Aardappelen gaar koken. Afgieten en pureren. Laten afkoelen. In kom doen: puree, boter, broodmix, mespuntje zout en het (handwarme) water. Tot glad en soepel deeg kneden. Afgedekt met plastic folie op warme plaats circa 15 minuten laten rijzen. Oven voorverwarmen op 220 gram. Taartvorm (22 centimeter) invetten en met bloem bestuiven. Deeg in vorm doen. Met vuist lucht eruit drukken. Kaas ontkorsten en in stukjes erover verdelen, beetje in deeg drukken. In midden van oven koek in circa 20 minuten goudbruin en gaar bakken. Uit oven direct met olie bestrijken. Op rooster laten afkoelen.
Lekker is om het brood overlangs te halveren en te vullen met bijv. salade, ham of omelet. Als hapje kunt u kleine puntjes brood besmeren met zoute boter.
en als het saai smaakt is het geen goede rookkaas....
en warm in de magnetron op een broodje is ook best lekker
www.zuivelonline.nl zegt:
Smeer- en rookkaas
Smeer- en rookkazen zijn zogenaamde smeltkazen. Deze worden gemaakt door het malen en smelten van kaas, al dan niet onder toevoeging van andere melkbestanddelen (zoals bijvoorbeeld botervet). Dit gesmolten product wordt verhit en is daarna lang houdbaar.
Smeltkaas is in verschillende vetgehaltes en smaken te koop. In Nederland wordt vooral smeerbare smeltkaas gegeten, bekend als smeerkaas. Daarnaast is er de snijdbare smeltkaas, in plakjes aangeboden of als rookkaas.
Er wordt ook veel smeltkaas geproduceerd in blokken, soms wel van 20 kilo, die gebruikt worden voor de productie van bijvoorbeeld kaassoufle's, kaaszoutjes of pizza's.
quote:jonge het is een boterham met kaas je hebt het niet over een of ander oosters gerecht. of weet ik veel wat. hooguit mischien wat peterselie.
Op maandag 20 oktober 2003 12:57 schreef itsontoday het volgende:
Ik zit hier met een pakje uniekaas rookkaas.. en nu weet ik niet hoe ik het moet eten. Alleen een plakje op brood smaakt behoorlijk saai. Wie weet er wat lekkere variaties?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |