FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Hoeveel kg per pk heb jij onder je kont?
One_Punch_Mickeydinsdag 21 oktober 2003 @ 08:06
12,67.

helaas veel te veel

ChimeraOfflinedinsdag 21 oktober 2003 @ 08:13
krijgen we de berekening ook nog te zien?

tot. kg / pk

Rudy303dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:14
Zucht... 12,67 pk/kg. Laat ik uitgaan van een mini van 650 kilo (oud model). Da's ongeveer de lichtste auto die er is.

650 * 12.67 = 8235,5 pk. Gefeliciteerd, je rijdt in een spaceshuttle.

Ik heb 0,13 pk/kg in een auto van 890 kilo..

th0rdinsdag 21 oktober 2003 @ 08:14
500 pk's!

of ik heb mijn staartdeling weer eens verneukt

One_Punch_Mickeydinsdag 21 oktober 2003 @ 08:16
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:14 schreef Rudy303 het volgende:
Zucht... 12,67 pk/kg. Laat ik uitgaan van een mini van 650 kilo (oud model). Da's ongeveer de lichtste auto die er is.

650 * 12.67 = 8235,5 pk. Gefeliciteerd, je rijdt in een spaceshuttle.

Ik heb 0,13 pk/kg in een auto van 890 kilo..


och och, andersom dan.
D-Devildinsdag 21 oktober 2003 @ 08:16
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:14 schreef th0r het volgende:
staartdeling verneukt
MrTorturedinsdag 21 oktober 2003 @ 08:20
0,093 oid in een auto van ongeveer 1040
opacohendinsdag 21 oktober 2003 @ 08:21
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:16 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

och och, andersom dan.


Rijd je nou in een spaceshuttle of gewoon op een snelle motorfiets?
_Administr8or_dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:22
65 PK / 780 KG = 0.0833

Citroen Saxo 1.1i 538 uit 1999

[Dit bericht is gewijzigd door _Administr8or_ op 21-10-2003 08:27]

ploderusdinsdag 21 oktober 2003 @ 08:22
Iets van 108pk/176kg ofzo. Dus 0,61pk/kg.
[edit]correctie, heb precieze specs gevonden [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door ploderus op 21-10-2003 08:27]

D-Devildinsdag 21 oktober 2003 @ 08:22
0,113

Opel Corsa 1.6 Sport, met GSI motor.

joosddinsdag 21 oktober 2003 @ 08:22
730 KG 83 PK =0.11pk/kg of 8,8KG/PK
One_Punch_Mickeydinsdag 21 oktober 2003 @ 08:24
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:21 schreef opacohen het volgende:

[..]

Rijd je nou in een spaceshuttle of gewoon op een snelle motorfiets?


ben gewoon erg snel!
GiSHdinsdag 21 oktober 2003 @ 08:25
kut kan me auto papieren weereens niet vinden...
One_Punch_Mickeydinsdag 21 oktober 2003 @ 08:25
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:22 schreef joosd het volgende:
8,8KG/PK
als je kijkt naar mijn uitslag zie je dat ik die bedoelde, maar andersom mag natuurlijk ook
One_Punch_Mickeydinsdag 21 oktober 2003 @ 08:25
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:25 schreef GiSH het volgende:
kut kan me auto papieren weereens niet vinden...
www.autoweek.nl
Rudy303dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:27
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:22 schreef ploderus het volgende:
Iets van 110pk/180kg ofzo. Dus ongeveer 0,61pk/kg.
Da's dus op een motor..??
One_Punch_Mickeydinsdag 21 oktober 2003 @ 08:28
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:27 schreef Rudy303 het volgende:

[..]

Da's dus op een motor..??


En een snelle!
ploderusdinsdag 21 oktober 2003 @ 08:28
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:27 schreef Rudy303 het volgende:

[..]

Da's dus op een motor..??


jep
LaTiNodinsdag 21 oktober 2003 @ 08:29
volgens mij is het de bedoeling om aantal kg's per pk te melden.
Dus bijv 1260/165 = 7,63kg per pk
ploderusdinsdag 21 oktober 2003 @ 08:29
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:28 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

En een snelle!


Dat valt wel mee, standaard 600cc supersport.
GiSHdinsdag 21 oktober 2003 @ 08:29
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:25 schreef GiSH het volgende:
kut kan me auto papieren weereens niet vinden...
ik heb ze

ik heb ze...
1178kg/ 102 pk = 11.54 kg/pk
102pk/1178kg = 0.09 pk/kg

mm das niet veel... tijd voor een nieuwe auto

One_Punch_Mickeydinsdag 21 oktober 2003 @ 08:30
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:29 schreef LaTiNo het volgende:
volgens mij is het de bedoeling om aantal kg's per pk te melden.
Dus bijv 1260/165 = 7,63kg per pk
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:25 schreef One_Punch_Mickey het volgende:


als je kijkt naar mijn uitslag zie je dat ik die bedoelde, maar andersom mag natuurlijk ook


nogmaals; andersom is ok...

ShaoliNdinsdag 21 oktober 2003 @ 08:30
In dat geval 8,64 kg per pk.
opacohendinsdag 21 oktober 2003 @ 08:30
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:24 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

ben gewoon erg snel!


Ouwehoer. Volgens mij rijd je zelfs helemaal niet gemotoriseerd.
ploderusdinsdag 21 oktober 2003 @ 08:31
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:29 schreef LaTiNo het volgende:
volgens mij is het de bedoeling om aantal kg's per pk te melden.
Dus bijv 1260/165 = 7,63kg per pk
In dat geval is het dan 176kg/110pk=1,6kg/pk.
trance40dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:32
127,3 pk (volgens de laatste meting) / 1170 = 0.108 pk/kilogram

of 1170/127,3 = 9.19 kilo per pk

[Dit bericht is gewijzigd door trance40 op 21-10-2003 08:33]

Viper_74dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:32
0,13

1150 Kg autootje. Not bad for a Hyundai

GiSHdinsdag 21 oktober 2003 @ 08:34
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:32 schreef trance40 het volgende:
127,3 pk (volgens de laatste meting) / 1170 = 0.108 pk/kilogram

of 1170/127,3 = 9.19 kilo per pk


waarom laat je dat meten.???
One_Punch_Mickeydinsdag 21 oktober 2003 @ 08:35
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:30 schreef opacohen het volgende:

[..]

Ouwehoer. Volgens mij rijd je zelfs helemaal niet gemotoriseerd.


Damn, gesnapt
trance40dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:36
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:34 schreef GiSH het volgende:

[..]

waarom laat je dat meten.???


Standaard hoort mijn auto 120 pk te hebben,hij heeft dus volgens de meeting al wat meer. Je kan het laten meteen om te weten of bv: je chiptuning ze werk heeft gedaan of je open luchtfilter je motor nog wat goed heeft gedaan. Ik weet nu pcies wat het vermogen is als ik er nu een chip of openlucht filter in zet weet ik wat het me opleverd.
sj44kdinsdag 21 oktober 2003 @ 08:40
mijn truck heeft 480 PK, en weegt 7500 Kg
komt uit op 7500/480= 15,625 Kg per PK
480/7500=0.064 PK per Kg
Kogandodinsdag 21 oktober 2003 @ 08:43
175/1140 = 0,153 PK per Kg
th0rdinsdag 21 oktober 2003 @ 08:43
9,2 kilo per pk
hobbelisbackdinsdag 21 oktober 2003 @ 08:44
peugeot 205 810 kg, 75 pk (maar in principe moet je de motor inhoud ook mee nemen aangezien hierdoor nogal een verschil op kan treden)

75/810 = 0.0926

Kogandodinsdag 21 oktober 2003 @ 08:44
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:44 schreef hobbelisback het volgende:
peugeot 205 810 kg, 75 pk (maar in principe moet je de motor inhoud ook mee nemen aangezien hierdoor nogal een verschil op kan treden)

75/810 = 0.0926


Wat voor verschil dan? Nm?
errorkendinsdag 21 oktober 2003 @ 08:48
0.05 Pk's / Kg (1164kg)

Dat het maar vlug 2005 is R32

rameijerdinsdag 21 oktober 2003 @ 08:52
215pk / 1265kg = 0,17 pk/kg
One_Punch_Mickeydinsdag 21 oktober 2003 @ 08:54
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:48 schreef errorken het volgende:
0.05 Pk's / Kg (1164kg)

Dat het maar vlug 2005 is R32


Dat kun je wel zeggen, jah! Mooie bak, die R32!!
Rudy303dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:57
8,1 dan..
LowJoedinsdag 21 oktober 2003 @ 08:58
0,122 pk/kg=1150 kg en 140 pk!(Mitsubishi Galant)=8,21 kg/pk

[Dit bericht is gewijzigd door LowJoe op 21-10-2003 09:03]

Rudy303dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:59
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:36 schreef trance40 het volgende:
Standaard hoort mijn auto 120 pk te hebben,hij heeft dus volgens de meeting al wat meer. Je kan het laten meteen om te weten of bv: je chiptuning ze werk heeft gedaan of je open luchtfilter je motor nog wat goed heeft gedaan. Ik weet nu pcies wat het vermogen is als ik er nu een chip of openlucht filter in zet weet ik wat het me opleverd.
Och nee toch, weer zo'n simpele die denkt dat 'ie van een ander luchtfilter merkbaar meer pk's krijgt.. En de chiptuning, ja hoor, dat scheelt ook echt seconden naar de 100.. Als jij een auto hebt van 120 pk, dan krijg jij d'r met chiptuning en een extra luchtfilter echt niet meer dan 130/135 pk uit.. En dan moet je al wel heeeeeel goed spul hebben gehaald.
001dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:01
leeg gewicht 2500 kg.
vermogen 345 pk.


dus 7,24 kg/pk

en 0.14 pk/kg

One_Punch_Mickeydinsdag 21 oktober 2003 @ 09:01
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:01 schreef 001 het volgende:
leeg gewicht 2500 kg.
vermogen 345 pk.


dus 7,24 kg/pk

en 0.14 pk/kg


Wat voor bak is dat?
ploderusdinsdag 21 oktober 2003 @ 09:02
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:59 schreef Rudy303 het volgende:

[..]

Och nee toch, weer zo'n simpele die denkt dat 'ie van een ander luchtfilter merkbaar meer pk's krijgt.. En de chiptuning, ja hoor, dat scheelt ook echt seconden naar de 100.. Als jij een auto hebt van 120 pk, dan krijg jij d'r met chiptuning en een extra luchtfilter echt niet meer dan 130/135 pk uit.. En dan moet je al wel heeeeeel goed spul hebben gehaald.


Met jouw gegevens 120 -> 130/135 heb je toch al 10% winst. Dat is wel merkbaar.. (niet veel, maar toch...)
Bioslockdinsdag 21 oktober 2003 @ 09:03
Hoeveel pk heeft de grootste versie van een citroen c5 break?
JSRdinsdag 21 oktober 2003 @ 09:05
Niet meer onder mijn kont maar wel nog mijn auto (auto meenemen naar Ozzie was te duur)

143pk/1275kg = 0,112 pk/kg

Vanaf februari 2004 wel onder mijn kont:

240pk/1220kg = 0,197 pk/kg

Dat het dus maar snel februari mag worden

001dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:10
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:01 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

Wat voor bak is dat?


Een real Dodge!

0-100km/h 6,8 sec

One_Punch_Mickeydinsdag 21 oktober 2003 @ 09:11
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:10 schreef 001 het volgende:

[..]

Een real Dodge!
[afbeelding]

0-100km/h 6,8 sec


w31rd0dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:15
1222 kg
180 pk

6.78 kg/pk

heijxdinsdag 21 oktober 2003 @ 09:15
60kW en 184 Nm per ton.

(Golf TDi90)

One_Punch_Mickeydinsdag 21 oktober 2003 @ 09:21
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:15 schreef w31rd0 het volgende:
1222 kg
180 pk

6.78 kg/pk


Das ook geen slak!
chowndinsdag 21 oktober 2003 @ 09:24
Kweet niet hoeveel zo'n intercity locomotief aan PK's heeft maar de verhouding zal behoorlijk zijn
heijxdinsdag 21 oktober 2003 @ 09:31
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:24 schreef chown het volgende:
Kweet niet hoeveel zo'n intercity locomotief aan PK's heeft maar de verhouding zal behoorlijk zijn
NS 1600-1800 serie:
Bouwjaar: 1981-1983
Continu vermogen: 2 x 2270 = 4540 kW.
Max. snelheid: 180 km/h.
Max. dienstsnelheid: 160 km/h.
Dienstvaardig gewicht: 84 ton.

54 kW per ton dus. (of voor de pk-rekeners 74 pk per ton)
Oftewel: Minder dan mijn Gollefie.

pr0fdinsdag 21 oktober 2003 @ 09:40
848 kg, 120 pk
0.141 pk/kg
7.06kg/pk
RoofingBurnerdinsdag 21 oktober 2003 @ 09:42
159 kg / 60 Pk.

dus 0,377358 Pk per kg

Dwergjedinsdag 21 oktober 2003 @ 09:51
736kg, 54pk.

13,63kg/pk
0,073pk/kg

Jaja, dit is een hele brute bak

NiteSpeeddinsdag 21 oktober 2003 @ 09:52
Ik weet niet hoe zwaar een metro is .
One_Punch_Mickeydinsdag 21 oktober 2003 @ 09:52
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:51 schreef Dwergje het volgende:
736kg, 54pk.

13,63kg/pk
0,073pk/kg

Jaja, dit is een hele brute bak


Alto?
Naj_Geetsrevdinsdag 21 oktober 2003 @ 09:55
825kg / 100pk = 8.35kg/pk

100pk / 825gk = 0.121pk/kg

[Dit bericht is gewijzigd door Naj_Geetsrev op 21-10-2003 09:59]

nodisch18dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:57
75/1040 = 0.072 pk per kilo. Niet echt heel indrukwekkend...
honestydinsdag 21 oktober 2003 @ 10:08
Mijn Smart:
730 kg/55 pk 13,2 kilo per PK
0.07 pk per kilogram, niet al te veel dus:(
pr0fdinsdag 21 oktober 2003 @ 10:15
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:57 schreef nodisch18 het volgende:
75/1040 = 0.072 pk per kilo. Niet echt heel indrukwekkend...
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 10:08 schreef honesty het volgende:
Mijn Smart:
730 kg/55 pk 13,2 kilo per PK
0.07 pk per kilogram, niet al te veel dus:(
Jullie zouden wel tegen elkaar kunnen racen
One_Punch_Mickeydinsdag 21 oktober 2003 @ 10:16
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 10:15 schreef pr0f het volgende:

[..]


[..]

Jullie zouden wel tegen elkaar kunnen racen


dan gaat het om de nm!
FunnyNamedinsdag 21 oktober 2003 @ 10:23
Auto
PP per Kilo ..
140 / 1100 = 0.1272
Kilo per PK
1100 / 140 = 7.85

Motor
PK per Kilo
112 / 190 = 0.58
Kilo per PK
190 / 112 = 1.69

hobbelisbackdinsdag 21 oktober 2003 @ 10:31
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:40 schreef pr0f het volgende:
848 kg, 120 pk
0.141 pk/kg
7.06kg/pk

205 1.9 gti of een clio 16v??
Puurdinsdag 21 oktober 2003 @ 10:34
7 kg rond per pk.

Seat Ibiza Cupra 2001

FunnyMuffindinsdag 21 oktober 2003 @ 10:39
55 trappende paarden op 850kg

elke pk sleurt bijna 15,5 kilootjes mee

Tr0ublegumdinsdag 21 oktober 2003 @ 10:51
945 kg, met 105 pk'tjes.

da's dus exact 9 kg per pk
ofwel 0,111 pk per kg

Metro2005dinsdag 21 oktober 2003 @ 10:53
1008kg, 90 pk

11,2 kg per pk

lekker belangrijk

matigdinsdag 21 oktober 2003 @ 11:00
828kg / 98pk

8,45 kg per pk of 0,12 pk per kg.

Rover 114 GTa 16v met paar mods.

pr0fdinsdag 21 oktober 2003 @ 11:04
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 10:31 schreef hobbelisback het volgende:

[..]

205 1.9 gti of een clio 16v??


Renault 5 GT Turbo
(zie sig)
sindelldinsdag 21 oktober 2003 @ 11:06
125 PK / 1200 = 0.104

Ford Mondeo 1.8 First Edition

Fuxldinsdag 21 oktober 2003 @ 11:07
0.025 pk/kg

Op mijn brommer.

Kogandodinsdag 21 oktober 2003 @ 11:10
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:03 schreef Bioslock het volgende:
Hoeveel pk heeft de grootste versie van een citroen c5 break?
210
Bioslockdinsdag 21 oktober 2003 @ 11:11
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:10 schreef Kogando het volgende:

[..]

210


Okay. en dan delen door mijn eigen gewicht of die van de auto?
001dinsdag 21 oktober 2003 @ 11:23
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:10 schreef 001 het volgende:

[..]

Een real Dodge!

0-100km/h 6,8 sec


O ja hij heeft een koppel van 550NM@4000tpm
One_Punch_Mickeydinsdag 21 oktober 2003 @ 11:25
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:23 schreef 001 het volgende:

[..]

O ja hij heeft een koppel van 550NM@4000tpm


juist daarom
beschuitdinsdag 21 oktober 2003 @ 11:27
ik heb 0,07pk per Kg tot mijn beschikking... :|
Fulcrum_Xdinsdag 21 oktober 2003 @ 11:27
oh eh

920 kg/ 105 pk = 8.76 kg/pk
105 pk/ 920 kg = 0.11 pk/kg

Fulcrum_Xdinsdag 21 oktober 2003 @ 11:31
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:30 schreef opacohen het volgende:

[..]

Ouwehoer. Volgens mij rijd je zelfs helemaal niet gemotoriseerd.


hmmm leuke avatar opacohen ... ook BX?
Blackheartdinsdag 21 oktober 2003 @ 11:39
Helaas heb ik dat wagentje niet meer, maar mijn Fiat 128 3p Coupe had na tuning 135 pk voor 726 kg. Dus die verhouding is 0.18 pk per kilo.Niet slecht voor een karretje uit 1978.

Wel wat nadelen aan verbonden.. verbruik boven de 20L benzine met lood per 100 km,en dat met een tankje van 33 liter.Koppeling was er ook niet blij mee.

SuzukiSwiftdinsdag 21 oktober 2003 @ 12:02
Mijn oude auto (Suzuki Swift GTI) 7.39 KG/PK
Mijn huidige auto (Peugeot 306 Cabriolet 1.8) 11.84 KG/PK
Metalfreakdinsdag 21 oktober 2003 @ 12:17
Op een gewicht van 899kg heb ik 130PK:

Dit maakt:
899kg/130PK = 6,92 kg/PK
130PK/899kg = 0,14 PK/kg

Best aardig vind ik zelf...

-edit: verkeerd antwoord ingetypt... -

[Dit bericht is gewijzigd door Metalfreak op 21-10-2003 13:13]

_oxje_dinsdag 21 oktober 2003 @ 12:35
~140 pk en 990kg maakt:

7,07kg/Pk
0,14Pk/kg

Eyeopenerdinsdag 21 oktober 2003 @ 12:56
1650/231

pk/kg: 0,14
kg/pk: 7,14

Baronekkedinsdag 21 oktober 2003 @ 13:06
182/161...

1.13 kg/pk

(da's een R1'tje..)

MacBethdinsdag 21 oktober 2003 @ 13:11
Hij is niet van mij, maar desondanks wil ik dit wel even in perspectief plaatsen:

180pk / 172 kg = 1.047 pk/kg !

(Yamaha YZF-R1 2004)

Valt niet onder de categorie 'droomauto's/motoren', hij is goedkoper dan de meeste genoemde auto's.

pr0fdinsdag 21 oktober 2003 @ 13:12
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 12:56 schreef Eyeopener het volgende:
1650/231

pk/kg: 0,14
kg/pk: 7,14


holy crap, 1650 kilo? 7 serie, grote mercedes oid?
Baronekkedinsdag 21 oktober 2003 @ 13:14
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 13:11 schreef MacBeth het volgende:
Hij is niet van mij, maar desondanks wil ik dit wel even in perspectief plaatsen:

180pk / 172 kg = 1.047 pk/kg !

(Yamaha YZF-R1 2004)

[plaatje]

Valt niet onder de categorie 'droomauto's/motoren', hij is goedkoper dan de meeste genoemde auto's.


Ach, ik doe 't met een wat oudere R1, maar da's ook al genoeg hoor ;-)
MacBethdinsdag 21 oktober 2003 @ 13:15
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 13:14 schreef Baronekke het volgende:

[..]

Ach, ik doe 't met een wat oudere R1, maar da's ook al genoeg hoor ;-)


Tuurlijk, maar het doorbreken van de 1 pk op 1 kg verhouding is toch memorabel
Baronekkedinsdag 21 oktober 2003 @ 13:17
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 13:15 schreef MacBeth het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar het doorbreken van de 1 pk op 1 kg verhouding is toch memorabel


Inderdaad
Als ik de mijne kan verkopen, dan doe ik 't misschien nog wel...
Is best een nette fiets hoor...
Voor de goede orde, ik heb een grijze R1.. ;-)
Eyeopenerdinsdag 21 oktober 2003 @ 13:21
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 13:12 schreef pr0f het volgende:

[..]

holy crap, 1650 kilo? 7 serie, grote mercedes oid?


BMW 530i (nieuw)... Ik geef toe, hij is niet van mij maar van m'n vader.. maar ik rij er de laatste tijd meer in dan hij
WickedGamedinsdag 21 oktober 2003 @ 13:25
0,1216 pk per kg.

Opel Astra 1.8 16v (130pk) van 1069kg

w31rd0dinsdag 21 oktober 2003 @ 13:48
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:21 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

Das ook geen slak!


Nee inderdaad, gaat goed vooruit. Seat Leon 20VT.
AsconaB-16Vdinsdag 21 oktober 2003 @ 14:07
De ene : 1250 kg / 250 pk = 5 kg/pk
250 pk / 1250 kg = 0.2 pk/kg


De andere : 900 kg / 170 pk = 5.29 kg/pk
170 pk / 900 kg = 0.18889 kg/pk

ongeveer dan allemaal

001dinsdag 21 oktober 2003 @ 14:09
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 13:21 schreef Eyeopener het volgende:

[..]

BMW 530i (nieuw)... Ik geef toe, hij is niet van mij maar van m'n vader.. maar ik rij er de laatste tijd meer in dan hij


Dan zou ik maar oppassen, volgens je profiel ben je pas 9 jaar!
Wimodinsdag 21 oktober 2003 @ 14:12
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 13:11 schreef MacBeth het volgende:
Hij is niet van mij, maar desondanks wil ik dit wel even in perspectief plaatsen:

180pk / 172 kg = 1.047 pk/kg !

(Yamaha YZF-R1 2004)

[afbeelding]

Valt niet onder de categorie 'droomauto's/motoren', hij is goedkoper dan de meeste genoemde auto's.


Ding heeft ECHT geen 180pk .. En je vergeet de berijder... dus er moet 90 kg bij
One_Punch_Mickeydinsdag 21 oktober 2003 @ 14:24
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 13:11 schreef MacBeth het volgende:
Hij is niet van mij, maar desondanks wil ik dit wel even in perspectief plaatsen:

180pk / 172 kg = 1.047 pk/kg !

(Yamaha YZF-R1 2004)

[afbeelding]

Valt niet onder de categorie 'droomauto's/motoren', hij is goedkoper dan de meeste genoemde auto's.


Eyeopenerdinsdag 21 oktober 2003 @ 14:25
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 14:09 schreef 001 het volgende:

[..]

Dan zou ik maar oppassen, volgens je profiel ben je pas 9 jaar!


Lol.. dat typfoutje moet er maanden hebben gestaan ... Tel er maar 10 bij op btw
One_Punch_Mickeydinsdag 21 oktober 2003 @ 14:26
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 14:12 schreef Wimo het volgende:

[..]

Ding heeft ECHT geen 180pk .. En je vergeet de berijder... dus er moet 90 kg bij


dus om die 1 op 1 barriere te doorbreken zou een motor volgens jou 270 pk moeten hebben? Das niet veilig meer!
j22flyingdownwinddinsdag 21 oktober 2003 @ 15:08
Saabje (155pk op 1190kg)
0,14pk per kilo
7,6 kg per PK

Geleandewagen (136pk op 2300kg)
0,059 pk per kilo
16,9 kilo per PK

johnwoodinsdag 21 oktober 2003 @ 16:17
116 PK / 1070 kg = 0.11 PK/kg
1070 kg / 116 PK = 9.22 kg/PK
Jolly_Reaperdinsdag 21 oktober 2003 @ 16:21
Zie sig;
Herkauwerdinsdag 21 oktober 2003 @ 16:22
Auto:
75 / 925 (peugeot 206 1.4 XS) = 0.081

Motor:
122+ / 250 (Honda VF1000R) = 0.488

Auto schiet dus helemaal niet op....
oh ja, de waardes veranderen iets als ik er in zit, dan mag je er 100 kilo bij op tellen

TomKdinsdag 21 oktober 2003 @ 17:01
Honda CRX 1.6 16v
130 PK / 899 KG = 0,145
899 KG / 130 KG = 6,915
knillisdinsdag 21 oktober 2003 @ 17:06
Nixan Maxima
1395kg
193pk
7.2 kg/pk
0.138pk/kg
Dwergjedinsdag 21 oktober 2003 @ 17:11
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:52 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

Alto?


Toyota Starlet 1.0 DL
jaccodinsdag 21 oktober 2003 @ 17:56
titel gewijzigd
cannibal74dinsdag 21 oktober 2003 @ 17:59
Mini: 640kg / ca 100pk : 6.4kg/pk
Sting-like-a-beedinsdag 21 oktober 2003 @ 18:05
citroen C8

166 pk
1650 KG

166/1650= 0.10
1650/166= 9.94

BarBaardinsdag 21 oktober 2003 @ 18:18
Megane 2:

1245kg
120 pk

Ofwel 10.375

ofwel 1/10.375= 0.096385542168674698795180722891566

Gerakodinsdag 21 oktober 2003 @ 18:21
Aprilia RSV Mille
Rijklaar gewicht: 221 kg
Vermogen: 135 pk

135/221= 0,61 pk/kg

MacBethdinsdag 21 oktober 2003 @ 19:18
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 14:12 schreef Wimo het volgende:

[..]

Ding heeft ECHT geen 180pk


Huur er eentje en neem 'm naar de testbank. Veel plezier.
quote:
En je vergeet de berijder... dus er moet 90 kg bij
De vraag was wat er onder je kont aan gewicht en vermogen zit

Overigens geldt het bijtellen van passagiers en andere lading gewicht voor auto's uiteraard ook.

En bovendien weegt de gemiddelde supersportrijder aanzienlijk minder dan 90 kilo. Dat soort dingen zijn gemaakt voor kleine pezige mannetjes (kijk eens naar wat er met de Superbikes rondrijdt), bierbuiken kunnen beter op 'n 1150GS ofzo plaatsnemen

masuyodinsdag 21 oktober 2003 @ 19:21
minibike= 4.2 pk op 20 kg dus iets van 4,7kg per pk
brommer= iets van 50kg per pk ofzo
zappa29dinsdag 21 oktober 2003 @ 20:57
11,45 kg/pk (citroen AX) en 8,45 kg/pk (opel GT)
generalistdinsdag 21 oktober 2003 @ 21:02
135 PK op 200 KG

maakt:
0.675 pk/kg
1.481 kg/pk
Motorfiets dus

Auto:
0.09 pk/kg
10 kg/pk

generalistdinsdag 21 oktober 2003 @ 21:04
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 18:21 schreef Gerako het volgende:
Aprilia RSV Mille
Rijklaar gewicht: 221 kg
Vermogen: 135 pk

135/221= 0,61 pk/kg


Ik dacht dat die Mille een stuk lichter was, valt wel een beetje tegen (al valt de motor zelf helemaaaal niet tegen )
Patrick281dinsdag 21 oktober 2003 @ 21:24
Bimota motorfiets : 0,62 pk/kg. (verbruik 1:8 )
Yamaha motorscooter : 0,13 pk/kg. (verbruik 1:27)
Pontiac Fiero : 0,11 pk/kg. Nog kopen binnen paar weken..
mhr-zipdinsdag 21 oktober 2003 @ 21:53
980kg/105pk = 9,333 kg/pk

105pk/980kg = 0,107 pk/kg

Ronald1903dinsdag 21 oktober 2003 @ 21:56
Elke PK moet 8,5 kilo meeslepen in mijn geval

Renault Clio 1.6I 16V RXE (1999): 110PK, 940Kg

some1elsedinsdag 21 oktober 2003 @ 22:12
170 pk / 1340 kg = 0,1269 pk per kg
Hans_worstdinsdag 21 oktober 2003 @ 22:40
1010 / 126 Pk = 8,015873015873015873015873015873 Kilo per Pk

(Bx GTI)

0,12475247524752475247524752475248 Pk per kilo

PNGwoensdag 22 oktober 2003 @ 00:56
Astra F C20XEtje met fijne stoelen:
1085kg/150pk = 7,23 kg/pk
150pk/1085kg = 0,14 pk/kg
Wimowoensdag 22 oktober 2003 @ 01:07
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 19:18 schreef MacBeth het volgende:

[..]

Huur er eentje en neem 'm naar de testbank. Veel plezier.
[..]


Verdiep je eens in de motor wereld jung ... het ding is nog nergens getest.. door NIEMAND .. en dan nog, 180 pk is op de rukas + ramair meegerekend.. Ding mag blij zijn met 165 pk op het achterwiel. Voortaan minder op plaatjes kwijlen
Najrawoensdag 22 oktober 2003 @ 01:09
Als ik er in zit en er zit benzine in de tank

115 pk 1300kg

0,088 pk / kg

LowJoewoensdag 22 oktober 2003 @ 01:19
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 01:07 schreef Wimo het volgende:

[..]

Verdiep je eens in de motor wereld jung ... het ding is nog nergens getest.. door NIEMAND .. en dan nog, 180 pk is op de rukas + ramair meegerekend.. Ding mag blij zijn met 165 pk op het achterwiel. Voortaan minder op plaatjes kwijlen


Hallo,dat geld natuurlijk helemaal met auto's!Het gaat hier alleen maar wat je voor pk's beschikbaar hebt om dat gewicht van je auto/moter voort te laten rijden!Wat er dan werkelijk aan aandrijving op je as over blijft hebben we het hier niet over...
One_Punch_Mickeywoensdag 22 oktober 2003 @ 07:39
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 22:40 schreef Hans_worst het volgende:
1010 / 126 Pk = 8,015873015873015873015873015873 Kilo per Pk

(Bx GTI)

0,12475247524752475247524752475248 Pk per kilo


ja, maar dat is afgerond, he?
T800woensdag 22 oktober 2003 @ 08:45
8 kg / pk


1008 kg / 125 pk

Xtreemwoensdag 22 oktober 2003 @ 09:43
Normaal 83 pk op zo'n 900 kilo....
method21woensdag 22 oktober 2003 @ 09:49
0,16170212765957446808510638297872 pk/kg

GSI 2.0 / 152pk / 940kg

SolidArtwoensdag 22 oktober 2003 @ 10:43
0,183333~

220PK / 1200kg

Subaru impreza GT Turbo

Wimowoensdag 22 oktober 2003 @ 13:58
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 19:18 schreef MacBeth het volgende:

[..]

Huur er eentje en neem 'm naar de testbank. Veel plezier.
[..]

De vraag was wat er onder je kont aan gewicht en vermogen zit

Overigens geldt het bijtellen van passagiers en andere lading gewicht voor auto's uiteraard ook.

En bovendien weegt de gemiddelde supersportrijder aanzienlijk minder dan 90 kilo. Dat soort dingen zijn gemaakt voor kleine pezige mannetjes (kijk eens naar wat er met de Superbikes rondrijdt), bierbuiken kunnen beter op 'n 1150GS ofzo plaatsnemen


Whiseguy En de gem. ss rijder weegt echt wel meer dan 75kg (zal schappelijk wezen) We wonen hier niet in japan ...
ZX9Rwoensdag 22 oktober 2003 @ 14:00
0,62 pk/kg
mistercrazywoensdag 22 oktober 2003 @ 14:16
m'n auto weegt 1050 en 90 pk en dat delen kom ik uit op 11.66 kg/pk
(nixan 100NX 1.6)
StefanPwoensdag 22 oktober 2003 @ 14:26
206 gti: 7,42 kg/pk
supra: 4,9 kg/pk
AggeMarLeutEtwoensdag 22 oktober 2003 @ 14:37
10,15kg/pk
frank280zxwoensdag 22 oktober 2003 @ 14:49
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:14 schreef Rudy303 het volgende:
Zucht... 12,67 pk/kg. Laat ik uitgaan van een mini van 650 kilo (oud model). Da's ongeveer de lichtste auto die er is.

650 * 12.67 = 8235,5 pk. Gefeliciteerd, je rijdt in een spaceshuttle.

Ik heb 0,13 pk/kg in een auto van 890 kilo..


hehe een spaceshuttle maakt het nog bonter die zitten rond de 1.250.000 PK als je het omrekend dan
Jaydeemwoensdag 22 oktober 2003 @ 18:54
0.18 pk'tjes per kilo
Novitecwoensdag 22 oktober 2003 @ 22:09
1240kg en 155pk maakt 8 kg per pk....kan er mee door..

N.

Gerakowoensdag 22 oktober 2003 @ 22:34
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 21:04 schreef generalist het volgende:

[..]

Ik dacht dat die Mille een stuk lichter was, valt wel een beetje tegen (al valt de motor zelf helemaaaal niet tegen )


In de folders en motorbladen staat meestal ook dat ie een stuk lichter is, meestal staat er 190 kg ongeveer, ik denk dat ze daar het droge gewicht noemen, dus zonder olie, koelvloeistof, benzine, remolie en meestal zelfs zonder gereedschap zetje!!!
Maar ik keek in de gebruikershandleiding en daar stond dus dat het rijklaar gewicht 221 kg is. Toch wil ik het altijd nog een keer zelf wegen.
Furbywoensdag 22 oktober 2003 @ 22:43
Ligt aan de hoeveelheid vracht.
Bigswoensdag 22 oktober 2003 @ 22:46
9,76 kilo per pk (1025/106)
0,102 pk per kilo (105/1025)

Genoeg voor mij (Ford Orion 1.8i 16v)

Emphemeriswoensdag 22 oktober 2003 @ 23:01
109 / 1000 = 0.109

Of

1000 / 109 = 9,17

Zo en nu? Nou kun je opzoeken wat voor auto ik heb

jeuckenwoensdag 22 oktober 2003 @ 23:09
0,085 pk per kg.
CrazyCaviawoensdag 22 oktober 2003 @ 23:38
BMW 318i

1205 KG
113 PK

10,66 KG/PK
0,09 PK/KG

MNeMoNiCSdonderdag 23 oktober 2003 @ 00:39
950 / 140 = 6,8
MNeMoNiCSdonderdag 23 oktober 2003 @ 10:18
Ik zit te wachten tot er iemand met de specs van zijn Carrera GT langskomt
Wimodonderdag 23 oktober 2003 @ 10:26
cbr

34/200=0.17 pk/kg
of 95/200=0.475 pk/kg


vfr

59/182=0.32 pk/kg

StefanPdonderdag 23 oktober 2003 @ 11:13
Volgens mij was de vraag toch echt kg per pk, en niet pk per kg...
Strong_Baddonderdag 23 oktober 2003 @ 11:27
bugatti veyron heeft met 1001 pk toch nog maar 0,53 pk/kg. Eigenlijk maar een mietjesbak dus vergeleken met de gemiddelde motor....
Wimodonderdag 23 oktober 2003 @ 11:33
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 11:13 schreef StefanP het volgende:
Volgens mij was de vraag toch echt kg per pk, en niet pk per kg...
my bad...

200/34= 5.88kg/pk
200/95= 2.11kg/pk


vfr

182/59= 3.01kg/pk

Rietvaerderdonderdag 23 oktober 2003 @ 12:04
1,33pk/kg als ik een R6 had

Nu is het 210kg delen door 34pk

Flying_Veedonderdag 23 oktober 2003 @ 14:33
1065 kg / 115 pk = ehhh


9,2608695652173913043478260869565 kg per pk

let wel met 6 versnellingsbak

Flying_Veedonderdag 23 oktober 2003 @ 14:35
Maar je hebt ook nog zoiets als koppel waarom wordt dat niet meegenomen in de berekening ?
Kogandodonderdag 23 oktober 2003 @ 14:40
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 14:35 schreef Flying_Vee het volgende:
Maar je hebt ook nog zoiets als koppel waarom wordt dat niet meegenomen in de berekening ?
Wie verzint er een formule?
Flying_Veedonderdag 23 oktober 2003 @ 14:51
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 14:40 schreef Kogando het volgende:

[..]

Wie verzint er een formule?


effe knutselen;

De Totale brute kracht = vermogen / gewicht + koppel /gewicht / 2

Flying_Veedonderdag 23 oktober 2003 @ 14:55
dus;

1065/ 115 + 1065 /145 / 2 = Brute vermogen

9,2608695652173913043478260869565 + 7,3448275862068965517241379310345 / 2 =8,3028485757121439280359820089952

ehh eenheid is dan zoiets van pk/nm/kg

SolidArtdonderdag 23 oktober 2003 @ 15:28
normaal moet je het andersom berekenen hoor...

Dus PK per KG...

anders heeft het weinig nut.

Eyeopenerdonderdag 23 oktober 2003 @ 15:37
Ik heb een tijdje geleden een editie van 'Auto/motor/sport' gelezen... Hadden ze naar PK en KG ook acceleratie meegerekent ..

Heb het blad alleen niet hier liggen ... dus heb de berekeningsmethode niet....

Voronwedonderdag 23 oktober 2003 @ 15:41
200kg en 100 dat maakt:

2kg/pk
of
0,5pk/kg

Kawa ZZR-600

(ben trouwens ook wel benieuwd naar de nieuwe R1 175kg en 182pk, maar goed dat moet nog bewezen worden!!)

mwerkmandonderdag 23 oktober 2003 @ 15:57
Wij hebben ong. 7,57 kg per pk. (Polo GTI uit 2000)
Kogandodonderdag 23 oktober 2003 @ 16:15
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 15:41 schreef Voronwe het volgende:
200kg en 100 dat maakt:

2kg/pk
of
0,5pk/kg

Kawa ZZR-600

(ben trouwens ook wel benieuwd naar de nieuwe R1 175kg en 182pk, maar goed dat moet nog bewezen worden!!)


Tering, das helemaal een monster.. Die loopt wel 330 zeker?
elcasteldonderdag 23 oktober 2003 @ 16:16
10,74 vorige auto was het 5,1 dat was toch anders.
Kogandodonderdag 23 oktober 2003 @ 16:22
Deze dan:

500 PK

0-100 in 2,5 seconde
Topsnelheid >600 km/h
Gewicht 750 kg


Op de Motorshow in Detroit toonde Daimler Chrysler de Tomahawk. Een motorfiets, maar dan wel eentje met vier wielen die wordt aangedreven door de 500pk sterke 8,3 liter V10-motor uit de Dodge Viper. In theorie kan de combinatie naar 100km/u in 2,5sec en bedraagt de topsnelheid meer dan 600km/u (en dat is geen tikfout). Tenminste, als je er op zou kunnen blijven zitten. Chrysler alludeerde daar al op tijdens de voorstelling door te zeggen dat de Tomahawk een machine was " To Grab life by the horns - and hang on!". In realiteit is Daimler-Chrysler als de dood dat iemand het zou proberen, en de tien exemplaren die er -volledig met de hand- van gebouwd zullen worden zijn dan ook niet geschikt voor weggebruik en zullen niet eens volledig werkzaam zijn. De constructeur mikt vooral op kunstliefhebbers die de motor met vier onafhankelijk opgehangen wielen (om in de bochten te kunnen 'leunen') willen kopen omwille van het design.
Het eerste exemplaar zal van de hand gedaan worden via de postordercatalogus van Neiman Marcus. Een luxueuze warenhuisketen (zoiets al Harrods in Londen) die in heel de VS actief is. Daarna zullen er nog 9 stuks gefabriceerd worden. Geïnteresseerde kopers leggen alvast 555.000 dollar klaar.

[Dit bericht is gewijzigd door Kogando op 23-10-2003 16:36]

generalistdonderdag 23 oktober 2003 @ 16:23
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 12:04 schreef Rietvaerder het volgende:
1,33pk/kg als ik een R6 had

Nu is het 210kg delen door 34pk


Specs van een R6 zijn 162kg met 122pk, kom je nog niet boven de 1 uit hoog

(0.75 pk/kg is nog steeds best veel
R1 = 152pk met 174kg = 0.873pk/kg)

Flying_Veedonderdag 23 oktober 2003 @ 16:24
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:22 schreef Kogando het volgende:
Deze dan:

[afbeelding]

500 PK

0-100 in 2,5 seconde
Topsnelheid 480 km/h
Gewicht 750 kg


Op een bochtig circuit rijd elke vespa 'm d'r uit niet mee te sturen met dat ding
Kogandodonderdag 23 oktober 2003 @ 16:26
Ook wel een grappig berichtje:

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=28870

Kogandodonderdag 23 oktober 2003 @ 16:31
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:24 schreef Flying_Vee het volgende:
Op een bochtig circuit rijd elke vespa 'm d'r uit niet mee te sturen met dat ding

vs.

Flying_Veedonderdag 23 oktober 2003 @ 17:00
de tien exemplaren die er -volledig met de hand- van gebouwd zullen worden zijn dan ook niet geschikt voor weggebruik en zullen niet eens volledig werkzaam zijn

Wint

Rietvaerderdonderdag 23 oktober 2003 @ 18:40
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:15 schreef Kogando het volgende:

[..]

Tering, das helemaal een monster.. Die loopt wel 330 zeker?


Ja joh, 530 met gemak
Dat ding is niet gemaakt voor topsnelheid
Rietvaerderdonderdag 23 oktober 2003 @ 18:42
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:23 schreef generalist het volgende:

[..]

Specs van een R6 zijn 162kg met 122pk, kom je nog niet boven de 1 uit hoog

(0.75 pk/kg is nog steeds best veel
R1 = 152pk met 174kg = 0.873pk/kg)


ik had gedacht 160 delen door 120.
Googolplexiandonderdag 23 oktober 2003 @ 18:43
5,934 kg/pk
0,169 pk/kg

CRX VTi

[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 23-10-2003 18:59]

Hyperdudedonderdag 23 oktober 2003 @ 18:54
1188/231= 5,14

911 3.2, 1986, doet t nog beheurlijk goed=snel

MNeMoNiCSdonderdag 23 oktober 2003 @ 20:25
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 15:28 schreef SolidArt het volgende:
normaal moet je het andersom berekenen hoor...

Dus PK per KG...

anders heeft het weinig nut.


Onzinnige reply. kg/pk geeft grotere getallen die in één oogopslag te vergelijken zijn. Verder maakt het echt niks uit, het is allebei een verhouding tussen massa en vermogen.
Fl3xxdonderdag 23 oktober 2003 @ 22:13
1015kg / 75pk = 13,5 kg per pk
75pk / 1015kg = 0,074 pk per kg

Nissan Sunny 1.4lx uit '91.

xSoDxdonderdag 23 oktober 2003 @ 22:26
ummm... 1300kg/200 pk ()6,5kg/pk ... leuk
Jaggunsudonderdag 23 oktober 2003 @ 23:57
860kg/130Pk = 6.62 kg/pk

(205 1.9 GTi)

renkievrijdag 24 oktober 2003 @ 00:01
1246 / 90 = 13,8
Kogandovrijdag 24 oktober 2003 @ 08:40
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 18:40 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja joh, 530 met gemak
Dat ding is niet gemaakt voor topsnelheid
Is toch niet zo gek, de R6 van een maat van mij liep al 280/290..
Zeegievrijdag 24 oktober 2003 @ 08:45
Eeeehh motor is 210 kg en 125 pk!!!

Da's 0.59

yefthazondag 26 oktober 2003 @ 02:32
135pk/220kg = 0,61pk/kg
airbusNEKdonderdag 30 oktober 2003 @ 02:19
6.8 kg/pk voor een DIESELTJE


en 3kg/NM

stefan-ddonderdag 30 oktober 2003 @ 07:39
12.12 kg per pk
of
0.0825

niet gek voor een bestelbus van 2000 kilo ?

Wel grappig dat er niet over nm gerept wordt

5.71 kg voor de nmeters

gatewaydonderdag 30 oktober 2003 @ 10:02
ff denken auto weegt 871 kg, en heeft 40 kw.... 1 kw is 1,36 pk (toch?) dussuh

* gateway pakt rekenmachine uit de wind-doos


iets van 6 ofzo

-edit-

871 / 54,4 = 16.01
54,4 / 871 = 6.25

golf II uit 1986

-PassY-donderdag 30 oktober 2003 @ 10:12
1350/80 = 16,875 KG/PK

of 0,059 PK/KG

1.9 dTi

vind het wel prima zo

Hans_worstdonderdag 30 oktober 2003 @ 19:21
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 07:39 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

ja, maar dat is afgerond, he?


Rekenmachine ......

4x2donderdag 30 oktober 2003 @ 19:35
180kg met ~15,5PK = 11,6kg per PK.

Honda NSR (brommertje ) uit '93
En 180kg is brommer+ik en die 15,5PK is het vermogen aan het wiel.

Leeggewicht tegen krukasvermogen zal het ong 5,5kg per PK zijn (maar dat is gezever en gegok :p).

LowJoedonderdag 30 oktober 2003 @ 19:36
Gateway,je kan je calculator niet goed bedienen of zelf niet rekenen!
54,4/871=0,062!En dat is niks!
M'n eigen Galant:1100kg/140 pk=0,127 !
Timmydonderdag 30 oktober 2003 @ 20:22
M'n Yamaha YZF-R6: 1,32 kg/pk
M'n Saab 9-3 1.8t: 8,93 kg/pk
airbusNEKdonderdag 30 oktober 2003 @ 21:10
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 07:39 schreef stefan-d het volgende:
Wel grappig dat er niet over nm gerept wordt

5.71 kg voor de nmeters


en ikke 3KG/NM dieselkoppel
Blurdonderdag 30 oktober 2003 @ 21:18
0,095 pk/kg
100 pk / 1048 kg
Seat Ibiza 1.4 16v sport
wickdonderdag 29 januari 2004 @ 00:42
179pk/910kg=0.19pk/kg
910kg/179pk=5.08kg/pk

honda crx ed9 '91

slashmedonderdag 29 januari 2004 @ 10:01
55pk/109kg = 0,50 pk/kg voor een WR426F
+/-70pk/750kg = 0.09 pk/kg voor kadett coupe
beschuitdonderdag 29 januari 2004 @ 12:07
0.073 pk per kp :/

60pk/820kg

Kadett 1.3 8v

[Dit bericht is gewijzigd door beschuit op 30-01-2004 11:04]

japiejodonderdag 29 januari 2004 @ 12:12
120pk / 830kg = 0.1445 PK/Kg

en mijn andere auto:

140pk / 1100kg = 0.12 PK/Kg

BertVdonderdag 29 januari 2004 @ 20:33
Als we voor de pats uitgaan van krukas PK's

R6 > 1.3kg per PK
Clio 1.4 > 10.8kg per PK

Corona1972donderdag 29 januari 2004 @ 21:39
1115 kg,136 pk,dus 8.19 kg per pk,en 0121 pk per kg
mazda mx3-v6
The_strangervrijdag 30 januari 2004 @ 15:12
Leeg gewicht ong 14000kg
pk 5000

dus 2,8 kg/pk
of
0.36 pk/kg

Dr_Gonzovrijdag 30 januari 2004 @ 20:22
190pk (260nm) /1150kg = 0,165 pk/kg
Of 6,052kg per pk.


Corrado G60 met stage 2 tuning kit.

Automatic_Rockvrijdag 30 januari 2004 @ 20:31
0.13 pk/kg = 7,55kg/pk

Honda Prelude 2.0i 16 (1985-1987), 137pk met 1035kg te verslepen.
Zal vast niet de snelste zijn hier, maar in 7,8 sec naar de 100km/h vind ik toch al lekker (alhoewel.. Mag sneller natuurlijk!!! hmmmm, had ik maar geld.. )

[Dit bericht is gewijzigd door Automatic_Rock op 30-01-2004 20:39]

pAinvrijdag 30 januari 2004 @ 20:32
0,16 pk / kg

Mitsubishi Lancer met dubbele webers, gevlakte cilinder, race nokkenassen en HKS uitlaatsysteem

Binnenkort 0,24 pk / kg (Mitsu EVO II blok erin, wanneer het gaat passen).... Doei Imprezza's

Patrick281vrijdag 30 januari 2004 @ 20:40
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 20:32 schreef pAin het volgende:
0,16 pk / kg

Mitsubishi Lancer met dubbele webers, gevlakte cilinder, race nokkenassen en HKS uitlaatsysteem

Binnenkort 0,24 pk / kg (Mitsu EVO II blok erin, wanneer het gaat passen).... Doei Imprezza's


Het eerste is precies evenveel (ehm 0,156) als mijn knullig motorscootertje van 250 cc..
Wel van de week een burn-out / achterwielslip mee gehad in de sneeuw.
Achterwiel kwam even langszij.
Mijn supersport heeft factor 0,59 ..
pAinvrijdag 30 januari 2004 @ 20:42
Haha patrick

Heb ook maar eens een parkeerplaatsje opgezocht om lekkere te gaan driften (toch genoeg te doen hier op afgelegen parkeerplaatsen bij tuinders). Was best cool

Enne, ik win het toch wel van die motorscooter

tegen die motor wil ik alleen niet rijden Had de R1 gezien op de RAI eind vorige maand, 1 pk / kg leeggewicht..... Damn !

Patrick281vrijdag 30 januari 2004 @ 20:47
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 20:42 schreef pAin het volgende:
Haha patrick

Heb ook maar eens een parkeerplaatsje opgezocht om lekkere te gaan driften (toch genoeg te doen hier op afgelegen parkeerplaatsen bij tuinders). Was best cool

Enne, ik win het toch wel van die motorscooter

tegen die motor wil ik alleen niet rijden Had de R1 gezien op de RAI eind vorige maand, 1 pk / kg leeggewicht..... Damn !


Van de week ook verloren van een Scirocco G60 met de scooter dan wel.
Was ook verder niet lullig bedoeld idd.

Maar met de scoot in de sneeuw woon-werk was niet grappig, maar dat uitbreken ging wel lekker.
Pietsje minder gas en het achterwiel ging weer lekker naar achteren ipv opzij.
Het leek wel aan een touwtje zo mooi .. gelukkig geen verkeer in de buurt wel ..

De oude R1 kon ik precies bijhouden tot 240 km/u.. de nieuwe zal wel weer stukkie rapper zijn.

pAinvrijdag 30 januari 2004 @ 21:01
Jammer dat de nieuwe R1 voor geen METER zit! Maar ja, een kerel van bijna 2 meter moet ook niet op zon sportkanon gaan zitten heh!

Enne weet dat je het niet lullig bedoel !

Gunsmokevrijdag 30 januari 2004 @ 22:03
0,6 pk/kg
gsi16vpowervrijdag 30 januari 2004 @ 22:36
0.16pk/kg straks op zijn minst 0.2pk/kg, betreft een Calibra 4x4 Turbo
mistermaniaczaterdag 31 januari 2004 @ 00:47
1100/90 = 12.2 pk/kg
90/1100 = 0.081 pk/kg
Patrick281zaterdag 31 januari 2004 @ 01:06
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 00:47 schreef mistermaniac het volgende:
1100/90 = 12.2 pk/kg
90/1100 = 0.081 pk/kg
Het is laat maar hier klopt iets niet ...
Patrick281zaterdag 31 januari 2004 @ 01:06
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 22:03 schreef Gunsmoke het volgende:
0,6 pk/kg
En u heeft ?
LowJoezaterdag 31 januari 2004 @ 11:31
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 01:06 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Het is laat maar hier klopt iets niet ...


De berekening is goed!Wat zou er dan niet kloppen??
One_Punch_Mickeyzaterdag 31 januari 2004 @ 11:41
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 11:31 schreef LowJoe het volgende:

[..]

De berekening is goed!Wat zou er dan niet kloppen??


quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 00:47 schreef mistermaniac het volgende:
1100/90 = 12.2 pk/kg
90/1100 = 0.081 pk/kg
2 x pk/kg...
LowJoezaterdag 31 januari 2004 @ 11:48
Haha!Daar heb je me!Inderdaad,over heen gekeken!
Oom_Agentzaterdag 31 januari 2004 @ 11:49
1810 kg / 279 pk = 6,48
279 pk / 1810 kg = 0,15

Mercedes 560 SEL

LowJoezaterdag 31 januari 2004 @ 14:01
Jezus!Dat is een zware jongen!1810 kg...
Youpzaterdag 31 januari 2004 @ 23:46
op mn ombouw race vespa nu :
+-40kilo +-5pk dus +-8kg per pk

van de zomer..
+-40 kilo VS 12pk das +-3,33kg per pk

alleen moetk dr zelf nog op... maarja kan niet alles hebben

marz01zaterdag 31 januari 2004 @ 23:57
ibiza sport 160pk tdi bij 1160kg
Party_Pzondag 1 februari 2004 @ 02:27
Nissan Micra uit 92

720/54 = 13.8888kg per pk

PeuRaczondag 1 februari 2004 @ 03:02
geen ideem hoeveel bier ik op heb, tis iig veel ;D ..

hiegfewo postkrike post

Mikkiezondag 1 februari 2004 @ 21:19
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 80% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 02:11:22 ]
TilburgPossemaandag 2 februari 2004 @ 07:54
CBR400RR met Dynojet-kit (stage 3), ander pijpje (Two Brothers) en race-CDI (HRC!) = 80,2 pk bij 165 kg
Novitecmaandag 2 februari 2004 @ 08:37
quote:
Op maandag 2 februari 2004 07:54 schreef TilburgPosse het volgende:
CBR400RR met Dynojet-kit (stage 3), ander pijpje (Two Brothers) en race-CDI (HRC!) = 80,2 pk bij 165 kg
Wow, volgens mij jankt dit blokje de engelen uit de lucht man! Hoeveel toeren draait dit max?

N.

_dazzlingmaandag 2 februari 2004 @ 09:07
0,085
KonnieKipkemaandag 2 februari 2004 @ 09:23
9.97 KG/Pk = 0,10 Pk/KG
martnlmaandag 2 februari 2004 @ 10:59
quote:
Op maandag 2 februari 2004 09:07 schreef _dazzling het volgende:
0,085
Dit is ongeveer lopen neem ik aan??
killerbmaandag 2 februari 2004 @ 11:36
10,125KG/PK = 0,098PK/KG
810KG.
Sander_Prinsenmaandag 2 februari 2004 @ 11:46
13,90kg/pk = 0,072pk/kg.

Opel Corsa 1.5TD Sport (1997), 931kg, 67pk

LowJoemaandag 2 februari 2004 @ 11:54
En dat noemen ze dan ook nog "sport"??
Sander_Prinsenmaandag 2 februari 2004 @ 12:17
quote:
Op maandag 2 februari 2004 11:54 schreef LowJoe het volgende:
En dat noemen ze dan ook nog "sport"??
Jah, en die spoiler maakt hem alleen maar zwaarder

Maar goed, hij kan prima meekomen met het verkeer (vooral 80-120km/u gaat erg vlot) en hij is redelijk zuinig (1:17 gemiddeld)

LowJoemaandag 2 februari 2004 @ 13:14
Ok!Als je alleen maar een goedkoop vervoermiddel wil.......
Sander_Prinsenmaandag 2 februari 2004 @ 13:21
quote:
Op maandag 2 februari 2004 13:14 schreef LowJoe het volgende:
Ok!Als je alleen maar een goedkoop vervoermiddel wil.......
Och, hij ziet er zeker niet slecht uit (mooi rood, meegespoten bumpers en spiegels, dakspoiler), zit lekker (sportstoelen, in hoogte verstelbaar bij bestuurder) en rijdt lekker ('sport' onderstel: iets strakker en lager afgeveerd dan standaard Corsa). En als je 200km/dag rijdt en het budget beperkt is, is 'goedkoop' wel iets om rekening mee te houden.
erikvwmaandag 2 februari 2004 @ 13:27
921/75 = 12,28

VW Polo 1.4 16V 75pk (2001)

GotenSSJmaandag 2 februari 2004 @ 15:53
147 pk
870 kg

870/147 = 5,91

( opel speedster )

[Dit bericht is gewijzigd door GotenSSJ op 02-02-2004 15:53]

MAzlbeermaandag 2 februari 2004 @ 16:43
7.0625....... Hmmmm

maar mijn auto is 1695 kilo....
Nee, geen trekker, een Audi A6 Avant quattro '99

Jerroentjemaandag 2 februari 2004 @ 17:24
1010 / 172 = 5,87 (Clio Sport)
GizartFRLmaandag 2 februari 2004 @ 17:38
800/160=

5 kg/ pk

160/800=

0.2 PK/KG

1034247maandag 2 februari 2004 @ 22:38
Renault laguna 1,8 lpg 1997 (van m'n vader)
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=13491&cache=no
1215/95 = 12,79
95/1215 = 0,078
Maar er zit een spoilertje op
Dr_Gonzodinsdag 3 februari 2004 @ 00:56
quote:
Op maandag 2 februari 2004 17:38 schreef GizartFRL het volgende:
800/160=

5 kg/ pk

160/800=

0.2 PK/KG


Honda CRX VTEC?
TilburgPossedinsdag 3 februari 2004 @ 02:30
quote:
Op maandag 2 februari 2004 08:37 schreef Novitec het volgende:

[..]

Wow, volgens mij jankt dit blokje de engelen uit de lucht man! Hoeveel toeren draait dit max?

N.


Volgens de officiele fabrieksgegevens begint 'ie in het rood te lopen bij 15.000 rpm, in werkelijkheid blijkt dat "slechts" 14250 te zijn. Met die nieuwe CDI (die meteen ook het juiste toerental weergeeft) blijft ie lekker doormarcheren tot de 17.000 (pas 1x gedaan. Tja het blijft je schatje hè). Dan lijkt het geluid meer op een boormachine
martinweb.nldinsdag 3 februari 2004 @ 03:07
118 pk / 168 kg = 0,7 pk/kg

Wel netjes toch? Komt natuurlijk wel mijn gewicht bij, en pk´s aan het achterwiel eigenlijk, en benzine... Maar goed, auto´s zijn ook drooggewicht en zonder bestuurder en krukas pk´s, dus voor de vergelijking klopt het...

Andersom kan ook: 168 kg / 118 pk = 1,42 kg/pk

GizartFRLdinsdag 3 februari 2004 @ 07:05
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 00:56 schreef Dr_Gonzo het volgende:

[..]

Honda CRX VTEC?


nee
NT-T.BartMandinsdag 3 februari 2004 @ 07:22
Citroen Berlingo 1.6:
1226 kg/110 pk kg= 11.15 kg/pk

[Dit bericht is gewijzigd door NT-T.BartMan op 03-02-2004 07:29]

hmmm_lasagne_dinsdag 3 februari 2004 @ 07:36
ik krijg een mooie devide by zero exception ... nouja ik "rij" ook fiets
LowJoedinsdag 3 februari 2004 @ 09:42
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 03:07 schreef martinweb.nl het volgende:
118 pk / 168 kg = 0,7 pk/kg

Wel netjes toch? Komt natuurlijk wel mijn gewicht bij, en pk´s aan het achterwiel eigenlijk, en benzine... Maar goed, auto´s zijn ook drooggewicht en zonder bestuurder en krukas pk´s, dus voor de vergelijking klopt het...

Andersom kan ook: 168 kg / 118 pk = 1,42 kg/pk


Tja,maar het rijdersgewicht bij een auto heeft natuurlijk minder invloed dan bij een motor!Zeg dat jij 75 kg weegt,dan wordt het dus 243 kg=
0,485 pk/kg en zonder =0,702 pk/kg.
Bij mijn auto is dat gewoon 1150/140=0,122 en met 1150+75=1225=0,114pk/kg!Verschil is dus een stuk kleiner dan met jouw motor....Dus ik zou maar flink afslanken als je inderdaad 75 kilo of meer weegt,des te sneller ga je!
mdsk21dinsdag 3 februari 2004 @ 09:54
Toyota Starlet 1.3 Si

777 KG / 75 PK = 10,36 Pk per KG

LowJoedinsdag 3 februari 2004 @ 10:43
Dat klopt dus niet!Het is 10,36 kg per pk!
Murrufwoensdag 4 februari 2004 @ 09:56
185kg/130pk= 1,42 kg/pk
lottumracingwoensdag 4 februari 2004 @ 10:48
heb 144pk met 1250 kilo....0,1152...

wil binnenkort naar 162 pk door chiptuning..0,1296...

Patrick281donderdag 5 februari 2004 @ 19:06
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 09:54 schreef mdsk21 het volgende:
Toyota Starlet 1.3 Si

777 KG / 75 PK = 10,36 Pk per KG


Dr_Gonzodonderdag 5 februari 2004 @ 19:11
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 10:48 schreef lottumracing het volgende:
heb 144pk met 1250 kilo....0,1152...

wil binnenkort naar 162 pk door chiptuning..0,1296...


Tenzij het een TD is kan je dat hele chiptuning wel vergeten.
Je krijgt er amper meer PK's bij.
Je hebt meer aan een open luchtfilter, sportuitlaat en een spagetti spruitstuk.
Youpdonderdag 5 februari 2004 @ 21:08
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 19:11 schreef Dr_Gonzo het volgende:

[..]

Tenzij het een TD is kan je dat hele chiptuning wel vergeten.
Je krijgt er amper meer PK's bij.
Je hebt meer aan een open luchtfilter, sportuitlaat en een spagetti spruitstuk.


euhm... kuch kuch... chiptuning bij TD heeft JUIST zin... turbo (diesel) motoren ondervinde de grootste vooruitgang!
Sander_Prinsenvrijdag 6 februari 2004 @ 08:18
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 21:08 schreef Youp het volgende:

[..]

euhm... kuch kuch... chiptuning bij TD heeft JUIST zin... turbo (diesel) motoren ondervinde de grootste vooruitgang!


Dat zegt hij toch?
quote:
Tenzij het een TD is...
Tenzij != Als
One_Punch_Mickeyvrijdag 6 februari 2004 @ 12:51
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 21:08 schreef Youp het volgende:

[..]

euhm... kuch kuch... chiptuning bij TD heeft JUIST zin... turbo (diesel) motoren ondervinde de grootste vooruitgang!


idd. bij TD heeft het meer zin om te tunen.
blieblievrijdag 6 februari 2004 @ 12:52
0,18 ofzo
300pk op 1697kg.
One_Punch_Mickeyvrijdag 6 februari 2004 @ 12:57
morgen missch een gunstigere verhouding