abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14456382
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 12:00 schreef Black_Jack het volgende:
Ik overweeg zelf om een PowerShot a80 te kopen. Nou heb ik een aantal punten waarover ik jullie ervaringen graag wil horen.

-Is het mogelijk om de camera aan te sluiten op je pc en via de pc foto's te maken? Kan je deze ook instellen op bijv. om de 15 seconde een foto te maken?

-Is het mogelijk om ''what-you-see-is-what-you-get"-foto's te maken met schemering/nacht?

-Kan je goede foto's maken van hemellichamen bij nacht? (sterren, maan e.d.) ?
Kan dit ook bij het poollicht ?

de mogelijkheid om via de pc foto`s te maken bestaat wel in samenwerking met de canon software. daarmee kun je handmatig of automatisch een foto maken. Een soort functie als webcam kan niet maar wel om de ... sec. een foto maken

edit: idd ook aantal sec in te stellen.

[Dit bericht is gewijzigd door pascalheister op 07-11-2003 15:47]

pi_14456600
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 10:16 schreef Abbadon het volgende:
vrouwen en techniek

ik hou niet van cliché's en vooroordelen, maar op de één of andere manier worden ze steeds bevestigd

Nouoouououuu, ben verder toch wel "redelijk" technisch hoor. Ik lees alleen de handleiding(en) altijd vluchtig en ga dan klooien. Zo leer je het meeste namelijk

Ik werk bij een lokale omroep zelfs bij de techniek (camera's aansluiten etc. erg leuk)(alleen kabels oprollen lukt me vaak niet, meestal eindig ik met een vette knoop).

"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 7 november 2003 @ 13:34:50 #178
35485 rique
with Canon, I can
pi_14457756
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 12:00 schreef Black_Jack het volgende:
Ik overweeg zelf om een PowerShot a80 te kopen. Nou heb ik een aantal punten waarover ik jullie ervaringen graag wil horen.

-Is het mogelijk om de camera aan te sluiten op je pc en via de pc foto's te maken? Kan je deze ook instellen op bijv. om de 15 seconde een foto te maken?

ja
nee, volgens mij niet
quote:
-Is het mogelijk om ''what-you-see-is-what-you-get"-foto's te maken met schemering/nacht?
Met een beetje experimenteren met de handmatige instellingen moet dit wel lukken lijkt me
quote:
-Kan je goede foto's maken van hemellichamen bij nacht? (sterren, maan e.d.) ?
Kan dit ook bij het poollicht ?
Geen ervaring mee. Wel is het denk ik zo dat de zoom niet toereikend is om hemellichamen goed vast te leggen. Hier heb ik teveel strooilicht en teveel bebouwing dus ik kan het niet voor je testen.
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  vrijdag 7 november 2003 @ 13:40:37 #179
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_14457962
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 12:55 schreef Syrena het volgende:
Nouoouououuu, ben verder toch wel "redelijk" technisch hoor. Ik lees alleen de handleiding(en) altijd vluchtig en ga dan klooien. Zo leer je het meeste namelijk

Ik werk bij een lokale omroep zelfs bij de techniek (camera's aansluiten etc. erg leuk)(alleen kabels oprollen lukt me vaak niet, meestal eindig ik met een vette knoop).

je hoeft je voor mij niet te verdedigen hoor

als jij vindt dat je best handig bent, dan ga ik daarvan uit hoor

trouwens, als je liever zelf rommelt ipv de handleiding te lezen ben je sowieso al een paar stappen verder dan veel mensen

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_14459850
Ehm, met die canon remote capture software die iig bij de A60/A70 zit mun je gewoon automatisch om de 15 seconden een foto laten maken?
pi_14463253
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 14:35 schreef DutchBlood het volgende:
Ehm, met die canon remote capture software die iig bij de A60/A70 zit mun je gewoon automatisch om de 15 seconden een foto laten maken?
Ja, moet wel kunnen. Is wel handig om een voedingsadapter te hebben dan
............................................................
  vrijdag 7 november 2003 @ 16:32:43 #182
62165 vuurwerkman
VERDIEN-ONLINE.NET
pi_14463515
Heeft iemand ervarig met de canon powershot a80 met vuurwerkfotos maken ??
- iso handmatig instellen ??
- sluitertijd handmatig instellen ??
- aantal fotos per sec ??

Mvg,
Patrick

vrijdag 7 november 2003 @ 16:35:38 #183
35485 rique
with Canon, I can
pi_14463577
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 16:32 schreef vuurwerkman het volgende:
Heeft iemand ervarig met de canon powershot a80 met vuurwerkfotos maken ??
- iso handmatig instellen ??
- sluitertijd handmatig instellen ??
- aantal fotos per sec ??

Mvg,
Patrick

Iso is handmatig in te stellen in 50, 100, 200 en 400. Sluitertijd is handmatig in te stellen van 15 - 1/2000 sec. Over het aantal foto's per seconde zegt canon:

High Speed at approx. 2.4 fps¹ (speed maintained for up to 5 images)
Normal at approx. 1.6 fps¹ (speed maintained for up to 8 images)

Overigens staan deze technische gegevens netjes op de site van Canon vermeld.

pi_14464198
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 14:35 schreef DutchBlood het volgende:
Volgens mij kan de software die bij mijn Canon G1 zit dat ook hoor (inderdaad RemoteCapture). Gewoon een interval en een aantal foto's opgeven en dan gaat de camera aan de gang.
pi_14464233
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 16:22 schreef Fully het volgende:
Ja, moet wel kunnen. Is wel handig om een voedingsadapter te hebben dan
Welnee, gewoon LCD uitzetten dan doe je een eeuwigheid met je accu.
pi_14464282
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 17:00 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Welnee, gewoon LCD uitzetten dan doe je een eeuwigheid met je accu.

Dat kan natuurlijk ook.
Iig wel de voeding van mn laptoppie gebuiken want die accu's daarin zijn in enige mate brak.
............................................................
pi_14466415
Ik heb via via een site gevonden waar de canon powershot a70 voor 318 exl verzendkst te koop is. Nu wilde ik graag weten of dit verstandig is (heeft iemand hier ervaring mee) of kan ik em beter in de winkel halen.
Alvast bedankt

http://www.goedkoopste.nu/

vrijdag 7 november 2003 @ 19:59:07 #188
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_14468608
Persoonlijk vind ik het gewoon een prettige gedachte als er iets stuk is dat je naar de winkel terug kan gaan. ipv alles opsturen en kijken wat er gebeurd.

Volgens mij zeker met camera's aangezien die best vaak stuk kunnen gaan.

Don't love if you want to die in peace.
pi_14469036
Ik heb er zelf voor gekozen (afg. zomer) om de Canon A70 bij de Fotoboer te halen, gewoon makkelijker als er wat mee is kun je er zo naar toe.
Via zo`n internetwinkel is het weer zo`n heel gedoe.
Compact Flash kaartje, batterijen en lader ... heb ik gewoon via internet besteld.
  vrijdag 7 november 2003 @ 20:21:16 #190
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_14469071
ik heb zelf alles bij informatique.nl gekocht....staat goed aangeschreven en ik had alles (canon A60 + CF-card) een dag later in huis...en qua prijs kan het vaak behoorlijk schelen...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  zaterdag 8 november 2003 @ 12:07:47 #191
35485 rique
with Canon, I can
pi_14478668
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 18:32 schreef wlsandman het volgende:
Ik heb via via een site gevonden waar de canon powershot a70 voor 318 exl verzendkst te koop is. Nu wilde ik graag weten of dit verstandig is (heeft iemand hier ervaring mee) of kan ik em beter in de winkel halen.
Alvast bedankt

http://www.goedkoopste.nu/

Mijn mening hierover heb ik al vaak rondgebazuind op dit forum.

Het is niet verstandig maar wel goedkoop.

pi_14487737
Vraagje:
Ik ben van plan om een andere lens te kopen voor mijn A70.
Weet iemand een site waar verschillende modellen op staan met bv een beschrijving erbij wat ik ermee kan??
Thanxz
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_14488174
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 19:46 schreef ThaFreak het volgende:
Vraagje:
Weet iemand een site waar verschillende modellen op staan met bv een beschrijving erbij wat ik ermee kan??
Thanxz
http://www.powershot.com/powershot2/a70-60/accessory.html
  zaterdag 8 november 2003 @ 21:21:39 #194
35485 rique
with Canon, I can
pi_14490013
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 19:46 schreef ThaFreak het volgende:
Vraagje:
Thanxz
Staat tevens in je gebruiksaanwijzing achterin.
pi_14496982
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 21:21 schreef rique het volgende:

[..]

Staat tevens in je gebruiksaanwijzing achterin.

En op een apart papiertje wat je erbij krijgt. Daar daar staan ook alle andere accesoires(batterij lader, accu, tasje etc).
pi_14506779
Laat me raden: je hebt windows opnieuw geïnstalleerd of een nieuwe PC gekocht.
De filmpjes uit Canon camera's zijn gecomprimeerd met de mjpeg (motion-jpeg) codec. Als jouw PC die codec niet heeft dan wil hij de filmpjes ook niet spelen. Dat het geluid het wel doet komt omdat het geluid in de filmpjes ongecomprimeerde PCM is (gewoon .wav eigenlijk) en dat werkt altijd. Windows XP hoort dit ook uit zichzelf te kunnen, maar de mjpeg-codec die in XP zit is een beetje kreupel (waarschijnlijk bewust gedaan door MS). Onder XP kun je wel filmpjes afspelen met de MP, maar wil je ze bewerken met bv. VirtualDub dan kan dat ineens weer niet. Daarom heb ik ook onder XP de mjpeg-codec geïnstalleerd

dank u wel dat was het
ps hoe doen jullie diene quote

pi_14506863
quote:
Op zondag 9 november 2003 18:46 schreef gekkebekke het volgende:
Laat me raden: je hebt windows opnieuw geïnstalleerd of een nieuwe PC gekocht.
De filmpjes uit Canon camera's zijn gecomprimeerd met de mjpeg (motion-jpeg) codec. Als jouw PC die codec niet heeft dan wil hij de filmpjes ook niet spelen. Dat het geluid het wel doet komt omdat het geluid in de filmpjes ongecomprimeerde PCM is (gewoon .wav eigenlijk) en dat werkt altijd. Windows XP hoort dit ook uit zichzelf te kunnen, maar de mjpeg-codec die in XP zit is een beetje kreupel (waarschijnlijk bewust gedaan door MS). Onder XP kun je wel filmpjes afspelen met de MP, maar wil je ze bewerken met bv. VirtualDub dan kan dat ineens weer niet. Daarom heb ik ook onder XP de mjpeg-codec geïnstalleerd

dank u wel dat was het
ps hoe doen jullie diene quote

pi_14506914
quote:
Op zondag 9 november 2003 18:50 schreef DutchBlood het volgende:

[..]

[afbeelding]
[afbeelding]

begrepen tnx
pi_14520540
hoi hoi, hier ben ik terug
Heb nog een vraagske ben mijn boekje kwijt, heb een canon powerschot A70 en zie dat de iso op automatisch ingesteld is, na lang zoeken geef ik het op weet er iemand hoe ik die iso kan aanpassen???
groeten, gekke
  maandag 10 november 2003 @ 12:40:16 #200
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_14521456
quote:
Op maandag 10 november 2003 12:03 schreef gekkebekke het volgende:
hoi hoi, hier ben ik terug
Heb nog een vraagske ben mijn boekje kwijt, heb een canon powerschot A70 en zie dat de iso op automatisch ingesteld is, na lang zoeken geef ik het op weet er iemand hoe ik die iso kan aanpassen???
groeten, gekke
als je camera op automatisch staat (met dat draaischijfje) kan dat ook niet....in andere standen kan dat vaak wel. gewoon onder func.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')