quote:
Links vind je alle utopisten, profiteurs en anderen zonder verantwoordelijkheid en rechts mensen die de samenleving voor de andere kant op moeten bouwen...
quote:Rechtse utopist gevonden....
Op maandag 20 oktober 2003 17:51 schreef sjun het volgende:[..]
Misschien komen ze niet eens op dergelijke ideeën...
dag theorie
quote:Dat is al zo vaak gezegd, en wordt zelfs ook geuit als je je ogen opent, maar de TS zeikt weer over dat ene bericht wat hem niet aanstaat alsof ze dat alelmaal zo zien. Netwerk en Buitenhof gezien toevallig afgelopen week, programma's met Marokkanen die een beschuldigende vinger richting die specifieke groep wezen maar wel ook de gehele problematiek meenamen. Maar het wordt ondergesneeuwd door het (haat)offensief in de media.
Op maandag 20 oktober 2003 17:49 schreef Elgigante het volgende:[..]
Ach ja..
Blijkbaar zijn die deuren alleen open voor nadenkende en reeele mensen...
Een deel van de oorzaak schijnt te verklaren te zijn door hun vaak mindere leefomstandigheden. Dat dit criminaliteit in de hand werkt weet iedereen, maar de topicstarter wil graag van mensen die betrokken zijn bij en met de marokkaanse nederlanders horen dat zij ook aan het probleem werken.
quote:Er is sprake van meerdere problemen. Te weinig zelfkritiek bij bepaalde organisatie's en individuen. Te lompe communicatief zwakke aanpak bij de politie, inclusief nalatigheid. Achterstand van Marokkanen die lijkt op een vicieuse circel.
De probleemjongeren en marokkaanse organisaties nemen het lekker lui op, zij zitten in de hoek waar de klappen vangen en verwachten dat wij het oplossen.
quote:Die zitten er ook zat tussen, kijk maar op de FP wat daar ge-edit wordt aan diaree. Terechte constatering.
Als er kritiek wordt geuit> is het weer discriminatie.
quote:Ja, maar het is tevens een feit dat men veel moeilijker een baan krijgt omdat werkgevers niet zo gecharmeerd zijn van hen.
Als je in een kutomgeving opgroeid, als je ziet dat veel andere mensen met dezelfde achtergrond er hetzelfde voor staan, dan steek je toch de handen uit de mouwen om er samen iets beters van te maken?
quote:Wat een onzin. Maak er dan van : rechts voor de afbraak, links voor de opbouw. Kijk maar naar onze huidige politieke en maatschappelijke invullingen van de laatste 20 jaar.
Let maar op:
Over twintig jaar stemmen we: of links, of rechts, meer smaken zijn er niet.
Links vind je alle utopisten, profiteurs en anderen zonder verantwoordelijkheid en rechts mensen die de samenleving voor de andere kant op moeten bouwen...
links voor de opbouw ? .... ![]()
Alle problemen met allochtonen in de grote steden hebben we aan links knuffelbeleid (lees PvdA) te danken.
quote:De ene mag graag mordiceus classificeren, een andere falsificeren.
Op maandag 20 oktober 2003 17:56 schreef theofiel172 het volgende:[..]
[..]Rechtse utopist gevonden....
quote:Welkom in de alledaagse werkelijkheid die zich bar moeilijk in een theorie laat vangendag theorie
quote:Als ik het juist heb was de VVd in de achter ons liggend periode ook met de PvdA aan de macht en hadden we daarvoor met de CDA te maken. Dit laatste was in de periode dat de jongeren die nu problemen veroorzaken geboren werden en opgroeiden. Dus laten we nou niet doen of alles aan de linkse politiek heeft gelegen, dat is zo makkelijk.
Op maandag 20 oktober 2003 18:02 schreef Koos Voos het volgende:
' Wat een onzin. Maak er dan van : rechts voor de afbraak, links voor de opbouw. Kijk maar naar onze huidige politieke en maatschappelijke invullingen van de laatste 20 jaar.'....links voor de opbouw ? ....
Alle problemen met allochtonen in de grote steden hebben we aan links knuffelbeleid (lees PvdA) te danken.
quote:Landelijk invoeren betekent toch ook regionaal en lokaal uitvoeren? Men weet onderhand wie de jongeren zijn, en zodra ze een werkgerechtigde leeftijd hebben (16?) moeten ze gewoon een heel leuk inkomen aangeboden krijgen om bij de politie aan de gang te gaan. Het geld dat je bespaart aan wat de politie nu besteedt en hen, en wat de criminele activiteiten/schade nu kosten, is enorm. Niet te zuinig zijn met salaris, en ik denk dat dat er een hoop overstag gaan. We wilden sowieso 10.000 agenten meer dus, daar heb je ze. En zij kicken op macht, dus waar beter rond te werken dan bij die wouten...
Op maandag 20 oktober 2003 17:49 schreef generalist het volgende:[..]
Wat ik bedoelde was enigzins tweeledig:
1 - Landelijk invoeren geeft een hoop ambtenarij, laat de politieregio's dit oppakken en uitvoeren, grotere slagkracht
quote:Ten eerste, die incubattijd is ene beetje vaag. Ik zeg dat ze bijna direct de praktijk in mogen op straat, als stagaires met een opgeleide agent.
2 - "Incubatietijd" van de opleiding zorgt voor een vertragende factor, je hebt een dergelijke opleiding pas na 1 jaar af, tot die tijd blijft het probleem.
Aanstellen als stadswacht zal moeilijk gaan, aangezien dat geen rechten geeft en dus ook geen dwangmogelijkheden biedt
En die stadswachtrechten moeten dan maar eens verandert worden. En 1 jaar is natuurlijk relatief kort, als dat zo zou zijn, dan krijg je toch geleidelijk meer politie op de been, en geledielijk haal je de probleemgevallen die niet aan het werk komen van de straat.
Niet te moeilijk doen en problemen zoeken die er niet zijn, praktisch oplossen en regels afschaffen die belemmeren. Het gaat erom dat je de overlast oplost en die gasten aan een inkomen helpt zodat ze uit hun wereldje komen. Een duwtje in de rug en hulp is nooit slecht. Dat demagogisch doen en criminaliseren lost niks op. Maak ze nuttig.
quote:Bijna alle criminele problemen komen door een gebrek aan investeren in de onderste sociale klasse, iets waar links geen kans en geld voor krijgt door de rechtse garde.
Op maandag 20 oktober 2003 18:02 schreef Koos Voos het volgende:
'
quote:En de ander onzin brallen en generaliseren...
Op maandag 20 oktober 2003 18:03 schreef sjun het volgende:[..]
De ene mag graag mordiceus classificeren, een andere falsificeren.
[..]
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 18:03 schreef sjun het volgende:
Welkom in de alledaagse werkelijkheid die zich bar moeilijk in een theorie laat vangen
quote:Oh, een heel aantal spreekt vloeiend Nederlands, maar er zijn er ook heel veel die op het gebied van de Nederlandse taal behoorlijk achter blijven. Gevolg is dan ook een lagere vervolgopleiding, mindere baantjes, minder loon, achterstandswijk, enz....
Op maandag 20 oktober 2003 17:32 schreef KreKkeR het volgende:
Het overgrote deel van die 'kut Marokkaantjes' die ik vaak zie rondlopen in Amsterdam west spreken toch echt allemaal vloeiend Nederlands. Meestal gaat het hier om 2e of 3e generatie jongeren.
Laatst was er nog een topic over allochtone jongeren die volgens die TS toch naar een VWO moesten mogen, ondanks taalproblemen. Er zijn dus duidelijk wel taalproblemen.
quote:Ja . sure, net of ze dat willen
Op maandag 20 oktober 2003 18:08 schreef LordOfThePings het volgende:[..]
. Maak ze nuttig.
quote:Ja
Op maandag 20 oktober 2003 18:13 schreef toska het volgende:[..]
Ja . sure, net of ze dat willen
quote:Ja sorry hoor maar een beetje raar verhaal over dat bij de politie gaan. Welke politiemacht zit nu op dit soort jongens te wachten?
Op maandag 20 oktober 2003 18:14 schreef theofiel172 het volgende:[..]
Ja
![]()
quote:Nou ik denk vele van wel. Ze kicken best op geld en macht, maar niet op kutbaantjes die ze voor het "uitkiezen" hebben zonder opleiding, waar ze ook nog eens vaak niet aangenomen worden wegens hun nationaliteit.
Op maandag 20 oktober 2003 18:13 schreef toska het volgende:
Ja . sure, net of ze dat willen
Met een leuk inkomen en niet al te veel educatieve rompslomp zou ik nog wel eens willen zien hoeveel er nee zeggen. Men heeft enorm veel commentaar op de aanpak van de politie, nou biedt ze aan het voorbeeld te geven hoe het wel moet in diezelfde baan en laat ze zelf inzien wat hun eigen landgenoten uitvreten.
Wie weet krijg je nog leuke vetes onderling in Marokkaanse kringen (de Maroc-politie tegen zijn vriend...) en komt er veel sneller een discussie op gang binnen hun leefomgeving.
quote:Alsof er nu wel bij de politie alleen meer kundig volk rondloopt.
Op maandag 20 oktober 2003 18:17 schreef toska het volgende:
Welke politiemacht zit nu op dit soort jongens te wachten?
Ze moeten blij zijn dat die mennekes van de straat zijn en bij hen zitten, kunnen ze nog wat leren van het criminele circuit.
quote:U is dom zeg
Op maandag 20 oktober 2003 18:23 schreef LordOfThePings het volgende:[..]
Alsof er nu wel bij de politie alleen meer kundig volk rondloopt.
Ze moeten blij zijn dat die mennekes van de straat zijn en bij hen zitten, kunnen ze nog wat leren van het criminele circuit.
quote:Hoi dombo!
Op maandag 20 oktober 2003 17:12 schreef klumsie24 het volgende:
Eikel
quote:Nee. Verschillende oorzaken vragen om verschillende oplossingen. Er is niet één integrale oplossing voor dit probleem. Bovendien wordt een discussie er niet overzichtelijker op als je alles ineens wil belichten.
je topic voegt niks nieuws toe en je trapt totnutoe alleen maar open deuren in, het zou de discussie juist goed doen als ook het sociale achterstand probleem werd meegenomen. Eenzijdige praatjes van jou.
Naar aanleiding van dit bericht wilde ik het probleem van te weinig introspectie binnen die groep belichten, dat jij daarbij meteen op je achterste poten staat zegt meer over jou dan over mij. En als je het over het probleem als geheel wil hebben, dan open je daar toch fijn een topic over? Het is nogal kinderachtig om dan een topic waarin mensen één specifieke oorzaak nader willen beschouwen dan maar te gaan verzieken met gescheld en geblaat.
quote:Nou, ik zou eerder zeggen dat jij met je (racistische)vooroordelen erg leeghoofdig overkomt en niks toevoegt. Feitelijk behoor je daarmee tot diegene die alleen maar k*ankeren en geen oplossingen aandragen, de luie status-quo denkers die niet verder komen dus. Daar zijn er wat te veel van. Ook maar het land uitzetten?
Op maandag 20 oktober 2003 18:25 schreef toska het volgende:U is dom zeg
quote:Wat een draaikonterig gejank bijelkaar met je bekrompen discussie. Had dan fijn aangesloten in een ander topic, sukkel!
Op maandag 20 oktober 2003 18:27 schreef Lithion het volgende:
Gewoon breedhouden die discussie, of tief op uit je eigen topic.
quote:Hmz heb ik racistische vooroordelen? Ik had het alleen over deze groep jongeren , dat is heel wat anders. En als ik zeg dat jou plan over bij de politie gaan van een groep criminele jongeren erg dom is , wil dat nog niet zeggen dat ik alleen maar loop te kankeren.
Op maandag 20 oktober 2003 18:28 schreef LordOfThePings het volgende:[..]
Nou, ik zou eerder zeggen dat jij met je (racistische)vooroordelen erg leeghoofdig overkomt en niks toevoegt. Feitelijk behoor je daarmee tot diegene die alleen maar k*ankeren en geen oplossingen aandragen, de luie status-quo denkers die niet verder komen dus. Daar zijn er wat te veel van. Ook maar het land uitzetten?
En over het land uitzetten heb ik het nooit gehad dus hou aub je vooroordelen voor je
quote:Waarom zijn jullie (Marokkanen) toch zo???!!!
Op maandag 20 oktober 2003 17:19 schreef theofiel172 het volgende:[..]
Doe eens gek Tedje, leef je uit...noem een oorzaak
Op school heb ik altijd geleerd dat je dat door alvorens je een oplossing aandraagt.
quote:Het klinkt wrang maar daar lijkt het wel op ja. Ik vond die reactie mede daarom ook in lijn met de posting van de topic starter, de mening van sommigen dat het louter een Amsterdamse mentaliteit is om bejaardenhuizen onveilig te maken.
Op maandag 20 oktober 2003 16:05 schreef Mikrosoft het volgende:[..]
Abu JahJah vindt het zeker oneerlijk dat Marokkaanse jongeren crimineler zijn dan de rest? Zo van "discrimineer onze criminelen niet"!
Gastarbeider.
Schijnbaar beviel het hier zo goed dat ze besloten om te blijven.
Na een aantal jaren namen velen van de hen de nederlandse nationaliteit aan en ook hun kinderen werden Nederlands.
Echter de Turken en Marokkanen bleven achter, want zij mochten hun nationaliteit niet opgeven.
Dus de wet werd aangepast, zodat ook zij Nederlanders konden worden. Ze hielden daarbij echter ook hun eigen nationaliteit.
Bij Turken is dat nu niet meer zo, maar bij Marokkanen nog steeds.
En laat nou net die groep de grootste aanpassingsproblemen hebben.
Turken, Spanjaarden, Portugezen, allemaal prima geïntegreerd, alleen die Marokkanen schijnen dat niet te kunnen of te willen. Alleen maar schoppen tegen de Nederlandse samenleving en maar klagen dat het de schuld is van de Nederlanders.
Waarom konden die andere gastarbeiders dan wel integreren?
Waarom kunnen Marokkanen dat niet?
Volgens mij werden ze in beginsel toch allemaal gelijk behandeld. Werden allemaal betiteld als 'die gastarbeiders'.
Dus, nee, het is onzin dat het criminele gedrag van die Marokkaanse kids de schuld is van de Nederlandse samenleving, het is de schuld van de Marokkaanse mentaliteit en slechte opvoeding.
quote:En jij mag normaal reageren, of wegwezen.
Op maandag 20 oktober 2003 18:30 schreef klumsie24 het volgende:[..]
Wat een draaikonterig gejank bijelkaar met je bekrompen discussie. Had dan fijn aangesloten in een ander topic, sukkel!
Gewoon breedhouden die discussie, of tief op uit je eigen topic.
Althans, zo ongeveer volgens dhr. Jahjah.
quote:Nee hoor, alleen daar waren ze niet in overeenstemming zijn met de Nederlandse normen en waarden, regels en niet te vergeten Wetten.
Op maandag 20 oktober 2003 18:48 schreef Keromane69 het volgende:
Integratie is assimilatie. De hele rijke oorspronkelijke cultuur wordt te grabbel gegooid en moet zich conformeren aan de Nederlandse. Religieuze normen en waarden worden teniet gedaan.Althans, zo ongeveer volgens dhr. Jahjah.
Veel moslims vinden dat ze de Koran boven de wet mogen stellen, omdat ze anders in hun geloof belemmerd worden.
En ja, da's dan helaas pindakaas. Als je hier niet kunt geloven zoals je dat graag zou willen, omdat er wetten zijn die je geloof hinderen, moet je naar een land gaan waar je wel ongehinderd je geloof kunt belijden, zoals je dat wil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |