Ik bedoel niet de veelzijdige stem van Bono, anders zouden er veel meer bands een echte eigen sound hebben...
Welke bands hebben dit nog meer? Ik zat zelf een beetje richting Oasis en Placebo te denken...
quote:Ik vind dat Sting op een of andere manier zo'n sfeer in zijn muziek kan brengen, inderdaad!
Op zondag 19 oktober 2003 16:41 schreef inkie1010 het volgende:
Sting
quote:En de wat minder goede band kan altijd nog het typisch herkenbare geluid van hun producer aannemen, bijv. een Phil Spector.
Op zondag 19 oktober 2003 16:53 schreef Zander het volgende:
Ik denk dat elke goede band wel een eigen, typisch herkenbaar, geluid heeft.
quote:Deftones, ook op hun nieuwe album? eigenlijk alleen bij het nummer "when girls telephone boys" of was het nou andersom
Op zondag 19 oktober 2003 16:51 schreef Evil_Koekje het volgende:
Tool, Deftones.
quote:Let it Be is inderdaad toch wel de beste plaat van de Beatles...
Op zondag 19 oktober 2003 16:56 schreef Litpho het volgende:[..]
En de wat minder goede band kan altijd nog het typisch herkenbare geluid van hun producer aannemen, bijv. een Phil Spector.
quote:Mja ook op het nieuwe album. Ik vind dat ze wel redelijk een eigen stijl hebben op zich, natuurlijk beinvloed door het een en ander, maar wat er uit komt is uniek. Dit komt dan trouwens met name door Chino's lyrics en stem uiteraard.
Op zondag 19 oktober 2003 16:59 schreef Patron het volgende:[..]
Deftones, ook op hun nieuwe album? eigenlijk alleen bij het nummer "when girls telephone boys" of was het nou andersom
,
krijg ik dat idee...
Vader, Metallica, Opeth, Morbid Angel, Tool, Finntroll, Manowar natuurlijk, Nile, The Strokes, Slayer, Emperor.
Zijn er vast nog 4x meer waar ik nu ff niet op kom. Het komt heel vaak door de vocals. Gitaardistortion klinkt vaak hetzelfde/ongeveer hetzelfde, stemmen lang niet altijd.
quote:Klopt, dat Neurofunk met die geniale breaks.
Op zondag 19 oktober 2003 16:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Korn, door de bas.Concord Dawn heeft ook wel een herkenbare sound.
Om op die toer verder te gaan, )EIB( is eignelijk ook altijd wel herkenbaar. En binnen die nummers kun je ook nog horen wat een D-Bridge nummer is en wat een Fresh nummer is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |