Ik heb op www.dictionary.com wat gezocht en heb daar ook wat gevonden maar snap het nog niet echt.
quote:Nee, waar men in Nederland PK gebruikt om het vermogen van een auto aan te geven (eigenlijk onjuist, officieel druk je vermogen uit in Watt), gebruiken ze in Engelstalige landen vaak BHP: brake horse power.
Op maandag 20 oktober 2003 16:19 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Is het niet gewoon de kracht van de remmen? Lijkt me nogal logisch, maar kan het ook helemaal fout hebben natuurlijk. Heb er nog nooit van gehoord volgens mij.
* MrTinux wil eigenlijk ook wel eens weten waar het op slaat
[Dit bericht is gewijzigd door imriyr op 20-10-2003 16:29]
quote:Friction Brake
The net effective power of a prime mover, as a steam engine, water wheel, etc., in horse powers, as shown by a friction brake
quote:Dus eigenlijk het netto vermogen.
The resistance which a body meets with from the surface on which it moves. It may be resistance to sliding motion, or to rolling motion
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 16:27 schreef super_honda het volgende:
betekend BHP niet het echte bruikbare vermogen? een motor levert bijvoorbeeld 100 PK aan de kruk as, maar doordat er tijdens de overbrenging naar de wielen vermogen verloren gaat er maar 90 PK's overblijven?
Het is trouwens Break Horse Power
quote:Volgens dictionary.com is het wel degelijk brake horse power
Op maandag 20 oktober 2003 16:28 schreef Herkauwer het volgende:[..]
We have a winner!
Het is trouwens Break Horse Power
quote:Je was me voor
Op maandag 20 oktober 2003 16:30 schreef imriyr het volgende:[..]
Volgens dictionary.com is het wel degelijk brake horse power
[edit]typo[/edit]
quote:Ja dit had ik ook gevonden met dictionary.com
Op maandag 20 oktober 2003 16:27 schreef B03S het volgende:
BHP
[..]Friction Brake
[..]Dus eigenlijk het netto vermogen.
Waarom het het dan Brake (van Remmen) en niet Netto? (Nee dit is geen waarom is gras groen vraag).
Is het dan zo hoe hard de rollen van een dyno bijvoorbeeld moeten remmen ofzo??
quote:Omdat het gaat om de Horse Power (HP) minus de afremming (Brake)die ontstaat door wrijving.(Friction)
Op maandag 20 oktober 2003 16:34 schreef SAF het volgende:[..]
Ja dit had ik ook gevonden met dictionary.com
Waarom het het dan Brake (van Remmen) en niet Netto? (Nee dit is geen waarom is gras groen vraag).Is het dan zo hoe hard de rollen van een dyno bijvoorbeeld moeten remmen ofzo??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |