abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 maart 2006 @ 10:32:40 #176
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_36015674
Naar St P? Je zit wel met je visum aanvraag, ik heb geen flauw idee hoelang dat duurt, ben nl met een georganiseerde reis meegeweest van onze studentenvereniging en was mijn paspoort zo'n 2.5 weken kwijt.
Met de bus van Helsinki duurt het zo'n 8 a 9 uur, met de trein gaat het sneller, maar hoe dat werkt bij de grensovergangen weet ik niet.

Je zou hier kunnen kijken voor info
http://www.zerkalo.info/enindex.php?section=matkat/matkakohteet&page=pietari%20%20

maar ik kan je helaas niet veel zeggen over het hoe en wat, sorry
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
  dinsdag 14 maart 2006 @ 10:42:10 #177
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_36015896
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 10:32 schreef Relin het volgende:
*knip

maar ik kan je helaas niet veel zeggen over het hoe en wat, sorry
Nm... ik ga wel even googelen... maar ik vrees dat het visum toch wel een bottleneck gaat worden.
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  donderdag 16 maart 2006 @ 09:42:43 #178
143884 Daedalus_11
Drenthe Go Bragh
pi_36078293
Ik studeer hier in Helsinki (opleiding van 5 jaar) en heb het prima naar mijn zin. Al dat gezeur over de kou. Ik heb de hele winter door elke dag naar mijn school gefietst, maar ja ben dan ook een stugge noordeling. Ik buig niet voor een beetje kou.

In de winter zijn er veel leuke dingen die je hier kunt doen (skiën en ijsvissen bijv.), maar komen in de zomer is zeker aan te raden (vanwege de lange dagen). De kans is wel dat je dan in sommige delen van het land wordt lekgeprikt door muggen.
Milhouse: Look out Itchy! He's Irish!
  donderdag 16 maart 2006 @ 20:18:43 #179
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_36096165
Heb er in 2004 weinig last van gehad, behalve op 1 plek. Nurmes was dat. Sjonge jonge, die muggen die zijn gewoon resistent tegen elk muggenspul!!

en fietsen?! BIKKEL!!!
Ik wil graag fietsen hier (zonder fiets, maar oke...) maar dan pas als de sneeuw en ijs weg is. Lopen vanochtend naar school was al een half drama...
Go Hard Or Go Home
pi_36096693
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 20:18 schreef Relin het volgende:
Heb er in 2004 weinig last van gehad, behalve op 1 plek. Nurmes was dat. Sjonge jonge, die muggen die zijn gewoon resistent tegen elk muggenspul!!
Ook tegen DEET?
  donderdag 16 maart 2006 @ 21:23:01 #181
104963 ETA
European Travel Author
pi_36098211
muggen tegenwoordig lijken wel resistent tegen DEET...... een van de hoogste concentraties DEET ooit mee, hielp voor 15 minuten, vervolgens wordt je weer lekgeprikt
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  donderdag 16 maart 2006 @ 22:55:03 #182
143884 Daedalus_11
Drenthe Go Bragh
pi_36101441
Wie van moderne vormgeving houdt, is er in Helsinki genoeg te zien. Het zit echter niet in de Finse natuur om zichzelf op de borst te kloppen of aan goede zelfmarketing te doen. Het wordt je niet in een pakket aangeboden. Je moet zelf op zoek en je misschien een beetje inlezen. Ik had in December mijn ouders overen heb ze de stad laten zien. In drie dagen heb ik ze niet alles kunnen laten zien, wat ik wilde. Als er wordt gezegd dat 1 ochtend voldoende is, dan doe je de stad tekort. er is genoeg te zien en te beleven.

Uiteraard zijn de prijzen voor een biertje niet fantastisch. Buiten het centrum is het echter al een stuk goedkoper.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 15:22:43 #183
143884 Daedalus_11
Drenthe Go Bragh
pi_36118755
Finland is de enige buitenlandse mogendheid die sovjet-onderzeeër tot zinken heeft gebrachten. Een andere van hetzelfde type staat als ik het juist heb op het forteiland Suomenlinna/Sveaborg.

De architectuur van Aalto is overbekend en daar zijn ook in Helsinki talloze voorbeelden van te vinden. Naast het Modernisme is Helsinki bekend voor het neo-klassieke stadscentrum, ontworpen door Engel. Niet alleen de domkerk, maar ook bijv. de nationale bibliotheek (van binnen) is een aanrader.

De Jugendstil vindt men terug in de wijken Töölö en Kallio. De Kallion Kirkko van Sonck is hier een aanrader. De architectuur van Katanajokka is ook een wandeling waard, dan kan je ook meteen een bezoek brengen aan de orthodox-christelijke Uspenski kathedraal.

Net naast de etäesplanaadi gelegen is het oude brandweerstation opgetrokken in fraaie rode baksteen en de bibliotheek aan de Rikhardinkatu. Voor een goed uitzicht op de stad kan men naar het café in Hotel Tornio (de bovenste verdieping). Ook schijnt het uitzicht in het damestoilet vrij goed te zijn. Het observatorium is ook een plek goed uitzicht op de baai.

En ik kan nog makkelijk zo een tijdje doorgaan.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 16:53:45 #184
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_36121654
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 22:55 schreef Daedalus_11 het volgende:
Het zit echter niet in de Finse natuur om zichzelf op de borst te kloppen of aan goede zelfmarketing te doen.
Finnen doen juist heel erg aan zelfmarketing, kijk maar eens in de winkels. Overal staat op 'Made in Finland; vooral veel mode zoals Marimekko etc..
Ze doen heel erg aan 'state branding'...
quote:
Uiteraard zijn de prijzen voor een biertje niet fantastisch. Buiten het centrum is het echter al een stuk goedkoper.
Ja maar dan kom je al snel in toko's terug waar je niet wil komen... Waar de zogenaamde 'Spurgu' komen, oftewel lowlife people! Ik kan het weten, mijn vriendin woont in Kallio en als je ziet wat er 's avonds uit de barren komt...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 17 maart 2006 @ 18:13:55 #185
143884 Daedalus_11
Drenthe Go Bragh
pi_36123844
Ja toegegeven, aan nationalisme is geen gebrek. Maar ik bedoelde de toerisme sector, deze is onderontwikkeld. En in Kallio zijn best een paar aardige barren. Deze wijk ontwikkeld zich meer en meer als een wijk voor young urban professionals, dir is ook te merken aan de prijzen voor appartementen, helaas.
pi_36163414
Ik wil graag op 1 mei van Helsinki naar Talinn en op 4 mei weer terug met vikingline. Is het handig om te reserveren (kost wel meer) of kun je daar ook gewoon op dat moment nog een kaartje halen? Iemand die dit wel eens gedaan heeft?
I never saw a purple cow
I hope I never see one,
But I can tell you this right now:
I'd rather see than be one.
  zondag 19 maart 2006 @ 15:00:15 #187
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_36168453
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 15:22 schreef Daedalus_11 het volgende:
*knip

Ook schijnt het uitzicht in het damestoilet vrij goed te zijn.

En ik kan nog makkelijk zo een tijdje doorgaan.
Whehe, klopt, het uitzicht is daar heel bizar. Heb er nog een foto van ergens. Voor de gelegenheid heb ik 'm 'shitting on top of the world' genoemd

In Katanajokka heeft een vriend van me gewoond. Inderdaad de moeite waard.

Ik krijg net te horen dat ik volgende week zondag ga skiën!
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  zondag 19 maart 2006 @ 17:08:25 #188
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_36171887
Ik ga volgende week zaterdag voor 5 dagen naar Lapland!! Ook lekker skiën en lol hebben enzo! Ga ook een sneeuwscooter safari doen. Heb er ZOveel zin in

Ehm, ik ben afgelopen zaterdag met de Eckeroline naar Tallinn geweest, bij hen MOET je reserveren.
Ik zou dus effe goed kijken op de voorwaarden of er gereserveerd moet worden of niet. Of de boot vol zit? Misschien wel, 1 mei is wel een nationale feestdag in Finland dacht ik, en misschien gaan er een boel Finnen op uit dan...
Go Hard Or Go Home
  zondag 19 maart 2006 @ 18:12:26 #189
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_36173755
1 mei is Vappu! Ik zou niet met Eckero of de vikingline gaan, maar liever met de lindaline, silja superseacat, Nordic Jetline of Tallink auto express. Zijn de snelle lijndiensten, zal wel even vantevoren reserveren als ik jou was...

Zelf ga ik dinsdagavond naar Finland, echt super zin in!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 19 maart 2006 @ 18:18:09 #190
78089 PhatBastard
-----------Rock 'n Roll--
pi_36173902
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 21:23 schreef ETA het volgende:
muggen tegenwoordig lijken wel resistent tegen DEET...... een van de hoogste concentraties DEET ooit mee, hielp voor 15 minuten, vervolgens wordt je weer lekgeprikt
Aah watjes... het enige middel wat helpt is geen middel, gewoon een weekje of 2 laten prikken en daarna laten ze je met rust... ben 5 jaar lang immuun geweest na 3 weken in juni te werken in een botanische tuin in Kuopio.

Tis ff kut in het begin maar het werkt wel.
the deadly yellow snow cristals deprived him from his sight.... and he cant see... temporarily....
  zondag 19 maart 2006 @ 19:21:21 #191
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_36175874
Ik ga van de zomer misschien naar Helsinki, eerst langs een vriendin in Seinäjoki en daarna een paar daagjes Helsinki.
pi_36175997
quote:
Op zondag 19 maart 2006 18:12 schreef Public_NME het volgende:
1 mei is Vappu! Ik zou niet met Eckero of de vikingline gaan, maar liever met de lindaline, silja superseacat, Nordic Jetline of Tallink auto express. Zijn de snelle lijndiensten, zal wel even vantevoren reserveren als ik jou was...

Thnx.. ik zal eens rondkijken

28 april naar Helsinki ik heb er wel zin in!
I never saw a purple cow
I hope I never see one,
pi_36177746
quote:
Op zondag 19 maart 2006 18:18 schreef PhatBastard het volgende:

[..]

Aah watjes... het enige middel wat helpt is geen middel, gewoon een weekje of 2 laten prikken en daarna laten ze je met rust... ben 5 jaar lang immuun geweest na 3 weken in juni te werken in een botanische tuin in Kuopio.

Tis ff kut in het begin maar het werkt wel.
Vooral een goede tip in gebieden met malaria of dengue...
  zondag 19 maart 2006 @ 21:29:27 #194
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_36181096
quote:
Op zondag 19 maart 2006 18:12 schreef Public_NME het volgende:

Yups, ik ga ook rond die datum met m'n paps en mams naar Tallinn en dan nemen we idd de snelboot, maar die vaart nu nog niet, door het ijs. Bizar trouwens, hoe die boot werkt om zich door het ijs te beukenv
Go Hard Or Go Home
pi_36187322
ik wil weer eens naar finland. Overnachtingsplek is geen probleem, en waarschijnlijk kan ik van 8 tot 20 april (helaas dus niet de vappu party )
  zondag 19 maart 2006 @ 23:55:32 #196
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_36187538
Wil ik zeker nog een keer naar toe. Misschien volgend jaar wel
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 1 april 2006 @ 16:34:06 #197
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_36553552
't is weer leuk in Helsinki hoor

Regen, dooien, sneeuwblubber op de straat, had net zo goed in NL kunnen blijven voor dat weer
Go Hard Or Go Home
  zondag 9 april 2006 @ 19:53:57 #198
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_36801628
Wat is de goedkoopste manier om van Helsinki naar Tallinn en terug te gaan?
pi_36803582
quote:
Op zondag 9 april 2006 19:53 schreef sleepflower het volgende:
Wat is de goedkoopste manier om van Helsinki naar Tallinn en terug te gaan?
Bij Vikingline betaal je 17 euro voor een enkeltje en dan nog een keer 10 euro administratiekosten voor het boekingskantoor (Seabridges).
I never saw a purple cow
I hope I never see one,
  zondag 9 april 2006 @ 22:28:59 #200
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_36807020
Hmmz, wij dachten dat de eckeroline het goedkoopst was. 27 euro voor een retour.
Bestel je via het internet, dan krijg je geen extra kosten er bij dacht ik... Moet je wel fins kunnen, want dat is de enige internetpagina bestelding die werkt...

Andere goedkopere is er geloof ik niet, heb daar tenminste nog niemand over gehoord.
Go Hard Or Go Home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')