abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15306269
Ik ook! Romeo is altijd grappig...
pi_24375197
Deze aflevering is nu trouwens ook op DVD verkrijgbaar onder de titel "Yorin Travel - Noord Europa"
  donderdag 6 januari 2005 @ 22:26:23 #53
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_24440872
Over 8 maandjes ga ik weer in Helsinki wonen (voor de 2e keer), echt zin in! Moet echt nodig al mijn finse vrienden weer es zien~!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_24542303
Hyvaa matka Public_NME!
pi_24556800
Zijn er op dit moment FOKkers in Helsinki? Ik heb begrepen dat het centrum vorige week onderwater heeft gestaan. Is er veel schade?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 10:07:47 #56
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_24558784
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 09:32 schreef Lelijke_Aap het volgende:
Hyvaa matka Public_NME!
Kiitos! Mita kuuluu?
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_24691815
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 10:07 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Kiitos! Mita kuuluu?
Kaikki hyviin kiitos!
pi_24691850
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 02:53 schreef ExCibular het volgende:
Zijn er op dit moment FOKkers in Helsinki? Ik heb begrepen dat het centrum vorige week onderwater heeft gestaan. Is er veel schade?
Nou dat viel volgens mij wel mee hoor. Alleen het marktplein, wat aan de haven ligt, is ondergelopen evenals de straten direct aan de kade. Verder is het volgens mij niet zo erg geweest.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:40:45 #59
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_31357914
*schop!

Iemand die kan vertellen hoe koud het begin november is in Helsinki? Is het de moeite waard voor een stedentrip van een dag of drie? Leuke (betaalbare, centrale, romantische ( ) ) hotelletjes? Andere tips?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:06:04 #60
104963 ETA
European Travel Author
pi_31358259
Koud is het in november daar wel En het is makkelijk om daar 3 dagen uit te houden, genoeg te zien. Ik kan je zeker aanraden om een dagje naar Tallinn te gaan, even de boot pakken en je bent er. Tallinn vindt ik zelf een mooiere en sfeervollere stad.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:42:16 #61
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_31358728
Maar als we maar 3 dagen gaan? Is Tallinn dan niet een beetje veel gedoe?!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:41:38 #62
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_31359631
Nee, ik ga zaterdag. Het is maar 1,5u met de boot en er zijn genoeg afvaarten per dag. In November is het meestal wel koud, maar tot op heden is het weer hier echt super geweest! (nog best warm voor de tijd van het jaar!!)
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:52:24 #63
104963 ETA
European Travel Author
pi_31360837
Tallinn is het absoluut de oversteek waard. Prachtige oude centrum, je kan daar zo een dag rondslenteren door de oude steegjes, een van de vele terrasje pakken op het plein (als ze nog open zijn), lekker eten in de oudste pub van Estland (Hell Hunt uit 1993), het openlucht museum bezoeken waar je aan het eind kleine verborgen rotsstrandjes hebt, even langs de machtige Nevsky kathedraal gaan en daar ook een glimp opvangen van het foeilelijke roze parlementsgebouw, en natuurlijk genieten van de mooie uitzichten over de stad.

Als je er maar 1 dag bent is het bezoeken van het occupation museum het niet waard, ook de Tallinn Zoo valt tegen, tenzij je van geiten houdt.

Zo, genoeg promopraatjes over Tallinn als je meer wilt lezen moet je even in mijn reisverslag topic kijken [Reisverslag] Estland en Letland of die van Dutchtrain [Reisverslag] Een Baltische Citytrip
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  woensdag 12 oktober 2005 @ 08:50:24 #64
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_31376791
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:42 schreef Hik het volgende:
Maar als we maar 3 dagen gaan? Is Tallinn dan niet een beetje veel gedoe?!
Vind ik wel. Ook in Tallin ben je wel een dagje bezig, waardoor je misschien wel te veel bezienswaardigheden in de resterende twee dagen moet stoppen. En ik neem aan dat je drie dagen incl. reizen gaat?

Verder kan ik je echt 'shitting on top of the world' aanraden! Eén van de hoogste gebouwen in het centrum van Helsinki is een Sokos hotel. Helemaal bovenin zijn ook toiletten te vinden met enorme ramen. Je zit dus vanaf de pot heerlijk van het uitzicht te genieten! Echt een heel aparte ervaring.
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:47:07 #65
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_31377702
De bedoeling is om donderdagavond aan te komen (wel heel laat, eerder nácht) en zondag eind van de middag te vertrekken. Dus netto hebben we 2,5 dag.

Hoe zit het met de zondagen in beide steden? Is er dan iets open/te doen of zit je dan tegen zo'n totaal uitgestorven stad aan te kijken?

We zijn trouwens ook allebei wel van het winkelen....
Kan dat op zondag?
  woensdag 12 oktober 2005 @ 10:49:24 #66
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_31378942
Zondag is de stad redelijk dood... In Tallinn weet ik dat niet precies omdat ik nooit in het nieuwe centrum ben geweest, alleen paar keer in het oude centrum!
  woensdag 12 oktober 2005 @ 23:10:42 #67
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_31396388
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 10:49 schreef Public_NME het volgende:
Zondag is de stad redelijk dood... In Tallinn weet ik dat niet precies omdat ik nooit in het nieuwe centrum ben geweest, alleen paar keer in het oude centrum!
Over dood gesproken... een must is ook het kerkhof in Helsinki. Klinkt morbide, maar het is echt een heel mooi kerkhof. En het lijkt me stug dat deze in november niet open is. Van daar uit loop je door naar het Sibeliusmonument:
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  woensdag 12 oktober 2005 @ 23:12:40 #68
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_31396462
En mocht het regenen, dan ga je gewoon naar het Kiasma , het Finse Museum of Modern Arts.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 23:16:42 #69
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_31396606
Mocht het overdag niet koud genoeg zijn, dan moet je 's avonds even naar de aric icebar gaan. Best bizar om aan een bar van ijs een biertje te bestellen
pi_31397092
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 23:12 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
En mocht het regenen, dan ga je gewoon naar het Kiasma , het Finse Museum of Modern Arts.
Dat is alleen al van buiten een bezienswaardigheid.

En vlakbij zit nog een érg mooi kantoor-/winkelcomplex.

Qua architectuur zit je in Helsinki wel goed. Het station, de rotskerk, complex van Alvar Aalto...
pi_31397117
En je kunt rendier, eland en beer eten.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 23:58:35 #72
104963 ETA
European Travel Author
pi_31397808
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 23:33 schreef k_man het volgende:
En je kunt rendier, eland en beer eten.
Laatst rendier kebab gegeten in Oslo, niet echt aan te raden. Smaakte nogal vreemd

Overigens in Helsinki, niet vergeten dat eilandje met het fort net buiten de haven te bezoeken. Is wel lekker om daar uit te waaien.
Mijn reisfotos!
  donderdag 13 oktober 2005 @ 09:01:34 #73
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_31402004
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 23:58 schreef ETA het volgende:

[..]

Laatst rendier kebab gegeten in Oslo, niet echt aan te raden. Smaakte nogal vreemd

Overigens in Helsinki, niet vergeten dat eilandje met het fort net buiten de haven te bezoeken. Is wel lekker om daar uit te waaien.
Eilandje?? Dat ìs Helsinki. Vroeger stond daar een fort, gebouwd door de Zweden geloof ik. Maar zoals met alles zullen de Russen het ook vast wel een keer veroverd hebben. Toen het fort gebouwd werd, hebben de families van de bouwers zich gevestigd op het vaste land... beetje handelen en voilà, a city is born.

Mocht je naar Suomenlinna (of Sveaborg op z'n Zweeds) gaan, dan is het de moeite waard om even in het museum daar te kijken. Ook al zijn alle bordjes in het Fins of het Zweeds Maar Zweeds is nog redelijk te begrijpen als je het leest.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 09:49:17 #74
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_31402785
Leuke tips allemaal!
Keep them coming!

Ben ook nog steeds op zoek naar een leuk, (romantisch?), centraal gelegen en betaalbaar hotelletje/B&B (maar verder ben ik niet veeleisend ofzo )...

We hadden het er trouwens gisteren over om twee nachten Helsinki en één nacht Tallinn te doen. Dan zien we niet álles, dat snap ik ook wel, maar het lijkt me leuk die twee steden te vergelijken... Bovendien ben ik best graag op het water, dus die overtocht is ook geen straf!

Waar had je nou rendier gegeten, k_man, want dat ontging me even...
  donderdag 13 oktober 2005 @ 10:17:17 #75
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_31403344
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 09:49 schreef Hik het volgende:
Leuke tips allemaal!
Keep them coming!

Ben ook nog steeds op zoek naar een leuk, (romantisch?), centraal gelegen en betaalbaar hotelletje/B&B (maar verder ben ik niet veeleisend ofzo )...
Ik heb de vraag voor je uitgezet in Helsinki, to be continued..
quote:
We hadden het er trouwens gisteren over om twee nachten Helsinki en één nacht Tallinn te doen. Dan zien we niet álles, dat snap ik ook wel, maar het lijkt me leuk die twee steden te vergelijken... Bovendien ben ik best graag op het water, dus die overtocht is ook geen straf!
Neem de snellere boot!! Kost maar een paar euro meer (10 à 20 euro oid), maar het zal je aardig wat tijd en ergenissen besparen. Tallin en Helsinki zijn niet te vergelijken.
Tallin staat op de wereld erfgoedlijst (of komt er op te staan) en Helsinki is veel 'jonger'. Maar het is wel leuk om twee totaal verschillende steden in één tripje aan te doen.

Ze hebben alleen wel de prijzen van drank en cigaretten op de boot omhoog gegooid om het 'dranktoerisme' binnen de perken te houden Het was altijd wel grappig om naar al die bezopen Finnen te kijken tijdens de overtocht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')