Het leek er even op dat Dyab Abou Jahjah van de aardbol was gevallen, maar vandaag is hij terug van weggeweest. Als het van Jahjah afhangt niet voor lang trouwens. Want binnen vijf jaar wil hij terug naar zijn geboorteland Libanon verhuizen. Om vandaar uit de AEL Europees uit te bouwen. Want België is te klein. Te klein voor Jahjah. "Te klein voor wat dan ook," aldus Jahjah in een interview met Het Laatste Nieuws.
"De politici zijn hier zo dom. De AEL is als een profploeg die de hele tijd tegen amateurs moet spelen. Hoe sneller ik hier weg kan, hoe liever." Wij gaan de door het buitenland betaalde beroepsprovocateur niet tegenhouden. En in Vlaanderen zullen er maar weinig mensen zijn die voor zijn vertrek een traan zullen laten.
De waarheid is dat de haring van Abou Jahjah, ondanks alle media-aandacht en -sympathie maar niet wou braden. Vlaanderen is, zo zegt Jahjah nu eenmaal te dom én te rechts ...
Nog een reeks quotes uit zijn artikel vandaag :
ABOU JAHJAH OVER DOMME VLAMINGEN, HET VLAAMS BLOK EN DE OORLOG IN IRAK
Heimwee naar Jahjah ...
"Ikzelf ga nooit meer op een politieke lijst staan. Maar we stomen de nieuwe generatie klaar. Die zal nog straffer zijn. De Vlaming gaat nog heimwee hebben naar Abou Jahjah."
Bodyguards ...
"Drie maanden geleden ben ik met een AEL-militante gehuwd. Daarom zijn we ook van Antwerpen naar Schaarbeek verhuisd. Brussel is geen provinciestadje als Antwerpen, maar een wereldstad. Ik hoef niet met bodyguards op stap als ik naar de Aldi wil."
Dewael en de ongelijkwaardige culturen
"Dewael bewijst alleen dat God niet vrijgevig is geweest voor Vlaanderen toen hij het verstand uitdeelde."
"Vlaanderen is racistisch"
"Aan de toog en onder elkaar waren Vlamingen al lang racistisch. Vroeger zeiden politici hen nog dat ze niet over 'makaken' mochten praten. Dat ze naar de maatschappelijke problemen moesten kijken. Nu praten ze de kiezers gewoon naar de mond."
Een miljoen racisten?
"Er zijn er nog veel meer. De grote meerderheid van de Vlamingen vindt dat allochtonen zich moeten aanpassen of opkrassen. Vlaanderen is een rechts bolwerk in Europa."
Geen 'oude-mensen-partij'
"De AEL is geen 'oude-mensen-partij' zoals het Blok met hun nonkel Emiel en tante Jeanine. Hun achterban sterft langzaam uit. Terwijl onze jonge leden net onze sterkte zijn."
Graag nog meer doden in Irak
"Onthoofden doe je niet. Maar elke dode Amerikaanse, Britse of Nederlandse soldaat, beschouw ik als een overwinning. Ik hoop dat het er nog meer worden."
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)