quote:Volgens mij zijn het witte fietsen. Er zijn deze zomer een paar Hollanders op die fietsen gesignaleerd in Lapland!
Op dinsdag 4 november 2003 14:24 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Bedankt voor de info... Klinkt leuk! Weet iemand hoe het zit met die (gratis) groene fietsen, die ze bij Yorin Travel gebruikte?
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:24 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Bedankt voor de info... Klinkt leuk! Weet iemand hoe het zit met die (gratis) groene fietsen, die ze bij Yorin Travel gebruikte?
Intended for common use, a citybike is a practical way to get around town during summertime. There are 26 stands in the centre of Helsinki from where you can get a Citybike for your own use by paying a deposit of ¤ 2. After you have finished cycling, please return the bike to any City-bike Stand to await the next person needing a bike.
Afgelopen zomer heb ik er zelf ook een gebruikt. Erg handig om de buitenwijken van de stad te zien. Helaas zit er geen slot op er werd m'n fiets aan het eind van de dag in het centrum gejat.
quote:we vliegen ook met vbird, retourtje kost me ¤138.- incl. tax
Op vrijdag 7 november 2003 00:39 schreef HiZ het volgende:
Vliegen naar Helsinki is trouwens best voordelig met www.vbird.com
quote:Helsinki is wel aardig. Er zijn wel veel russische bedelaars/muziekanten, maar daar wen je wel aan,
Op vrijdag 7 november 2003 13:09 schreef esnaider het volgende:[..]
we vliegen ook met vbird, retourtje kost me ¤138.- incl. tax
Estland doe je het best met de ferry.
Vergeet in Helsinki ook niet om een boottocht te maken naar alle eilandjes die voor Helsinki liggen (erg mooi in de winter )
quote:Gek hè, met die prijzen...
Op zondag 9 november 2003 16:13 schreef uziel het volgende:
en een rondje geven kennen ze ook niet echt.
quote:Russische bedelaars in Helsinki?! Nou kom ik regelmatig in Helsinki, en laat ik nu echt nog nooit een bedelaar gezien hebben in die stad! En een Russische bedelaar komt echt zo snel Finland niet in, dus dat lijkt me sterk. Overigens is bedelen in Finland bij wet verboden.
Op zondag 9 november 2003 16:13 schreef uziel het volgende:
Er zijn wel veel russische bedelaars/muziekanten, maar daar wen je wel aan,
quote:Valt mee hoor. Een biertje kost 4 euro, maar dan heb je wel een halve liter. Wat kost een gewoon Amsterdammertje tegenwoordig in Nederland? Dat is 0,3 liter. Als je het omrekent is het hier in Finland inderdaad iets duurder, maar niet echt veel.
Op zondag 9 november 2003 18:55 schreef k_man het volgende:
Gek hè, met die prijzen...
quote:Ik kom zelf ook regelmatig in Helsinki en heb ze ook nog nooit gezien...
Op maandag 10 november 2003 17:20 schreef Lelijke_Aap het volgende:[..]
Russische bedelaars in Helsinki?! Nou kom ik regelmatig in Helsinki, en laat ik nu echt nog nooit een bedelaar gezien hebben in die stad! En een Russische bedelaar komt echt zo snel Finland niet in, dus dat lijkt me sterk. Overigens is bedelen in Finland bij wet verboden.
quote:Idem. Sowieso zijn er in Helsinki véél minder "randfiguren" in vergelijking met de Nederlandse grote steden.
Op dinsdag 11 november 2003 09:47 schreef ToBe het volgende:[..]
Ik kom zelf ook regelmatig in Helsinki en heb ze ook nog nooit gezien...
quote:Voor Scandinavische begrippen valt het idd nog wel mee. Maar als je - zoals ik - vanuit Estland in Helsinki aankomt, is het wel weer even slikken.
Op maandag 10 november 2003 17:21 schreef Lelijke_Aap het volgende:
Valt mee hoor. Een biertje kost 4 euro, maar dan heb je wel een halve liter. Wat kost een gewoon Amsterdammertje tegenwoordig in Nederland? Dat is 0,3 liter. Als je het omrekent is het hier in Finland inderdaad iets duurder, maar niet echt veel.
quote:Dan weet je inmiddels dat de Finnen Tallinn niet alleen bezoeken voor het stedelijk schoon.
Op dinsdag 11 november 2003 19:29 schreef k_man het volgende:[..]
Voor Scandinavische begrippen valt het idd nog wel mee. Maar als je - zoals ik - vanuit Estland in Helsinki aankomt, is het wel weer even slikken.
quote:en wanneer was dat? Ik heb gehoord dat er op 6 dec niks open is, oftewel geen zak te doen ivm "independance day"... was dus van plan om dan naar Estland te gaan
Op maandag 17 november 2003 14:25 schreef Solitarias het volgende:
Ga zeker naar dat fort voor de kust (Sveaborg). Vooral als er veel sneeuw ligt heerst dit wreed icm de Russische kanonnen die er staan. Helsinki is TOP, en erg veilig (totale afwezigheid van rare figuren en ander uitschot)
Toen ik er was was de hele Ooostzee dichtgevroren, dus geen boten naar Tallinn....
quote:Er zijn veel kindermuzikanten (jongens van 8-10 jaar met viool) die spelen
Op maandag 10 november 2003 17:20 schreef Lelijke_Aap het volgende:[..]
Russische bedelaars in Helsinki?! Nou kom ik regelmatig in Helsinki, en laat ik nu echt nog nooit een bedelaar gezien hebben in die stad! En een Russische bedelaar komt echt zo snel Finland niet in, dus dat lijkt me sterk. Overigens is bedelen in Finland bij wet verboden.
quote:Da was febr 2003....erg koud toen
Op maandag 17 november 2003 15:54 schreef esnaider het volgende:[..]
en wanneer was dat? Ik heb gehoord dat er op 6 dec niks open is, oftewel geen zak te doen ivm "independance day"... was dus van plan om dan naar Estland te gaan
quote:Ook nog nooit gezien.
Op dinsdag 18 november 2003 00:18 schreef uziel het volgende:
Er zijn veel kindermuzikanten (jongens van 8-10 jaar met viool) die spelen
voor geld, pa (weeshuis pimp ?) staat om de hoek in zijn Mercedes SEL.
quote:Met ijs kun je altijd nog lopen
Op maandag 17 november 2003 14:25 schreef Solitarias het volgende:
Ga zeker naar dat fort voor de kust (Sveaborg). Vooral als er veel sneeuw ligt heerst dit wreed icm de Russische kanonnen die er staan. Helsinki is TOP, en erg veilig (totale afwezigheid van rare figuren en ander uitschot)
Toen ik er was was de hele Ooostzee dichtgevroren, dus geen boten naar Tallinn....
quote:Ben jij wel in Helsinki geweest? Eerst die bedelaars en nu dit?
Op dinsdag 18 november 2003 00:18 schreef uziel het volgende:[..]
quote:Onzin, in 5 dagen heb ik hooguit 3 zwervers gezien.. Verder zijn er zoals overal erg veel Japanners
Op dinsdag 18 november 2003 00:18 schreef uziel het volgende:[..]
quote:Heej! leuk ga ik zeker even kijken
Op dinsdag 9 december 2003 23:39 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Helsinki en de groene fietsen zijn aanstaande zaterdag (13 dec) weer op tv om 19.00 op Yorin Travel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |