abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 1 november 2003 @ 18:49:58 #101
72174 BlackSparrow
Bekijk mijn fotoboek!
pi_14303040
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 17:29 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

[..]

Hoezo? Lukt het na een tijdje niet meer? Zo moeilijk is het toch nou ook weer niet?


Het ging idd nog aardig lang goed totdat het spel er uit zichzelf ermee op hield (crashde...)... Door de slechte multiplayer ondersteuning voor Windhoos XP...
[url=http://laetitia-casta.startkabel.nl]Laetitia Casta Portal[/url]
pi_14303426
quote:
Can you please fix the multiplayer problems?
No, I can't. Seriously, I just can't. I don't even have two computers to play multiplayer games with. Someone would have to buy me another computer, two licences of XP and two licences of Soft/ICE for XP. Until then, I can't even begin to try fixing anything related to multiplayer games.
Besides, even if I had the computers and debuggers and everything, I'm not sure if the problems can be fixed in the first place. It may be that TTD's networking protocol is just fundamentally broken and can't be fixed, short of a complete rewrite of TTD. Who knows... I certainly don't.
http://www.ttdpatch.cjb.net/faq.html

Misschien geeft dit wat meer duidelijkheid

  zaterdag 1 november 2003 @ 19:12:23 #103
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_14303613
nou dat klinkt meer als een misschien is het kapot.
ik heb alleen geen idee en ik kan het ook niet uitzoeken.
pi_14303768
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 19:12 schreef Fliepke het volgende:
nou dat klinkt meer als een misschien is het kapot.
ik heb alleen geen idee en ik kan het ook niet uitzoeken.
Ik vind het over netwerk toch niet zo interessant. Je kunt elkaar moelijk saboteren dus je speelt een beetje langs elkaar heen.
  zaterdag 1 november 2003 @ 22:02:00 #105
72174 BlackSparrow
Bekijk mijn fotoboek!
pi_14308022
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 19:18 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

[..]

Ik vind het over netwerk toch niet zo interessant. Je kunt elkaar moelijk saboteren dus je speelt een beetje langs elkaar heen.


Je kan elkaar heel goed in de weg zitten hoor... Alleen heb je dan het probleem dat je ontiegelijke ruzie met de ander krijgt
[url=http://laetitia-casta.startkabel.nl]Laetitia Casta Portal[/url]
  zaterdag 1 november 2003 @ 22:38:58 #106
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_14308944
hmmpf weet iemand hoe ik ttdalter aan de gang kan krijgen hij geeft aan wrong version
  Moderator zaterdag 1 november 2003 @ 22:41:37 #107
8781 crew  Frutsel
pi_14309005
Railroad Tycoon 3 komt eraan
hij staat in me download Que...
hopelijk is ie net zo fucking goed en nog beter dan deel 2
pi_14309067
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 22:41 schreef Frutsel het volgende:
Railroad Tycoon 3 komt eraan
hij staat in me download Que...
hopelijk is ie net zo fucking goed en nog beter dan deel 2
Daarom gaat dit topic over Transport Tycoon.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  zaterdag 1 november 2003 @ 22:54:07 #109
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_14309239
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 22:41 schreef Frutsel het volgende:
Railroad Tycoon 3 komt eraan
hij staat in me download Que...
hopelijk is ie net zo fucking goed en nog beter dan deel 2
kheb em al en dit topic gaat over transport tycoon ja
pi_14309943

Eerste van een aantal screens die gaat komen (mar nu nog ff niet). Wat je hier ziet is de dbset, hier te downloaden.
http://www.ewetel.net/~michael.blunck/ttd/

Verder is het "aparte" station wel opvallend. En kijk ook even naar de signalen, en de manier hoe de rails langs het water loopt.

pi_14310988
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 23:31 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
[afbeelding]

Eerste van een aantal screens die gaat komen (mar nu nog ff niet). Wat je hier ziet is de dbset, hier te downloaden.
http://www.ewetel.net/~michael.blunck/ttd/

Verder is het "aparte" station wel opvallend. En kijk ook even naar de signalen, en de manier hoe de rails langs het water loopt.


Hoe kanda met die onderste 2 treinen??
Der zit geen signaal tussen .
  zondag 2 november 2003 @ 00:20:05 #112
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_14311048
Ik gok op "force train" knopje. Hij negeert dan het signaal.
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_14311083
quote:
Op zondag 2 november 2003 00:20 schreef Furby het volgende:
Ik gok op "force train" knopje. Hij negeert dan het signaal.
Da kan, maar waarom zou je dat knopje gebruiken?
Doe ik alleen als er een rits treinen in de knoop zitten door een mislukte rangeerpoging .
pi_14312084
Zo, die hebben jullie snel door. Ik heb beide op stop gezet om een mooie screenshot te maken. En idd het "force-train" knopje!!!
pi_14312532
Nog een paar screens, deze zijn van een gedownloade savegame. Hier valt een staaltje perfecte infrastructuur te zien. Al dien maglev's gaan 402km/h en hoeven bijna nooit op elkaar te wachten.

Hier kun je de savegame downloaden:
http://www.ttdpatch.cjb.net/station.zip

  zondag 2 november 2003 @ 01:37:14 #116
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_14312599
quote:
Op zondag 2 november 2003 01:32 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Hier valt een staaltje perfecte infrastructuur te zien. Al dien maglev's
Wat is er perfect aan magneettrein op monorail ???
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_14312684
quote:
Op zondag 2 november 2003 01:37 schreef Furby het volgende:
Wat is er perfect aan magneettrein op monorail ???
Die had ik al verwacht!!!
quote:
Track Conversion
Are you annoyed by having to manually change all your tracks once Monorails and MagLevs become available? No problem anymore, just plant a sign named "Cht: Tracks 1", and all your tracks along with the trains will be converted to monorail. This way you can even have steam engines running on monorail or maglev tracks, like in this picture.


In dit specifieke geval komt het er op neer dat TTDPatch de hele maglev baan eruit heeft geflikkerd. Dit omdat als je net al je standaard rails hebt aangepast op monorail komt de maglev uit. Dat is vaak frustrerend.

Als het om TTD gaat weet ik overal een antwoord op, dus kom maar op met die vragen!!

  zondag 2 november 2003 @ 01:49:25 #118
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_14312785
quote:
Op zondag 2 november 2003 01:42 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

Dit omdat als je net al je standaard rails hebt aangepast op monorail komt de maglev uit. Dat is vaak frustrerend.


Nee, dat is een keuze die je moet afwegen.

Maar wat me opvalt is dat er vaak voor de meest ingewikkelde emplacementen gekozen wordt zodat er 2 treintjes in het half uur elkaar ongehinderd kunnen kruizen maar wel dat er hele steden worden ingedamd in hun ontwikkeling. Wat een spaggetti ontwerpen

Het valt me op dat alles weer naar dubbelspoor wordt herleid wat mij doet denken dat je het gewoon beter eenvoudig kan houden met de meest simpele oplossing die geen ruimte kost omdat de treinen uiteindelijk toch weer achter elkaar aan moeten en je een fucking groot gebied beslaat waar eigenlijk steden op zouden kunnen uitbreiden of mijnen/fabrieken kunnen ontstaan.

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_14312901
quote:
Op zondag 2 november 2003 01:49 schreef Furby het volgende:
........ of mijnen/fabrieken kunnen ontstaan.
Die moet je zelf bouwen, en die kosten zijn niet mis. Ook kun je geen mijnen/farms/bossen etc bouwen. Nog ff over die steden. Meestal zijn er maar een paar steden die echt van belang zijn voor hun grootte. De rest hoeft ook niet uit te breiden. Zelf maak ik vooral tunnels onder steden door.

Voordelen:
* Sneller
* Korter (is hetzelfde maar klinkt leuk)
* Meer plaats voor stad

Nadelen:
* Aan de prijs

Soms moet je gewoon de keuze maken om een stad groot te maken of klein te laten. Oh ja, die keuze van de maglev en monorail, das makkelijk, want je hebt toch geen keuze meer bij TTDPatch!!! En wat is het nadeel?
OK, behalve als je ttdconfig aanpast

  zondag 2 november 2003 @ 02:01:36 #120
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_14312999
Ben ik nu gek

Als je dit plaatje beziet ze je dat er 2 bruggen in voorkomen en die kleine brug is tekort. Maak 'm wat langer en er is geen hoogte verschil wat juist weer goed is voor de doorstroming omdat hellingen KUT zijn vanwege afremmen.

Maar goed, het hele plaatje staat al bol van de hoogteverschillen en als ik het zo bezie is het eigenlijk een gewone t-splitsing met een stationneke eraan vast.

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_14313055
Zie het nu ook, is idd een beetje dom, al zullen de maglev's die eroverheen rijden met 10.000 HP er geen last van hebben. En het is een t-splitsing, met weer een t-splitsing door dat stationnetje!!
  zondag 2 november 2003 @ 08:57:40 #122
72174 BlackSparrow
Bekijk mijn fotoboek!
pi_14314545
Tja daar ben ik ook weer eens...

Ik vind het maar een beetje onzin hoor om van zulke grote en ingewikkelde kruispunten te maken (tenzij er 20 treinen over moeten natuurlijk...).

Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe de seinen met de gele plaatjes ervoor werken dan die zonder (TTD met patch)... Want ik snap die niet helemaal en gebruik ze bijna nooit. Als je meerdere keren klikt om te verwisselen dan krijg je ze...

[url=http://laetitia-casta.startkabel.nl]Laetitia Casta Portal[/url]
  zondag 2 november 2003 @ 10:19:25 #123
72174 BlackSparrow
Bekijk mijn fotoboek!
pi_14314906
Kan iemand mij ook helpen om mijn treinen een ander spoor te laten kiezen op een station dan die waar er al 1 staat... Ik heb vast een screenshot gemaakt van de situatie, alle 4 de sporen mogen gebruikt worden, maar het liefste 2 (er komen 4 treinen...)

[url=http://laetitia-casta.startkabel.nl]Laetitia Casta Portal[/url]
  zondag 2 november 2003 @ 10:42:21 #124
72174 BlackSparrow
Bekijk mijn fotoboek!
pi_14315121
quote:
Op zondag 2 november 2003 08:57 schreef BlackSparrow het volgende:
Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe de seinen met de gele plaatjes ervoor werken dan die zonder (TTD met patch)... Want ik snap die niet helemaal en gebruik ze bijna nooit. Als je meerdere keren klikt om te verwisselen dan krijg je ze...
Okey... Dat heb ik nu gelezen in het vorige topic... En ik heb ze uit gezet...
[url=http://laetitia-casta.startkabel.nl]Laetitia Casta Portal[/url]
pi_14315284
quote:
Op zondag 2 november 2003 10:19 schreef BlackSparrow het volgende:
Kan iemand mij ook helpen om mijn treinen een ander spoor te laten kiezen op een station dan die waar er al 1 staat... Ik heb vast een screenshot gemaakt van de situatie, alle 4 de sporen mogen gebruikt worden, maar het liefste 2 (er komen 4 treinen...)

[afbeelding]


Dubbele "stoplichten" gebruiken. Dat is echt de oplossing. Heb zelf er ook vaak mee gehad. Gebruik dan een paar enkele stoplichten om de treinen aan een kant te laten rijden. (Dus 1 voor naar het station en 1 voor eruit)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')