mdeen | zaterdag 18 oktober 2003 @ 11:11 |
Jaa! Deel 1 is op slot gegaan dus we gaan maar over naar deel 2. Vorige topic: | |
mdeen | zaterdag 18 oktober 2003 @ 11:13 |
quote:Dan heb ik nog even te gaan. Mijn ZX bevalt me ook zo goed dat ik hem op wil rijden. Ik zit echter pas bij de 140.000. | |
Garbageman | zaterdag 18 oktober 2003 @ 12:59 |
Enig idee wat het vervangen van versleten klepstoters kost bij een BX? | |
Tr0ublegum | maandag 20 oktober 2003 @ 19:09 |
Maar effekes het topic omhoogschoppen dan ![]() voor de aardigheid een aantal foto's van de de citroëns uit het vorige topic + de eigenaar: AX 1.1 TRE van pr0f: Saxo 1.1i van _Administr8or_: Saxo 16v van Joostve:
Bx 14 van BalderX: AX 1.5D van Nachtapotheker:
BX 16 TRi van mezelf
| |
Fulcrum_X | maandag 20 oktober 2003 @ 20:44 |
hehe goed gedaan troublegum die bx sport van wokschotel is echt bruut ![]() as. zaterdag de najaarsrit van de BX club, in Hoek van holland | |
_Administr8or_ | maandag 20 oktober 2003 @ 20:46 |
quote:leuk! ![]() ![]() | |
pr0f | maandag 20 oktober 2003 @ 20:52 |
hahaha, leuk hoor! ik heb die ax alleen niet meer. maar ax geinterreseerden verwijs ik graag naar de ax club: http://www.axclub.net ![]() | |
Metro2005 | maandag 20 oktober 2003 @ 21:06 |
jeej, morgen eindelijk mijn zx ophalen bij de dealer ![]() net op tijd want mijn nissan gaat me steeds minder lief vinden ![]() morgen of overmorgen maak ik een paar mooie pics ervan ![]() edit: vast een voorproefje: | |
Tr0ublegum | maandag 20 oktober 2003 @ 23:28 |
Oew mooi bakkie hoor, die ZX. Heb er nog nooit in gereden helaas, zit qua citroëns nog altijd op slechts: BX (2 verschillende), 2cv, ID 19b en AX 1.1i maar daar komt nog wel verandering in ![]() | |
mdeen | dinsdag 21 oktober 2003 @ 00:15 |
quote:Ey, cool man. Ik heb dezelfde kleur, alleen zijn de handgrepen en buitenspiegels zwart. Ik moet er ook eens een paar statiefoto's van maken. Moet met de Peug ook nog gebeuren. [edit] [Dit bericht is gewijzigd door mdeen op 21-10-2003 00:33] | |
Fulcrum_X | dinsdag 21 oktober 2003 @ 00:51 |
quote:mooi ding man! mooie kleur ook ![]() ik moet trouwens ook nog eens ff in een 2CV rondkarren, lijkt me harstikke leuk | |
Metro2005 | dinsdag 21 oktober 2003 @ 10:52 |
jaaa ik heb hem ![]() hij rijdt onwijssss lekker . dealer heeft er nog een hoop kosten aan gehad. hij heeft z'n 120.000 km beurt gehad. nieuwe distributieriem, nieuwe remleidingen, nieuwe remschijven en nog een hele zooi dingen alleen de achterbumper moet een keertje opnieuw gespoten worden want daar zitten wat plekjes op, das gewoon zonde want voorderest ziet ie er netjes uit ik kan me overigens de slogan van citroen wel voorstellen: ben voorlopig tevreden citroen rijder | |
insaniac_2oo1 | dinsdag 21 oktober 2003 @ 10:55 |
![]() flauw, is vast al heel vaak langs gekomen. | |
Tr0ublegum | dinsdag 21 oktober 2003 @ 10:59 |
Sowieso, als je denkt dat je alles gehad hebt wat betreft comfort, dan moet je eens in een DS (of ID) rijden! Ongelooflijk, een wagen uit 1969 (die van ons dan) en je zweeft over de weg! Drempels voel je echt niet! Bovendien zit de versnellingspook lekker achter het stuur, vraag me af waarom dat niet op andere auto's ook zo is, dat schakelt zó lekker he! Stuurbekrachtiging, je kunt met je pink sturen, serieus! | |
pr0f | dinsdag 21 oktober 2003 @ 11:07 |
quote:Dit kan ik ook echt iedereen aanraden. Het zijn geen stoelen meer maar banken, rempedaal zit er niet op, dat is een soort knop die je in moet drukken ![]() | |
Tr0ublegum | dinsdag 21 oktober 2003 @ 11:12 |
En meedraaiende koplampjes he...! Die van ons (de ID19b) heeft dat officieel niet, maar m'n vader heeft dat meedraaisysteem er wel in gelegd, hij vond het te leuk om 't te laten liggen (we hadden hier twee sloop DS'en staan, waar uiteindelijk één hele uit is gekomen) Oewja, we hebben ook een schuifdak erin Die remknop is trouwens inderdaad erg maf, daar moest ik wel even aan wennen, maar eenmaal onderweg reed ik er vrij probleemloos in. Trouwens, zo'n 1998 cc motor in zo'n bak komt nog best wel goed mee op de wegen momenteel hoor | |
mdeen | dinsdag 21 oktober 2003 @ 11:54 |
Jaa! Ik heb hem gereden:![]() Rijdt lekker, Sensodrive is leuk, maar eigenlijk alleen omdat je zonder koppelen kunt schakelen. Verder niks speciaals moet ik zeggen. | |
Tr0ublegum | dinsdag 21 oktober 2003 @ 11:56 |
quote:Ohja, ik weet dat de ID gewoon een rempedaal heeft (alleen hydraulische vering en hoogteregeleing, maar mechanische remmen enz.), maar ik heb dus ook nog in een van die sloop ds-en gereden voor we die gingen strippen en die had dus wel zo'n rempknop ![]() | |
joosd | woensdag 22 oktober 2003 @ 10:40 |
hehe Citroën Rules heb een AX en 1,5 eend verders 2 axjes ZX een Saxo VTS en een Xantia Gereden www.axclub.net | |
Metro2005 | donderdag 23 oktober 2003 @ 07:39 |
in mijn citroen zx heeft het benzinemetertje kuren, schijnt normaal te zijn maargoed, als ik rem bijvoorbeeld dan heb ik meer benzine en als ik optrek heb ik minder benzine, en gister over een klinkerweggetje schommelde het tussen half leeg en driekwart vol ![]() wanneer moet ik die meter nou vertrouwen? als ik stil sta? als ik optrek? als ik afrem? ik weet het niet meer | |
-Soene- | donderdag 23 oktober 2003 @ 08:48 |
Weet er eigenlijk iemand of er een opvolger van de Xantia op komst is en eventueel pics??
