One_Punch_Mickey | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:06 |
12,67. helaas veel te veel | |
ChimeraOffline | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:13 |
krijgen we de berekening ook nog te zien? ![]() tot. kg / pk | |
Rudy303 | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:14 |
Zucht... 12,67 pk/kg. Laat ik uitgaan van een mini van 650 kilo (oud model). Da's ongeveer de lichtste auto die er is. 650 * 12.67 = 8235,5 pk. Gefeliciteerd, je rijdt in een spaceshuttle. Ik heb 0,13 pk/kg in een auto van 890 kilo.. | |
th0r | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:14 |
500 pk's! of ik heb mijn staartdeling weer eens verneukt | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:16 |
quote:och och, andersom dan. | |
D-Devil | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:16 |
quote: | |
MrTorture | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:20 |
0,093 oid in een auto van ongeveer 1040 | |
opacohen | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:21 |
quote:Rijd je nou in een spaceshuttle of gewoon op een snelle motorfiets? | |
_Administr8or_ | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:22 |
65 PK / 780 KG = 0.0833 Citroen Saxo 1.1i 538 uit 1999 [Dit bericht is gewijzigd door _Administr8or_ op 21-10-2003 08:27] | |
ploderus | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:22 |
Iets van 108pk/176kg ofzo. Dus 0,61pk/kg. [edit]correctie, heb precieze specs gevonden [/edit] [Dit bericht is gewijzigd door ploderus op 21-10-2003 08:27] | |
D-Devil | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:22 |
0,113 Opel Corsa 1.6 Sport, met GSI motor. | |
joosd | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:22 |
730 KG 83 PK =0.11pk/kg of 8,8KG/PK | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:24 |
quote:ben gewoon erg snel! ![]() | |
GiSH | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:25 |
kut kan me auto papieren weereens niet vinden... | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:25 |
quote:als je kijkt naar mijn uitslag zie je dat ik die bedoelde, maar andersom mag natuurlijk ook ![]() | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:25 |
quote:www.autoweek.nl | |
Rudy303 | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:27 |
quote:Da's dus op een motor..?? | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:28 |
quote:En een snelle! | |
ploderus | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:28 |
quote:jep ![]() | |
LaTiNo | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:29 |
volgens mij is het de bedoeling om aantal kg's per pk te melden. Dus bijv 1260/165 = 7,63kg per pk | |
ploderus | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:29 |
quote:Dat valt wel mee, standaard 600cc supersport. | |
GiSH | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:29 |
quote:ik heb ze ik heb ze... mm das niet veel... tijd voor een nieuwe auto | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:30 |
quote: quote: ![]() nogmaals; andersom is ok... | |
ShaoliN | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:30 |
In dat geval 8,64 kg per pk. | |
opacohen | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:30 |
quote:Ouwehoer. Volgens mij rijd je zelfs helemaal niet gemotoriseerd. ![]() | |
ploderus | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:31 |
quote:In dat geval is het dan 176kg/110pk=1,6kg/pk. | |
trance40 | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:32 |
127,3 pk (volgens de laatste meting) / 1170 = 0.108 pk/kilogram ![]() of 1170/127,3 = 9.19 kilo per pk [Dit bericht is gewijzigd door trance40 op 21-10-2003 08:33] | |
Viper_74 | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:32 |
0,13 1150 Kg autootje. Not bad for a Hyundai | |
GiSH | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:34 |
quote:waarom laat je dat meten.??? | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:35 |
quote:Damn, gesnapt ![]() | |
trance40 | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:36 |
quote:Standaard hoort mijn auto 120 pk te hebben,hij heeft dus volgens de meeting al wat meer. Je kan het laten meteen om te weten of bv: je chiptuning ze werk heeft gedaan of je open luchtfilter je motor nog wat goed heeft gedaan. Ik weet nu pcies wat het vermogen is als ik er nu een chip of openlucht filter in zet weet ik wat het me opleverd. | |
sj44k | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:40 |
mijn truck heeft 480 PK, en weegt 7500 Kg komt uit op 7500/480= 15,625 Kg per PK 480/7500=0.064 PK per Kg ![]() | |
Kogando | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:43 |
175/1140 = 0,153 PK per Kg | |
th0r | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:43 |
9,2 kilo per pk | |
hobbelisback | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:44 |
peugeot 205 810 kg, 75 pk (maar in principe moet je de motor inhoud ook mee nemen aangezien hierdoor nogal een verschil op kan treden) 75/810 = 0.0926 | |
Kogando | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:44 |
quote:Wat voor verschil dan? Nm? | |
errorken | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:48 |
0.05 Pk's / Kg ![]() Dat het maar vlug 2005 is | |
rameijer | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:52 |
215pk / 1265kg = 0,17 pk/kg | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:54 |
quote:Dat kun je wel zeggen, jah! Mooie bak, die R32!! | |
Rudy303 | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:57 |
8,1 dan.. | |
LowJoe | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:58 |
0,122 pk/kg=1150 kg en 140 pk!(Mitsubishi Galant)=8,21 kg/pk [Dit bericht is gewijzigd door LowJoe op 21-10-2003 09:03] | |
Rudy303 | dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:59 |
quote:Och nee toch, weer zo'n simpele die denkt dat 'ie van een ander luchtfilter merkbaar meer pk's krijgt.. En de chiptuning, ja hoor, dat scheelt ook echt seconden naar de 100.. Als jij een auto hebt van 120 pk, dan krijg jij d'r met chiptuning en een extra luchtfilter echt niet meer dan 130/135 pk uit.. En dan moet je al wel heeeeeel goed spul hebben gehaald. | |
001 | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:01 |
leeg gewicht 2500 kg. vermogen 345 pk.
en 0.14 pk/kg | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:01 |
quote:Wat voor bak is dat? | |
ploderus | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:02 |
quote:Met jouw gegevens 120 -> 130/135 heb je toch al 10% winst. Dat is wel merkbaar.. (niet veel, maar toch...) | |
Bioslock | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:03 |
Hoeveel pk heeft de grootste versie van een citroen c5 break? | |
JSR | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:05 |
Niet meer onder mijn kont maar wel nog mijn auto (auto meenemen naar Ozzie was te duur) ![]() 143pk/1275kg = 0,112 pk/kg Vanaf februari 2004 wel onder mijn kont: 240pk/1220kg = 0,197 pk/kg Dat het dus maar snel februari mag worden | |
001 | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:10 |
quote:Een real Dodge! ![]() 0-100km/h 6,8 sec | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:11 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
w31rd0 | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:15 |
1222 kg 180 pk 6.78 kg/pk | |
heijx | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:15 |
60kW en 184 Nm per ton. ![]() (Golf TDi90) | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:21 |
quote:Das ook geen slak! | |
chown | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:24 |
Kweet niet hoeveel zo'n intercity locomotief aan PK's heeft maar de verhouding zal behoorlijk zijn ![]() | |
heijx | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:31 |
quote:NS 1600-1800 serie: Bouwjaar: 1981-1983 Continu vermogen: 2 x 2270 = 4540 kW. Max. snelheid: 180 km/h. Max. dienstsnelheid: 160 km/h. Dienstvaardig gewicht: 84 ton. 54 kW per ton dus. | |
pr0f | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:40 |
848 kg, 120 pk 0.141 pk/kg 7.06kg/pk ![]() | |
RoofingBurner | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:42 |
159 kg / 60 Pk. dus 0,377358 Pk per kg | |
Dwergje | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:51 |
736kg, 54pk. 13,63kg/pk Jaja, dit is een hele brute bak | |
NiteSpeed | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:52 |
Ik weet niet hoe zwaar een metro is ![]() | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:52 |
quote:Alto? | |
Naj_Geetsrev | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:55 |
825kg / 100pk = 8.35kg/pk 100pk / 825gk = 0.121pk/kg [Dit bericht is gewijzigd door Naj_Geetsrev op 21-10-2003 09:59] | |
nodisch18 | dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:57 |
75/1040 = 0.072 pk per kilo. Niet echt heel indrukwekkend... | |
honesty | dinsdag 21 oktober 2003 @ 10:08 |
Mijn Smart: 730 kg/55 pk 13,2 kilo per PK 0.07 pk per kilogram, niet al te veel dus:( | |
pr0f | dinsdag 21 oktober 2003 @ 10:15 |
quote: quote:Jullie zouden wel tegen elkaar kunnen racen ![]() | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 21 oktober 2003 @ 10:16 |
quote:dan gaat het om de nm! | |
FunnyName | dinsdag 21 oktober 2003 @ 10:23 |
Auto PP per Kilo .. 140 / 1100 = 0.1272 Kilo per PK 1100 / 140 = 7.85 Motor | |
hobbelisback | dinsdag 21 oktober 2003 @ 10:31 |
quote:205 1.9 gti of een clio 16v?? | |
Puur | dinsdag 21 oktober 2003 @ 10:34 |
7 kg rond per pk. ![]() Seat Ibiza Cupra 2001 | |
FunnyMuffin | dinsdag 21 oktober 2003 @ 10:39 |
55 trappende paarden op 850kg ![]() elke pk sleurt bijna 15,5 kilootjes mee | |
Tr0ublegum | dinsdag 21 oktober 2003 @ 10:51 |
945 kg, met 105 pk'tjes. da's dus exact 9 kg per pk | |
Metro2005 | dinsdag 21 oktober 2003 @ 10:53 |
1008kg, 90 pk 11,2 kg per pk
| |
matig | dinsdag 21 oktober 2003 @ 11:00 |
828kg / 98pk 8,45 kg per pk of 0,12 pk per kg. Rover 114 GTa 16v met paar mods. | |
pr0f | dinsdag 21 oktober 2003 @ 11:04 |
quote:Renault 5 GT Turbo (zie sig) | |
sindell | dinsdag 21 oktober 2003 @ 11:06 |
125 PK / 1200 = 0.104 ![]() Ford Mondeo 1.8 First Edition | |
Fuxl | dinsdag 21 oktober 2003 @ 11:07 |
0.025 pk/kg Op mijn brommer. | |
Kogando | dinsdag 21 oktober 2003 @ 11:10 |
quote:210 | |
Bioslock | dinsdag 21 oktober 2003 @ 11:11 |
quote:Okay. en dan delen door mijn eigen gewicht of die van de auto? | |
001 | dinsdag 21 oktober 2003 @ 11:23 |
quote:O ja hij heeft een koppel van 550NM@4000tpm | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 21 oktober 2003 @ 11:25 |
quote:juist daarom ![]() ![]() ![]() ![]() | |
beschuit | dinsdag 21 oktober 2003 @ 11:27 |
ik heb 0,07pk per Kg tot mijn beschikking... :| | |
Fulcrum_X | dinsdag 21 oktober 2003 @ 11:27 |
oh eh ![]() 920 kg/ 105 pk = 8.76 kg/pk | |
Fulcrum_X | dinsdag 21 oktober 2003 @ 11:31 |
quote:hmmm leuke avatar opacohen ... ook BX? ![]() | |
Blackheart | dinsdag 21 oktober 2003 @ 11:39 |
Helaas heb ik dat wagentje niet meer, maar mijn Fiat 128 3p Coupe had na tuning 135 pk voor 726 kg. Dus die verhouding is 0.18 pk per kilo.Niet slecht voor een karretje uit 1978. Wel wat nadelen aan verbonden.. verbruik boven de 20L benzine met lood per 100 km,en dat met een tankje van 33 liter.Koppeling was er ook niet blij mee. | |
SuzukiSwift | dinsdag 21 oktober 2003 @ 12:02 |
Mijn oude auto (Suzuki Swift GTI) 7.39 KG/PK Mijn huidige auto (Peugeot 306 Cabriolet 1.8) 11.84 KG/PK | |
Metalfreak | dinsdag 21 oktober 2003 @ 12:17 |
Op een gewicht van 899kg heb ik 130PK: Dit maakt: Best aardig vind ik zelf... -edit: verkeerd antwoord ingetypt... [Dit bericht is gewijzigd door Metalfreak op 21-10-2003 13:13] | |
_oxje_ | dinsdag 21 oktober 2003 @ 12:35 |
~140 pk en 990kg maakt: 7,07kg/Pk | |
Eyeopener | dinsdag 21 oktober 2003 @ 12:56 |
1650/231 pk/kg: 0,14 | |
Baronekke | dinsdag 21 oktober 2003 @ 13:06 |
182/161... 1.13 kg/pk (da's een R1'tje..) | |
MacBeth | dinsdag 21 oktober 2003 @ 13:11 |
Hij is niet van mij, maar desondanks wil ik dit wel even in perspectief plaatsen: 180pk / 172 kg = 1.047 pk/kg ! (Yamaha YZF-R1 2004) Valt niet onder de categorie 'droomauto's/motoren', hij is goedkoper dan de meeste genoemde auto's. | |
pr0f | dinsdag 21 oktober 2003 @ 13:12 |
quote:holy crap, 1650 kilo? 7 serie, grote mercedes oid? | |
Baronekke | dinsdag 21 oktober 2003 @ 13:14 |
quote:Ach, ik doe 't met een wat oudere R1, maar da's ook al genoeg hoor ;-) | |
MacBeth | dinsdag 21 oktober 2003 @ 13:15 |
quote:Tuurlijk, maar het doorbreken van de 1 pk op 1 kg verhouding is toch memorabel ![]() | |
Baronekke | dinsdag 21 oktober 2003 @ 13:17 |
quote:Inderdaad ![]() Als ik de mijne kan verkopen, dan doe ik 't misschien nog wel... Is best een nette fiets hoor... Voor de goede orde, ik heb een grijze R1.. ;-) | |
Eyeopener | dinsdag 21 oktober 2003 @ 13:21 |
quote:BMW 530i (nieuw)... Ik geef toe, hij is niet van mij maar van m'n vader.. maar ik rij er de laatste tijd meer in dan hij ![]() | |
WickedGame | dinsdag 21 oktober 2003 @ 13:25 |
0,1216 pk per kg. Opel Astra 1.8 16v (130pk) van 1069kg | |
w31rd0 | dinsdag 21 oktober 2003 @ 13:48 |
quote:Nee inderdaad, gaat goed vooruit. Seat Leon 20VT. ![]() | |
AsconaB-16V | dinsdag 21 oktober 2003 @ 14:07 |
De ene : 1250 kg / 250 pk = 5 kg/pk 250 pk / 1250 kg = 0.2 pk/kg
ongeveer dan allemaal | |
001 | dinsdag 21 oktober 2003 @ 14:09 |
quote:Dan zou ik maar oppassen, volgens je profiel ben je pas 9 jaar! | |
Wimo | dinsdag 21 oktober 2003 @ 14:12 |
quote:Ding heeft ECHT geen 180pk .. En je vergeet de berijder... dus er moet 90 kg bij | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 21 oktober 2003 @ 14:24 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Eyeopener | dinsdag 21 oktober 2003 @ 14:25 |
quote:Lol.. dat typfoutje moet er maanden hebben gestaan ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 21 oktober 2003 @ 14:26 |
quote:dus om die 1 op 1 barriere te doorbreken zou een motor volgens jou 270 pk moeten hebben? Das niet veilig meer! | |
j22flyingdownwind | dinsdag 21 oktober 2003 @ 15:08 |
Saabje (155pk op 1190kg) 0,14pk per kilo 7,6 kg per PK Geleandewagen (136pk op 2300kg) | |
johnwoo | dinsdag 21 oktober 2003 @ 16:17 |
116 PK / 1070 kg = 0.11 PK/kg 1070 kg / 116 PK = 9.22 kg/PK | |
Jolly_Reaper | dinsdag 21 oktober 2003 @ 16:21 |
Zie sig; ![]() | |
Herkauwer | dinsdag 21 oktober 2003 @ 16:22 |
Auto: 75 / 925 (peugeot 206 1.4 XS) = 0.081 Motor: Auto schiet dus helemaal niet op.... | |
TomK | dinsdag 21 oktober 2003 @ 17:01 |
Honda CRX 1.6 16v 130 PK / 899 KG = 0,145 899 KG / 130 KG = 6,915 | |
knillis | dinsdag 21 oktober 2003 @ 17:06 |
Nixan Maxima 1395kg 193pk 7.2 kg/pk 0.138pk/kg | |
Dwergje | dinsdag 21 oktober 2003 @ 17:11 |
quote:Toyota Starlet 1.0 DL ![]() | |
jacco | dinsdag 21 oktober 2003 @ 17:56 |
titel gewijzigd | |
cannibal74 | dinsdag 21 oktober 2003 @ 17:59 |
Mini: 640kg / ca 100pk : 6.4kg/pk | |
Sting-like-a-bee | dinsdag 21 oktober 2003 @ 18:05 |
citroen C8 166 pk 166/1650= 0.10 | |
BarBaar | dinsdag 21 oktober 2003 @ 18:18 |
Megane 2: 1245kg Ofwel 10.375 ofwel 1/10.375= 0.096385542168674698795180722891566 | |
Gerako | dinsdag 21 oktober 2003 @ 18:21 |
Aprilia RSV Mille Rijklaar gewicht: 221 kg Vermogen: 135 pk 135/221= 0,61 pk/kg | |
MacBeth | dinsdag 21 oktober 2003 @ 19:18 |
quote:Huur er eentje en neem 'm naar de testbank. Veel plezier. quote:De vraag was wat er onder je kont aan gewicht en vermogen zit ![]() Overigens geldt het bijtellen van passagiers en andere lading gewicht voor auto's uiteraard ook. En bovendien weegt de gemiddelde supersportrijder aanzienlijk minder dan 90 kilo. Dat soort dingen zijn gemaakt voor kleine pezige mannetjes (kijk eens naar wat er met de Superbikes rondrijdt), bierbuiken kunnen beter op 'n 1150GS ofzo plaatsnemen | |
masuyo | dinsdag 21 oktober 2003 @ 19:21 |
minibike= 4.2 pk op 20 kg dus iets van 4,7kg per pk brommer= iets van 50kg per pk ofzo ![]() | |
zappa29 | dinsdag 21 oktober 2003 @ 20:57 |
11,45 kg/pk (citroen AX) en 8,45 kg/pk (opel GT) | |
generalist | dinsdag 21 oktober 2003 @ 21:02 |
135 PK op 200 KG maakt: Auto: | |
generalist | dinsdag 21 oktober 2003 @ 21:04 |
quote:Ik dacht dat die Mille een stuk lichter was, valt wel een beetje tegen (al valt de motor zelf helemaaaal niet tegen ![]() | |
Patrick281 | dinsdag 21 oktober 2003 @ 21:24 |
Bimota motorfiets : 0,62 pk/kg. (verbruik 1:8 ![]() Yamaha motorscooter : 0,13 pk/kg. (verbruik 1:27) Pontiac Fiero : 0,11 pk/kg. Nog kopen binnen paar weken.. | |
mhr-zip | dinsdag 21 oktober 2003 @ 21:53 |
980kg/105pk = 9,333 kg/pk 105pk/980kg = 0,107 pk/kg | |
Ronald1903 | dinsdag 21 oktober 2003 @ 21:56 |
Elke PK moet 8,5 kilo meeslepen in mijn geval Renault Clio 1.6I 16V RXE (1999): 110PK, 940Kg | |
some1else | dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:12 |
170 pk / 1340 kg = 0,1269 pk per kg | |
Hans_worst | dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:40 |
1010 / 126 Pk = 8,015873015873015873015873015873 Kilo per Pk (Bx GTI) 0,12475247524752475247524752475248 Pk per kilo | |
PNG | woensdag 22 oktober 2003 @ 00:56 |
Astra F C20XEtje met fijne stoelen: 1085kg/150pk = 7,23 kg/pk 150pk/1085kg = 0,14 pk/kg | |
Wimo | woensdag 22 oktober 2003 @ 01:07 |
quote:Verdiep je eens in de motor wereld jung ... het ding is nog nergens getest.. door NIEMAND .. en dan nog, 180 pk is op de rukas + ramair meegerekend.. Ding mag blij zijn met 165 pk op het achterwiel. Voortaan minder op plaatjes kwijlen | |
Najra | woensdag 22 oktober 2003 @ 01:09 |
Als ik er in zit en er zit benzine in de tank 115 pk 1300kg 0,088 pk / kg | |
LowJoe | woensdag 22 oktober 2003 @ 01:19 |
quote:Hallo,dat geld natuurlijk helemaal met auto's!Het gaat hier alleen maar wat je voor pk's beschikbaar hebt om dat gewicht van je auto/moter voort te laten rijden!Wat er dan werkelijk aan aandrijving op je as over blijft hebben we het hier niet over... | |
One_Punch_Mickey | woensdag 22 oktober 2003 @ 07:39 |
quote:ja, maar dat is afgerond, he? ![]() | |
T800 | woensdag 22 oktober 2003 @ 08:45 |
8 kg / pk
| |
Xtreem | woensdag 22 oktober 2003 @ 09:43 |
Normaal 83 pk op zo'n 900 kilo.... ![]() | |
method21 | woensdag 22 oktober 2003 @ 09:49 |
0,16170212765957446808510638297872 pk/kg GSI 2.0 / 152pk / 940kg | |
SolidArt | woensdag 22 oktober 2003 @ 10:43 |
0,183333~ 220PK / 1200kg Subaru impreza GT Turbo | |
Wimo | woensdag 22 oktober 2003 @ 13:58 |
quote:Whiseguy ![]() | |
ZX9R | woensdag 22 oktober 2003 @ 14:00 |
0,62 pk/kg | |
mistercrazy | woensdag 22 oktober 2003 @ 14:16 |
m'n auto weegt 1050 en 90 pk en dat delen kom ik uit op 11.66 kg/pk (nixan 100NX 1.6) | |
StefanP | woensdag 22 oktober 2003 @ 14:26 |
206 gti: 7,42 kg/pk supra: 4,9 kg/pk | |
AggeMarLeutEt | woensdag 22 oktober 2003 @ 14:37 |
10,15kg/pk | |
frank280zx | woensdag 22 oktober 2003 @ 14:49 |
quote:hehe een spaceshuttle maakt het nog bonter die zitten rond de 1.250.000 PK als je het omrekend dan | |
Jaydeem | woensdag 22 oktober 2003 @ 18:54 |
0.18 pk'tjes per kilo ![]() | |
Novitec | woensdag 22 oktober 2003 @ 22:09 |
1240kg en 155pk maakt 8 kg per pk....kan er mee door.. N. | |
Gerako | woensdag 22 oktober 2003 @ 22:34 |
quote:In de folders en motorbladen staat meestal ook dat ie een stuk lichter is, meestal staat er 190 kg ongeveer, ik denk dat ze daar het droge gewicht noemen, dus zonder olie, koelvloeistof, benzine, remolie en meestal zelfs zonder gereedschap zetje!!! Maar ik keek in de gebruikershandleiding en daar stond dus dat het rijklaar gewicht 221 kg is. Toch wil ik het altijd nog een keer zelf wegen. | |
Furby | woensdag 22 oktober 2003 @ 22:43 |
Ligt aan de hoeveelheid vracht. | |
Bigs | woensdag 22 oktober 2003 @ 22:46 |
9,76 kilo per pk (1025/106) 0,102 pk per kilo (105/1025) Genoeg voor mij | |
Emphemeris | woensdag 22 oktober 2003 @ 23:01 |
109 / 1000 = 0.109 Of 1000 / 109 = 9,17 Zo en nu? Nou kun je opzoeken wat voor auto ik heb | |
jeucken | woensdag 22 oktober 2003 @ 23:09 |
0,085 pk per kg. | |
CrazyCavia | woensdag 22 oktober 2003 @ 23:38 |
BMW 318i 1205 KG 10,66 KG/PK | |
MNeMoNiCS | donderdag 23 oktober 2003 @ 00:39 |
950 / 140 = 6,8 | |
MNeMoNiCS | donderdag 23 oktober 2003 @ 10:18 |
Ik zit te wachten tot er iemand met de specs van zijn Carrera GT langskomt ![]() | |
Wimo | donderdag 23 oktober 2003 @ 10:26 |
cbr 34/200=0.17 pk/kg
59/182=0.32 pk/kg | |
StefanP | donderdag 23 oktober 2003 @ 11:13 |
Volgens mij was de vraag toch echt kg per pk, en niet pk per kg... | |
Strong_Bad | donderdag 23 oktober 2003 @ 11:27 |
bugatti veyron heeft met 1001 pk toch nog maar 0,53 pk/kg. Eigenlijk maar een mietjesbak dus vergeleken met de gemiddelde motor.... ![]() | |
Wimo | donderdag 23 oktober 2003 @ 11:33 |
quote:my bad... 200/34= 5.88kg/pk
182/59= 3.01kg/pk | |
Rietvaerder | donderdag 23 oktober 2003 @ 12:04 |
1,33pk/kg als ik een R6 had ![]() Nu is het 210kg delen door 34pk | |
Flying_Vee | donderdag 23 oktober 2003 @ 14:33 |
1065 kg / 115 pk = ehhh
let wel met 6 versnellingsbak | |
Flying_Vee | donderdag 23 oktober 2003 @ 14:35 |
Maar je hebt ook nog zoiets als koppel waarom wordt dat niet meegenomen in de berekening ? | |
Kogando | donderdag 23 oktober 2003 @ 14:40 |
quote:Wie verzint er een formule? | |
Flying_Vee | donderdag 23 oktober 2003 @ 14:51 |
quote:effe knutselen; De Totale brute kracht = vermogen / gewicht + koppel /gewicht / 2 | |
Flying_Vee | donderdag 23 oktober 2003 @ 14:55 |
dus; 1065/ 115 + 1065 /145 / 2 = Brute vermogen 9,2608695652173913043478260869565 + 7,3448275862068965517241379310345 / 2 =8,3028485757121439280359820089952 ehh eenheid is dan zoiets van pk/nm/kg | |
SolidArt | donderdag 23 oktober 2003 @ 15:28 |
normaal moet je het andersom berekenen hoor... Dus PK per KG... anders heeft het weinig nut. | |
Eyeopener | donderdag 23 oktober 2003 @ 15:37 |
Ik heb een tijdje geleden een editie van 'Auto/motor/sport' gelezen... Hadden ze naar PK en KG ook acceleratie meegerekent ![]() Heb het blad alleen niet hier liggen | |
Voronwe | donderdag 23 oktober 2003 @ 15:41 |
200kg en 100 dat maakt: 2kg/pk Kawa ZZR-600 (ben trouwens ook wel benieuwd naar de nieuwe R1 175kg en 182pk, maar goed dat moet nog bewezen worden!!) | |
mwerkman | donderdag 23 oktober 2003 @ 15:57 |
Wij hebben ong. 7,57 kg per pk. (Polo GTI uit 2000) | |
Kogando | donderdag 23 oktober 2003 @ 16:15 |
quote:Tering, das helemaal een monster.. Die loopt wel 330 zeker? | |
elcastel | donderdag 23 oktober 2003 @ 16:16 |
10,74 vorige auto was het 5,1 dat was toch anders. ![]() | |
Kogando | donderdag 23 oktober 2003 @ 16:22 |
Deze dan: 500 PK 0-100 in 2,5 seconde
[Dit bericht is gewijzigd door Kogando op 23-10-2003 16:36] | |
generalist | donderdag 23 oktober 2003 @ 16:23 |
quote:Specs van een R6 zijn 162kg met 122pk, kom je nog niet boven de 1 uit hoog ![]() (0.75 pk/kg is nog steeds best veel | |
Flying_Vee | donderdag 23 oktober 2003 @ 16:24 |
quote:Op een bochtig circuit rijd elke vespa 'm d'r uit niet mee te sturen met dat ding ![]() ![]() | |
Kogando | donderdag 23 oktober 2003 @ 16:26 |
Ook wel een grappig berichtje: | |
Kogando | donderdag 23 oktober 2003 @ 16:31 |
quote: ![]() vs. | |
Flying_Vee | donderdag 23 oktober 2003 @ 17:00 |
de tien exemplaren die er -volledig met de hand- van gebouwd zullen worden zijn dan ook niet geschikt voor weggebruik en zullen niet eens volledig werkzaam zijn
Wint | |
Rietvaerder | donderdag 23 oktober 2003 @ 18:40 |
quote:Ja joh, 530 met gemak ![]() Dat ding is niet gemaakt voor topsnelheid ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 23 oktober 2003 @ 18:42 |
quote:ik had gedacht 160 delen door 120. | |
Googolplexian | donderdag 23 oktober 2003 @ 18:43 |
5,934 kg/pk 0,169 pk/kg CRX VTi [Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 23-10-2003 18:59] | |
Hyperdude | donderdag 23 oktober 2003 @ 18:54 |
1188/231= 5,14 911 3.2, 1986, doet t nog beheurlijk goed=snel | |
MNeMoNiCS | donderdag 23 oktober 2003 @ 20:25 |
quote:Onzinnige reply. kg/pk geeft grotere getallen die in één oogopslag te vergelijken zijn. Verder maakt het echt niks uit, het is allebei een verhouding tussen massa en vermogen. | |
Fl3xx | donderdag 23 oktober 2003 @ 22:13 |
1015kg / 75pk = 13,5 kg per pk 75pk / 1015kg = 0,074 pk per kg Nissan Sunny 1.4lx uit '91. | |
xSoDx | donderdag 23 oktober 2003 @ 22:26 |
ummm... 1300kg/200 pk (![]() ![]() | |
Jaggunsu | donderdag 23 oktober 2003 @ 23:57 |
860kg/130Pk = 6.62 kg/pk (205 1.9 GTi) | |
renkie | vrijdag 24 oktober 2003 @ 00:01 |
1246 / 90 = 13,8 | |
Kogando | vrijdag 24 oktober 2003 @ 08:40 |
quote:Is toch niet zo gek, de R6 van een maat van mij liep al 280/290.. ![]() | |
Zeegie | vrijdag 24 oktober 2003 @ 08:45 |
Eeeehh motor is 210 kg en 125 pk!!! Da's 0.59 | |
yeftha | zondag 26 oktober 2003 @ 02:32 |
135pk/220kg = 0,61pk/kg ![]() | |
airbusNEK | donderdag 30 oktober 2003 @ 02:19 |
6.8 kg/pk voor een DIESELTJE
| |
stefan-d | donderdag 30 oktober 2003 @ 07:39 |
12.12 kg per pk of 0.0825 niet gek voor een bestelbus van 2000 kilo ? Wel grappig dat er niet over nm gerept wordt 5.71 kg voor de nmeters | |
gateway | donderdag 30 oktober 2003 @ 10:02 |
ff denken auto weegt 871 kg, en heeft 40 kw.... 1 kw is 1,36 pk (toch?) dussuh * gateway pakt rekenmachine uit de wind-doos
-edit- 871 / 54,4 = 16.01 golf II uit 1986 | |
-PassY- | donderdag 30 oktober 2003 @ 10:12 |
1350/80 = 16,875 KG/PK of 0,059 PK/KG 1.9 dTi vind het wel prima zo | |
Hans_worst | donderdag 30 oktober 2003 @ 19:21 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Rekenmachine ...... | |
4x2 | donderdag 30 oktober 2003 @ 19:35 |
180kg met ~15,5PK = 11,6kg per PK. Honda NSR (brommertje Leeggewicht tegen krukasvermogen zal het ong 5,5kg per PK zijn (maar dat is gezever en gegok :p). | |
LowJoe | donderdag 30 oktober 2003 @ 19:36 |
Gateway,je kan je calculator niet goed bedienen of zelf niet rekenen! 54,4/871=0,062!En dat is niks! M'n eigen Galant:1100kg/140 pk=0,127 ! | |
Timmy | donderdag 30 oktober 2003 @ 20:22 |
M'n Yamaha YZF-R6: 1,32 kg/pk M'n Saab 9-3 1.8t: 8,93 kg/pk | |
airbusNEK | donderdag 30 oktober 2003 @ 21:10 |
quote:en ikke 3KG/NM dieselkoppel | |
Blur | donderdag 30 oktober 2003 @ 21:18 |
0,095 pk/kg 100 pk / 1048 kg Seat Ibiza 1.4 16v sport | |
wick | donderdag 29 januari 2004 @ 00:42 |
179pk/910kg=0.19pk/kg 910kg/179pk=5.08kg/pk honda crx ed9 '91 | |
slashme | donderdag 29 januari 2004 @ 10:01 |
55pk/109kg = 0,50 pk/kg voor een WR426F +/-70pk/750kg = 0.09 pk/kg voor kadett coupe | |
beschuit | donderdag 29 januari 2004 @ 12:07 |
0.073 pk per kp :/ 60pk/820kg Kadett 1.3 8v [Dit bericht is gewijzigd door beschuit op 30-01-2004 11:04] | |
japiejo | donderdag 29 januari 2004 @ 12:12 |
120pk / 830kg = 0.1445 PK/Kg en mijn andere auto: 140pk / 1100kg = 0.12 PK/Kg | |
BertV | donderdag 29 januari 2004 @ 20:33 |
Als we voor de pats uitgaan van krukas PK's ![]() R6 > 1.3kg per PK | |
Corona1972 | donderdag 29 januari 2004 @ 21:39 |
1115 kg,136 pk,dus 8.19 kg per pk,en 0121 pk per kg mazda mx3-v6 | |
The_stranger | vrijdag 30 januari 2004 @ 15:12 |
Leeg gewicht ong 14000kg pk 5000 dus 2,8 kg/pk | |
Dr_Gonzo | vrijdag 30 januari 2004 @ 20:22 |
190pk (260nm) /1150kg = 0,165 pk/kg Of 6,052kg per pk.
| |
Automatic_Rock | vrijdag 30 januari 2004 @ 20:31 |
0.13 pk/kg = 7,55kg/pk Honda Prelude 2.0i 16 (1985-1987), 137pk met 1035kg te verslepen. [Dit bericht is gewijzigd door Automatic_Rock op 30-01-2004 20:39] | |
pAin | vrijdag 30 januari 2004 @ 20:32 |
0,16 pk / kg Mitsubishi Lancer met dubbele webers, gevlakte cilinder, race nokkenassen en HKS uitlaatsysteem Binnenkort 0,24 pk / kg (Mitsu EVO II blok erin, wanneer het gaat passen).... Doei Imprezza's | |
Patrick281 | vrijdag 30 januari 2004 @ 20:40 |
quote:Het eerste is precies evenveel (ehm 0,156) als mijn knullig motorscootertje van 250 cc.. ![]() Wel van de week een burn-out / achterwielslip mee gehad in de sneeuw. ![]() Achterwiel kwam even langszij. ![]() Mijn supersport heeft factor 0,59 .. ![]() | |
pAin | vrijdag 30 januari 2004 @ 20:42 |
Haha patrick ![]() Heb ook maar eens een parkeerplaatsje opgezocht om lekkere te gaan driften (toch genoeg te doen hier op afgelegen parkeerplaatsen bij tuinders). Was best cool Enne, ik win het toch wel van die motorscooter tegen die motor wil ik alleen niet rijden | |
Patrick281 | vrijdag 30 januari 2004 @ 20:47 |
quote: ![]() ![]() Was ook verder niet lullig bedoeld idd. ![]() Maar met de scoot in de sneeuw woon-werk was niet grappig, maar dat uitbreken ging wel lekker. De oude R1 kon ik precies bijhouden tot 240 km/u.. de nieuwe zal wel weer stukkie rapper zijn. | |
pAin | vrijdag 30 januari 2004 @ 21:01 |
Jammer dat de nieuwe R1 voor geen METER zit! Maar ja, een kerel van bijna 2 meter moet ook niet op zon sportkanon gaan zitten heh! ![]() Enne weet dat je het niet lullig bedoel | |
Gunsmoke | vrijdag 30 januari 2004 @ 22:03 |
0,6 pk/kg | |
gsi16vpower | vrijdag 30 januari 2004 @ 22:36 |
0.16pk/kg straks op zijn minst 0.2pk/kg, betreft een Calibra 4x4 Turbo | |
mistermaniac | zaterdag 31 januari 2004 @ 00:47 |
1100/90 = 12.2 pk/kg 90/1100 = 0.081 pk/kg | |
Patrick281 | zaterdag 31 januari 2004 @ 01:06 |
quote:Het is laat maar hier klopt iets niet ... ![]() | |
Patrick281 | zaterdag 31 januari 2004 @ 01:06 |
quote:En u heeft ? ![]() | |
LowJoe | zaterdag 31 januari 2004 @ 11:31 |
quote:De berekening is goed!Wat zou er dan niet kloppen?? | |
One_Punch_Mickey | zaterdag 31 januari 2004 @ 11:41 |
quote: quote:2 x pk/kg... | |
LowJoe | zaterdag 31 januari 2004 @ 11:48 |
Haha!Daar heb je me!Inderdaad,over heen gekeken! | |
Oom_Agent | zaterdag 31 januari 2004 @ 11:49 |
1810 kg / 279 pk = 6,48 279 pk / 1810 kg = 0,15 Mercedes 560 SEL | |
LowJoe | zaterdag 31 januari 2004 @ 14:01 |
Jezus!Dat is een zware jongen!1810 kg... | |
Youp | zaterdag 31 januari 2004 @ 23:46 |
op mn ombouw race vespa nu : +-40kilo +-5pk dus +-8kg per pk ![]() van de zomer.. alleen moetk dr zelf nog op... maarja | |
marz01 | zaterdag 31 januari 2004 @ 23:57 |
ibiza sport 160pk tdi bij 1160kg | |
Party_P | zondag 1 februari 2004 @ 02:27 |
Nissan Micra uit 92 720/54 = 13.8888kg per pk | |
PeuRac | zondag 1 februari 2004 @ 03:02 |
geen ideem hoeveel bier ik op heb, tis iig veel ;D .. hiegfewo postkrike post | |
Mikkie | zondag 1 februari 2004 @ 21:19 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 80% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 02:11:22 ] | |
TilburgPosse | maandag 2 februari 2004 @ 07:54 |
CBR400RR met Dynojet-kit (stage 3), ander pijpje (Two Brothers) en race-CDI (HRC!) = 80,2 pk bij 165 kg | |
Novitec | maandag 2 februari 2004 @ 08:37 |
quote:Wow, volgens mij jankt dit blokje de engelen uit de lucht man! Hoeveel toeren draait dit max? N. | |
_dazzling | maandag 2 februari 2004 @ 09:07 |
0,085 ![]() | |
KonnieKipke | maandag 2 februari 2004 @ 09:23 |
9.97 KG/Pk = 0,10 Pk/KG | |
martnl | maandag 2 februari 2004 @ 10:59 |
quote:Dit is ongeveer lopen neem ik aan?? | |
killerb | maandag 2 februari 2004 @ 11:36 |
10,125KG/PK = 0,098PK/KG 810KG. | |
Sander_Prinsen | maandag 2 februari 2004 @ 11:46 |
13,90kg/pk = 0,072pk/kg. Opel Corsa 1.5TD Sport (1997), 931kg, 67pk | |
LowJoe | maandag 2 februari 2004 @ 11:54 |
En dat noemen ze dan ook nog "sport"?? ![]() | |
Sander_Prinsen | maandag 2 februari 2004 @ 12:17 |
quote:Jah, en die spoiler maakt hem alleen maar zwaarder ![]() Maar goed, hij kan prima meekomen met het verkeer (vooral 80-120km/u gaat erg vlot) en hij is redelijk zuinig (1:17 gemiddeld) | |
LowJoe | maandag 2 februari 2004 @ 13:14 |
Ok!Als je alleen maar een goedkoop vervoermiddel wil....... | |
Sander_Prinsen | maandag 2 februari 2004 @ 13:21 |
quote:Och, hij ziet er zeker niet slecht uit (mooi rood, meegespoten bumpers en spiegels, dakspoiler), zit lekker (sportstoelen, in hoogte verstelbaar bij bestuurder) en rijdt lekker ('sport' onderstel: iets strakker en lager afgeveerd dan standaard Corsa). En als je 200km/dag rijdt en het budget beperkt is, is 'goedkoop' wel iets om rekening mee te houden. | |
erikvw | maandag 2 februari 2004 @ 13:27 |
921/75 = 12,28 VW Polo 1.4 16V 75pk (2001) | |
GotenSSJ | maandag 2 februari 2004 @ 15:53 |
147 pk 870 kg 870/147 = 5,91 ( opel speedster ) [Dit bericht is gewijzigd door GotenSSJ op 02-02-2004 15:53] | |
MAzlbeer | maandag 2 februari 2004 @ 16:43 |
7.0625....... Hmmmm maar mijn auto is 1695 kilo.... | |
Jerroentje | maandag 2 februari 2004 @ 17:24 |
1010 / 172 = 5,87 (Clio Sport) | |
GizartFRL | maandag 2 februari 2004 @ 17:38 |
800/160= 5 kg/ pk 160/800= 0.2 PK/KG | |
1034247 | maandag 2 februari 2004 @ 22:38 |
Renault laguna 1,8 lpg 1997 (van m'n vader) http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=13491&cache=no 1215/95 = 12,79 95/1215 = 0,078 Maar er zit een spoilertje op ![]() | |
Dr_Gonzo | dinsdag 3 februari 2004 @ 00:56 |
quote:Honda CRX VTEC? | |
TilburgPosse | dinsdag 3 februari 2004 @ 02:30 |
quote:Volgens de officiele fabrieksgegevens begint 'ie in het rood te lopen bij 15.000 rpm, in werkelijkheid blijkt dat "slechts" 14250 te zijn. Met die nieuwe CDI (die meteen ook het juiste toerental weergeeft) blijft ie lekker doormarcheren tot de 17.000 (pas 1x gedaan. Tja het blijft je schatje hè). Dan lijkt het geluid meer op een boormachine ![]() | |
martinweb.nl | dinsdag 3 februari 2004 @ 03:07 |
118 pk / 168 kg = 0,7 pk/kg Wel netjes toch? Komt natuurlijk wel mijn gewicht bij, en pk´s aan het achterwiel eigenlijk, en benzine... Maar goed, auto´s zijn ook drooggewicht en zonder bestuurder en krukas pk´s, dus voor de vergelijking klopt het... Andersom kan ook: 168 kg / 118 pk = 1,42 kg/pk | |
GizartFRL | dinsdag 3 februari 2004 @ 07:05 |
quote:nee ![]() | |
NT-T.BartMan | dinsdag 3 februari 2004 @ 07:22 |
Citroen Berlingo 1.6: 1226 kg/110 pk kg= 11.15 kg/pk [Dit bericht is gewijzigd door NT-T.BartMan op 03-02-2004 07:29] | |
hmmm_lasagne_ | dinsdag 3 februari 2004 @ 07:36 |
ik krijg een mooie devide by zero exception ... nouja ik "rij" ook fiets | |
LowJoe | dinsdag 3 februari 2004 @ 09:42 |
quote:Tja,maar het rijdersgewicht bij een auto heeft natuurlijk minder invloed dan bij een motor!Zeg dat jij 75 kg weegt,dan wordt het dus 243 kg= 0,485 pk/kg en zonder =0,702 pk/kg. Bij mijn auto is dat gewoon 1150/140=0,122 en met 1150+75=1225=0,114pk/kg!Verschil is dus een stuk kleiner dan met jouw motor....Dus ik zou maar flink afslanken als je inderdaad 75 kilo of meer weegt,des te sneller ga je! | |
mdsk21 | dinsdag 3 februari 2004 @ 09:54 |
Toyota Starlet 1.3 Si 777 KG / 75 PK = 10,36 Pk per KG | |
LowJoe | dinsdag 3 februari 2004 @ 10:43 |
Dat klopt dus niet!Het is 10,36 kg per pk! | |
Murruf | woensdag 4 februari 2004 @ 09:56 |
185kg/130pk= 1,42 kg/pk ![]() | |
lottumracing | woensdag 4 februari 2004 @ 10:48 |
heb 144pk met 1250 ![]() wil binnenkort naar 162 pk door chiptuning..0,1296... | |
Patrick281 | donderdag 5 februari 2004 @ 19:06 |
quote: ![]() | |
Dr_Gonzo | donderdag 5 februari 2004 @ 19:11 |
quote:Tenzij het een TD is kan je dat hele chiptuning wel vergeten. Je krijgt er amper meer PK's bij. Je hebt meer aan een open luchtfilter, sportuitlaat en een spagetti spruitstuk. | |
Youp | donderdag 5 februari 2004 @ 21:08 |
quote:euhm... kuch kuch... chiptuning bij TD heeft JUIST zin... turbo (diesel) motoren ondervinde de grootste vooruitgang! | |
Sander_Prinsen | vrijdag 6 februari 2004 @ 08:18 |
quote:Dat zegt hij toch? quote:Tenzij != Als | |
One_Punch_Mickey | vrijdag 6 februari 2004 @ 12:51 |
quote:idd. bij TD heeft het meer zin om te tunen. | |
blieblie | vrijdag 6 februari 2004 @ 12:52 |
0,18 ofzo 300pk op 1697kg. | |
One_Punch_Mickey | vrijdag 6 februari 2004 @ 12:57 |
morgen missch een gunstigere verhouding ![]() |