abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 17:04:17 #51
22396 Marvin
Xbox junkie
pi_14110143
Nou daar gaan we al...
Reactie van winkel:

"Hiervoor moet we de camera ter reparatie aanbieden bij Canon. Helaas
heeft Canon op dit moment zeer lange reparatietijden. Dit door de
onverwacht grote groei die ze dit jaar hebben meegemaakt. De
reparatietijden liggen op dit moment rond de 4 weken."

Daar gaat de klantvriendelijkheid..
Maar ja geen voorbarige conclusies trekken natuurlijk, maar ik kan mijn camera echt geen 4 weken missen!!!!!
Nouja, i'll keep u informed!!

Euh....?
  Milf vrijdag 24 oktober 2003 @ 17:16:06 #52
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_14110394
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 16:41 schreef Marvin het volgende:

[..]

Uiteraard! Ik heb een mailtje gestuurd hoe de garantie procedure in zn werk gaat.. ik moet hem opsturen, maar aangezien ik redelijk in de buurt werk, ga ik hem langs brengen. Scheelt me weer een hoop eurootjes qua zendkosten, want ik neem aan dat die voor mijn rekening zijn.. ook al is HUN produkt defect.. maar goed.. we zullen zien hoe het gaat lopen!

mijn A60 is ook kapot.... mijn oma stootte hem helaas uit mijn handen en is behoorlijk hard gekletterd op de grond. complete lens onzet.
hij maakt nog wel foto's maar kan niet meer scherp stellen en de lens zit gedraait. als je hem uitzet verdwijnt de lens ook niet meer in de body en dus gaat de klep ook niet meer dicht.

ik heb het camerahuis gemailt met hoe en wat voor reparatie en kreeg een mailtje terug met het telefoonnummer van canon.
die heb ik gisteren gebeld en die zeiden dat ik hem naar hun toe kon opsturen...kosteloos. via het postkantoor opsturen en dan naar een A1 formulier vragen dat de verzendkosten voor de verzender zijn.....

en dat heb ik net gedaan. ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik em weer terug heb.

ik mis hem nu al

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 17:23:09 #53
22396 Marvin
Xbox junkie
pi_14110561
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 17:16 schreef nikky het volgende:

[..]

mijn A60 is ook kapot.... mijn oma stootte hem helaas uit mijn handen en is behoorlijk hard gekletterd op de grond. complete lens onzet.
hij maakt nog wel foto's maar kan niet meer scherp stellen en de lens zit gedraait. als je hem uitzet verdwijnt de lens ook niet meer in de body en dus gaat de klep ook niet meer dicht.

ik heb het camerahuis gemailt met hoe en wat voor reparatie en kreeg een mailtje terug met het telefoonnummer van canon.
die heb ik gisteren gebeld en die zeiden dat ik hem naar hun toe kon opsturen...kosteloos. via het postkantoor opsturen en dan naar een A1 formulier vragen dat de verzendkosten voor de verzender(ontvanger neem ik aan) zijn.....

en dat heb ik net gedaan. ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik em weer terug heb.

ik mis hem nu al

Bedankt voor de tip, misschien is het inderdaad wel handiger om de tussenhandel eruit te laten! Ik zal er eens over nadenken.
Euh....?
pi_14111003
krijg wel wat schrik als ik zie hoe fragiel dat ie eigenlijk wel is, hoop in ieder geval dat ik hem nooit laat vallen, ik denk dat ik er me een kinderslotpolsbandje bij koop, zodat ie zeker nooit valt, zoals die handschoentjes vroeger, die ze aan je jas vastmaakten
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 20:13:48 #55
35485 rique
with Canon, I can
pi_14114012
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 17:45 schreef jeroenglc het volgende:
krijg wel wat schrik als ik zie hoe fragiel dat ie eigenlijk wel is, hoop in ieder geval dat ik hem nooit laat vallen, ik denk dat ik er me een kinderslotpolsbandje bij koop, zodat ie zeker nooit valt, zoals die handschoentjes vroeger, die ze aan je jas vastmaakten

Je hoeft je nu niet echt bang te laten maken door dit soort verhalen. Er zit in dat kleine grijze doosje een hoop techniek en vooral het lensgedeelte is erg kwetsbaar, net als bij elke andere camera het geval is. Een camera laten vallen komt erg vaak voor maar tegen een flinke val is een camera nu eenmaal niet bestand. Door de grote opkomst van digitale fotografie heeft jan en alleman zo'n ding en vanwege de aard van het product wordt het overal naartoe meegesleept, met de nodige risico's van dien. Een goede investering als je een camera koopt is een tas die beschermt bij het vallen, zo heb je iig bij het transport van je camera zekerheid.

Als je gaat fotograferen zal je helaas je gevoelige instrument bloot moeten stellen aan de gevaren van de grote wereld, daar valt weinig te beschermen. Het gebruiken van het polsbandje tijdens fotograferen heeft mijn camera nogal behoed van vele valpartijen maar meer is er niet aan te doen om dit te voorkomen.

Maar als je zo'n A60/70 in handen hebt, zo'n mooi juweeltje, dan doe je er alles aan om te voorkomen dat er iets misgaat. Ik weet niet of je kinderen hebt maar je laat je baby toch ook niet uit je handen sodemieteren? Breekbaar spul, die babies. En dan is er niemand om het te repareren hoor... Kortom: behandel het product zoals je jezelf zou behandelen. Een ongelukje kan voorkomen maar als je ziet hoe sommige mensen met hun camera omgaan.......alleen een onderwatercase zou dan nog helpen.

verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 20:18:46 #56
35485 rique
with Canon, I can
pi_14114141
Ik wist wel dat ik ooit een foto van het aquarium had gemaakt. Mooie bossages he?

Ik zal even naar beneden lopen voor een betere foto.

vrijdag 24 oktober 2003 @ 20:34:16 #57
35485 rique
with Canon, I can
pi_14114460
Nog wat aquaria

Die rode foto is zo omdat ik mijn vinger voor de flits hield. Zoals je kan zien is die flits namelijk erg sterk en dat bijt het hele visje weg.

Zo dat was mijn laatste opdracht dit weekend

pi_14115200
vraagje:
Ik was even aan het experimenteren met een hoge sluitertijd, dus heb ik de camera (a70) maar naar buiten gericht voor een fototje maar de kwaliteit is best wel redelijk slecht!

Verkleinde versie:

grote versie:
http://images.fotopic.net/?id=1516703&outx=600&noresize=1&nostamp=1

Gebeurt dit nou altijd bij dit soort foto's?

Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_14115800
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 21:11 schreef ThaFreak het volgende:
vraagje:
Ik was even aan het experimenteren met een hoge sluitertijd, dus heb ik de camera (a70) maar naar buiten gericht voor een fototje maar de kwaliteit is best wel redelijk slecht!

Verkleinde versie:
[afbeelding]

grote versie:

Controleer us of je ISO waarde wel op 50 stond...
pi_14115872
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 21:37 schreef DutchBlood het volgende:

[..]

Controleer us of je ISO waarde wel op 50 stond...

ISO staat op 50
Sluitertijd 14.99
Lensopening F/8

PS kan zijn dat het verkeerde instellingen zijn zo maar ben redelijk nieuw op dit gebied!

pi_14115876
Noorderhaven, Groningen...

The prettiest people do the ugliest things
pi_14115913
je had je digitale zoom toch wel uit
(zegt iemand die er ook niet zoveel verstand van heeft...)
pi_14115924

A60 btw....

pi_14115976
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 21:43 schreef Geja het volgende:
je had je digitale zoom toch wel uit
(zegt iemand die er ook niet zoveel verstand van heeft...)
Yupz stond ook uit....
pi_14115990

Poesje...

pi_14116123
'k Heb het ding nog maar net en vergeet continu hoe ik dingen had ingesteld... Vallen en opstaan enzo....
pi_14117148
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 21:53 schreef Khalein het volgende:
'k Heb het ding nog maar net en vergeet continu hoe ik dingen had ingesteld... Vallen en opstaan enzo....
Ik val voornamelijk nog vaak
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 21:11 schreef ThaFreak het volgende:
vraagje:

Verkleinde versie:

grote versie:

Niet als je de lensopening lager zet

Grote versie:
http://images.fotopic.net/?id=1517062&outx=600&noresize=1&nostamp=1

pi_14122474
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 22:41 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

Ik val voornamelijk nog vaak
[..]

Niet als je de lensopening lager zet

[afbeelding]

Grote versie:
http://images.fotopic.net/?id=1517062&outx=600&noresize=1&nostamp=1

Hmm ja, dan was ie dus onderbelicht....
pi_14127200
pff, ik begin te twijfelen
neem nu dat ik de canon niet koop, is er misschien een alternatief? of niet? en waarom niet? of waarom wel?
pi_14127414
ik begin te twijfelen door m'n vriendin, die zegt dat ik maar meteen een 4mp toestel moet kopen, nu dat ek toch een nieuwe ga halen. Kom ik daar nog +/- 2 jaar mee rond met die canon? het gaat tenslotte om veel geld, en dan kan ik misschien beter toch maar een 4MP toestel kopen, met wat meer zoom? (denk echter niet dat ik dat nodig ga hebben)
pi_14127631

A70 ,macro, auto, auto

(ff op de plaatjes klikken voor juiste size)

Degene die niets weet, maar wel weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niets weet en niet weet dat hij niets weet.
pi_14128289
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 15:59 schreef jeroenglc het volgende:
ik begin te twijfelen door m'n vriendin, die zegt dat ik maar meteen een 4mp toestel moet kopen, nu dat ek toch een nieuwe ga halen. Kom ik daar nog +/- 2 jaar mee rond met die canon? het gaat tenslotte om veel geld, en dan kan ik misschien beter toch maar een 4MP toestel kopen, met wat meer zoom? (denk echter niet dat ik dat nodig ga hebben)
Waarom kopen als je het niet gebruikt??
Wat wil je met de camera doen?
hoe groot wil je afdrukken?
op de meeste 4MP camera`s zit ook maar 3x optische zoom
Je moet je niet blindstaren op de megapixels, doen nog teveel mensen...(ja ik praat wel is met de man van de fotozaak )
pi_14128334
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 16:11 schreef ChRiZz het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

A70 ,macro, auto, auto

(ff op de plaatjes klikken voor juiste size)

mooi werk
pi_14128554
okee, dan staat m'n besluit vast en ga ik voor de canon

bedankt voor alle hints en medewerking!

pi_14131476
graag gedaan. Je zult veel plezier aan de camera hebben
Als je leuke plaatjes hebt post ze gerust in dit topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')