origineel is.
Aldus.
pi_15775965
quote:
Op woensdag 24 december 2003 19:18 schreef Z het volgende:

[..]

Voor mij is het een compromies tussen Live, Incubes en Muse. Alledrie vind ik niks. Maar grappig dat iedereen er iets anders uit haalt. We zijn het er wel over eens dat het niet helemaal origineel is.

Live? Volgens mij zit er weinig post-grunge in eerlijk gezegd.
pi_15788535
quote:
Op woensdag 24 december 2003 19:18 schreef Z het volgende:

[..]

Voor mij is het een compromies tussen Live, Incubes en Muse.

wie dat soort onzin roept, heeft duidelijk nog niet zoveel muziek gehoord in zijn leven.
  maandag 29 december 2003 @ 11:36:22 #36
65107 Meadowmeal
pi_15790557
quote:
Op maandag 29 december 2003 09:44 schreef Stinkvis het volgende:

[..]

wie dat soort onzin roept, heeft duidelijk nog niet zoveel muziek gehoord in zijn leven.

LOL, namedroppen gaat sowieso altijd mank.
Ik vind toch dat Oceansize wel degelijk een eigen ding doen en dat ze zeker niet 'modieus' willen zijn. Met hun soort van progrock zijn ze nou niet direct hitgevoelig ofzo...
pi_15791073
quote:
Op maandag 29 december 2003 09:44 schreef Stinkvis het volgende:

[..]

Incubus en Muse vind ik niet eens zo slecht gegokt
pi_16493831
Yeah. Oceansize nu ook in Outlaw 41 op KinkFM. Het begint te lopen! Helaas beseft de rest van alternatief nederland dat pas over een jaar of twee, aan het aantal reacties te zien hier. Terwijl de band gewoon de potentie van Fiath no more en Tool heeft.

enfin
"One day all this could be yours" is dus de eerste track die in Nederland frequent te beluisteren is.

En morgen gewoon effe die plaat gaan kopen. 17 euro(bij plaatboef en plato in Utrecht) meer dan 70 minuten muziek

Bestaat voor meer dan 67%
pi_16509015
Lid van het Oceansize-Promoteam?
  vrijdag 23 januari 2004 @ 09:47:28 #40
65107 Meadowmeal
pi_16509605
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 18:03 schreef Zwartadder het volgende:
Yeah. Oceansize nu ook in Outlaw 41 op KinkFM. Het begint te lopen! Helaas beseft de rest van alternatief nederland dat pas over een jaar of twee, aan het aantal reacties te zien hier. Terwijl de band gewoon de potentie van Fiath no more en Tool heeft.

enfin
"One day all this could be yours" is dus de eerste track die in Nederland frequent te beluisteren is.

En morgen gewoon effe die plaat gaan kopen. 17 euro(bij plaatboef en plato in Utrecht) meer dan 70 minuten muziek

Waarom in vredesnaam ODATCBY terwijl volgende maand Catalyst op single uitkomt? Ze willen zeker eerst de achterstand inlopen, dus dan krijgen we hier straks eerst nog Remember Where You Are en vandezomer ergens pas Catalyst. Mij best
pi_17291489
De Tering !!! Net op KinK-Fm een nummer van Oceansize gehoord .
Hebbe Hebbe Hebbe !
  dinsdag 9 maart 2004 @ 12:07:54 #42
65107 Meadowmeal
pi_17594482
Thurs 25th - Rotterdam Rotown
Fri 26th - Groningen Vera
Sat 27th - Amsterdam Paradiso

www.sizeofanocean.com
  dinsdag 9 maart 2004 @ 12:10:00 #43
51317 OLP_Moose
de eclectische eland
pi_17594527
en 22 maart in de Botanique in Brussel, voor mensen die net als ik niet ver van België wonen zeker een aanrader, heel mooie zaal.
Happiness... is not a fish that you can catch
pi_17613449
25 maart Rotown Rotterdam
  dinsdag 23 maart 2004 @ 12:18:41 #45
51317 OLP_Moose
de eclectische eland
pi_17909974
Was weer mooi gisteren in Brussel. Jammer dat het publiek niet echt reuze-enthousiast was, maar ja daar hoorde ik zelf natuurlijk ook bij. Denk dat ze in Nederland wel wat beter ontvangen worden en nog beter en misschien wel langer zullen spelen. Veel plezier in ieder geval, ik kan die dagen helaas niet. En mocht je opvallen dat er een paar posters missen bij de merchandisestand, dat klopt, die hangen nu bij mij aan de muur

Hier nog even een recensie van het optreden:

Het blijft een unieke locatie. De Botanique in Brussel, een oude kruidentuin omgebouwd tot cultureel centrum. Voor popconcerten, maar ook modeshows. Beiden stonden op 22 maart op de agenda, waardoor er een nogal aparte combinatie van deftig opgedirkte modieuze mensen en iets minder deftige alternatievelingen was. Die laatste groep kwam om Oceansize aan het werk te zien. Nou ja, groep is misschien een ietwat groot woord voor 57 mensen bij een concert. Oceansize staat nou eenmaal nog aan het begin van een doorbraak en het was pas het eerste optreden in België. En een echt goede indruk maakte het Belgische publiek niet. De overgrote meerderheid van het publiek bleef namelijk het gehele concert lekker zitten, wat leidde tot cynische opmerkingen van zanger Mike als ‘Are you comfortable?’ en ‘Sitting nice?’ Desalniettemin gingen Mike en zijn groepsgenoten volle bak en gaven ze de luttele mensen die wel waren gekomen zeker waar voor hun geld. Een stuk of acht lekker lange nummers van het album Effloresce (waaronder een van de singles ‘Remember where you are’ die Mike aankondigde met ‘Dit nummer zullen jullie onderhand wel zat zijn omdat ie zo vaak wordt gedraaid op de radio en MTV’, een grap die niet echt aan de bezoekers was besteedt) en een nieuw nummer. Maar geen toegift, niet zo zeer omdat de Belgen zo lauw waren (op een paar gedrogeerde exemplaren na), maar omdat ze gewoon niet meedoen aan de onzin van het van te voren plannen van een encore. Hulde. In Duitsland had het schijnbaar nog tot een relletje geleidt dat ze niet terugkwamen, waardoor Mike het maar even uitlegde. Hopelijk is het de volgende keer dat ze wel terugkomen iets drukker en gezelliger, maar dit was alvast een mooi voorproefje van wat Oceansize allemaal te bieden heeft: veel herrie met gitaren en distortion, afgewisseld met kalme stukken.
pi_17910197
spelen ze 'breed siamese' of 'relapse' ook wel eens live?
  dinsdag 23 maart 2004 @ 12:35:29 #47
51317 OLP_Moose
de eclectische eland
pi_17910374
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 12:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:
spelen ze 'breed siamese' of 'relapse' ook wel eens live?
Geen idee eigenlijk. Gisteren niet volgens mij, de nummers kwamen me allemaal wel bekend voor van het album. Maar ik heb sowieso moeite om al die titels te onthouden en dan ook nog eens welk nummer erbij hoort.
pi_17922647
donderdag treden ze nog op in Rotown, gaan er nog meer fokkers?
pi_17972705
whoooh mensen net terug maar wat een lekkere band is dit zeg! ik had het gevoel dat in naar Tool zat te luisteren waar de gitaristen van Explosions in the sky in meespeelde en dat Keenan ziek was en daarom Mike Patton de zang maar ff overnam...
  vrijdag 26 maart 2004 @ 00:52:24 #50
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_17974144
Ik heb 'Effloresce' gehoord en dat is best een leuke plaat.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')