abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13965505
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:01 schreef Geja het volgende:
had je de macrofunctie wel aan? Dat wil ook nog wel eens helpen als een foto wazig word (heb zelf de A70)

Suc6 ermee in ieder geval!

Had de macro functie uit
ik dacht die juist uit moest, want ik dacht altijd dat macro foto's voor kort bij waren (ben erg n00b met dit soort dingen )
pi_13966329
ik heb er ook niet zoveel verstand van hoor haha

Ik geef je ook geen garantie dat het werkt, maar soms hielp het hier wel... dus tja....... als het niet werkt dan heb ik het niet gedaan ok?

pi_13973423
Effen een vraagje tussendoor:

Heeft één van jullie wel eens problemen met de verbinding tussen camera en pc? Dat loopt bij mij de laatste tijd niet zo lekker. Kan vaak niet naar camera connecten.

Dit gebeurt zowel op desktop als op laptop. Beide met XP overigens.

............................................................
pi_13974360
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 16:16 schreef Geja het volgende:
ik heb er ook niet zoveel verstand van hoor haha

Ik geef je ook geen garantie dat het werkt, maar soms hielp het hier wel... dus tja....... als het niet werkt dan heb ik het niet gedaan ok?

Macro functie aan vanaf korter als 45CM dacht ik....
pi_13974382
ja in het begin heb ik dat ook wel eens gehad, maar nadat ik het zaakje opnieuw heb geinstalleerd was er niks meer aan de hand

enneh, meestal gebruik ik een kaartlezer, dus mijn camera maak ik niet vaak vast aan de pc...

zaterdag 18 oktober 2003 @ 23:05:14 #7
35485 rique
with Canon, I can
pi_13974807
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 21:59 schreef Fully het volgende:
Effen een vraagje tussendoor:

Heeft één van jullie wel eens problemen met de verbinding tussen camera en pc? Dat loopt bij mij de laatste tijd niet zo lekker. Kan vaak niet naar camera connecten.

Dit gebeurt zowel op desktop als op laptop. Beide met XP overigens.

Niet echt meegemaakt eigenlijk Ik heb wel eens dat hij bij het aanklikken van de camera de foto's niet weergeeft, een ferme druk op de F5 toets doet dan wonderen. Mijn computer denkt dan ook dat er nog vrije ruimte is voor -2 foto's
Bij mijn ouders heb ik met 1 van de 2 usb poorten altijd wel ruzie maar ik denk dat dit aan de poort ligt en niet aan de camera/kabel.
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_13981814
Testfoto's teleconverter(crosspost van GoT van mij)

Volledig uitgezoomd, zonder teleconverter.

Volledig ingezoomd, zonder teleconverter.

Volledig uitgezoomd, met teleconverter.

Volledig ingezoomd, met teleconverter.

Volledig ingezoomd, met teleconverter.

Volledig ingezoomd, met teleconverter. (poging tot telemacro, alleraardigst gelukt dacht ik zo)

Pics zijn clickbaar...

pi_13982047
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 23:05 schreef rique het volgende:

[..]

Niet echt meegemaakt eigenlijk Ik heb wel eens dat hij bij het aanklikken van de camera de foto's niet weergeeft, een ferme druk op de F5 toets doet dan wonderen. Mijn computer denkt dan ook dat er nog vrije ruimte is voor -2 foto's
Bij mijn ouders heb ik met 1 van de 2 usb poorten altijd wel ruzie maar ik denk dat dit aan de poort ligt en niet aan de camera/kabel.

Hmm... Het gekke is dat ik 'vroegah' de camera ook gewoon via de Verkenner kon leeghalen. Nu lukt dat dus ook niet meer.
pi_13982082
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 22:47 schreef Geja het volgende:
ja in het begin heb ik dat ook wel eens gehad, maar nadat ik het zaakje opnieuw heb geinstalleerd was er niks meer aan de hand

enneh, meestal gebruik ik een kaartlezer, dus mijn camera maak ik niet vaak vast aan de pc...

Tja, ik heb ook de drivers ed opnieuw geinstalleerd. Op de laptop was het sowieso al een nieuwe installatie.

Zo'n kaartlezer is op zich wel handig, maar ik wild een beetje experimenteren met timelapse dingetjes, maar dat gaat nu dus effe niet lukken.

zondag 19 oktober 2003 @ 13:42:53 #11
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_13982709
DutchBlood, ziet er goed uit, die foto's met teleconverter (ik neem aan dat alles zonder digitale zoom is?)

ik denk dat ik er binnenkort ook maar één aanschaf (en als ik geld heb misschien ook nog zo'n lollig close-up filter erbij)

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_13983545
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 13:42 schreef Abbadon het volgende:
DutchBlood, ziet er goed uit, die foto's met teleconverter (ik neem aan dat alles zonder digitale zoom is?)

ik denk dat ik er binnenkort ook maar één aanschaf (en als ik geld heb misschien ook nog zo'n lollig close-up filter erbij)

Idd, zonder digitale zoom, ik beschouw dat niet als zoom, kan je veel beter in Photoshop pas doen...
pi_14085912
kan er dus iemand voor mij een foto nemen met een canon A60 of A70, liefst de A60, omdat m'n trust daar nooit iets van bakte, en omdat ik bijna nergens binnenfoto's kan vinden (enkele in daglicht, maar bijna geen in schemering)?
pi_14085977
Trust ja dat zegt genoeg
Zal ongetwijfeld beter gaan met de Canon A60/A70
Heb eigenlijk geen nadelen, meer optische zoom was leuk geweest.
  donderdag 23 oktober 2003 @ 19:00:24 #16
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_14086031
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 18:54 schreef jeroenglc het volgende:
kan er dus iemand voor mij een foto nemen met een canon A60 of A70, liefst de A60, omdat m'n trust daar nooit iets van bakte, en omdat ik bijna nergens binnenfoto's kan vinden (enkele in daglicht, maar bijna geen in schemering)?
Je zou je whitebalance eens kunnen instellen op tungsten(kunstlicht).
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
pi_14086190
ik heb nog geen A60 hoor, enkel de trust, en ja, daar staat eigenlijk maar 1 knopje op
en kijk wat voor een brakke foto's:

http://users.pandora.be/glc

donderdag 23 oktober 2003 @ 19:10:53 #18
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_14086253
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 19:07 schreef jeroenglc het volgende:
ik heb nog geen A60 hoor, enkel de trust, en ja, daar staat eigenlijk maar 1 knopje op
en kijk wat voor een brakke foto's:

http://users.pandora.be/glc

Switch maar snel om naar Canon!
pi_14086294
ben ik mee bezig
en dan te bedenken da die trust toch ook al 2,3 MP heeft
zou je niet zeggen hee?
  donderdag 23 oktober 2003 @ 19:41:26 #20
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_14087013
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 19:12 schreef jeroenglc het volgende:
ben ik mee bezig
en dan te bedenken da die trust toch ook al 2,3 MP heeft
zou je niet zeggen hee?
Geinterpoleerd,ja
Wat JeroenH al zo vaak heeft uitgelegd is dat je je niet moet blindstaren op het aantal pixels,het is uiteindelijk de ccd die je foto "maakt".
pi_14088225
hoi
Vandaag mijn a70 opgehaald en vandaag zijn ook de geheugenkaartjes binnen gekomen.....
Eeuh die handleiding is wel groot zeg....
Zal morgen eens een paar eerste foto's plaatsen!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  donderdag 23 oktober 2003 @ 20:50:07 #22
35485 rique
with Canon, I can
pi_14088919
hier een foto onder TL licht

Dit is een soort vlierinkje en is mijn enige TL-buis, het onderwerp van de foto is dus niet erg interessant.

verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_14104398
bedankt voor de foto, kijk hier maar eens hoe goed die trust het doet!

http://users.pandora.be/glc/auto003.jpg

pi_14104522
btw, wat doet die vaseline daar?
kan je me ook nog es een foto maken in een geschemerde kamer? dus 1 waar er maar een klein lampje brandt ofzo
mijn trust deed dit zo:

http://users.pandora.be/glc/bianca003.jpg

voor mij is canon nu al zonder dat ik'm gebruikt heb: en

pi_14105367
bewijst maar weer wat voor troep Trust is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')