De enigste band die ik ken waarvan ik vrijwel alle nummers goed vind.
In een Brits Muziek blad staan ze op de tweede plek van Beste Britse Band Allertijde. Onder de Beatles, maar boven Bands als Rolling Stones en Queen.
Wat vinden jullie van Oasis?
Champagne Supernova.
quote:volkomen kut. Voor een goede beatles ripoff zet ik Cotton Mather wel op.
Op zondag 19 oktober 2003 14:34 schreef IdlersDream het volgende:
Wat vinden jullie van Oasis?
All around the world is ook een prachtig nummer
[Dit bericht is gewijzigd door Dragonfly op 19-10-2003 14:51]
een stel egotrippers dat het zijn zeg..
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 14:37 schreef Tiemie het volgende:
All around the world is ook een prachtig nummer
Beste band van de afgelopen 10 jaar is natuurlijk Primus...
Maar ik vond hun optreden op Pinkpop (2001? ofzo) niet erg al te best.
Oasis Beste Band afgelopen 10 jaar vind ik niet terecht.
En ja, ik ken wel wat meer nummertjes van oasis dan wonderwall.
Dit topic zorgt er voor dat ik maar weer even een cd-tje van oasis in de pc gooi (is al een tijdje geleden dat ik die draaide).
quote:smaken verschillen idd.
Op zondag 19 oktober 2003 14:49 schreef IdlersDream het volgende:
Het is by the way de enige goede britpop band. Blur is bagger behalve song 2. Allemaal van die zeikerige nummers. Radiohead vindt ik ook al zo over the top blabla muziek.
quote:Nogal radicale uitspraak...
Op zondag 19 oktober 2003 14:49 schreef IdlersDream het volgende:
Het is by the way de enige goede britpop band. Blur is bagger behalve song 2. Allemaal van die zeikerige nummers. Radiohead vindt ik ook al zo over the top blabla muziek.
Definitely Maybe 1994
(What's the Story) Morning Glory? 1995
Die vind ik erg goed, alles wat daarna gekomen is was ik niet echt van onder de indruk. Ook kon/kan ik altijd wel de humor van de uitspraken van de broertjes waarderen.
Beste band vind ik wat teveel eer.
quote:Phew, gelukkig dat dan nog wel...
Op zondag 19 oktober 2003 14:34 schreef IdlersDream het volgende:
In een Brits Muziek blad staan ze op de tweede plek van Beste Britse Band Allertijde. Onder de Beatles...
Behoorlijk overdreven vind ik. Inderdaad een paar leuke nummers (die hits zijn wel te pruimen vind ik), maar voor de rest? Er zijn zoveel bands beter. The Kinks! 10CC! Om er maar een paar te noemen. Pfff, er zijn er zoveel...
Tja, beste band v.d. wereld is wel een b-tje overdreven.
quote:Inderdaad. Dat vinden ze voornamelijk zélf.
Op zondag 19 oktober 2003 15:10 schreef Miwe het volgende:
beste band v.d. wereld is wel een beetje overdreven.
Oasis heeft behoorlijk "geleend" van bands als The Kinks, The Beatles en The Who. Tussen 1993 en 1997 was dat écht een goede band, een van mijn favoriete, maar wat ze tegenwoordig presenteren... mwah..
De broertjes Gallagher deden in die tijd echt wat stof opwaaien, o.a. de ruzies met Blur en Robbie Williams.
De eerste drie platen waren juweeltjes. Nummers als "Round Are Way", "Champagne Supernova", "Supersonic", "Masterplan", "Rock & Roll Star" zijn instant klassiekers.
Maar ná "Be Here Now" vind ik het minder worden. Die plaat had nog wel wat mooie nummers, zoals "All Around The World", "D'You Know What I Mean", "Getting Better (Man!!)" en "Be Here Now". Maar wat daarna kwam kon me eigenlijk niet meer zo bekoren.
"Standing On The Shoulder Of Giants" vond ik maar matig. Het had een paar goede nummers ("Roll It Over", "Go Let It Out", "Who Feels Love"), maar ook een aantal "vullers" ("Fuckin In The Bushes", "Put Yer Money Where Yer Mouth Is", "Sunday Morning Call") en "Heathen Chemistry" was ook, op een paar nummers ("Hindu Times", "Stop Crying Your Heart Out") na, niet echt super.
Jammer dat Guigsy en Bonehead uit de band gestapt (gegooid?) zijn. Vooral Bonehead was een geweldige gast.
* zet "Be Here Now" maar weer eens op *
Echt kippevel
moet maar s op Kazaa kijken
andere songs:
Masterplan
Supersonic
Live forever
Shakemaker
Songbird
Don't go away
All around the world
Forum Opties | |