MariekeP | maandag 20 oktober 2003 @ 23:34 |
als een auto een bocht naar rechts maakt, welk wiel slijt dan het minst? | |
Bioslock | maandag 20 oktober 2003 @ 23:36 |
De linker heeft dan de minste druk op zich. Maar maakt wel meer afstand. Hmmm. | |
pascalheister | maandag 20 oktober 2003 @ 23:37 |
edit ow minst las meest ![]() dan rechter achterband ja [Dit bericht is gewijzigd door pascalheister op 20-10-2003 23:40] | |
jackson | maandag 20 oktober 2003 @ 23:38 |
quote:rechts achter .. wil je uitleg ? | |
DakDuuf | maandag 20 oktober 2003 @ 23:38 |
links. meeste afstand meeste druk.... logisch?.... | |
__Saviour__ | maandag 20 oktober 2003 @ 23:38 |
Het reservewiel -edit- Oh - dit is niet ONZ [Dit bericht is gewijzigd door __Saviour__ op 20-10-2003 23:41] | |
Bioslock | maandag 20 oktober 2003 @ 23:39 |
quote:Links heeft toch minder druk? | |
mazaru | maandag 20 oktober 2003 @ 23:39 |
Als het een raadsel was geweest had ik gezegd, de reserveband. Maar omdat die in natuurkunde staat zul je dat niet bedoelen. Dus zou ik zeggen de linkerband, omdat de meeste druk op de rechterband komt. | |
jackson | maandag 20 oktober 2003 @ 23:39 |
quote:Die slijt dus et hardst DROL | |
jackson | maandag 20 oktober 2003 @ 23:40 |
quote:De meeste druk komt bij een bosch naar recht op et linker wiel ![]() | |
pche | maandag 20 oktober 2003 @ 23:40 |
Ik denk je rechter achterwiel, als je een bocht naar rechts maakt zal je overhellen naar de linkerkant, daar komt dus veel druk op je banden te staan = slijtage, je stuurt ook nog in met je rechter voorwiel = slijtage dus dan blijft je rechter achterwiel over ![]() | |
jackson | maandag 20 oktober 2003 @ 23:41 |
quote:Dit klopt volledig ![]() Zo dacht ik ook .... weet et wel zeker ! | |
Bioslock | maandag 20 oktober 2003 @ 23:42 |
quote:Nee joh. Als een auto naar rechts stuurt heeft de auto de neiging om de linkerwielen "op te tillen". Dus is daar minder druk. Maar die maken wel meer afstand. | |
kwib | maandag 20 oktober 2003 @ 23:43 |
De auto wil rechtdoor maar ipv daarvan gaat deze naar rechts. Om een bocht te maken remt de auto af (in de regel kom je een bocht langzamer uit dan dat je deze ingaat) maar vooral gaat moet de auto een andere richting opgestuurd worden. Deze kracht is het hoogst linksvoor en het laagst rechtsachter. Dan maar aan het overhellen van een auto in races op tv ![]() | |
Bebop | maandag 20 oktober 2003 @ 23:43 |
quote:onzin... als 'n auto een zeer scherpe bocht maakt, komen altijd de wielen aan de binnenbocht omhoog... | |
jackson | maandag 20 oktober 2003 @ 23:43 |
quote:Jij snapt et echt niet hoor ![]() | |
prupke | maandag 20 oktober 2003 @ 23:43 |
ik denk alle 4 de banden (ligt er wel aan hoe hard dat je rijd natuurlijk) | |
jackson | maandag 20 oktober 2003 @ 23:44 |
quote:Psies .... En geloof me ... het rechter achterwiel heeft et minste slijtage ![]() | |
Bioslock | maandag 20 oktober 2003 @ 23:44 |
quote:True. Ik zei het verkeerd. | |
RemcoDelft | maandag 20 oktober 2003 @ 23:45 |
Het hangt ook nog af van de auto: er zijn auto's die de achterwielen iets meedraaien, zodat het wiel met de meeste druk er op (de buitenbocht) iets extra doet... | |
kwib | maandag 20 oktober 2003 @ 23:46 |
quote:Als jij met je fiets een bocht naar recht maakt, welke kant leun jij dan op? Naar links? Ik donder dan om hoor ![]() bij auto's (of elk ander object met kinetische energie) geldt hetzelfde | |
jackson | maandag 20 oktober 2003 @ 23:47 |
quote:Klopt ... er zijn modellen van bijvoorbeeld honda (prelude) die heeft meedraaiende achterwielen. Maar daar gaan ze bij de wiskunde/natuurkude les nie van uit denk | |
Pietverdriet | maandag 20 oktober 2003 @ 23:49 |
linksvoor, die heeft de druk en moet sturen heeft het meeste, dus rechtsachter het minst, logisch | |
jackson | maandag 20 oktober 2003 @ 23:50 |
quote: ![]() ![]() | |
mabit | maandag 20 oktober 2003 @ 23:51 |
in feite is een bocht maken niet meer anders dan de zweefmolen / middelpunt zoekende kracht. als je die vergelijking maakt kom je er wel uit. | |
Pietverdriet | maandag 20 oktober 2003 @ 23:52 |
quote:ja, ik geef het toe, ik heb niet alle post gelezen ![]() | |
WebVoice | maandag 20 oktober 2003 @ 23:52 |
het reservewiel ![]() | |
jackson | maandag 20 oktober 2003 @ 23:58 |
quote: quote: | |
Mork_Van_Ork | dinsdag 21 oktober 2003 @ 00:08 |
Noem je dit vraagstuk natuurkunde? Ik zou het hooguit logica noemen ![]() | |
MariekeP | dinsdag 21 oktober 2003 @ 18:33 |
kan iemand wat duidelijker reageren, ik vind de antwoorden van jullie nogal vaag | |
HeyFreak | dinsdag 21 oktober 2003 @ 18:38 |
quote:Als jij in de auto zit en de auto gaat vrij hard door de bocht naar rechts, wat gebeurt er dan met jou? jij gaat dus naar links omdat je eigenlijk de neiging hebt om rechtdoor te gaan. Alles wat beweegt heeft de neiging om rechtdoor te gaan, maar dit wodt dan verhinderd door bijvoorbeeld een touwtje (slinger), zwaartekracht (de maan) of autobanden in dit geval. De auto helt dus over naar links en dus komt ook het meeste gewicht op de linkerkant van de auto. | |
MariekeP | dinsdag 21 oktober 2003 @ 19:26 |
ik snap er echt geen sikkepit van | |
jackson | dinsdag 21 oktober 2003 @ 19:47 |
quote:Erg erg erg jammer dat je dit niet begrijpt. 1. Rechtsvoor stuurt dus veel slijtage Conclusie dat rechtsachter met minst slijt... zo simpel is et. Super logisch toch ... | |
MariekeP | dinsdag 21 oktober 2003 @ 19:56 |
quote:Maar het reservewiel dan, waar sommigen het over hadden? | |
HeyFreak | dinsdag 21 oktober 2003 @ 20:19 |
quote:die ligt in de kofferbak ![]() | |
Tekno | dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:19 |
Ligt er volgens mij ook aan hoe, en hoe hard je door de bocht gaat. Ga je met veel onderstuur door de bocht, dus als de auto de neiging heeft om rechtdoor te gaan, komt de meeste druk op het lv wiel te staan, omdat die ervoor moet zorgen weer grip te krijgen, om door de bocht te kunnen sturen. Maar als het kontje van de auto om komt zetten, dus als je met veel overstuur door de bocht gaat, dan denk ik dat la de meeste slijtage heeft, vanwege het feit dat die de grip verliest, en dus de kont om komt zetten. | |
zalwel | dinsdag 21 oktober 2003 @ 23:52 |
quote:Logisch toch, het reservewiel. toch of misschien het stuurwiel. ![]() | |
jackson | woensdag 22 oktober 2003 @ 02:30 |
quote:ben je nou echt zo verrekte dom en achterlijk ![]() ![]() | |
Alicey | woensdag 22 oktober 2003 @ 20:30 |
quote:Dat hangt er van af. Bedoel je nu rechts voor jouw of rechts voor mij? | |
MariekeP | vrijdag 24 oktober 2003 @ 16:52 |
quote:oei, weet ik eigenlijk niet. zou dat er mee te maken kunnen hebben waar de reserveband zit? | |
HeyFreak | vrijdag 24 oktober 2003 @ 17:25 |
quote: ![]() | |
Vampier | zaterdag 25 oktober 2003 @ 03:29 |
jongens kunnen we even respecteren dat sommige mensen niet zoveel kennis in huis hebben als jullie? | |
Cora | zaterdag 25 oktober 2003 @ 03:41 |
quote:En welke kant van je banden van je fiets verslijten dan het meest als je naar rechts hangt? | |
the.moderator | zaterdag 25 oktober 2003 @ 04:07 |
quote:Je moet eens een reservewiel proberen, want dat slijt minder! ![]() | |
LowJoe | zaterdag 25 oktober 2003 @ 11:57 |
quote:Het lijkt mischien onlogisch,maar dat kan wel hoor!Als je maar de fiets naar rechts duwt kan jij wel naar links!Het is even wennen... Andersom kan ook,kijk maar naar de moter races.Lichaam naar rechts in een rechter bocht zodat de moter niet zo vlak hoeft en dus meer grip heeft....Ze hangen er bijkans helemaal af..... | |
MariekeP | zaterdag 25 oktober 2003 @ 18:02 |
quote:oooowwwhoowwww sufkop dat past toch helemaal niet! of is een reservewiel soms kleiner dan een normaal wiel? | |
Pie.er | zaterdag 25 oktober 2003 @ 18:49 |
Ben je met een actie bezig "hoeveel mensen kan ik laten happen?" In dat geval: goed bezig, er hebben er al meerdere gehapt! | |
Loki1981 | zaterdag 25 oktober 2003 @ 18:53 |
volgens mij heeft dan gewoon het stuurwiel de minste slijtage...... | |
MariekeP | zaterdag 25 oktober 2003 @ 21:31 |
quote:bijdehandje ![]() | |
the.moderator | zaterdag 25 oktober 2003 @ 23:39 |
quote:BHFH kloon valt door de mand! ![]() | |
MariekeP | zaterdag 25 oktober 2003 @ 23:46 |
quote:Wat is BHFH? | |
the.moderator | zondag 26 oktober 2003 @ 02:30 |
quote: ![]() ![]() | |
MariekeP | zondag 26 oktober 2003 @ 02:38 |
waarom neem jij me nou ook al niet serieus? ![]() | |
the.moderator | zondag 26 oktober 2003 @ 02:51 |
![]() | |
the.moderator | zondag 26 oktober 2003 @ 02:55 |
quote: ![]() | |
BloodhoundFromHell | zondag 26 oktober 2003 @ 10:43 |
quote:NIET dus... en plaag dat meisje nou eens niet zo, ze heeft een leuke vraag en wil daar antwoord op. Dames hebben van dat soort zaken nu eenmaal niet zoveel verstand, daar hoef je haar nog niet op aan te vallen! [Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 26-10-2003 10:44] | |
MariekeP | maandag 27 oktober 2003 @ 00:54 |
dankjewel, BloodhoundFromHell Hee dat rijmt | |
Viola_Holt | zaterdag 13 december 2003 @ 01:24 |
quote:da's toevallig ! ![]() | |
Schorpioen | zaterdag 13 december 2003 @ 02:36 |
Dit topic heeft ook zijn beste tijd wel gehad geloof ik. |