quote:Het is inderdaad wat Dutchblood zegt een mini-statief, daar moet je rekening mee houden.
Op donderdag 30 oktober 2003 14:30 schreef ThaFreak het volgende:
is dit een beetje een redelijk statief voor de A70???
http://www.digicamshop.nl/product/2211/2073/Statieven
quote:Er bestaan ook ministatiefjes met van die flexibele pootjes die je dus in elke gewenste vorm kan zetten. Naar ik meen heeft Hama die ook. Die zijn wel handig voor onregelmatige oppervlaktes. bovendien kan je je statief dan ook met een beetje creativiteit ergens omheenklemmen, om een boomtak oid.
Op donderdag 30 oktober 2003 16:12 schreef ThaFreak het volgende:
is idd een mini statief, is ook meer om te kijken en een beetje uit te proberen....en het is gewooon handzaam om mee te nemen enzo!
quote:Die heb ik ja... Een boomtak zal denk ik niet gaan, zo flexibel zijn ze niet. Ik gebruik het vooraal voor macro fotografie, voor het andere werk heb ik een groot statief...
Op donderdag 30 oktober 2003 16:15 schreef rique het volgende:[..]
Er bestaan ook ministatiefjes met van die flexibele pootjes die je dus in elke gewenste vorm kan zetten. Naar ik meen heeft Hama die ook. Die zijn wel handig voor onregelmatige oppervlaktes. bovendien kan je je statief dan ook met een beetje creativiteit ergens omheenklemmen, om een boomtak oid.
quote:en dat zeg je me nu pas
Op donderdag 30 oktober 2003 13:57 schreef rique het volgende:
Ik zag trouwens dat mijn leverancier deze week de prijzen van de A70 flink heeft verlaagd. Dit natuurlijk door de opkomst van de A80 die we deze of volgende week in de winkel verwachten.Voor de mensen die nu van plan zijn een A70 aan te schaffen is het wellicht raadzaam om een paar weken te wachten, ik verwacht vanaf nu ongeveer een prijskeldering en leuke stuntaanbiedingen met de A70.
quote:Dat is voor foto's van heel dichtbij zeg maar...
Op vrijdag 31 oktober 2003 13:48 schreef gekkebekke het volgende:
hoi folksik heb de powershot 70
maar domme vraag
waarvoor dienen die macro's
ben daar een nul in he
ben al blij dak ermee foto's kan trekken en filmen
maar die macro's id at voor mooiere foto's of zo
Er is ook een macro foto's topic, kijk daar eens in zou ik zeggen..
quote:de macro functie dient inderdaad om foto's van heel dichtbij te kunnen maken....uit mijn hoofd, van een afstand van 50 - 5 cm van je onderwerp...als je bijvoorbeeld foto's van insecten, of close-ups van voorwerpen wil maken gebruik je dat...
Op vrijdag 31 oktober 2003 13:48 schreef gekkebekke het volgende:
hoi folksik heb de powershot 70
maar domme vraag
waarvoor dienen die macro's
ben daar een nul in he
ben al blij dak ermee foto's kan trekken en filmen
maar die macro's id at voor mooiere foto's of zo
in het macro-topic zijn idd voldoende voorbeelden te vinden, maar uitproberen is uiteraard de beste manier
quote:maar zijn die niet minder stabiel??
Op donderdag 30 oktober 2003 16:15 schreef rique het volgende:[..]
Er bestaan ook ministatiefjes met van die flexibele pootjes die je dus in elke gewenste vorm kan zetten. Naar ik meen heeft Hama die ook. Die zijn wel handig voor onregelmatige oppervlaktes. bovendien kan je je statief dan ook met een beetje creativiteit ergens omheenklemmen, om een boomtak oid.
quote:Die 50-5 cm verschilt per camera/lens. Staat meestal wel in het boekje..
Op vrijdag 31 oktober 2003 15:34 schreef Abbadon het volgende:[..]
de macro functie dient inderdaad om foto's van heel dichtbij te kunnen maken....uit mijn hoofd, van een afstand van 50 - 5 cm van je onderwerp...als je bijvoorbeeld foto's van insecten, of close-ups van voorwerpen wil maken gebruik je dat...
in het macro-topic zijn idd voldoende voorbeelden te vinden, maar uitproberen is uiteraard de beste manier
quote:Ze zijn best stabiel, het is inderdaad zo dat met zware camera's het statiefje niet zo goed werkt maar met de A70 is het geen probleem.
Op vrijdag 31 oktober 2003 19:14 schreef ThaFreak het volgende:[..]
maar zijn die niet minder stabiel??
Of minder makkelijk weer goed recht te krijgen na verbuigen of valt dat reuze mee??
Terugbuigen is ook geen probleem. Ga gewoon eens bij een goed gesorteerde fotowinkel kijken, deze dingen zijn bijna altijd wel op voorraad en dan kan je het even voelen / proberen.
Hebben de moderators al bepaald of de A80 in dit topique thuishoort of een eigen topique krijg? Ik ben er nog steeds van overtuigd dat A80 gebruikers heel veel aan ervaringen van A60/70 gebruikers hebben omdat de camera's grotendeels overeenkomen. Wat mij betreft is de A80 dan ook welkom hier.
Weet iemand hoe het komt dat ik toch heel vaak rode ogen op de foto's heb terwijl ik de rode ogen reductie aan heb staan?
Bij heel veel foto's hebben de mensen rode ogen, en ik weet niet hoe ik het kan verhelpen.. Wie kan mij helpen?
quote:Het heet niet voor niets reductie,helemaal weg krijg je het niet.
Op zaterdag 1 november 2003 10:53 schreef MountainDew het volgende:
Ik heb een powershot a70,Weet iemand hoe het komt dat ik toch heel vaak rode ogen op de foto's heb terwijl ik de rode ogen reductie aan heb staan?
Bij heel veel foto's hebben de mensen rode ogen, en ik weet niet hoe ik het kan verhelpen.. Wie kan mij helpen?
quote:die red eye functie in de canon helpt maar een beetje. Je kunt het beter later in Photoshop of andere fotobewerkingsprogramma weghalen d.m.v. de red eye reduction
Op zaterdag 1 november 2003 10:53 schreef MountainDew het volgende:
Ik heb een powershot a70,Weet iemand hoe het komt dat ik toch heel vaak rode ogen op de foto's heb terwijl ik de rode ogen reductie aan heb staan?
quote:Standaard is 3:4, bij mijn weten kan je dit niet veranderen met de A70.
Op zaterdag 1 november 2003 15:31 schreef Elefes het volgende:
Even een vraagje.. De standaard grootte van foto's met de A70, staat die op 2:3 (waarmee je 10x15 kunt laten afdrukken?)
En waar kan ik die instellen... Kan 't niet vinden
quote:Ben op je aanraden een beetje overal wezen kijken en proberen en heb een hama statief traveler 3 gekocht!
Op vrijdag 31 oktober 2003 20:10 schreef rique het volgende:[..]
Ze zijn best stabiel, het is inderdaad zo dat met zware camera's het statiefje niet zo goed werkt maar met de A70 is het geen probleem.
Terugbuigen is ook geen probleem. Ga gewoon eens bij een goed gesorteerde fotowinkel kijken, deze dingen zijn bijna altijd wel op voorraad en dan kan je het even voelen / proberen.
quote:Hier ga je erg veel plezier van hebben, dat weet ik zeker! Ik denk niet dat ik de enige ben die nieuwsgierig is naar de expirimenten!
Op zondag 2 november 2003 14:51 schreef ThaFreak het volgende:[..]
Ben op je aanraden een beetje overal wezen kijken en proberen en heb een hama statief traveler 3 gekocht!
Geen ministatief dus, hij gaat van 36.5cm tot 136cm
Werk fijn en zal binnenkort eens gaan experimenteren!
quote:Ik hoop het niet.....
Op zondag 2 november 2003 23:25 schreef vuurwerkman het volgende:
komt er ook een canon powershot A80 topic
Zie mijn post hier ergens boven. Vind niet dat de A80 een apart topique verdient hoewel de mate van geilheid wel erg groot is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |