quote:Relaxeeed Wat voor engine?
Op donderdag 23 oktober 2003 03:55 schreef derek0905 het volgende:
De mijne:
quote:Tja, saab heeft toch wel wat betrouwbaarder techniek dan die italianen he
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:08 schreef heijx het volgende:
Ik kan alleen maar meepraten van de eerste 9000 Turbo16 (zonder kat) en de 9000 CSE 2.3 FPT. Eerste en tweede (huidige) Saab van mijn pa, na jaren VW en Audi.
Ook al is het een Fiat/Lancia/Alfa samenwerkingsproduct, de oude 9000 rijdt nog in groten getale rond, de rest nie meer.
quote:2.0 L, maar is gewoon een 900i, ik wil hem eigenlijk tunen, maar weet nieteens of dat mogelijk is.
Op donderdag 23 oktober 2003 12:56 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Relaxeeed Wat voor engine?
quote:Techniek is minder jha. Maar ze weten wel hoe je auto,s moet bouwen
Op vrijdag 24 oktober 2003 00:37 schreef Threepio het volgende:[..]
Tja, saab heeft toch wel wat betrouwbaarder techniek dan die italianen he
quote:Kunnen Saabs uberhaupt wel deuken krijgen. Heb het idee dat het allemaal 3 cm dik plaatstaal is.
Op vrijdag 24 oktober 2003 17:57 schreef ook_gek het volgende:[..]
Techniek is minder jha. Maar ze weten wel hoe je auto,s moet bouwen
Heb tenminste nog nooit een oude Saab met een deuk gezien
quote:ik wel hoor... maar misschien zal een saab-rijder eerder zorgen dattie het uit laat deuken ofzo.
Op vrijdag 24 oktober 2003 20:01 schreef Two_Tribes het volgende:[..]
Kunnen Saabs uberhaupt wel deuken krijgen. Heb het idee dat het allemaal 3 cm dik plaatstaal is.
Heb tenminste nog nooit een oude Saab met een deuk gezien
btw: ooit wel eens een verroeste saab gezien (900 of later dan, die hokken daarvoor zijn zo oud dat die sowieso wel kunnen roesten)
quote:De mijne heeft roest! (1987)
Op zaterdag 25 oktober 2003 13:11 schreef Threepio het volgende:[..]
ik wel hoor... maar misschien zal een saab-rijder eerder zorgen dattie het uit laat deuken ofzo.
btw: ooit wel eens een verroeste saab gezien (900 of later dan, die hokken daarvoor zijn zo oud dat die sowieso wel kunnen roesten)
quote:zie ik niets van op de foto's Maar laat ik het anders formuleren: Saab staat iig niet echt bekend om snel roestende auto's
Op zondag 26 oktober 2003 09:06 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
De mijne heeft roest! (1987)
[Dit bericht is gewijzigd door Threepio op 26-10-2003 12:10]
quote:Ehh, kapotte achterklepsluiting, niet echt. Maar ik werk er nog niet zo heel lang dus het aanbod 9000 is aanzienlijk kleiner als 900, 93, 95 en 93ss beginnen nu ook te komen voor de eerste beurtjes (, nooit wat mis me ), dus dat soort specefieke problemen zijn denk ik een beetje langs me heen gegeaan. Als je echt iets wilt weten hier over kan ik natuurlijk voor je op onderzoek uitgaan.
Op woensdag 22 oktober 2003 11:55 schreef heijx het volgende:Gekke vraag: Heb je in de werkplaats veel 9000's met kapotte achterklepsluiting gezien? (tweemaal hier) En een plots tegen het plafond springende pookknop?
quote:keej... thnx for the tip.. ik zal eens kijken hoe dat zit bij dat ding
Op zondag 26 oktober 2003 14:38 schreef Eul het volgende:
Dat hij zo moeilijk sluit kun je gewoon afstellen hoor . Gewoon de slotvangerboutjes los maken en dan iets meer de richting van het slot op schuiven en weer vast maken (let wel op dat je hem niet mer naar links of rechts schuift).
Teminste... volgens mij kan dat gewoon bij de 9000.
Deze 900i 8V hadden we eerst:
En deze nu, een 900i-II 16V Carlsson:
quote:Blijkbaar heeft mijn 17-jarige 900 ook last van de Nederlandse strooigewoontes: benzineklep en rechterspatschem zijn roestig. Oh, en ook de zijkant van de motorkap trouwens. Maar verder een fijne wagen natuurlijk
Op maandag 27 oktober 2003 09:28 schreef ik_hier het volgende:
ik woon nu in het zuiden van zweden, en ik kan je vertellen dat er heel wat saabs zijn met roest hoor (ze strooien hier dan ook lang). Voor 900's geldt dat met name tankdoppen en voorspatschermen (met name die rechts) verroest zijn. Ook aan de binnekant van de wielkasten. Kun je zien aan de knutseloplossingen voor de bevestiging van de zijbumper (zoals ook onze auto heeft).
155pk 240nm
quote:Blijft
Op zondag 2 november 2003 19:52 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Nog ff 2 footootjes van mijn Red Arrow155pk 240nm
Maar dat rechter portier? Lijkt dat zo of is t echt gespoten?
quote:Is gespoten na roestbehandelijk. Een van de dingen in mijn prject is de hele auto opnieuw spuiten
Op zondag 2 november 2003 20:09 schreef PeuRac het volgende:[..]
Blijft
Maar dat rechter portier? Lijkt dat zo of is t echt gespoten?
quote:Die wordt weer opgelapt voor de volgende "race".
Op dinsdag 21 oktober 2003 05:37 schreef Short_stop het volgende:[..]
Voordat ik gaaf en leuk en zo begin te roepen wil ik toch eerst wel even weten hoe het nu dan met die 900 is....
quote:@1300 kilo
Op zondag 2 november 2003 19:52 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Nog ff 2 footootjes van mijn Red Arrow155pk 240nm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |