abonnement Unibet Coolblue
pi_14036167
Wie kent dit nieuwe(?) Groepje uit Manchester? Is het goed?
Ik las op Sum.nl dat het een soort britse Tool of Godmachine schijnt te zijn. Ze hebben een nieuwe album uit op het Beggars Banquet-label(altijd goed) dat Effloresce heet

Ik ben niet in staat om er iets van te downloaden dus laat me even weten (desnoods door even de klanken hieronder neer te pennen) hoe het zo'n beetje klinkt en of het kwaliteit is.

Bestaat voor meer dan 67%
pi_14036234
Zo heet ook een band van een kennis van me.

hun site: http://www.geocities.com/oceansizeonline/

Niet toevallig dezelfde?

pi_14036790
Zwartadder! verduivelde hanenwurger!
quote:
Ik geloof dat iemand ooit maar een keer eerder de naam Oceansize op FOK! heeft laten vallen. Dat is niet erg want Oceansize verdient een eigen topic.

Op basis van wat KaZaA downloads kan ik zeggen dat dit toch wel een leuke band is. Oceansize komt uit Manchester maar lijkt niet op beroemde plaatsgenomen als Stone Roses, Oasis, The Smiths of een andere Britse band. Het klinkt eigenlijk best amerikaans.
Het doet me aan een hoop andere bands denken maar het lijkt toch nergens op. Dus ik gooi maar wat namen die in me opkomen: Cave In, Foo Fighters, Jeff Buckley, Eleven Pictures, Alice in Chains.

Nieuwsgierig? http://www.beggars.com/banquet/index.htm?../artists/oceansize/index.htm&0


Ik voeg er nog Faith no more aan toe!

[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 21-10-2003 19:12]

pi_14041497
had er al om gevraagd bij de platenzaak maar die had hem net verkocht... volgende keer luisteren dus...
pi_14612694
Gloeiende Godver. ik heb het album inmiddels! 12 nummers 75 minuten!
verdomd goeie muziek

Tsja de band van het jaar dan zou ik zeggen zoals Cave-In in 2000 en 30 seconds from mars in 2002.
Dus ik voorspel deze band net zo'n vergetelheid als die 2 groepen die net als Oceansize superalbums uitbrachten.

tenzij...
Jullie Wakker worden $%#^^#@! Leg die linkin park, Incubus en evanescence weg en luister na echte hedendaagse alternatieve intelligente en inventieve muziek de die zich de terechte opvolgers van supergroepen Jane's addiction. Faith No More en ja Tool. mogen noemen.

Met wijlen rechtse Bosboom te spreken!: dat wilde ik nog even kwijt voordat ik een ongeluk bega!
Kopen die Platen!

zelfs OOr is het met me eens klojo's

Bestaat voor meer dan 67%
pi_14795989
Hee zwartjoekel, ze staan in het voorprogramma van het onbekende Aereogramme op 16 december.
pi_15120377
..en 17 december in Melkweg in A'Dam... het wil overigens nog niet echt doordringen...
pi_15475155
De mensen die gisteren niet in Tivoli (helling) aanwezig waren, hebben iets gemist. Vandaag is er nog een kans om de band in Melkweg te zien. Veel plezier alvast.
pi_15476054
Maestrov is er vanavond!
Black out the windows, it's party time!
pi_15478257
Een anekdote die licht geromantiseerd is:

Op Pinkpop 1992 wilde een kameraad(uit landgraaf) na het optreden van Rowen Heze al weer na huis. Toen men hem vroeg of ie die nieuwe band uit Amerika niet wilde zien die op het punt stond om door te breken zei hij:" euver welke bend has ze ut?"(Over welke band heb je het?) Over Pearl jam Zeiden wij. Hij repliceerde"Purl jem!? Di Kots! Ich han hu al een bijtere bend oet America gesie!, ik gon noa heem, ich kom wal truck als de Kult optreet"(Pearl Jam? die ellendige Rotband! Ik heb vandaag al betere bands uit Amerika gezien. Ik ga naar huis, ik wel terug als The Cult optreedt"

De rest is geschiedenis!

Dus de lamballen alternativo's die gisteren in Tivoli de Helling Oceansize gemist hebben raad ik aan om als de wieteweerga vanavond naar Amsterdam aftereizen en voor 10 euro of zo, een nu al legendarisch concert te gaan bjiwonen.

Volg het voorbeeld van Maestro en Toffe_ellende!

P.s. niet te dicht bij de zanger gaan staan, hij schijnt een beetje ziekjes te zijn! dus misschien gaat dat concert wel helemaal niet door! haha

Bestaat voor meer dan 67%
  woensdag 17 december 2003 @ 12:30:45 #11
51317 OLP_Moose
de eclectische eland
pi_15479328
Voor jaarleden van de Melkweg is het concert vanavond nog gratis ook. Maar ook al was het dat niet, je mag het gewoon niet missen. Het is dat Amsterdam zo ver is en ik eigenlijk moet trainen, anders was ik zeker weer gegaan.
Happiness... is not a fish that you can catch
pi_15479876
quote:
Op woensdag 17 december 2003 11:48 schreef Zwartadder het volgende:
Een anekdote die licht geromantiseerd is:

Op Pinkpop 1992 wilde een kameraad(uit landgraaf) na het optreden van Rowen Heze al weer na huis. Toen men hem vroeg of ie die nieuwe band uit Amerika niet wilde zien die op het punt stond om door te breken zei hij:" euver welke bend has ze ut?"(Over welke band heb je het?) Over Pearl jam Zeiden wij. Hij repliceerde"Purl jem!? Di Kots! Ich han hu al een bijtere bend oet America gesie!, ik gon noa heem, ich kom wal truck als de Kult optreet"(Pearl Jam? die ellendige Rotband! Ik heb vandaag al betere bands uit Amerika gezien. Ik ga naar huis, ik wel terug als The Cult optreedt"

De rest is geschiedenis!

Dus de lamballen alternativo's die gisteren in Tivoli de Helling Oceansize gemist hebben raad ik aan om als de wieteweerga vanavond naar Amsterdam aftereizen en voor 10 euro of zo, een nu al legendarisch concert te gaan bjiwonen.

Volg het voorbeeld van Maestro en Toffe_ellende!

P.s. niet te dicht bij de zanger gaan staan, hij schijnt een beetje ziekjes te zijn! dus misschien gaat dat concert wel helemaal niet door! haha


Waar was ik toen jij op Pinkpop in 1992 was?!
  woensdag 17 december 2003 @ 13:46:30 #13
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_15481619
leuke plaat maar heb geen tijd voor een optreden
pi_15482107
quote:
Op woensdag 17 december 2003 12:47 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Waar was ik toen jij op Pinkpop in 1992 was?!


Ik stond in ieder geval vooraan bij 2 Unlimited
Black out the windows, it's party time!
pi_15482550
quote:
Op woensdag 17 december 2003 12:47 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Waar was ik toen jij op Pinkpop in 1992 was?!


Ik zei toch dat geromantiseerd ellendige Dikkop(niet schrappen moderateur, zo spreken wij limburgers elkaar gewoon aan) Moet je geen stukjes voor de LIMBURGER gaan schrijven over Noord-limburgs zaklopen in Leveroy, Oud-limburg koekzappen in Einighausen of das ersten Schlagerfestival in Kerkrade voor niet-gehandicapten.

en

OK OK ik geef toe dat ik toen met mijn LEGO speelde en dat ik buiten door het raam EVEN FLOW, JEREMY e.d. moest aanhoren zonder dat ik wist wat dat was

En tegen die andere:

Wat geen tijd???? Zet je vriendin/ vriend/computer voor een dag aan de kant en ga naar het concert. Maak je het morgen gewoon weer goed met een T-Shirt van Oceansize (15 EURO zeer goedkoop)

Bestaat voor meer dan 67%
pi_15482610
Mijn God, wat is dit een goede Band. Ik kan de boel in dit ICT-centrum gewoon niet drooghouden (van ontroering he)
Bestaat voor meer dan 67%
pi_15487098
quote:
Op woensdag 17 december 2003 14:20 schreef Zwartadder het volgende:

[..]

Ik zei toch dat geromantiseerd ellendige Dikkop(niet schrappen moderateur, zo spreken wij limburgers elkaar gewoon aan) Moet je geen stukjes voor de LIMBURGER gaan schrijven over Noord-limburgs zaklopen in Leveroy, Oud-limburg koekzappen in Einighausen of das ersten Schlagerfestival in Kerkrade voor niet-gehandicapten.

en

OK OK ik geef toe dat ik toen met mijn LEGO speelde en dat ik buiten door het raam EVEN FLOW, JEREMY e.d. moest aanhoren zonder dat ik wist wat dat was

En tegen die andere:

Wat geen tijd???? Zet je vriendin/ vriend/computer voor een dag aan de kant en ga naar het concert. Maak je het morgen gewoon weer goed met een T-Shirt van Oceansize (15 EURO zeer goedkoop)


o
pi_15505406
Topconcert gisteren!
Black out the windows, it's party time!
pi_15509147
quote:
Op donderdag 18 december 2003 10:00 schreef Maestrov het volgende:
Topconcert gisteren!
helemaal mee eens
  donderdag 18 december 2003 @ 14:45:19 #20
51317 OLP_Moose
de eclectische eland
pi_15513566
Jammer dat ik er gister niet bij kon zijn, maar de volgende keer dat ze weer in Nederland zijn ben ik weer van de partij. De cd is behoorlijk verslavend trouwens, heb hem al de hele dag op repeat staan en ben hem nog niet zat.
Happiness... is not a fish that you can catch
  maandag 22 december 2003 @ 09:55:54 #21
65107 Meadowmeal
a wonderful wooden reason
pi_15602447
Laat ik eerst even de Oceansize-primeur op dit forum opeisen
Maar ter zake (al kom ik er een beetje laat mee): Oceansize in De Helling was großartig! Vijf nummers in drie kwartier; qua beleving het meest vergelijkbaar met een Mogwai-concert. Ze begonnen met Catalyst, toen One day... toen Massive Bereavement en daarna ben ik het even vergeten... Aardige jongens trouwens, voor het eerst op buitenlandse tournee en stomverbaasd dat mensen in Duitsland en Nederland hun muziek, ja zelfs hun teksten kenden! Ik heb ze na afloop even ge, maar dat ging natuurlijk weer vooral over de Nederlandse rookwaren...
pi_15603173
quote:
Op maandag 22 december 2003 09:55 schreef Meadowmeal het volgende:
...drie kwartier...
Had je toch beter in de Melkweg kunnen zijn! Volledige CD is wel de revue gepasseerd.
Black out the windows, it's party time!
  maandag 22 december 2003 @ 11:17:18 #23
65107 Meadowmeal
a wonderful wooden reason
pi_15603817
quote:
Op maandag 22 december 2003 10:41 schreef Maestrov het volgende:

[..]

Had je toch beter in de Melkweg kunnen zijn! Volledige CD is wel de revue gepasseerd.


Ik was er graag bijgeweest (mij werd zelfs een bezoekje backstage in het vooruitzicht gesteld *LOL*) maar ik kon helaas niet. Was het een beetje druk?
pi_15603874
quote:
Op maandag 22 december 2003 11:17 schreef Meadowmeal het volgende:

[..]

Ik was er graag bijgeweest (mij werd zelfs een bezoekje backstage in het vooruitzicht gesteld *LOL*) maar ik kon helaas niet. Was het een beetje druk?


Laat ik het erop houden dat de sfeer intiem was. De bekendheid is denk ik nog te laag. Heb wel een vermoeden dat dit een van de laatste mogelijkheden was om deze band in een kleine setting te zien.
Black out the windows, it's party time!
  maandag 22 december 2003 @ 11:27:37 #25
65107 Meadowmeal
a wonderful wooden reason
pi_15604044
quote:
Op maandag 22 december 2003 11:19 schreef Maestrov het volgende:

[..]

Laat ik het erop houden dat de sfeer intiem was. De bekendheid is denk ik nog te laag. Heb wel een vermoeden dat dit een van de laatste mogelijkheden was om deze band in een kleine setting te zien.


Ik neem niet aan dat de band zich door een slechts halfvolle zaal van de wijs heeft laten brengen (het concert was ook pas erg laat gepland, vandaar ook dat ik niet meer kon). Ze vertelden overigens dat ze in eigen land ook in zalen van het formaat De Helling (een paar honderd man, pardon: mens publiek) spelen. Maar als het publiek het laaiende enthousiasme van de pers overneemt dan staan ze volgende keer in Paradiso of het 'echte' Tivoli, maar dat vind ik nog klein genoeg hoor Zo groot als pak weg Coldplay of Radiohead zullen ze toch niet worden. Ik denk dat je eerder moet denken aan een Elbow- of Mogwai-achtige status.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')