Het is echt te gek voor woorden!
Er komt volgende week een demonstratie van Marrokanen omdat de 2e kamer wil gaan uitzoeken welke persoon met een uitkering
in Marroko een eigen huis heeft! Dat schijnt namelijk veel voor te komen, en het is niet meer dan logisch dat iemand die een
eigen huis heeft, geen uitkering krijgt. Verkoop dat huis maar lekker!
Echt, Nederland is gek, de demonstratie wordt namelijk nog toegestaan ook
Er gaat dus gedemonstreerd worden omdat men fraude wil aanpakken!
quote:Je mag in nederland gewoon demonstreren. Dat is toegestaan. Jammer? Ach, dat hoort nu eenmaal bij een democratie. Als je in een land wil wonen waar je niet mag demonstreren moet je gewoon emigreren naar een of andere dictatuur.
Op vrijdag 01 juni 2001 15:37 schreef X-Ray het volgende:
Echt, Nederland is gek, de demonstratie wordt namelijk nog toegestaan ook
quote:Een gekke reden om te demonstreren, want het is niet meer dan logisch dat mensen met wel veel geld geen uitkering horen te krijgen. Demonstreren mag iedereen in Nederland, mits het op tijd is aangevraagd.. hehe..
Echt, Nederland is gek, de demonstratie wordt namelijk nog toegestaan ook. Er gaat dus gedemonstreerd worden omdat men fraude wil aanpakken!
quote:LOL!
Op vrijdag 01 juni 2001 16:06 schreef Xhorder het volgende:Demonstreren mag iedereen in Nederland, mits het op tijd is aangevraagd.. hehe..
[Dit bericht is gewijzigd door PocketRocket op 04-06-2001 01:34]
quote:Neuh, ze balen waarschijnlijk dat opa die in de jaren 60 hier naartoe kwam om voor z'n familie iets op te kunnen bouwen dubbel gepakt wordt. Die heeft zich waarschijnlijk de wao in gewerkt om een huis in marokko te kunnen betalen, wordt vervolgens bij de eerste de beste herkeuring de bijstand in gedonderd om vervolgens te horen te krijgen dat die kan oprotten.
Op vrijdag 01 juni 2001 16:10 schreef PocketRocket het volgende:
Er worden wel vaker demonstraties verboden, die om minder achterlijke dingen gaanVinden die lui soms dat ze hier hun recht op het plegen van bijstandsfraude moeten verdedigen?!?!
Ik zou in zo'n geval ook boos worden, denk ik.
[Dit bericht is gewijzigd door PocketRocket op 04-06-2001 01:33]
ik vind het best wel cool
demonstreren voor behoud op het recht op misbruik van sociale voorzieningen
quote:Yeah right!
Op vrijdag 01 juni 2001 16:28 schreef links234 het volgende:[..]
Neuh, ze balen waarschijnlijk dat opa die in de jaren 60 hier naartoe kwam om voor z'n familie iets op te kunnen bouwen dubbel gepakt wordt. Die heeft zich waarschijnlijk de wao in gewerkt om een huis in marokko te kunnen betalen, wordt vervolgens bij de eerste de beste herkeuring de bijstand in gedonderd om vervolgens te horen te krijgen dat die kan oprotten.
Ik zou in zo'n geval ook boos worden, denk ik.
Een huis is een waardevol bezit
Iemand die een huis heeft, is dus in staat zelf geld te genereren: huis verkopen. Is veel waard, kan je een tijd van leven, en misschien wel iets mee opbouwen
Alles op? Okay, dan uitkering
Het kan natuurlijk niet zo zijn, dat men lekker kan leven in luxe terwijl men niet werkt
En waar mensen ook eens mee op moeten houden, is dat zielige gedoe:"Opa heeft zich rotgewerkt voor de kutklussen die wij niet op wilde knappen'
Ja hallo zeg! Je moest eens zien waar ze vandaan kwamen!
Een beetje aan het verhongeren in hun eigen land, en daarom kwamen ze hier: want hier WEL werk met voor hun enorm veel loon.
Dat was toch een stuk betere situatie dan waar ze vandaan kwamen of niet soms?
quote:Ze zijn hier naartoe gehaald om het vuile werk te doen waar de nederlanders zich te goed voor voelden.
Op vrijdag 01 juni 2001 16:39 schreef X-Ray het volgende:Het kan natuurlijk niet zo zijn, dat men lekker kan leven in luxe terwijl men niet werkt
En waar mensen ook eens mee op moeten houden, is dat zielige gedoe:"Opa heeft zich rotgewerkt voor de kutklussen die wij niet op wilde knappen'
Ja hallo zeg! Je moest eens zien waar ze vandaan kwamen!
Een beetje aan het verhongeren in hun eigen land, en daarom kwamen ze hier: want hier WEL werk met voor hun enorm veel loon.
Dat was toch een stuk betere situatie dan waar ze vandaan kwamen of niet soms?
quote:Da's waar, als ze de fraude van nederlanders met een tweede huis in Frankrijk aan zouden pakken zou het waarschijnlijk meer opleveren. Het kost de politiek dan alleen wat meer stemmen.
Op vrijdag 01 juni 2001 16:45 schreef Re het volgende:
ach, wat is nou luxe? een huisje daar in Marokko is niet zoveel waard en met het geld wat ze hier krijgen onderhouden ze wel een hele familie. Ik denk dat ze protesteren tegen de selectiviteit van de opsporingsambtenaren, genoeg Nederlanders die ook profiteren dacht ik
quote:Heb je z'n stuk gelezen
Op vrijdag 01 juni 2001 17:05 schreef links234 het volgende:
Ze zijn hier naartoe gehaald om het vuile werk te doen waar de nederlanders zich te goed voor voelden.
Als je dan pretendeert zo'n vaderlandslievende nederlander te zijn zou je toch minstens je eigen geschiedenis een beetje moeten kennen.
quote:Dan zat 'ie ook nog eens ten onrechte in de WAO, de profiteur!!!
Op vrijdag 01 juni 2001 16:28 schreef links234 het volgende:[..]
Die heeft zich waarschijnlijk de wao in gewerkt om een huis in marokko te kunnen betalen, wordt vervolgens bij de eerste de beste herkeuring de bijstand in gedonderd om vervolgens te horen te krijgen dat die kan oprotten.
quote:LOL
Op vrijdag 01 juni 2001 17:20 schreef Gia het volgende:[..]
Dan zat 'ie ook nog eens ten onrechte in de WAO, de profiteur!!!
Anders word je bij een herkeuring echt niet uit de WAO gedonderd.
quote:ik denk dat er weinig (geen) mensen met een uitkering een tweede huis in Frankrijk hebben hoor!!
Op vrijdag 01 juni 2001 17:07 schreef links234 het volgende:[..]
Da's waar, als ze de fraude van nederlanders met een tweede huis in Frankrijk aan zouden pakken zou het waarschijnlijk meer opleveren. Het kost de politiek dan alleen wat meer stemmen.
quote:Duh.
Op vrijdag 01 juni 2001 17:39 schreef waspman het volgende:[..]
ik denk dat er weinig (geen) mensen met een uitkering een tweede huis in Frankrijk hebben hoor!!
Niets mis mee, bovendien vestigen ze (wellicht onbedoeld) nog eens extra de aandacht op deze misstand
[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 01-06-2001 18:01]
quote:Radio West
Op vrijdag 01 juni 2001 18:04 schreef links234 het volgende:
X-ray: Waar heb je deze info eigenlijk vandaan? In de volkskrant is er niets over te vinden. In de NRC ook niet.
Check de Haagsche Courant anders even
quote:Lees mijn stuk nou even door man
Op vrijdag 01 juni 2001 17:05 schreef links234 het volgende:[..]
Ze zijn hier naartoe gehaald om het vuile werk te doen waar de nederlanders zich te goed voor voelden.
Als je dan pretendeert zo'n vaderlandslievende nederlander te zijn zou je toch minstens je eigen geschiedenis een beetje moeten kennen.
In eigen land hadden ze geen geld, geen kans op toekomst, geen eten etc. En in Maroko hadden ze echt niet van die leuke baantjes hoor. Als ze al werk hadden.
In Nederland was een zwaar tekort door de wederopbouw: zodoende kwam men hier. Allebei blij: De Marokaanse arbeiders omdat ze eindelijk werk hadden en daar veel geld voor vingen (vergeleken met wat ze daar verdienden, als ze al wat verdienden!)
Nederlandse staat blij, want genoeg arbeiders
Dus doe nou niet net alsof ze allemaal als slaven geronseld zijn of zo?
Wat is erger: in eigen land geen werk en geen eten
Of in een ander land simpel werk dat goed betaald met woning en eten en geld genoeg om je familie te onderhouden...die later ook nog eens mocht overkomen
Nou wat zielig weer allemaal
alleen deze bij de laatste maand:
http://www.haagschecourant.nl/CDA/regioportal/1,2078,2325__615253_1,00.html
Maar dat was oud nieuws. Wel een gedoe trouwens voor enkele tientallen vermoedelijke gevallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |