quote:Nog 1 jaartje wachten, dan is hij belanstingvrij! (met 25 jaar dus)
Op zondag 19 oktober 2003 16:31 schreef Brick_Top het volgende:
Ik heb gehoord dat als je auto een bepaalde leeftijd heeft de wegenbelasting komt te vervallen. Stel je wilt nu een auto kopen uit 1979 en deze rijdt op LPG. Betaal je dan nog belasting?
quote:Leg dat eens uit?
Op zondag 19 oktober 2003 16:40 schreef HPoi het volgende:
en over 2 jaar ofzo niet meer want oldtimers die op lpg lopen zijn geen oldtimer.
De overheid vind dit alleen niet meer kunnen omdat het dan niks meer met een oldtimer te maken heeft, er word namelijk een lpg tank ingebouwd en de motor word afgesteld/aangepast op lpg. Het is nu nog een soort maas in de wet/regelgeving.
quote:Meestal wordt de financiėle meevaller toch wel RUIMSCHOOTS goedgemaakt door hele hoge onderhoudskosten...
Op zondag 19 oktober 2003 16:52 schreef Ed5chouten het volgende:
dat oldtimer gebeuren is zowiezo crap, je auto zuipt 10x zoveel als de nieuwste van dat moment. Je hoeft minder te betalen omdat je de aarde het meeste sloopt, nogal logisch
quote:Zo kan je het ook zien ja. Maar het gaat erom dat de Oldtimers kunnen blijven bestaan en rijden, dat ze behouden blijven. De kosten aan benzine en onderdelen zijn erg hoog en daarom zijn ze vrijgesteld van belasting. En terecht vind ik, anders zouden er nu veel minder oldtimers zijn. En oldtimers zijn toch een stuk historie/gezschiedenis en vaak een lust voor het oog! (maar goed ik rijd hoofdzakelijk ook alleen maar een oldtimer vanwege dat ie belasting vrij is, maar ik heb me toch een beetje verkeken op de onderhoudskosten en onderdelenkosten van mijn bakkie, daarom ben ik nu ook naar een gewoon 2ehandsje aan het kijken)
Op zondag 19 oktober 2003 16:52 schreef Ed5chouten het volgende:
dat oldtimer gebeuren is zowiezo crap, je auto zuipt 10x zoveel als de nieuwste van dat moment. Je hoeft minder te betalen omdat je de aarde het meeste sloopt, nogal logisch
Anders blijft mijn ring-bak te duur !
Die word namelijk nu in Maart 25 jaar.
LPG erin dat mogen ze wel gaan belasten, want dat is om op te koken en niet om je auto op te laten rijden.
Maar dat is mijn mening.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |