abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31509946
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:08 schreef Public_NME het volgende:
Voor (dag)trips naar Tallinn kan je kiezen voor de lindaline (37euro retour), dit is echter een draagvleugelboot en soms kan hij niet varen.
met windkracht 6 over de zee met dat ding is inderdaad niet leuk voor sommige mensen kan ik uit ervaring zeggen
quote:
Ik weet trouwens niet hoelang je blijft, maar je kan nu een (nieuwe) chippas kopen bij de klantenservice onder centraal station voor 72u. Kost je 10,80 en kan je door heel helsinki cruisen met de tram, metro, bus en trein! Het office heet HKL kundservice (Zweedse benaming) en bij de metro ingang aan de kant van het centraal station.
Hetzelfde kaartje kun je ook uit de automaten halen, maar dan als papieren ticket. Voordeel is dat een 72 uurs ticket ook echt geldig is voor 72 uur (en niet voor 3 kalenderdagen zoals in sommige steden)

De Airport express bus is overigens ook niet duur (ca 3,5 euro) en rijdt regelmatig (ca elke 20 minuten).
  maandag 17 oktober 2005 @ 13:27:00 #102
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_31510166
Ja bij ons voer dat ding geeneens meer omdat het gewoon te hard waaide. (hij heeft de hele dag niet gevaren)
Daarom is mijn advies om de Superseacat te nemen, ik had geen centje pijn terwijl er golven van een paar meter op de zee waren. (echt alleen maar witte schuimkoppen)
Ga dus ook ff langs de kruidvat voor een paar van die pillen als je er niet goed tegen kan.

Die tickets zijn idd ook bij een automaat te verkrijgen, maar het handige van dit ticket is dat het een chippas is. En die raak je wat minder makkelijk kwijt. (tenminste, ik ben altijd een ster in het kwijtraken van die kaartjes)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 17 oktober 2005 @ 14:12:14 #103
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_31511252
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:16 schreef DutchTrain het volgende:
De Airport express bus is overigens ook niet duur (ca 3,5 euro) en rijdt regelmatig (ca elke 20 minuten).
Maar de airport-express rijdt vast niet wanneer wij aankomen (om 1:30 uur 's nachts...)
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 12:13:54 #104
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_31556670
Maar: vooraf reserveren voor de snelle boot is onzin dus (op de site www.overtocht.nl kun je boeken, maar 40 euro voor een enkeltje lijkt me nogal duur vergeleken met de prijzen waar jullie mee komen! ) ?!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_31572775
http://www.lindaline.ee/ hier kan je inderdaad voor 37 Euro boeken voor een retourtje (zoals DutchTrain ook al zei). De Seacat4 is een stuk duurder en die kost 37 Euro voor een enkeltje. Meer informatie hierover kan je vinden op www.siljaline.fi En je hebt ook nog altijd de helikopter voor als het echt snel moet zijn www.copterline.com
pi_31575063
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 14:12 schreef Hik het volgende:

[..]

Maar de airport-express rijdt vast niet wanneer wij aankomen (om 1:30 uur 's nachts...)
http://www.ilmailulaitos.fi/hel_carparksandwayfinding Hier kan je de busvertrek tijden vinden. Ik denk dat je om 1:30 inderdaad bent aangewezen op de taxi! Taxi's zijn wel goedkoper dan in Nederland.

Zelf nam ik altijd bus 51 en dan bij Martinlaakso verder met de trein. Maar dit is om half twee denk ik niet zo'n goede mogelijkheid.
pi_31575969
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 01:47 schreef ExCibular het volgende:
En je hebt ook nog altijd de helikopter voor als het echt snel moet zijn www.copterline.com
Die helicopter vliegt weliswaar weer, maar een paar maanden terug is er één neergestort waardoor er veertien doden te betreuren vielen. Vermoedelijke oorzaak was overbelading...
  donderdag 20 oktober 2005 @ 10:29:22 #108
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_31576064
SuperSeacat is door de weeks maar 31e retour en in het weekend 51,50e retour. Je kan ook nog www.njl.fi (nordic jetline) of Tallink Autoexpress proberen (www.tallink.fi)
Ik ga misschien dit weekend weer naar Tallinn met mijn ouders, maar dit is nog niet zeker aangezien het weer niet echt top gaat worden!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_31598289
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 10:29 schreef Public_NME het volgende:
SuperSeacat is door de weeks maar 31e retour en in het weekend 51,50e retour. Je kan ook nog www.njl.fi (nordic jetline) of Tallink Autoexpress proberen (www.tallink.fi)
Ik ga misschien dit weekend weer naar Tallinn met mijn ouders, maar dit is nog niet zeker aangezien het weer niet echt top gaat worden!
Die 31 Euro is dat de prijs die je in de haven betaald?
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:52:47 #110
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_31613485
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 08:55 schreef ExCibular het volgende:

[..]

Die 31 Euro is dat de prijs die je in de haven betaald?
Ja bij de terminal, dat hadden vrienden van me betaald op een doordeweekse dag. (donderdag) Wij gaan morgen weer met de superseacat naar Tallinn. (mijn ouders zijn er)
Is weer 51,50 pp als het goed is... Zal als het kan wel ff voor je vragen wat het doordeweeks kost!
pi_31649154
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 21:52 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ja bij de terminal, dat hadden vrienden van me betaald op een doordeweekse dag. (donderdag) Wij gaan morgen weer met de superseacat naar Tallinn. (mijn ouders zijn er)
Is weer 51,50 pp als het goed is... Zal als het kan wel ff voor je vragen wat het doordeweeks kost!
Via internet boeken is dus gewoon duurder. Is het leuk om met die SuperSeacat te gaan? Toen ik daar zat ben ik een paar keer met de reguliere boot verbinding gegaan en dat was altijd geweldig! Dronken Finnen en karaoke is een hoop plezier (zelfs om 7 uur 's ochtends).
  zondag 23 oktober 2005 @ 23:18:25 #112
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_31656746
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 11:54 schreef ExCibular het volgende:

[..]

Via internet boeken is dus gewoon duurder. Is het leuk om met die SuperSeacat te gaan? Toen ik daar zat ben ik een paar keer met de reguliere boot verbinding gegaan en dat was altijd geweldig! Dronken Finnen en karaoke is een hoop plezier (zelfs om 7 uur 's ochtends).
Leuk... Nouja, het is gewoon een groot soort van vliegtuig. Bij ons zaten ze wel aan het bier en cider, maar niet extreem. (dat kwam ook omdat het 8u 's ochtends was)
Op de terugweg wel een gast gezien die echt niet meer kon lopen en door zijn maatjes aan boord moest worden gesleept. (letterlijk, zijn benen waren als elastiek!) En dat was om 15u in de middag...

Maar je moet zeker niet online boeken, je kan rustig ff de haven rond lopen een dag voor vertrek en even kijken welke boot je het liefste hebt. (of welke prijs het beste is!)
  maandag 24 oktober 2005 @ 09:47:34 #113
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_31658515
Ok, tnx!

We hebben inmiddels een hotelletje geboekt voor de eerste twee nachten: www.hotelanna.com
Met sauna natuurlijk

Nu nog even iets voor de laatste nacht in Tallinn en we're ready to go!
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:41:38 #114
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_31674626
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:37:58 #115
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_31675456
quote:
Looking good!! Vandaag wel superkoud trouwens, was -7 toen ik de deur uitging. En het vriest nu nog steeds... brrr! Zal maar winterjas, dikke sokken, handschoenen, muts, sjaal etc meenemen!!!
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:37:00 #116
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_31677993
* gaat sokken breien...
pi_31686553
Ben ik nu te laat om te zeggen dat ik een leuk, maar wel hip design hotelletje in Tallinn kan aanbevelen?

Mooie ruime kamers, lekkere badkamers, goed gelegen, betaalbaar, elke kamer met een pc met onbeperkt gratis internetgebruik?

Nou ja, eigenlijk hád je het kunnen weten...
  woensdag 26 oktober 2005 @ 09:24:10 #118
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_31694749
Ja, je bent te laat...

Maar ik vind die we nu hebben ook erg mooi eigenlijk...
  woensdag 26 oktober 2005 @ 12:23:56 #119
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_31697790
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 09:24 schreef Hik het volgende:
Ja, je bent te laat...

Maar ik vind die we nu hebben ook erg mooi eigenlijk...
Sowieso, je slaapt er toch alleen maar? Dus je hoeft alleen maar een goed bed, nette badkamer en goed ontbijt te hebben!

Vandaag trouwens 5cm sneeuw, maar het smelt gelijk weer... een grote drap!
  donderdag 27 oktober 2005 @ 11:02:55 #120
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_31719347
Normaal gesproken is het inderdaad zo min mogelijk hotelkamer natuurlijk. Maar dit is het eerste tripje met de nieuwe liefde, dus de criteria zijn toch wel een beetje anders... (Hoewel ik er wel vanuit gaan dat we de hotelkamer ook nog wel een keer zullen verlaten hoor! )
  donderdag 27 oktober 2005 @ 14:07:03 #121
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_31724147
By the way, Public, doen ze daar bij jullie ook aan wintertijd? En in Tallinn? Is wel handig om te weten in verband met het halen van de vlucht enzo...
pi_31724359
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:07 schreef Hik het volgende:
By the way, Public, doen ze daar bij jullie ook aan wintertijd? En in Tallinn? Is wel handig om te weten in verband met het halen van de vlucht enzo...
het is er in ieder geval een uur later als hier.

wintertijd is inderdaad wel een goede vraag, dat is nu toch in de hele EU gelijk getrokken? vroeger deden de Britten nog wel eens vreemd, maar nu zou dat opgelost moeten zijn.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 14:19:34 #123
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_31724496
Dat het een uur later is weet ik. Maar in verband met boot en vliegtuig is het wel handig om te weten of het dit weekend: bij aankomst een uur vooruit, op zondag een uur terug en bij terugkomst nóg een uur terug is...

Ingewikkeld hè?
  donderdag 27 oktober 2005 @ 15:31:53 #124
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_31726467
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:19 schreef Hik het volgende:
Dat het een uur later is weet ik. Maar in verband met boot en vliegtuig is het wel handig om te weten of het dit weekend: bij aankomst een uur vooruit, op zondag een uur terug en bij terugkomst nóg een uur terug is...

Ingewikkeld hè?
Most parts of Europe (except Russia) that observe DST set the clock back 1 hour at 1 am UTC time, which means that Western Europe (England, Ireland and Portugal) set back clocks one hour at 2 am local time, Central Europe (Germany, France, Italy, Sweden etc.) at 3 am local time, Eastern Europe (Estonia, Finland, Latvia, Greece, Romania, Turkey, etc.) at 4 am local time.

Verschil blijft gewoon een uur! Nog wel redelijk koud en wit hier, maar het weekend schijnt het weer warmer te worden...
  donderdag 27 oktober 2005 @ 16:18:01 #125
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_31727851
Tnx!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')