met windkracht 6 over de zee met dat ding is inderdaad niet leuk voor sommige mensen kan ik uit ervaring zeggenquote:Op maandag 17 oktober 2005 13:08 schreef Public_NME het volgende:
Voor (dag)trips naar Tallinn kan je kiezen voor de lindaline (37euro retour), dit is echter een draagvleugelboot en soms kan hij niet varen.
Hetzelfde kaartje kun je ook uit de automaten halen, maar dan als papieren ticket. Voordeel is dat een 72 uurs ticket ook echt geldig is voor 72 uur (en niet voor 3 kalenderdagen zoals in sommige steden)quote:Ik weet trouwens niet hoelang je blijft, maar je kan nu een (nieuwe) chippas kopen bij de klantenservice onder centraal station voor 72u. Kost je 10,80 en kan je door heel helsinki cruisen met de tram, metro, bus en trein! Het office heet HKL kundservice (Zweedse benaming) en bij de metro ingang aan de kant van het centraal station.
Maar de airport-express rijdt vast niet wanneer wij aankomen (om 1:30 uur 's nachts...)quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:16 schreef DutchTrain het volgende:
De Airport express bus is overigens ook niet duur (ca 3,5 euro) en rijdt regelmatig (ca elke 20 minuten).
http://www.ilmailulaitos.fi/hel_carparksandwayfinding Hier kan je de busvertrek tijden vinden. Ik denk dat je om 1:30 inderdaad bent aangewezen op de taxi! Taxi's zijn wel goedkoper dan in Nederland.quote:Op maandag 17 oktober 2005 14:12 schreef Hik het volgende:
[..]
Maar de airport-express rijdt vast niet wanneer wij aankomen (om 1:30 uur 's nachts...)![]()
Die helicopter vliegt weliswaar weer, maar een paar maanden terug is er één neergestort waardoor er veertien doden te betreuren vielen. Vermoedelijke oorzaak was overbelading...quote:Op donderdag 20 oktober 2005 01:47 schreef ExCibular het volgende:
En je hebt ook nog altijd de helikopter voor als het echt snel moet zijnwww.copterline.com
Die 31 Euro is dat de prijs die je in de haven betaald?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:29 schreef Public_NME het volgende:
SuperSeacat is door de weeks maar 31e retour en in het weekend 51,50e retour. Je kan ook nog www.njl.fi (nordic jetline) of Tallink Autoexpress proberen (www.tallink.fi)
Ik ga misschien dit weekend weer naar Tallinn met mijn ouders, maar dit is nog niet zeker aangezien het weer niet echt top gaat worden!
Ja bij de terminal, dat hadden vrienden van me betaald op een doordeweekse dag. (donderdag) Wij gaan morgen weer met de superseacat naar Tallinn. (mijn ouders zijn er)quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 08:55 schreef ExCibular het volgende:
[..]
Die 31 Euro is dat de prijs die je in de haven betaald?
Via internet boeken is dus gewoon duurder. Is het leuk om met die SuperSeacat te gaan? Toen ik daar zat ben ik een paar keer met de reguliere boot verbinding gegaan en dat was altijd geweldig! Dronken Finnen en karaoke is een hoop plezier (zelfs om 7 uur 's ochtends).quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 21:52 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ja bij de terminal, dat hadden vrienden van me betaald op een doordeweekse dag. (donderdag) Wij gaan morgen weer met de superseacat naar Tallinn. (mijn ouders zijn er)
Is weer 51,50 pp als het goed is... Zal als het kan wel ff voor je vragen wat het doordeweeks kost!
Leuk... Nouja, het is gewoon een groot soort van vliegtuig. Bij ons zaten ze wel aan het bier en cider, maar niet extreem. (dat kwam ook omdat het 8u 's ochtends was)quote:Op zondag 23 oktober 2005 11:54 schreef ExCibular het volgende:
[..]
Via internet boeken is dus gewoon duurder. Is het leuk om met die SuperSeacat te gaan? Toen ik daar zat ben ik een paar keer met de reguliere boot verbinding gegaan en dat was altijd geweldig! Dronken Finnen en karaoke is een hoop plezier (zelfs om 7 uur 's ochtends).
Looking good!! Vandaag wel superkoud trouwens, was -7 toen ik de deur uitging. En het vriest nu nog steeds... brrr! Zal maar winterjas, dikke sokken, handschoenen, muts, sjaal etc meenemen!!!quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 09:41 schreef Hik het volgende:
Tallinn ook geboekt: http://www.select-a-room.com/Supplier.asp?ID=989&CountryID=15&RID=80
Sowieso, je slaapt er toch alleen maar? Dus je hoeft alleen maar een goed bed, nette badkamer en goed ontbijt te hebben!quote:Op woensdag 26 oktober 2005 09:24 schreef Hik het volgende:
Ja, je bent te laat...![]()
Maar ik vind die we nu hebben ook erg mooi eigenlijk...![]()
het is er in ieder geval een uur later als hier.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:07 schreef Hik het volgende:
By the way, Public, doen ze daar bij jullie ook aan wintertijd? En in Tallinn? Is wel handig om te weten in verband met het halen van de vlucht enzo...![]()
Most parts of Europe (except Russia) that observe DST set the clock back 1 hour at 1 am UTC time, which means that Western Europe (England, Ireland and Portugal) set back clocks one hour at 2 am local time, Central Europe (Germany, France, Italy, Sweden etc.) at 3 am local time, Eastern Europe (Estonia, Finland, Latvia, Greece, Romania, Turkey, etc.) at 4 am local time.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:19 schreef Hik het volgende:
Dat het een uur later is weet ik. Maar in verband met boot en vliegtuig is het wel handig om te weten of het dit weekend: bij aankomst een uur vooruit, op zondag een uur terug en bij terugkomst nóg een uur terug is...![]()
Ingewikkeld hè?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |