quote:26 zetels lijkt me toch vrij veel invloed. Dit itt de 0 van Jahjah.
Op dinsdag 21 oktober 2003 10:03 schreef Coone het volgende:[..]
Nee, dat denk ik niet. Ik denk dat Jahjah al erg veel invloed heeft gehad. Misschien niet de invloed die hij wilde. Maar hij heeft veel losgemaakt. Als je dat geen invloed wilt noemen dan heeft Fortuyn dus klaarblijkelijk ook geen enkele invloed gehad
quote:Verzamelt ie dan ook postzegels??!
Op maandag 20 oktober 2003 23:32 schreef MasterPeace het volgende:[..]
Waar jij een integere filantroop ziet ...
quote:De invloed zit hem in de zetels? Dat denk ik niet - want die 26 zijn er nog maar 8 en dus zou die invloed al heel snel zijn lek geprikt. Nee het zit hem in heel andere dingen.
Op dinsdag 21 oktober 2003 10:04 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
26 zetels lijkt me toch vrij veel invloed. Dit itt de 0 van Jahjah.
De invloed zit hem in het losmaken van iets, van zowel positieve als negatieve gevoelens en gedachten. In die zin lijken Fortuyn en Jahjah erg veel op elkaar, en dat is niet kwaadaardig bedoeld.
Wat je ook van ze vindt, je zult moeten erkennen dat ze veel losmaken, dat ze veel publiciteit weten te genereren, dat ze een achterban weten te vinden en dat ze controversieel zijn. Wat hun daadwerkelijke politieke en maatschappelijke invloed moge zijn, dat kunnen we pas over een jaar of 15 vaststellen.
quote:Dat de invloed van de LPF (en dus van Fortuyn) snel minder is geworden ben ik helemaal met je eens.
Op dinsdag 21 oktober 2003 10:09 schreef Coone het volgende:[..]
De invloed zit hem in de zetels? Dat denk ik niet - want die 26 zijn er nog maar 8 en dus zou die invloed al heel snel zijn lek geprikt.
quote:Dat noem ik geen invloed. Maar goed, dan krijg je weer een definitiekwestie.
De invloed zit hem in het losmaken van iets, van zowel positieve als negatieve gevoelens en gedachten. In die zin lijken Fortuyn en Jahjah erg veel op elkaar, en dat is niet kwaadaardig bedoeld.Wat je ook van ze vindt, je zult moeten erkennen dat ze veel losmaken, dat ze veel publiciteit weten te genereren, dat ze een achterban weten te vinden en dat ze controversieel zijn. Wat hun daadwerkelijke politieke en maatschappelijke invloed moge zijn, dat kunnen we pas over een jaar of 15 vaststellen.
Is gewoon een intelligente randdebiel, die Jahjah. Hij weet het allemaal leuk te vertellen, is verbaal vreselijk sterk, maar helaas komt er inhoudelijk gezien alleen maar negatieve stront uit dat bekkie van hem.
Negeren is dus het devies. Jahjahs praatjes zullen er alleen maar voor zorgen dat Marokkanen het nog moeilijker krijgen dan ze het nu al hebben. En dat is niet de 'invloed' die hij wenst.
quote:Juist wel. Hoe achtergestelder en hoe ontevredener ze zijn hoe meer macht hij heeft.
Op dinsdag 21 oktober 2003 10:54 schreef Lemmeb het volgende:
En dat is niet de 'invloed' die hij wenst.
quote:En dat is wellicht toch een interessante kwestie. Er is imo verschil te maken tussen directe politieke invloed en invloed middels het publieke debat die op termijn ook tot veranderingen kan leiden.
Op dinsdag 21 oktober 2003 10:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat noem ik geen invloed. Maar goed, dan krijg je weer een definitiekwestie.
Jahjah heeft onmiskenbaar invloed op het publieke debat en op de beeldvorming, al is het alleen maar omdat veel mensen hun afschuw van de islam zien vergroot of hun vooroordelen bevestigd. Negatieve invloed is ook invloed.
Er staat trouwens een erg interessant verhaal op de Forum pagina van de volkskrant verhaal over de beeldvorming rond moslims, honderd keer nteressanter dan Jahjah ooit zal kunnen schrijven, maar ik krijg het niet online.
quote:Tja, hoeveel feitelijke macht heeft hij nou egenlijk? In België ligt de AEL nagenoeg op z'n reet en in Nederland krijgen ze geen poot aan de grond. Je zegt het zelf al: irritante oproerkraaier. Meer niet.
Op dinsdag 21 oktober 2003 10:57 schreef Strolie75 het volgende:
Hoe achtergestelder en hoe ontevredener ze zijn hoe meer macht hij heeft.
Nog een mazzel trouwens dat hij geïnterviewd werd door Jeroen Pauw in plaats van Clairy Polak
quote:Tsja, dat zou ook kunnen. Daarbij vergeet hij wel even dat dit vroeg of laat tot zaken leidt waar zijn aanhang de dupe van kan worden. Rassenrellen bijvoorbeeld. En dan is hij met die paarduizend relmarokkaantjes van hem, zover ze tegen die tijd niet allemaal in de bak of een heropvoedingskamp zitten, toch echt in de minderheid.
Op dinsdag 21 oktober 2003 10:57 schreef Strolie75 het volgende:
Juist wel. Hoe achtergestelder en hoe ontevredener ze zijn hoe meer macht hij heeft.
Magoed, een echte psychopaat, die hij ongetwijfeld is, zal daar geen boodschap aan hebben, die is alleen uit op eigen gewin.
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:44 schreef robh het volgende:
Coone, normaal doen of je mag op zoek naar een andere hobby.
quote:Nee, maar misschien heeft-ie nog een woordenboek voor je over.
Op dinsdag 21 oktober 2003 10:08 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
Verzamelt ie dan ook postzegels??!
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:02 schreef What het volgende:
Clairy Polak
quote:Dat interesseert hem blijkbaar niet, dat hij enkel negatieve aandacht trekt.
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:03 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Tsja, dat zou ook kunnen. Daarbij vergeet hij wel even dat dit vroeg of laat tot zaken leidt waar zijn aanhang de dupe van kan worden. Rassenrellen bijvoorbeeld. En dan is hij met die paarduizend relmarokkaantjes van hem, zover ze tegen die tijd niet allemaal in de bak of een heropvoedingskamp zitten, toch echt in de minderheid.
Magoed, een echte psychopaat, die hij ongetwijfeld is, zal daar geen boodschap aan hebben, die is alleen uit op eigen gewin.
quote:Dat is mijns inziens zo vreemd, waarom is er niemand die een redelijk alternatief vormt? In de PvdA/GL hoek hoef je het niet te zoeken heb ik de indruk, maar recentelijk met die ophef over islamitische scholen vond ik de vertegenwoordiger van een stichting op dat gebied netjes overkomen.
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:48 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Daarom vind ik het ook zo gek dat hij continu wordt uitgenodigd om namens het autochtone/moslim deel van de bevolking te praten. Lijkt me dat die meer gebaat zijn met verstandigere vertegenwoordigers ipv zo'n oproerkraaier.
quote:Nouja laat hem dan maar lekker zijn gang gaan.
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:07 schreef milagro het volgende:
Dat interesseert hem blijkbaar niet, dat hij enkel negatieve aandacht trekt.
Het gaat hem om zoveel mogelijk tweedracht te zaaien, al was het maar om zijn gelijk te halen.
Des te eerder loopt het uit de hand en des te eerder zijn we verlost van de Marokkaanse ziekte. Uiteindelijk toch onvermijdelijk.
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:27 schreef Lemmeb het volgende:
Des te eerder loopt het uit de hand en des te eerder zijn we verlost van de Marokkaanse ziekte. Uiteindelijk toch onvermijdelijk.
quote:Ja iets met Marokkaanse jongeren die stelselmatig buitensporig veel en extreem geweld tov de zwakkeren in de samenleving tentoonspreiden. Geweld dat in deze hoedanigheid nog nooit eerder op een dergelijke schaal in de Nederlandse maatschappij is voorgekomen. Mag je wat mij betreft best een chronische ziekte van de maatschappij noemen, die steeds ernstigere vormen aanneemt.
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:33 schreef Rebound het volgende:
Dit gedrag zul je niet zo 1,2,3 met mooie woordjes en halve maatregelen kunnen veranderen, dit zul je operatief uit de maatschappij moeten verwijderen. Maar daar is de tijd nu nog niet rijp voor, dat vereist nog wat meer olie op het vuur van grote vriend Jahjah en mensen als Bin Laden, die de Marokkaanse zaak absoluut geen goed doen.
quote:De maatschappij? Dat ben jij!!!!!!! Toch?
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:40 schreef Lemmeb het volgende:
Mag je wat mij betreft best een chronische ziekte van de maatschappij noemen, die steeds ernstigere vormen aanneemt.
quote:Dank je wel
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:44 schreef Rebound het volgende:
De maatschappij? Dat ben jij!!!!!!! Toch?Succes met jezelf.
quote:gut iedereen heeft onderhand door dat hij ze gewoon voor zijn kar wil spannen ala Hirshi Ali voor eigen succes.
Op maandag 20 oktober 2003 23:12 schreef tvlxd het volgende:[..]
Jôh, volgens mij geniet Jahjah maar weinig steun onder de Marokkaanse jeugd.
quote:Als ie filatelist is wél...
Op dinsdag 21 oktober 2003 10:08 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
Verzamelt ie dan ook postzegels??!
quote:De 'imams prediken geweld in Nederlandse moskeeën' reportage werd anders met open armen ontvangen door rechts
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:09 schreef Strolie75 het volgende:Als extreem rechts in het nieuws komt nodigt Nova toch ook niet Glimmerveen uit? Maar goed, dat is Nova, een programma dat bij een PvdA voorstel een PvdA-er uitnodigt om het te verdedigen en bij een Kabinetsvoorstel een PvdA-er uitnodigt om het af te branden.
quote:Ik kijk hier nu al vijf minuten naar, en ik begrijp nog altijd niet wat je bedoelt, afgezien van een homo-erotisch eerbetoon dat enigzins aan Riefenstahl doet denken (''alleen het aanschouwen van zijn gezicht'').
Op dinsdag 21 oktober 2003 01:59 schreef MokroKees het volgende:Alleen het aanschouwen van zijn gezicht doet de mythe van "Nuchter Nederland" al in zijn hempie zetten..
Verder; je blinkt nog altijd uit in argumentsloos juichen voor een ploert. Hulde.
quote:Je zou er bijna op hopen he? 't lijkt de enige manier om wat gedaan te krijgen in dit land: het moet eerst gigantisch uit de bocht stuiteren. Als jahjah zijn aandeel hierin levert (en ik heb het interview niet gezien aangezien ik me 9 van de 10 keer kapot erger aan Nova en er dus niet meer naar kijk), prima.
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:27 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Nouja laat hem dan maar lekker zijn gang gaan.
Des te eerder loopt het uit de hand
en des te eerder zijn we verlost van de Marokkaanse ziekte. Uiteindelijk toch onvermijdelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |