FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Lancia Delta HF / S4
Paul_Brummenzaterdag 18 oktober 2003 @ 18:54
Ik zit de laatste tijd te denken om volgende zomer een andere auto te kopen. iets speciaals. Een amerikaan misschien elcamino ofzo. Maar gisteren was ik aan de praat met een kerel die een tuning bedrijf heeft alleen lanciaatjes, en voornamelijk delta's. Ik had altijd het idee dat die dingen vreselijk duur zijn. Die zijn er ook je hebt ze nog steeds van 40.000 euro, maar hij noemde me prijsjes die me redelijk in de oren liggen. Onder de 10.000 in ieder geval. Iedereen kent ze, maar toch een paar pics.

(ik was er bijna uit wat ik wou... now i donno!!! damn al those hard choises.)

p

Grayburnzaterdag 18 oktober 2003 @ 18:56
Ik zou voor de Camino gaan, maarja wie ben ik hè.
VanDreadzaterdag 18 oktober 2003 @ 18:56
wil degene met een lancia delta hf integrale zich melden
hoe heet ie ook alweer
"zou zeker voor de lancia gaan"
betere bochten/scheur werken

[Dit bericht is gewijzigd door VanDread op 18-10-2003 18:57]

_VoiD_zaterdag 18 oktober 2003 @ 18:56
ik zou dus zeker wel voor dit dingetje gaan.
HansvanOchtenzaterdag 18 oktober 2003 @ 19:04
Ex wereldkampioen rally bak he.
Dus sporiviteit is er zeker. Daarnaast zien ze er ook goed uit .

Ik raad je aan om eens naat auto-moto italia te gaan.
Daar hebben ze erg veel info

Paul_Brummenzaterdag 18 oktober 2003 @ 19:06
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 19:04 schreef HansvanOchten het volgende:
Ex wereldkampioen rally bak he.
Dus sporiviteit is er zeker. Daarnaast zien ze er ook goed uit .

Ik raad je aan om eens naat auto-moto italia te gaan.
Daar hebben ze erg veel info


ok dan tnx man.. die kerel zei dat ik voor zon 4500 een knutsel auto had, en dat je tussen de 5500 en 7000 moet gaan zitten voor een technisch 100% wagen. tussen de 270 en 320 pk. weet iemand of dat klopt/kan??

p

HansvanOchtenzaterdag 18 oktober 2003 @ 19:09
Ik weet dat echt niet, sorry.
Alfa blijft 1 he.

Maar ik zou eens naar een beurs gaan. Kost je 10 euro ofzo maar lopen wel veel mensen met verstand.
En ze zijn geen eens verkoper dus info is wel betrouwbaar

D-Devilzaterdag 18 oktober 2003 @ 19:10
De Martini uitvoering .

Een S4 is asosociaal, en niemand maar dan ook werkelijk bijna niemand zal je bijhouden, dat ding raast zelfs op Gravel in 3.9 naar de 100! Ik had ooit een Delta, die is helaas gestolen.

ook_gekzaterdag 18 oktober 2003 @ 19:14
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 19:06 schreef Paul_Brummen het volgende:

[..]

ok dan tnx man.. die kerel zei dat ik voor zon 4500 een knutsel auto had, en dat je tussen de 5500 en 7000 moet gaan zitten voor een technisch 100% wagen. tussen de 270 en 320 pk. weet iemand of dat klopt/kan??

p


Nou nee dat klopt niet volgens mij. Is "maar" 200PK En 100% goeie wagen is veel duurder. Kom je op de 10 tot 15.000 euro uit. Het is een hele speciale auto. Je hebt ze ook goedkoper dat klopt. Maar die dingen zijn dan niet helamaal top. Maar als je goed kan klussen. Zeker goed te doen
Tjabbozondag 19 oktober 2003 @ 01:13
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 18:56 schreef VanDread het volgende:
wil degene met een lancia delta hf integrale zich melden
hoe heet ie ook alweer
"zou zeker voor de lancia gaan"
betere bochten/scheur werken
thafreak
TriumphGT6zondag 19 oktober 2003 @ 03:53
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 19:06 schreef Paul_Brummen het volgende:

[..]

ok dan tnx man.. die kerel zei dat ik voor zon 4500 een knutsel auto had, en dat je tussen de 5500 en 7000 moet gaan zitten voor een technisch 100% wagen. tussen de 270 en 320 pk. weet iemand of dat klopt/kan??

p


Klopt wel ongeveer... ook de Pk's maar reken wel ff dat als je iets met je motor krijgt je echt diep in de buidel moet gaan tasten.... ik vind het echt een van de leukste auto's ooit... beetje jeugdcentiment (ik was er erg vroeg bij met auto's) begin jaren 90 waren die dingen nog nieuw... en met mijn snuffert lekker in de autovisies van mijn auto... danm wat een tijden... maar goed die techniek van die kar is teringduur... dus zou zowiezo meer geld aan een 100% techniek auto besteden dan aan eentje waar de bestuurderstoel een beetje vaal van is ... OE IK WIL OOK EENTJE.... maar goed ik blijf echt helemaal bij mijn GT6..stiekuhm toch leuker :p
Hyperdudezondag 19 oktober 2003 @ 10:32
Die Integrales zijn echt duur in onderhoud, daarom is het prijsverschil tussen een goed onderhouden exemplaar en een matig/niet onderhouden karretje ook zo groot.
Zelf doen lijkt mij ook beheurlijk ingewikkeld, in ieder geval moeilijker dan met een blinddoek een chevyV8 in elkaar zetten. Bij een exemplaar van 4500 ben je volgens mij binnen een jaar nog eens minstens zoveel kwijt aan (achterstllig) onderhoud.
succes en wijsheid
Paul_Brummenzondag 19 oktober 2003 @ 17:35
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 10:32 schreef Hyperdude het volgende:
Die Integrales zijn echt duur in onderhoud, daarom is het prijsverschil tussen een goed onderhouden exemplaar en een matig/niet onderhouden karretje ook zo groot.
Zelf doen lijkt mij ook beheurlijk ingewikkeld, in ieder geval moeilijker dan met een blinddoek een chevyV8 in elkaar zetten. Bij een exemplaar van 4500 ben je volgens mij binnen een jaar nog eens minstens zoveel kwijt aan (achterstllig) onderhoud.
succes en wijsheid
hmm.. ik geloof dat ik er maar eens goed over na moet denken.. Het word dan wel een auto voor in het weekend. Niet voor door de weeks. Ik moet eerst maar eens nagaan of het volgedde zomer/winter financieel wel haalbaar is. Bij het kopen van een auto reserveer ik altijd geld voor eventuele reparaties. Maar moet eerst maar eens goed gaan babbelen met mensen die er echt verstand van hebben..

p

Scrutinizerzondag 19 oktober 2003 @ 17:40
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 17:35 schreef Paul_Brummen het volgende:

Maar moet eerst maar eens goed gaan babbelen met mensen die er echt verstand van hebben..

p


Ik zou gezien je leeftijd ook even met de verzekeringsmaatschappij gaan babbelen
D-Devilzondag 19 oktober 2003 @ 17:43
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 01:13 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

thafreak


Gestopt met posten?
Tjabbozondag 19 oktober 2003 @ 17:51
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 17:43 schreef D-Devil het volgende:

[..]

Gestopt met posten?


Die is tijdelijk van Fok! gescheiden. hij verteld misschien ooit nog wel waarom.
VanDreadzondag 19 oktober 2003 @ 18:35
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 17:51 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Die is tijdelijk van Fok! gescheiden. hij verteld misschien ooit nog wel waarom.


hmz crap :-/

en die had de TS tenminste wat handson experience kunnen vertellen

SimtekF1zondag 19 oktober 2003 @ 19:19
Ik zou een Lancia Stratos nemen.
R2racingzondag 19 oktober 2003 @ 20:20
Ik zou ook voor de Delta gaan. Maar informeer goed vooraf want die auto's zijn zwaar storingsgevoelig. Weet ik toevallig omdat ik een paar maat heb die er ook helemaal van weg is. Dus als je de EVO neemt doe die niet voor dagelijks gebruik. zou zonde zijn vind ik.
Paul_Brummenmaandag 20 oktober 2003 @ 18:58
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 20:20 schreef R2racing het volgende:
Ik zou ook voor de Delta gaan. Maar informeer goed vooraf want die auto's zijn zwaar storingsgevoelig. Weet ik toevallig omdat ik een paar maat heb die er ook helemaal van weg is. Dus als je de EVO neemt doe die niet voor dagelijks gebruik. zou zonde zijn vind ik.
dat was ik ook al niet van plan. Het is nog niet eens zeker of ik het wel ga doen, of het allemaal wel kan in de portomonee. Ga ook nog eens op mezelf wonen volgend jaar. Maarja als je gek bent van auto;s kan je wel een of ander 1.1tje gaan rijden, maar dat ga je toch gebruiken als schamphok. En wil je op den duur toch weer wat origineels/moois/snels.

zodra de keus/koop plaats heeft gevonden laat ik het natuurlijk iedereen weten...

p

DaMastermaandag 20 oktober 2003 @ 19:36
Ik weet niet hoe oud je bent maar als je begin 20 bent, zie eerst maar eens een verzekering te vinden!
En heb je verstand van techniek? Anders hoef je er al helemaal niet aan te beginnen. Verder is het helemaal geen schande om als eerste auto iets normaals te nemen hoor, want dat ding kost je klauwen met geld. Ik ben 24 en rij Alfa, ook maar een 1400je maar wel n boxer, en zo'n Delta is wel the business, maar als je geen verstand hebt van auto's, dan moet je van Lancia al helemaaaaal afblijven. Maar hij is SUPER idd!
jaccomaandag 20 oktober 2003 @ 19:39
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 19:36 schreef DaMaster het volgende:
Ik weet niet hoe oud je bent maar als je begin 20 bent, zie eerst maar eens een verzekering te vinden!
En heb je verstand van techniek? Anders hoef je er al helemaal niet aan te beginnen. Verder is het helemaal geen schande om als eerste auto iets normaals te nemen hoor, want dat ding kost je klauwen met geld. Ik ben 24 en rij Alfa, ook maar een 1400je maar wel n boxer, en zo'n Delta is wel the business, maar als je geen verstand hebt van auto's, dan moet je van Lancia al helemaaaaal afblijven. Maar hij is SUPER idd!
Hij rijdt nu GTI............
Captain_Chaosmaandag 20 oktober 2003 @ 19:45
Een gewone Delta of een 'gewone' HF-Turbo zijn een stuk beter te betalen. Los daarvan kan je je afvragen of je met hooguit twee jaren autorijden jezelf wel met zoveel PK's wilt opschepen.

Ik sluit me aan bij de mensen die schrijven dat je bovengemiddeld technisch moet zijn om zo een auto betaalbaar te houden. Het is en blijf Italiaans en is derhalve voorzien van rampzalige electronica.

Overigens zal een Delta HF Integrale die niet compleet op zijn ziel getrapt is schier onbetaalbaar zijn. Mooie exemplaren die niet eerder het uiterlijk van een Daihatsu Move hebben gehad zijn slechts voor vermogende verzamelaars weggelegd.

Paul_Brummenmaandag 20 oktober 2003 @ 23:22
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 19:36 schreef DaMaster het volgende:
Ik weet niet hoe oud je bent maar als je begin 20 bent, zie eerst maar eens een verzekering te vinden!
En heb je verstand van techniek? Anders hoef je er al helemaal niet aan te beginnen. Verder is het helemaal geen schande om als eerste auto iets normaals te nemen hoor, want dat ding kost je klauwen met geld. Ik ben 24 en rij Alfa, ook maar een 1400je maar wel n boxer, en zo'n Delta is wel the business, maar als je geen verstand hebt van auto's, dan moet je van Lancia al helemaaaaal afblijven. Maar hij is SUPER idd!
de verzekering hoort geen probleem te zijn. En dit zou zeker niet mijn eerste auto zijn. Verstand van auto;s valt mee, maar zeker boven het gemmiddelde en weet ik het niet weten andere het wel. Bv een kennis met een Lancia/ e.a. itals tuning bedrijf????

[Dit bericht is gewijzigd door Paul_Brummen op 20-10-2003 23:30]

Paul_Brummenmaandag 20 oktober 2003 @ 23:23
?

[Dit bericht is gewijzigd door Paul_Brummen op 20-10-2003 23:28]

Paul_Brummenmaandag 20 oktober 2003 @ 23:24
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 19:39 schreef jacco het volgende:

[..]

Hij rijdt nu GTI............


jacco hoe bedoel je dit??? ik weet je te vinden he... hahahaaha
???wedstijdje???
ThaFreakwoensdag 22 oktober 2003 @ 12:17
hmmz...
Als je het geld ervoor hebt moet je er zeker voor gaan!
De prijzen die jij noemt zijn voor een 8v/16v in redelijke staat, dus niet de evo1 en 2 en de gele wat een special edition is!

Hier even een paar richtprijzen!:
Voor een goede 8v betaal je ongeveer 9000 en dan heb je hem in goede staat dus.
Voor een redelijke staat betaal je ongeveer 6000.
De 16v in goede staat moet ongeveer 13000 kwijt, en in redelijke staat ben je al 9000!
Dit zijn dus dealerprijsen wat je bij een goede garage betaald die verstand heeft van delta's.
Particulier kopen is flink goedkoper maar dan weet je vaak niet wat je koopt, tenzij je degene kent!

Goede staat: geen roest, mechanisch 100%
Redelijk: vaak beetje roest, en kleine motorische mankementen!

Gaan we over op de evo1 en de evo2, die toch superieur rijden!
Hier zit een minimaal prijsje aan van 15000 voor een goede en betrouwbare. De special edition mag je nog een paar 1000 bij optellen.

Tjabbowoensdag 22 oktober 2003 @ 12:23
wat is dit voor een delta eigenlijk?
FS staat erop. maar is het een S4???

Stond bij de GTR. foto zelf gemaakt. sorry voor de grootte.

ThaFreakwoensdag 22 oktober 2003 @ 12:30
zo te zien een Delta Integrale Evoluzione 1
Tjabbowoensdag 22 oktober 2003 @ 12:51
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 12:30 schreef ThaFreak het volgende:
zo te zien een Delta Integrale Evoluzione 1
Erg mooie auto. Ben er speciaal op afgestapt om een foto te maken.
Zoals dat ding daar stond. op een verhoogde parkeerplaats, aan de rand van de parkeerplaats uit te kijken over de start van de rally. Echt vanuit de verhoging zag je de delta haast denken "I OWN U ALL".

machtig gewoon.

Paul_Brummenwoensdag 22 oktober 2003 @ 18:00
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 12:30 schreef ThaFreak het volgende:
zo te zien een Delta Integrale Evoluzione 1
volgensmij ook ja

P