Kiitos! Mita kuuluu?quote:Op donderdag 13 januari 2005 09:32 schreef Lelijke_Aap het volgende:
Hyvaa matka Public_NME!
Nou dat viel volgens mij wel mee hoor. Alleen het marktplein, wat aan de haven ligt, is ondergelopen evenals de straten direct aan de kade. Verder is het volgens mij niet zo erg geweest.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:53 schreef ExCibular het volgende:
Zijn er op dit moment FOKkers in Helsinki? Ik heb begrepen dat het centrum vorige week onderwater heeft gestaan. Is er veel schade?
Vind ik wel. Ook in Tallin ben je wel een dagje bezig, waardoor je misschien wel te veel bezienswaardigheden in de resterende twee dagen moet stoppen. En ik neem aan dat je drie dagen incl. reizen gaat?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 14:42 schreef Hik het volgende:
Maar als we maar 3 dagen gaan? Is Tallinn dan niet een beetje veel gedoe?!
Over dood gesproken... een must is ook het kerkhof in Helsinki. Klinkt morbide, maar het is echt een heel mooi kerkhof. En het lijkt me stug dat deze in november niet open is. Van daar uit loop je door naar het Sibeliusmonument:quote:Op woensdag 12 oktober 2005 10:49 schreef Public_NME het volgende:
Zondag is de stad redelijk dood... In Tallinn weet ik dat niet precies omdat ik nooit in het nieuwe centrum ben geweest, alleen paar keer in het oude centrum!
Dat is alleen al van buiten een bezienswaardigheid.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 23:12 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
En mocht het regenen, dan ga je gewoon naar het Kiasma , het Finse Museum of Modern Arts.
Laatst rendier kebab gegeten in Oslo, niet echt aan te raden. Smaakte nogal vreemdquote:Op woensdag 12 oktober 2005 23:33 schreef k_man het volgende:
En je kunt rendier, eland en beer eten.
Eilandje?? Dat ìs Helsinki. Vroeger stond daar een fort, gebouwd door de Zweden geloof ik. Maar zoals met alles zullen de Russen het ook vast wel een keer veroverd hebben. Toen het fort gebouwd werd, hebben de families van de bouwers zich gevestigd op het vaste land... beetje handelen en voilà, a city is born.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 23:58 schreef ETA het volgende:
[..]
Laatst rendier kebab gegeten in Oslo, niet echt aan te raden. Smaakte nogal vreemd
Overigens in Helsinki, niet vergeten dat eilandje met het fort net buiten de haven te bezoeken. Is wel lekker om daar uit te waaien.
Ik heb de vraag voor je uitgezet in Helsinki, to be continued..quote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:49 schreef Hik het volgende:
Leuke tips allemaal!![]()
Keep them coming!
Ben ook nog steeds op zoek naar een leuk, (romantisch?), centraal gelegen en betaalbaar hotelletje/B&B (maar verder ben ik niet veeleisend ofzo)...
Neem de snellere boot!! Kost maar een paar euro meer (10 à 20 euro oid), maar het zal je aardig wat tijd en ergenissen besparen. Tallin en Helsinki zijn niet te vergelijken.quote:We hadden het er trouwens gisteren over om twee nachten Helsinki en één nacht Tallinn te doen. Dan zien we niet álles, dat snap ik ook wel, maar het lijkt me leuk die twee steden te vergelijken... Bovendien ben ik best graag op het water, dus die overtocht is ook geen straf!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |