abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14401616
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:24 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Bedankt voor de info... Klinkt leuk! Weet iemand hoe het zit met die (gratis) groene fietsen, die ze bij Yorin Travel gebruikte?
Volgens mij zijn het witte fietsen. Er zijn deze zomer een paar Hollanders op die fietsen gesignaleerd in Lapland!
pi_14447574
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:24 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Bedankt voor de info... Klinkt leuk! Weet iemand hoe het zit met die (gratis) groene fietsen, die ze bij Yorin Travel gebruikte?

uitleg

Intended for common use, a citybike is a practical way to get around town during summertime. There are 26 stands in the centre of Helsinki from where you can get a Citybike for your own use by paying a deposit of ¤ 2. After you have finished cycling, please return the bike to any City-bike Stand to await the next person needing a bike.

Afgelopen zomer heb ik er zelf ook een gebruikt. Erg handig om de buitenwijken van de stad te zien. Helaas zit er geen slot op er werd m'n fiets aan het eind van de dag in het centrum gejat.

pi_14447841
Bedankt voor de tip.. slot meenemen dus
pi_14447844
De overtocht naar Tallinn is volgens mij het snelst en het goedkoopst met LindaLine Express. Een retourtje kost je ¤30 en de overtocht duurt 'slechts' anderhalf uur.
pi_14448121
Vliegen naar Helsinki is trouwens best voordelig met www.vbird.com
pi_14456930
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 00:39 schreef HiZ het volgende:
Vliegen naar Helsinki is trouwens best voordelig met www.vbird.com
we vliegen ook met vbird, retourtje kost me ¤138.- incl. tax
  zondag 9 november 2003 @ 16:13:32 #32
73644 uziel
/me so horny
pi_14503284
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 13:09 schreef esnaider het volgende:

[..]

we vliegen ook met vbird, retourtje kost me ¤138.- incl. tax

Helsinki is wel aardig. Er zijn wel veel russische bedelaars/muziekanten, maar daar wen je wel aan,
Er zijn ook wel wat russchische restaurants, ook wel een
aanrader. Finnen spreken tijdens het eten niet met elkaar
en een rondje geven kennen ze ook niet echt.

Estland doe je het best met de ferry.

Vergeet in Helsinki ook niet om een boottocht te maken naar alle eilandjes die voor Helsinki liggen (erg mooi in de winter )

our motto: get rich or die trying
pi_14507022
quote:
Op zondag 9 november 2003 16:13 schreef uziel het volgende:
en een rondje geven kennen ze ook niet echt.
Gek hè, met die prijzen...
pi_14529581
quote:
Op zondag 9 november 2003 16:13 schreef uziel het volgende:
Er zijn wel veel russische bedelaars/muziekanten, maar daar wen je wel aan,
Russische bedelaars in Helsinki?! Nou kom ik regelmatig in Helsinki, en laat ik nu echt nog nooit een bedelaar gezien hebben in die stad! En een Russische bedelaar komt echt zo snel Finland niet in, dus dat lijkt me sterk. Overigens is bedelen in Finland bij wet verboden.
pi_14529614
quote:
Op zondag 9 november 2003 18:55 schreef k_man het volgende:
Gek hè, met die prijzen...
Valt mee hoor. Een biertje kost 4 euro, maar dan heb je wel een halve liter. Wat kost een gewoon Amsterdammertje tegenwoordig in Nederland? Dat is 0,3 liter. Als je het omrekent is het hier in Finland inderdaad iets duurder, maar niet echt veel.
pi_14545513
quote:
Op maandag 10 november 2003 17:20 schreef Lelijke_Aap het volgende:

[..]

Russische bedelaars in Helsinki?! Nou kom ik regelmatig in Helsinki, en laat ik nu echt nog nooit een bedelaar gezien hebben in die stad! En een Russische bedelaar komt echt zo snel Finland niet in, dus dat lijkt me sterk. Overigens is bedelen in Finland bij wet verboden.

Ik kom zelf ook regelmatig in Helsinki en heb ze ook nog nooit gezien...
pi_14547553
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 09:47 schreef ToBe het volgende:

[..]

Ik kom zelf ook regelmatig in Helsinki en heb ze ook nog nooit gezien...

Idem. Sowieso zijn er in Helsinki véél minder "randfiguren" in vergelijking met de Nederlandse grote steden.
pi_14561323
quote:
Op maandag 10 november 2003 17:21 schreef Lelijke_Aap het volgende:
Valt mee hoor. Een biertje kost 4 euro, maar dan heb je wel een halve liter. Wat kost een gewoon Amsterdammertje tegenwoordig in Nederland? Dat is 0,3 liter. Als je het omrekent is het hier in Finland inderdaad iets duurder, maar niet echt veel.
Voor Scandinavische begrippen valt het idd nog wel mee. Maar als je - zoals ik - vanuit Estland in Helsinki aankomt, is het wel weer even slikken.
pi_14561803
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 19:29 schreef k_man het volgende:

[..]

Voor Scandinavische begrippen valt het idd nog wel mee. Maar als je - zoals ik - vanuit Estland in Helsinki aankomt, is het wel weer even slikken.

Dan weet je inmiddels dat de Finnen Tallinn niet alleen bezoeken voor het stedelijk schoon.
pi_14699502
Ga zeker naar dat fort voor de kust (Sveaborg). Vooral als er veel sneeuw ligt heerst dit wreed icm de Russische kanonnen die er staan. Helsinki is TOP, en erg veilig (totale afwezigheid van rare figuren en ander uitschot)
Toen ik er was was de hele Ooostzee dichtgevroren, dus geen boten naar Tallinn....
pi_14702409
quote:
Op maandag 17 november 2003 14:25 schreef Solitarias het volgende:
Ga zeker naar dat fort voor de kust (Sveaborg). Vooral als er veel sneeuw ligt heerst dit wreed icm de Russische kanonnen die er staan. Helsinki is TOP, en erg veilig (totale afwezigheid van rare figuren en ander uitschot)
Toen ik er was was de hele Ooostzee dichtgevroren, dus geen boten naar Tallinn....
en wanneer was dat? Ik heb gehoord dat er op 6 dec niks open is, oftewel geen zak te doen ivm "independance day"... was dus van plan om dan naar Estland te gaan
  dinsdag 18 november 2003 @ 00:18:49 #42
73644 uziel
/me so horny
pi_14718859
quote:
Op maandag 10 november 2003 17:20 schreef Lelijke_Aap het volgende:

[..]

Er zijn veel kindermuzikanten (jongens van 8-10 jaar met viool) die spelen
voor geld, pa (weeshuis pimp ?) staat om de hoek in zijn Mercedes SEL.
our motto: get rich or die trying
pi_14720734
quote:
Op maandag 17 november 2003 15:54 schreef esnaider het volgende:

[..]

en wanneer was dat? Ik heb gehoord dat er op 6 dec niks open is, oftewel geen zak te doen ivm "independance day"... was dus van plan om dan naar Estland te gaan

Da was febr 2003....erg koud toen
pi_14720927
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 00:18 schreef uziel het volgende:
Ook nog nooit gezien.
pi_14837395
quote:
Op maandag 17 november 2003 14:25 schreef Solitarias het volgende:
Met ijs kun je altijd nog lopen :D
pi_14886238
Ik heb afgelopen zomer een ochtendje door Helsinki gewandeld. Het is er niet goedkoop en veel bijzonders is er niet te beleven, afgezien van een aantal in het oog springende gebouwen en kerken. Een souvenirwinkel die ik je kan aanraden is die op de hoek van de straat tegenover de ingang van de 'Church in the rock'... Niet groot, maar wat ze verkopen is alleraardigst...
pi_14912572
quote:

[..]

Ben jij wel in Helsinki geweest? Eerst die bedelaars en nu dit?
pi_15271247
quote:

[..]

Onzin, in 5 dagen heb ik hooguit 3 zwervers gezien.. Verder zijn er zoals overal erg veel Japanners
Helsinki is een leuke stad, maar je kan alle bezienswaardigheden in 1 dag wel gezien hebben. 5 dagen was voor ons dan ook wel een beetje aan de lange kant.
Het was er wel ontzettend koud, de temperatuur lag net onder het vriespunt maar door de harde wind voelt het aan als -10. Het is aan te raden vroeg je bed uit te gaan omdat het om half 4 alweer donker begint te worden.
Verder is het leuk om een dagje naar Tallinn te gaan, de goedkoopste maatschappij vaart voor zo'n ¤30 heen en weer (LindaLine, toen wij er waren voeren die niet ivm de harde wind) of SiljaLine, dat kost je zo'n ¤35 en de overtocht duurt 1h40.
pi_15290590
Helsinki en de groene fietsen zijn aanstaande zaterdag (13 dec) weer op tv om 19.00 op Yorin Travel.
pi_15291144
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 23:39 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Helsinki en de groene fietsen zijn aanstaande zaterdag (13 dec) weer op tv om 19.00 op Yorin Travel.
Heej! leuk ga ik zeker even kijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')