| |
mdeen | donderdag 23 oktober 2003 @ 10:03 |
quote:Als je stil staat. Wat ik ervan heb begrepen is dat de slingerschotten in de benzinetank na verloop van tijd los raken waardoor de benzine ongehinderd door de tank heen kan klotsen. Trek je op, dan zit den benzine achterin, rem je dan zit de benzine voorin. De enige oplossing zou zijn een nieuwe benzinetank. | |
Tr0ublegum | donderdag 23 oktober 2003 @ 14:08 |
quote:Je zou het zo kunnen zien (volgens mij), dat de C5 de opvolger is van de Xantia, en de C6 (2005 meen ik) wordt de opvolger in het rijtje "grote bakken" : DS - CX - XM | |
banshee777 | donderdag 23 oktober 2003 @ 17:31 |
He daar, hoe voer je foto's in? Ik heb het niet echt kunnen vinden in de FAQ. Ik heb nog een paar 'familiefoto's' van de ZX'en van een vriendin van me en de mijne, alvast bedankt!! | |
banshee777 | donderdag 23 oktober 2003 @ 17:32 |
Yo Metro, COOLE lak op je ZX!!! ![]() | |
Metro2005 | donderdag 23 oktober 2003 @ 17:50 |
quote:uploaden naar een pictureserver bv http://picserver.student.utwente.nl en dan met: [img] linknaarplaatje [/img] invoegen in fok ![]() en bedankt voor de lak | |
pr0f | vrijdag 24 oktober 2003 @ 13:51 |
http://www.controsterzo.com/video/video.shtml Nog maar ff een leuk linkje dan ![]() | |
banshee777 | vrijdag 24 oktober 2003 @ 16:02 |
He luiden, Hier dan de beloofde 'familiefoto's' van de ZX'en van een vriendin van me en de mijne. Zij: de paarse 1.4i Reflex uit 1992 Thanx fer de tip Metro! | |
Metro2005 | vrijdag 24 oktober 2003 @ 20:15 |
quote:alstu, en jullie kunnen allebei niet inparkeren ![]() | |
Fulcrum_X | vrijdag 24 oktober 2003 @ 21:18 |
quote:hahaha ![]() leuke bakken hoor | |
banshee777 | vrijdag 24 oktober 2003 @ 22:31 |
quote:He he he ja, maar dit was natuurlijk voor fotografische doeleinden....ok...ok... inparkeren is nog steeds niet mijn forté, maar het gaat al steeds beter, je moet het eens zien als ik achterstevoren parkeer! ![]() | |
Fulcrum_X | zondag 26 oktober 2003 @ 10:47 |
Hier foto's gemaakt van de BX Club Najaarsrit was voor mij 6 1/2 uur reizen totaal om er bij te wezen (heen en terug), maar het was zeker de moeite waard er waren tussen de 30 en 35 bx-jes aanwezig, waaronder speciale modellen als: en een knalgele BX Cannes, een groene gemodde BX Break (moterkap ophoging, sneeuwschuivende voorspoilers we hebben een rit gereden van 2 1/2 uur door de omgeving van Wateringen, Hoek van Holland etc. Ik had het idee dat het een beetje een rally was, we gingen vrij snel BX sport is echt super
| |
Tr0ublegum | zondag 26 oktober 2003 @ 11:02 |
En iedereen maar denken dat bx-rijders per definitie geitenwollensokken-dragende-pijp-rokende-oude-mannetjes zijn ![]() (okee.. ze zitten ertussen ja..) Echt jammer dat die wagens als een bx sport steeds zeldzamer (en dus duurder worden).. tegen de tijd dat ik genoeg geld heb om er ene te kopen heb ik al niet meer genoeg geld om er ene te kopen omdat ze te duur zijn Voorlopig ook maar lekker 16 TRi blijven tuffen dan | |
Fulcrum_X | zondag 26 oktober 2003 @ 11:27 |
quote:hehe ja.. die BX sport die je op de foto ziet, is echter wel te koop. Voor 1200 euro istie van jou, zonder geluidsinstallatie ![]() kheb alleen wel vernomen dat de carrosserie niet echt lekker meer is.. | |
pr0f | maandag 27 oktober 2003 @ 09:44 |
Om maar ff in de meeting trant te blijven, hier wat pics van de axclubmeeting. Ikzelf kon niet aanwezig zijn, maar 23 aanwezigen bij een club die nog geen jaar bestaat is niet gek ![]() ![]() ![]() ![]() Gesleutel: ![]() ![]() ![]() ![]() Foto credits : Remy. | |
banshee777 | maandag 27 oktober 2003 @ 11:51 |
HoHoHo De AX'ers en de BX'ers meeten maar raak, maar waar blijven de ZX'ers? Ik ben net lid geworden van de Yahoo ZXNL groep en ik begrijp dat zij ook meetings organiseren. Een fijne meet in de lente lijkt me helemaal tof, want wij moeten ook maar eens laten zien dat we er zijn, nie'waar? p.s. de pics van de AX en BX meets zijn wel top! [Dit bericht is gewijzigd door banshee777 op 27-10-2003 11:56] | |
Fulcrum_X | maandag 27 oktober 2003 @ 12:16 |
quote:hehe ja ik ben naast dat ik lid ben van BX Club Nederland, ook lid van de Yahoo BXNL group ![]() die heeft 8 november ook al weer een meeting, maja moet ik ff zien of ik er wel naartoe ga (ivm werk) hier nog ff een pic van die Groene gemodde BX Break | |
ikwilgeencookies | woensdag 29 oktober 2003 @ 01:45 |
ff een kick.. een link voor de doe het zelvers assetspamismoethetmaarweerweg | |
Metro2005 | woensdag 29 oktober 2003 @ 07:39 |
quote:hee kick ![]() en banshee777 er is inderdaad bar weinig te vinden over de zx, en het is net zo'n lekker scheurijzertje | |
snoepie | woensdag 29 oktober 2003 @ 15:43 |
Iemand nog een Citroen ZX 1.6i kopen uit 1992? Heeft een paar defectjes maar ziet er verder nog goed uit. Hij is zilverkleurig...als mensen meer willen weten hoor ik het wel, hij hoeft niet superveel te kosten | |
banshee777 | woensdag 29 oktober 2003 @ 22:51 |
quote:Dude, waarom wil je um kwijt? Dit is toch de auto der auto's, de auto die een eind maakt aan het verlangen naar andere auto's, de auto..... sorry, het is mijn eerste en de eerste liefde blijft toch altijd bijzonder ![]() | |
banshee777 | woensdag 29 oktober 2003 @ 22:55 |
quote:Damn right Metro! Het is zonde, maar ik begin de Yahoo gang een beetje te volgen, en er is een meeting voor ons ZX'ers op komst denk ik. Toch jammer dat we een beetje in de schaduw leven terwijl onsch karreke beter verdient! ![]() | |
Metro2005 | vrijdag 31 oktober 2003 @ 21:52 |
quote: ![]() ik blijf het een heerlijk karretje vinden, alleen een beetje luie 5e versnelling maar snelheidsboetes zal ik er niet snel mee krijgen, die wagen straalt gewoon rust uit. je MOET er wel rustig in rijden ![]() als het morgen een keer niet regent maak ik ff foto's | |
mdeen | vrijdag 31 oktober 2003 @ 23:08 |
quote:Beuh, luie 5? Bij 3000 toeren rij ik pas 105 km/h. Ik zou er best wel wat voor over hebben om een langere 5 te hebben. Top halen in de 4, 5 als overdrive. Zo gauw ik mijn ZX in de 5 zet (meestal bij 60) hoef ik hem er niet meer uit te halen. | |
Tr0ublegum | vrijdag 31 oktober 2003 @ 23:29 |
Vraagje, weet iemand waar de toerenbegrenzer van een BX 16TRi ingrijpt? (vooropgesteld dat de auto een toerenbegrenzer heeft.. ![]() | |
opacohen | vrijdag 31 oktober 2003 @ 23:39 |
Dan moest ik mijn BX ook maar ff posten: Een BX diesel uit '89 die erg lekker en zuing rijdt. | |
Fulcrum_X | zaterdag 1 november 2003 @ 09:23 |
quote:haha, leuk man ![]() toen ik je avatar al zag in een ander topic, wist ik gewoon dat je bx reed | |
mdeen | zaterdag 1 november 2003 @ 10:44 |
quote:Dat zijn ook geen gegevens die zomaar ergens genoemd worden. Hmm, 1.6 TRI, maximum vermogen bij 6250 toeren, toerenbegrenzer spreekt bij mij met max vermogen+500 aan, dus misschien op 6750 toeren? Ik zou zeggen, kijk eens of je voldoende olie in de motor hebt, rij hem eens goed warm, schakel de 2e versnelling in en planken maar. Maarten | |
Metro2005 | zaterdag 1 november 2003 @ 11:03 |
quote:de motor is wel soepel maar als je rond de 60 in zijn 5 zet dan maakt die van mij mar 1500 toeren ofzo, en dan is ie nou niet echt zeg maar vooruit te branden (maar misschien ben ik te verwend door mijn vorige auto, een 2 liter 16v met 130pk ![]() | |
mdeen | zaterdag 1 november 2003 @ 12:12 |
quote:Wat heb je nu dan, de 1.4? Die heb ik een keer meegehad als leenauto. Dan moet je je nog wel eens bedenken als je wil gaan inhalen. | |
banshee777 | zaterdag 1 november 2003 @ 12:26 |
Hi hi, niet lache dudes, maar ik reed dus met mun Auratje naar Heerenveen vorige week met aan boord naast mezelf mijn twee zussen en mun moeder. Nou is mun motor nog niet optimaal en op de snelweg openbaarde zich dat op bijzonder uncoole wijze. De absolute top was 120 km/u, en als de weg steeg daalde de snelheid naar 105 -110 km/u, veelvuldig terugschakelen was nodig om een beetje bij te komen als ik inhaalde want in de 5 was het kruipen geblazen om iemand voorbij te komen ![]() Nou hoef ik ook niet echt harder, (ik weet ook wel dat het niet mag ![]() Dus: over een week laat ik wat kabels en filters vervangen en hoop dan dat het weer een beetje beter gaat. Ondanx alles ben ik dol op mun karretje en ik wil geen andere! i'll keep you all posted! | |
Metro2005 | zaterdag 1 november 2003 @ 14:46 |
quote:1.6 liter 8v 90pk motortje moet flink in de toeren wil ie hard vooruit. maar ach en heb zojuist 15" velgies eronder geschroefd | |
Fulcrum_X | zondag 2 november 2003 @ 19:38 |
eh Toerenbegrenzer bij de 16 TRI, doet zijn werk bij 6500 toeren (zelf paar keer meegemaakt.. ) | |
Metro2005 | zondag 2 november 2003 @ 20:40 |
quote:bij mijn zx ook ![]() zelluf getest | |
banshee777 | maandag 3 november 2003 @ 11:03 |
wow! 6500 toeren, heb ik nog niet meegemaakt ![]() | |
j22flyingdownwind | maandag 3 november 2003 @ 11:15 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
JohnnyKnoxville | maandag 3 november 2003 @ 11:16 |
quote:Als ik mij goed herinner kun jij met de verkoop van een knipperlicht van één van je auto's al een BX bekostigen. | |
j22flyingdownwind | maandag 3 november 2003 @ 11:18 |
quote:Dat is het nou juist ![]() ![]() Maar de G-klasse gaat ms naar mn moeder. Dat ding rijdt 1:6, weegt 2300kg (leuk met wegenbelasting) en je betaald je blauw aan verzekering (nieuwprijs in 1993: 210.000 gulden). Saabje hou ik zekersteweten ![]() ![]() | |
JohnnyKnoxville | maandag 3 november 2003 @ 11:26 |
quote:Dan moet je die G een beetje duur aan je moeder verkopen, kun je een mooie BX betalen ![]() | |
Fulcrum_X | maandag 3 november 2003 @ 12:58 |
quote:joh ![]()
gaat als een speer | |
banshee777 | maandag 3 november 2003 @ 15:32 |
quote:Als het kon dan zou ik het doen, ik heb echter geen 16 TRI maar een ZX 1.6i Aura met een niet al te lekkere motor die dat soort dingen (nog)niet toelaat ![]() | |
Tr0ublegum | maandag 3 november 2003 @ 19:00 |
quote:hehe, vaak genoeg gedaan ![]() ![]() | |
Fulcrum_X | dinsdag 4 november 2003 @ 00:04 |
quote:hehe ja het was ook ff gissen gister, maar vandaag heb ik weer ff gekeken ![]() idd makkelijk tot de 80, en in de 4 kun je hem ook wel makkelijk naar de 140 doortrekken oh en banshee, sorry.. tword ook zo verwarrend allemaal | |
Metro2005 | vrijdag 7 november 2003 @ 07:46 |
nou hierbij de beloofde pictures van mijn zx 1.6 ![]() de velgjes die eronder liggen zijn van een citroen saxo vts af
o en banshee777, die zx kan echt wel harder als 120 hoor (heb nu 170 erop gehad zonder problemen | |
Spooky4u | vrijdag 7 november 2003 @ 08:30 |
quote:Sorry, maar dat zijn toch echt de standaard velgen van de oude Xsara VTS 1.8 16v. Geen Saxo dus. Overigens zijn het wel mooie velgen en staan ze ooknetjes onder de ZX. | |
Metro2005 | vrijdag 7 november 2003 @ 08:42 |
quote:ze zaten ook onder een saxo vts: heb ze van mijn buurman, die heeft ze waar van iemand die een saxo vts had, (zijn overigens geen standaard saxo vts velgen, daar zitten namelijk standaar 14 " onder, dit was destijds een optie, 15" velgen) dus je hebt deels gelijk, niet helemaal standaard, maar wel een optie in het pakket | |
matig | vrijdag 7 november 2003 @ 09:35 |
quote:Ik zie nog geen furby's ![]() | |
Metro2005 | vrijdag 7 november 2003 @ 10:08 |
quote:hehe, tis nie zo'n pooier bak als mijn vorige wagen he ![]() ![]() | |
Fulcrum_X | vrijdag 7 november 2003 @ 10:14 |
mooie bak Metro ! ![]() Citroën powerrrrrrrrrrrrrrr | |
banshee777 | vrijdag 7 november 2003 @ 14:02 |
Wow!! Nogmaals: coole lak dude! En ik weet dat de mijne ook sneller kan maar eerst moet de motor op de schop want er zijn injectieproblemen. Maar wacht maar; als ie draait zoals ie moet draaien dan blaas ik iedereen eruit!!! ![]() | |
Garbageman | donderdag 13 november 2003 @ 12:31 |
Mochten jullie nog een leuke BX zoeken, deze kwam ik toevallig tegen, leuk gti tje ![]() Het is dat ik al een mooie BX heb... | |
2cv | donderdag 13 november 2003 @ 12:57 |
Mag ik mijn Eendje er ff tussen parkeren ? Ja ? danku ![]() Zelf eenm ander kleurtje gegeven | |
Tr0ublegum | donderdag 13 november 2003 @ 15:01 |
dalijk effe een kraslot kopen, misschien win ik wel 1250 euro ![]() damn ik hoop dat dit soort wagens nog altijd bestaan tegen de tijd dat ik genoeg geld heb | |
Garbageman | donderdag 13 november 2003 @ 16:43 |
quote:Anders je pa even lief aankijken? 1250 euro is nogal wat geld, maar ook niet weer zó veel..... En misschien kan je er wat op inruilen? (je pa dan) | |
Tr0ublegum | donderdag 13 november 2003 @ 17:49 |
Ja kijk, de aankoop zelf zou niet zo het probleem zijn, dat geld is er wel, zeker als we de 16 TRi zouden verkopen (moet nog wel 800 euro ofzo voor te vangen zijn), maar met dit soort auto's wéét je gewoon dat je geregeld tegen nieuwe problemen aan blijft lopen, die gewoon duur zijn, ook al ken je een citroën beun ![]() toch blijft het verleidelijk.. | |
JeeWeeJ | donderdag 13 november 2003 @ 18:07 |
Caramba,zie ik dit topic nu pas.. ![]() Ik rij nu zelf een Xantia 1.6i,en laatst persoonlijk recordje van 170km/h mee gehaald ![]() Alleen is de kachelradiateur kapot,dus das ff balen.. Citroën powerrrr!!!!! | |
Metro2005 | donderdag 13 november 2003 @ 21:28 |
quote:heb je een foto ervan ![]() | |
JeeWeeJ | donderdag 13 november 2003 @ 21:50 |
Helaas geen dig camera,anders had die er natuurlijk bij gestaan ![]() Kreeg net alleen wel de schok van m'n leven bij de dealer...700 euro om die radiateur te laten vervangen ![]() Meebie tijd om een BX'je te zoeken ofzo.. | |
Fulcrum_X | vrijdag 14 november 2003 @ 01:12 |
quote: ![]() heb met mijn BX 16 Tri de 190km/u eens gehaald | |
Metro2005 | vrijdag 14 november 2003 @ 07:50 |
quote:voor 700 euro heb je geen andere auto moet je maar denken. maar tis wel onwijs duur. heb je geen andere garage die het kan maken (naast de dealer) tis niet echt een cruciaal onderdeel natuurlijk. | |
JeeWeeJ | vrijdag 14 november 2003 @ 16:19 |
nee,heb hier in de buurt niet bepaald een andere dealer helaas ![]() En opzich is die radiateur (als onderdeel) het duurste niet,het is meer de arbeidskosten die eraan vast kleven...heel het dashboard moet eruit wil ik dat ding laten vervangen ![]() ![]() | |
Metro2005 | vrijdag 14 november 2003 @ 22:01 |
quote:volgooien en snel verkopen ![]() ![]() of laten maken als het het enige is wat eraan kapot is, ik ben ook wel eens 700 euro kwijt geweest voor een auto aan reparaties (koppelingsplaten) | |
dawg | zaterdag 15 november 2003 @ 12:01 |
Heb een Saxo VTS 1.4, een zwarte. Zal eens kijken of ik ergens een digicam vandaan kan toveren. | |
JeeWeeJ | zaterdag 15 november 2003 @ 19:28 |
quote:Was vandaag weer ff bij de lokale citroenenboer wezen kijken en zag precies zo'n bakkie staan! 8250 eurie en 80.000 op de teller.. JeeWeeJ in luv ![]() | |
banshee777 | maandag 17 november 2003 @ 10:44 |
Luiden, bid voor mijn karretje Ik laat deze week de bougiekabels, filterz en wat dies meer zij vervangen en hoop dan op iets meer motorkracht want ik moet weer de snelweg op komend weekend en hoop op iets meer power dan 120 km/u topsnelheid (rechte weg of heuvel-af) :-D | |
dawg | maandag 17 november 2003 @ 18:43 |
quote:Ik heb een fase1, vind de voorkant van de fase2 niet zo. Sorry ![]() | |
mdeen | maandag 17 november 2003 @ 19:09 |
quote:Daar heeft Citroen een handje van: ZX fase 1 - ZX fase 2 De hele nieuwe looks van de Xsara en Berlingo. Dan heb ik liever de oude modellen. En Peugeot kan er ook wat van, zie de nieuwe voorkant van de 406 Coupé, net een | |
Metro2005 | dinsdag 18 november 2003 @ 08:06 |
quote: ![]() succes | |
ZX_2L_16V | vrijdag 21 november 2003 @ 10:31 |
Toch maar geregi.... jaja eindelijk weer een zx.... (na mijn vorige verkocht te hebben ivm het verkrijgen van een leasebak ![]() maare gegev. Citroen ZX 2.0 16V Vermogen: 155PK Bouwjaar: Oktober 1993 Kleur: Zilvergrijs Extras ABS Elek. Ramen el. bedienbare spiegels 15 LM velgen cv + alarm met afstand bediening Air-conditioning Sportstoelen piccie ---> | |
Fulcrum_X | vrijdag 21 november 2003 @ 11:02 |
quote:whehe, mooi ding ![]() die is vast wel een beetje vooruit te branden | |
Tr0ublegum | vrijdag 21 november 2003 @ 13:55 |
Erg mooie bak! Zodra ik genoeg geld heb om m'n eigen autootje te kopen wordt 't een keuze tussen een mooie 1.4 AX, een 1.8/2.0 ZX of toch maar een BX ![]() Binnenkort komt de DS van ons op mijn naam te staan, kan ik al beginnen met no-claim opbouwen | |
JeeWeeJ | vrijdag 21 november 2003 @ 14:01 |
Volgende week gaat mijn Xantia plaats maken voor een Peugeot 206. De lokale citroenenboer had niks wat financieel aantrekkelijk was (qua inruil etc). Ik zal zeker een traantje laten als ik afschieid van mijn "vliegend tapijt op wielen" moet nemen ![]() Nooit meer drempels met 90KM/h nemen en remmende mercedessen etc uitlachen | |
Metro2005 | vrijdag 21 november 2003 @ 18:05 |
quote:is die verlaagd of standaard? lijkt wel op die van mij ![]() ![]() | |
Metro2005 | maandag 24 november 2003 @ 15:57 |
ff een vraagje als ik gewoon rijdt dan blijft de temperatuur op 90 graden hangen (van de koelvloeistof) maar als ik een tijdje stilsta klimt de temperatuur op naar 95 graden alvorens de fan aanslaat, is dat normaal dat de temperatuur zo oploopt? heb nog nachtmerries van mijn vorige auto vandaar en kan die zx een beetje goed caravans trekken? (van 850kg) | |
Wokschotel | maandag 24 november 2003 @ 17:09 |
Maarten, nog bedankt voor het nieuwe topic ![]() Bij mijn BX Sport is 2 weken geleden een nieuwe kokerbalk ingelast. Nu alleen nog even de voorschermen vervangen (en spuiten...) en we zijn weer roestvrij pic: | |
mdeen | maandag 24 november 2003 @ 19:45 |
quote:Ja, dat is geen probleem. Als je niet rijdt is er geen luchtstroom over de radiateur waardoor die niet meer koelt. Gevolg: oplopende temperatuur, ventilator slaat aan. Doet mijn ZX ook, als hij al op 90 graden zit dan is 5 minuten stilstand voldoende. [Dit bericht is gewijzigd door mdeen op 24-11-2003 19:50] | |
PeuRac | maandag 24 november 2003 @ 19:50 |
quote:Heb je de inruil al vast laten leggen? Ik ben nl op zoek naar zoiets, zit te twijfelen tussen een BX en Xantia, een BX is een beetje oud, maar de meeste Xantia's zijn nog net te duur voor mij | |
Metro2005 | maandag 24 november 2003 @ 20:03 |
quote:bij jou loopt het dus ook tot 95 op alvorens de fan aanslaat? en 90 is bij jou ook normale rijtemperatuur? | |
JeeWeeJ | maandag 24 november 2003 @ 22:33 |
quote:De peugeot dealer bood mij 1200 euro. De citroen dealer kwam niet boven de 500 uit (vanwege het grote reparatie/onderhouds verleden bij hun) Hij is dus bijna geen kloot meer waard ![]() | |
Metro2005 | dinsdag 25 november 2003 @ 07:45 |
quote:500 euro voor een xantia???? ![]() welk jaar en welke kmstand heeft ie? je kan zo de bovagprijs opzoeken maar volgens mij wordt je flink bedonderd dan, zelfs voor mijn alto gaven ze nog meer 2 jaar geleden ![]() | |
JeeWeeJ | dinsdag 25 november 2003 @ 11:30 |
km stand: 120.000 kachelradiator is gaar,koppeling versleten,kachelweerstand is kapot,thermostaat lekt.....dus tja,dan gaat die prijs al snel naar beneden he?? ![]() | |
noutie | dinsdag 25 november 2003 @ 11:42 |
quote:Dan vind ik die prijs nog laag, koelsysteem is gemakkelijk zelf te doen en onderdelen als een kachelradiator en de thermostaat zijn gemakkelijk goedkoop te krijgen. Die koppeling is ff duur, maar ik vind 1200 ¤ laag. Vooral gezien de lage km stand van 120 000. Die Citroendealer had je wat mij betreft recht in zijn gezicht uit kunnen gaan lachen. | |
JeeWeeJ | dinsdag 25 november 2003 @ 11:52 |
Tja,begin dit jaar bood een skoda dealer er nog 1750 voor (en dat was VOOR alle mankementen). Dus om nou te zeggen dat hij (volgens de dealers) veel waard is.. ![]() En zoals ik al eerder gezegd heb, ik ben verder een leek op dit gebied | |
ZX_2L_16V | dinsdag 25 november 2003 @ 12:20 |
quote:Nah , gaat wel.... ![]() ![]() quote:Hij is helemaal standaard , zoek nog een goed adres om achter te verlagen want dit is niet echt mooi zo...maar de enige die een normaal bedrag vraagt is Carequipment in Belgie | |
pr0f | dinsdag 25 november 2003 @ 12:33 |
quote:Wokschotel, kan het zijn dat ik jou (of een andere bx sport) heb zien rijden in den haag afgelopen zondag? Het was precies die kleur en ook die velgen. Heb je ook een ietwat vierkante uitlaat? | |
Fulcrum_X | dinsdag 25 november 2003 @ 13:05 |
quote:ik denk dat het de bx sport was die ook op de BX Club meeting was in Wateringen, vorige maand (zie pagina 2 voor foto's) die komt daar ergens uit de buurt van den haag | |
mdeen | dinsdag 25 november 2003 @ 18:20 |
quote:90 is bij mij ook de normale rijtemperatuur, de ventilator slaat zelfs nog een paar graden na 95 aan. Volgens de vraagbaak schakelt die in bij 97 graden en schakelt uit bij 92 graden. | |
Argento | dinsdag 25 november 2003 @ 22:59 |
Ik moet niet zo verschrikkelijk veel van Citroens hebben (ok, met uitzondering van de CX en de BX Sport) maar die nieuwe reclame is briljant! Kopje koffie? Neee, een Citroen! | |
jjdevries | dinsdag 25 november 2003 @ 23:16 |
quote:Bah, BX zuigt (heb er zelf twee gehad). prima auto, maar zoooo lelijk. De CX en vooral de SM dat zijn pas mooie auto's ! | |
Fulcrum_X | dinsdag 25 november 2003 @ 23:19 |
quote:joh.. ik vind een BX juist prachtig gevormd ![]() | |
Tr0ublegum | dinsdag 25 november 2003 @ 23:32 |
Dat meen je niet Fulcrum_X, dat hadden we nou nog echt niet door ![]() Ik vind weliswaar vooral de wat vettere modellen (met achterspoiler e.d) zeker wel mooie auto's, maar gewoon de standaard versies wordt ik ook niet echt warm van. | |
Fulcrum_X | woensdag 26 november 2003 @ 01:26 |
quote:mja ok, spoilertje erop is wel een must ![]() | |
Metro2005 | woensdag 26 november 2003 @ 07:43 |
quote:o ok dat doet ie bij mij ook zoiets dus ben ik ff blij ![]() waar heb jij die vraagbaak gekocht? of staat ie online? | |
mdeen | woensdag 26 november 2003 @ 22:38 |
quote:De ZX vraagbaak heb ik niet online gevonden maar staat gewoon bij de beter gesorteerde boekenwinkel of bij bol of amazon. | |
PeuRac | woensdag 26 november 2003 @ 22:46 |
quote:Die 700 euro extra gaat gewoon van je marge af ![]() Je had em beter particulier kunnen verkopen (bijv aan mij) en de marge op die 206 pakken. Maar daarvoor moet je bekent zijn in dat wereldje. Wat voor een Xantia is het eigenlijk? (als het een 1.6 8v is begrijp ik dat bod wel, hebben wij ook ooit gehad nieuw, niet vooruit te krijgen) | |
dawg | zaterdag 29 november 2003 @ 15:54 |
quote:Ok, ik heb eindelijk foto's van mijn Saxo gemaakt. Aanschouw mijn trots. ![]() Hij is nog niet helemaal af. Komen nog andere spiegels op, zonneband, Koni onderstel. En voor de rest zien we wel. [Dit bericht is gewijzigd door dawg op 29-11-2003 16:29] | |
Tr0ublegum | zaterdag 29 november 2003 @ 16:26 |
Best leuk karretje, hoewel ik sommige dingen anders gedaan zou hebben. De voorkant is mooi, ik vind de koplampen zo vet gedaan, maar de grille zou ik niet zo hebben gemaakt. De achterkant is ansich wel mooi, maar ik vind dat soort achterlichten veel mooier op een licht gekleurde auto. Al met al toch wel coole auto hoor | |
dawg | zaterdag 29 november 2003 @ 16:31 |
quote:Dank. ![]() Echter, de grille kon niet anders, omdat de koplampen en grille 1 set is. En ik wilde eerst witte achterlichten, alleen het schijnt dat dat niet mag op de openbare weg, plus dan had ik mijn originele achterlichten terug moeten kopen, en dat werd voor een set achterlichten veel te duur (alles bij elkaar kwam ik dan op ¤420). | |
Metro2005 | zaterdag 29 november 2003 @ 17:30 |
quote:oei nice ![]() en gelukkig heb je het citroen logo er niet af gesloopt zoals al die golf rijders doen. maar goed die schamen zich natuurlijk ook voor hun merk ![]() mooie uitlaat trouwens | |
dawg | zaterdag 29 november 2003 @ 20:44 |
Merci Metro2005. ![]() | |
banshee777 | zondag 30 november 2003 @ 17:48 |
Het uur van de waarheid dudes, morgen gaat mun ZX'je aan de testbank bij de Citroën dealer en hopen maar dat ie niet helemaal bagger blijkt te zijn, en ik er bakken poen aan kwijt ga zijn. Groetzzz | |
Tr0ublegum | zondag 30 november 2003 @ 23:19 |
quote:* duimt ![]() | |
banshee777 | maandag 1 december 2003 @ 15:52 |
Net terug van de dealer en er blijkt iets niet goed te gaan met het mengsel van lucht en brandstof of zoiets. Ik heb dus eerst maar eens een benzinefilter gekocht daar en die laat ik er morgen of overmorgen opzetten door een collega van mij op het werk en dan hopen dat ie het een beetje beter doet. Wordt vervolgd...... | |
Metro2005 | maandag 1 december 2003 @ 20:11 |
is het dan niet handiger om even je boordcomputer te resetten? en waarom laat je hem niet maken door de citroen dealer? misschien geef je nu geld uit voor niks ![]() | |
Winnetou | dinsdag 2 december 2003 @ 10:38 |
quote:Ben ik het helemaal mee eens. Klinkt niet als een probleem met de brandstoftoevoer, maar eerder met mengselvorming, dus het injectiesysteem, en dat wordt door de boordcomputer aangestuurd. Laat die maar eens resetten, zou best eens kunnen helpen. En moet je eens meemaken hoe die dan rijdt.... | |
JeeWeeJ | dinsdag 2 december 2003 @ 12:48 |
quote:Het is inderdaad een 1.6 8v. Gaat niet hard,trekt ook niet hard op,maar rijd wel verrukkeluk ![]() ![]() | |
Metro2005 | woensdag 3 december 2003 @ 07:58 |
quote:als je dat peugot ding hebt mag je hier nie meer posten he ![]() | |
JeeWeeJ | woensdag 3 december 2003 @ 13:18 |
eigenlijk niet nee,maar in hart en nieren blijf ik toch citroen he?? ![]() | |
pr0f | woensdag 3 december 2003 @ 16:18 |
quote:Och, je peugeot is in hart en nieren ook gewoon een citroen ![]() | |
banshee777 | woensdag 10 december 2003 @ 20:30 |
Luiden, het euvel is nog niet verholpen, de computer is gereset, nieuw benzinefilter, maar bij de dealer dachten twee monteurs dat de benzinepomp wel eens het probleem zou kunnen zijn. Een collega bij mij op het werk checkt nu uit of hij het erin kan zetten, en als het hem niet lukt heb ik al een afspraak op de 30e bij de dealer. Ik hoop dat het hem lukt anderz wordt het een wat duurdere grap. Ik hou jullie op de hoogte! | |
Metro2005 | donderdag 11 december 2003 @ 08:09 |
quote:succes iig ![]() | |
banshee777 | vrijdag 19 december 2003 @ 09:30 |
Het is nu officieel: de benzinepomp is naar de mallemoeren. de 30e een afspraak bij de dealer en nu maar hopen dat ie daarna met gezwinde spoed over de wegen zal knallen!!!! Jullie allemaal goede feestdagen en niet teveel zoep'n ![]() | |
Fulcrum_X | donderdag 25 december 2003 @ 18:37 |
hmm afgelopen zondag, toen ik met mijn BX 16 Tri weg zou rijden, koppeling intrappen, schakelen.. kggg kon niet schakelen. Koppeling intrappen ging ook veel te licht. ik dacht dat de koppelingsplaat gescheurd was (was ook al 2x eerder geweest), mijn vader dacht dat de koppelingskabel geknapt was. bleek dat het koppelingspedaal zelf helemaal naar de kloten was. Heeft mijn pa hem maandagavond nog gefixed, nieuw pedaal mechanisme erin gezet, en hij rijdt weer alhoewel hij niet echt lekker meer rijdt, koppelingspedaal trilt veel.. auto gaat schokken als je de koppeling loslaat en wat gas bijgeeft..
| |
slashme | donderdag 25 december 2003 @ 18:46 |
quote:een bx met 4 ton? Guiness book of records al gebeld? | |
Metro2005 | vrijdag 26 december 2003 @ 14:02 |
quote:tis een citroen hoor, geen opel ![]() | |
Fulcrum_X | vrijdag 26 december 2003 @ 14:51 |
quote: ![]() ![]() | |
yup | vrijdag 26 december 2003 @ 14:58 |
quote:Volgens mij is een Citroen nog erger dan Opel qua onderhoud ![]() | |
Metro2005 | zaterdag 27 december 2003 @ 07:52 |
quote:opel staat (een heel stuk) lager in de betrouwbaarheidstesten als citroen hoor ![]() | |
Napalm | maandag 29 december 2003 @ 11:24 |
Ik wil/ ga een 2cv (eend) kopen van een particulier. Heeft er iemand nog een lijstje met zaken waarop ik moet letten bij een 2cv? | |
pr0f | maandag 29 december 2003 @ 13:59 |
quote:Kijk je niet stuk op leeftijden en kilometerstanden. Kijk wel naar roest, roestend blik geeft niet zo maar de carroseriebalken moeten wel goed zijn. Zijn de balken getectyleert probeer dan wat eraf te schrapen (als het een harde auto is vind de verkoper het niet erg). | |
Braaa | maandag 29 december 2003 @ 15:00 |
quote:Oeps, dat is lastig. Als het even kan ga dan met een kenner kijken. Voor je het weet heb je een barrel die goed in de was staat of laat je een keiharde eend lopen omdat hij dof is en een deuk in een spatbord heeft. Kijk anders op 2cv gerelateerde sites zoals www.2cv.nl deze is ook voorzien van een forum en mensen zijn altijd bereid je vragen te beantwoorden. | |
banshee777 | dinsdag 30 december 2003 @ 17:48 |
Update: mijn ZX'je is vandaag door de dealer behandeld. Ik had o.a. een verstopte benzineleiding, die is gecleaned. Hij bleef echter inhouden dus nu zijn ze op zoek naar een gebruikte benzinepomp voor me. Met een beetje geluk zit ie er morgen in en dan kan ik eens goed met dat wagentje karren!!! ![]() | |
Hans_worst | dinsdag 30 december 2003 @ 21:17 |
quote: ![]() | |
banshee777 | donderdag 1 januari 2004 @ 19:27 |
Allereerst: iedereen hier een goed 2004, en dat onze ZX'en nog lang mogen leven!! Yeahhoooooo!!!! Hij is eindelijk in orde. De benzinepomp was inderdaad niet goed, de dealer heeft een gebruikte kunnen vinden. Het benzinefilter was helemaal volgebaggerd en is weer vervangen, en de benzineleidingen, heen en terug waren verstopt. En nu rijdt ie eindelijk zonder inhouden of wat dan ook. Gisteren opgehaald, en gelijk de snelweg opgekard om um eens aan de tand te voelen. Het is geen super optrek monster, (bedenk wel dat ik vanaf moment van aanschaf, eind augustus 2003, met dit motorprobleem heb gezeten), dus ik ontdek dit soort dingen nu pas allemaal, maar voor de rest is het een droompie om te rijden. Genoeg power om effe door te kunnen trekken, lekker stil bij 120-130 km/u, vet goed, ZX RULES!!! | |
Metro2005 | donderdag 1 januari 2004 @ 19:30 |
quote:eindelijk opgelost, veel rijplezier met je zx dude. ik rij er ook nog steeds met heel veel plezier in ![]() wat voor motor had jij erin liggen? | |
banshee777 | vrijdag 2 januari 2004 @ 12:15 |
quote:Een 1.6, krachtig genoeg voor mij, (althans for now), als ik al wat meer rij-ervaring heb opgedaan wil ik wel eens kijken naar een wat zwaarder kaliber, maar vooralsnog tuf ik lekker deze op! | |
Metro2005 | vrijdag 2 januari 2004 @ 20:09 |
quote:die heb ik ook ![]() ga binnenkort mijn eerste ding eraan verbouwen, vandaag een green open luchtfilter besteld. die gaat er samen met een custom cai in ![]() (hopelijk wat meer pk's maar iig wat beter geluid ![]() | |
banshee777 | maandag 5 januari 2004 @ 18:41 |
quote:wowie dude!! I'm a rookie here ![]() ![]() ![]() | |
Fulcrum_X | maandag 5 januari 2004 @ 19:54 |
quote:hehe, je bent niet de enige ![]() | |
Tr0ublegum | maandag 5 januari 2004 @ 21:16 |
Ook leuk, op Autotrack.nl hebben bezoekers kunnen stemmen op auto's van het jaar, van de afgelopen 40 jaar. 1. Citroën CX (1975) 8.4 % Citroën dus drie keer in de top 10 | |
Metro2005 | dinsdag 6 januari 2004 @ 09:05 |
quote:een openluchtfilter plaats je in plaats van je gewone luchtfilter. Dit zorgt ervoor dat je motor meer lucht krijgt (of kan krijgen). doordat een openluchtfilter onder de motorkap licht zuigt je motor de warme lucht van de motor aan en, zoals we allemaal nog van natuurkunde weten, bevat warme lucht minder zuurstofmoleculen als koude lucht. ofwel. koude lucht is nodig voor een optimale verbranding. dit realiseer je door een CAI (cold air intake). een duur woord maar het is in feite gewoon een slang of buis die je vanaf je bumper maakt naar je luchtfilter zodat deze de koude rijwind krijgt. wat een verhaal op de vroege ochtend | |
banshee777 | dinsdag 6 januari 2004 @ 12:43 |
quote:Yeah! laat er maar plaatjes van zien, klinkt vet! ![]() | |
Metro2005 | dinsdag 6 januari 2004 @ 22:16 |
jaa hij komt morgen binnen, moet alleen tot volgende week maandag wachten tot ik hem erin kan zetten want dan ben ik pas vrij ![]() nog ff geduld dus ![]() | |
banshee777 | maandag 12 januari 2004 @ 19:42 |
Waaahooooo!!! Nog even doorzagen over mijn Aura'tje. Man wat is dat heerlijk nu ie het normaal doet! Bij de stoplichten laat je die dure jongenz toch vaak effe kijken als je wegspuit ![]() ![]() Metro, hoe is ie met de CAI enzo? [Dit bericht is gewijzigd door banshee777 op 12-01-2004 19:44] | |
Fulcrum_X | woensdag 14 januari 2004 @ 23:15 |
quote:nou hup, waar blijven die pics ![]() | |
yup | woensdag 14 januari 2004 @ 23:50 |
quote: ![]() Je hebt toch een 1.6 ZX? Daarmee kan je niet eens een Kadett GSi eruitrijden man. | |
Tr0ublegum | donderdag 15 januari 2004 @ 00:37 |
Op papier rijdt ie 'm er niet uit inderdaad. Ik ken echter genoeg mensen die ook een papier veel snellere auto hebben, maar dat vermogen niet snel genoeg op de weg krijgen overgebracht, waardoor ze 't stoplicht wedstrijdje alsnog verliezen van, laten we zeggen, een 1.6 zx ![]() * Tr0ublegum claimt niet dat ie 't wel kan hoor | |
banshee777 | donderdag 15 januari 2004 @ 12:19 |
Troublegum is damn right!! Ik denk inderdaad dat ik het al snel tegen zo'n opgeklopte Opel zal afleggen in the long run, maar ik denk ook dat ik al een paar tienden van seconden win aan het stoplicht door de verbazing van berijder van de snellere bak omdat ie niet verwacht dat zo'n kar als de mijne zo snel weg kan zijn, en dan ben ik al een eind verder als ie bekomen is, he he he........ ![]() | |
Metro2005 | donderdag 15 januari 2004 @ 21:25 |
sorry voor de late reactie, hier plaatje van mijn luchtfilter: en een gsi zal ik er niet uitrijden, maar swiftjes met 100pk wel ik heb wel 1 groot voordeel. maximale koppel komt al vrij bij 2900 toeren | |
Fulcrum_X | donderdag 15 januari 2004 @ 23:06 |
quote:hehe dat ziet er netjes uit, mijn bx motor is vergeleken daarmee maar een rommeltje ![]() maar ok, mijn motortje heeft wel wat power | |
mgeelh | vrijdag 16 januari 2004 @ 00:14 |
Ik heb ook een citroen zx. Best een lekkere wagen. Wat ik wel erg vervelend vind is de enkelbladige ruitenwisser. Niet krachtig genoeg in sterke regen. Waarom monteren ze er geen 2 of gewoon 1 hele sterke. | |
Tr0ublegum | vrijdag 16 januari 2004 @ 00:20 |
quote:Ik ken 't probleem, op de BX dan ![]() Is gewoon irritant, als het hard regent, dan gaat dat ding als een dolle heen en weer in de hoogste stand, maar toch houdt ie 't niet bij ![]() | |
Metro2005 | vrijdag 16 januari 2004 @ 08:50 |
quote:ik vind het alleen irritant dat het gebied wat dat ding bestrijkt niet zo groot is, het water krijgt die van mij goed weg, alleen je kijkveld wordt zo klein ![]() | |
banshee777 | vrijdag 16 januari 2004 @ 11:45 |
Ziet er vet uit Metro!! Lijkt me bij jouw wagen een nuttige aanschaf. Bij die van mij zou het een parel voor de zwijnen zijn ![]() zeg, misschien moeten we dit jaar eens een fok!forum citroen meet houden, gewoon een algemene omdat hier al ZX'ers, BX'ers, DS'ers, 2CV'ers zich gemeld hebben. Is dat een plan, of weten jullie van een algemene meet ergens dit jaar? hoor wel of er animo is | |
Metro2005 | vrijdag 16 januari 2004 @ 19:33 |
quote:* meldt ![]() | |
Fulcrum_X | vrijdag 16 januari 2004 @ 20:15 |
quote:lijkt me leuk hehe.. zolang het een beetje centraal gehouden kan worden.. anders word het weer een duur ritje met mijn bx op benzine (1 op 10) | |
banshee777 | zondag 18 januari 2004 @ 20:32 |
Dudes, ik ben weer bezig geweest hoor... Ik lanceerde mezelf vanmiddag over een verkeersdrempel, ik dacht dat ie niet zo stijl was, maar dat was ie dus wel, en daarna voelde ik een trilling rechtsachter. Een soort wiebelig gevoel dat doortrilt over de hele auto. Iemand suggesties over wat ik gemold zou kunnen hebben, voordat ik weer een zak geld naar de dealer moet brengen? ![]() | |
Metro2005 | zondag 18 januari 2004 @ 20:37 |
quote:oh oen die je bent ![]() misschien dat je een balanceerloodje kwijt bent geraakt (die kunnen van je velg afschieten als je hard over een drempel knalt) dan gaat je auto ook trillen omdat je wielen niet meer in balans zijn. kost je 10 - 15 euro om te laten uitbalanceren dus dat valt mee ![]() maar ook citroens moet je met een beetje beleid over drempels helpen hoor ![]() en anders stel je de gemeente aansprakelijk ![]() | |
banshee777 | zondag 18 januari 2004 @ 23:06 |
quote: | |
yup | zondag 18 januari 2004 @ 23:07 |
Is een Saxo VTS hetzelfde als een Peug 106 GTi? Zitten ze op hetzelfde platform? (onderstel, motor enz. enz.) Iemand die het weet? | |
Tr0ublegum | maandag 19 januari 2004 @ 00:32 |
quote:Zover ik weet staan de saxo en de 106 inderdaad op hetzelfde onderstel, en delen ze ook de motoren. Lijkt me dus logisch als de snelste en sportiefste saxo (de 1.6 vts) dus dezelfde motor heeft enz. als de 106 gti 1.6. | |
banshee777 | dinsdag 20 januari 2004 @ 21:44 |
Wowie!!! Geluk gehad dudes! Mijn linkerachterband was een beetje verwrongen geraakt. De bandentoko dacht eerst aan een slag in de velg, maar dat was gelukkig niet zo ![]() Er zat een vrij oude band op en die was er gewoon doorheen, (niet in de laatste plaats door mijn rijstijl, het valt me nog mee dat ie het al bijna een half jaar heeft uitgehouden, he he he). Er was een hele curve te zien en te voelen aan de buitenkant en die curve vertaalt zich natuurlijk naar oscillatie en verdomd, oscilleren deed ie! ![]() Dus nu een neuw bandje erop en een plechtige belofte dat ik niet weer eerder een drempel zal overvliegen tot ik een Xantia ga kopen, (dat wordt nl. mijn volgende auto als de ZX op is). BTW weet iemand nog een goede reparatie enthousiast die een beetje van de elektronica van de ZX op de hoogte is? Op zich allemaal kleine dingen die echter bij de dealer, (een verdomd goeie trouwens hier hoor in Enschede, geen kwaad woord erover van mij), weer aardig in de flappenz kan lopen omdat die dudes zo duur zijn per uur Als iemand tegen een zacht prijsje iemand weet die dit soort klusjes kan opknappen zou mijn dank tres grande zijn! Later. | |
Metro2005 | woensdag 21 januari 2004 @ 09:00 |
quote:koop een vraagbaak en probeer het zelf, dat doe ik ook, je verziekt wel eens wat maar je leert een hoop (vandaar dat ik nu naar een gebarsten plexiglas plaat kijk voor mijn tellers ![]() tip: kijk goed hoe alles in elkaar zit want echt alles zit aan elkaar verbonden in zo'n auto | |
Fulcrum_X | woensdag 21 januari 2004 @ 11:09 |
quote:inderdaad een goed idee ja, ik zal zelf ook maar eens even wat proberen te 'sleutelen' aan mijn bixje... ik wil dat ik kleinere reparaties zelf uit kan voeren | |
slashme | woensdag 21 januari 2004 @ 11:11 |
quote:Met een bx heb je in ieder geval werk genoeg. | |
Metro2005 | woensdag 21 januari 2004 @ 17:55 |
quote:ja, lampjes vervangen, matjes uitkloppen en de banden op spanning brengen ![]() | |
Garbageman | woensdag 21 januari 2004 @ 18:38 |
Sloten vervangen is trouwens makkelijk bij een BX. Net gedaan na junkenbezoek. Valt vies tegen wat een lullige slotjes er in zitten.... Het slot van de achterklep is extreem gammel ![]() | |
slashme | woensdag 21 januari 2004 @ 19:13 |
quote:1 troots. Ze zullen alleen op je radio uit zijn ![]() | |
Fulcrum_X | woensdag 21 januari 2004 @ 21:09 |
quote:zeg ga eens een opel topic openen ofzo ![]() | |
banshee777 | vrijdag 23 januari 2004 @ 22:14 |
Gelukkig, ik heb een kennis van me bereid gevonden om effe te kijken naar die gebreken. Ik kan zelf echt niet aan zo'n ding sleutelen, het is net als met computers. Met de programmatuur kan ik omgaan maar schroef zo'n ding open en dan haak ik af. Het uitelkaar halen gaat nog wel, maar dan moet alles ook weer in elkaar en dan beginnen de problemen ![]() Zeg, over een leuke Citroën-meet gesproken, kijk eens op http://www.citromobile.nl/NEDERLANDS.HTM later | |
Lutje | dinsdag 27 januari 2004 @ 23:07 |
quote:Uhm, ik zal wel te laat zijn, maar een aantal van die dingen zou ik eerst eens in het zekeringenkastje checken??? Zeker het verhaal van de achterruitverwarming (inclusief verklikkerlampje; en misschien ook wel inclusief wis/was) klinkt als een doorgebrande zekering.... Beetje zonde als je draden gaat trekken/knippen/solderen en zo. Sux6! Groet,Lutje P.S. Nog één nachtje tot mijn BX Break | |
Fulcrum_X | dinsdag 27 januari 2004 @ 23:39 |
quote:Welkom Lutje ![]() ![]() | |
Metro2005 | woensdag 28 januari 2004 @ 07:41 |
kheb een klein probleempje met m'n zx. als ik rem dan hoor je een heel zacht gepiep, na beter luisteren blijkt dit van mijn achterremmen te komen aangezien hij het alleen doet als ik de handrem aantrek of de gewone rem los laat. ik heb trommels achter. het gepiep is niet het gepiep van staal op staal maar meer van een veertje oid dat een beetje piept. | |
banshee777 | woensdag 28 januari 2004 @ 13:47 |
quote:Ik ben er nog niet aan toegekomen, maar ik zal dit zeker eerst bekijken. Als ik het originele boekie erbij pak denk ik dat zelfs een oel als ik het zou kunnen onderzoeken ![]() ![]() | |
Lutje | woensdag 28 januari 2004 @ 23:13 |
quote:Oef, sorry hoor, nog geen tijd voor gehad... Hij rijdt ook zo heerlijk!!! Eigenlijk alleen maar getuft vandaag ![]() ![]() ![]() | |
Tr0ublegum | donderdag 29 januari 2004 @ 11:38 |
quote:Pssst.. niet verder vertellen he ![]() ![]() | |
Spooky4u | vrijdag 30 januari 2004 @ 12:51 |
quote:Zegt iemand die met een Kadettelac rijdt ![]() ![]() | |
banshee777 | woensdag 11 februari 2004 @ 17:25 |
Luiden, volgens mij heb ik een lek op de bestuurdersplaats. ik tilde laatst een keer het matje onder de pedalen op, (het werd weer eens tijd om het interieur schoon te maken), en tot mijn verbazing was het helemaal nat daaronder. | |
Metro2005 | woensdag 11 februari 2004 @ 19:07 |
sluiten je raamrubbers nog goed aan? geen roest bij je voorruit? spuit je rubbers eens in met siliconenspray om ze weer soepel te krijgen, kan zijn dat ze iets uitgedroogd zijn. | |
Juggy | woensdag 11 februari 2004 @ 20:19 |
hmmz... kheb dit topic veel te laat ontdekt ![]() ![]() ![]() [edit] zijn er trouwens meer mensen hier lid van de BX club? want zit er al een tijdje over te denken om lid te worden maar als ik de site bekijk lijkt het alsof er nie zoveel gebeurd (no offence natuurlijk, is de indruk die ik krijg) [/edit] [Dit bericht is gewijzigd door Juggy op 11-02-2004 20:22] | |
Fulcrum_X | woensdag 11 februari 2004 @ 20:31 |
quote:heb je dit hele topic al doorgespit? ik ben ook lid van de bx club ![]() en wil ook graag gti interieur.... | |
Juggy | woensdag 11 februari 2004 @ 20:38 |
quote:ja, dat jij lid was had ik gezien... ![]() ![]() ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Juggy op 11-02-2004 20:39] | |
HPoi | woensdag 11 februari 2004 @ 20:46 |
En was deze al langs geweest? Iemand al de opvolger van de Xsara gezien in de autobladen? Kan er alleen geen foto's van vinden op internet maar ze stonden wel in autoweek of autobild iig. | |
Fulcrum_X | woensdag 11 februari 2004 @ 21:10 |
quote:ja leuk hoor ![]() heb tot nu toe (helaas) alleen nog maar de najaarsrit 2003 bezocht, kost mij een beetje veel benzine om vanuit Friesland te komen.. vandaar dat ik niet altijd aanwezig ben/zal zijn Ik hoop dat ik binnenkort ook nog eens tegen een gti interieurtje aanloop voor weinig centen... | |
Juggy | woensdag 11 februari 2004 @ 22:52 |
quote:cool ![]() ![]() wat betreft zo'n interieur... tis natuurlijk relatief wat je onder weinig centen verstaat... ik was zelf 250 euro kwijt voor et hele interieur (2 stoelen, achterbank en deurpanelen en het inbouwen ervan)... had et ook zelf wel kunnen inbouwen, maarja die gast waar ik et van had heeft een garagebedrijf, dan laat ik hem ook werken voor et geld | |
Fulcrum_X | donderdag 12 februari 2004 @ 11:08 |
quote:wtf.... dat noem ik niet bepaald weinig ![]() dat geld heb ik niet | |
JohnnyKnoxville | donderdag 12 februari 2004 @ 11:12 |
Teaser van de nieuwe C4? | |
Juggy | donderdag 12 februari 2004 @ 11:24 |
ziet er strak uit die 'teaser' ![]() en Fulcrum_X: dat interieur, tjah... tis erg lastig om een bx op de sloop te vinden, en het gti interieur was nog in nieuwstaat dus had ik het er wel voor over, anders had ik dat ook nie gedaan ik zal vanmiddag proberen wat foto's van het beestje te schieten... hij ziet er op zich nog goed uit, het enige is dat het dak is verschoten door de zon (heb me laten vertellen dat dat door die specifieke rode lak komt) | |
Fulcrum_X | donderdag 12 februari 2004 @ 12:42 |
quote:beter ![]() die teaser ziet er trouwens heel erg strak uit, wat een auto | |
Tr0ublegum | donderdag 12 februari 2004 @ 13:38 |
De C3 vind ik ook niet zo mooi eigenlijk.. Ben wel erg benieuwd naar de C4 en kan haast niet wachten op de C6! Ik ben geen lid van de Bx-club, maar ik word wel lid van algemene citroën club nederland | |
Citax | donderdag 12 februari 2004 @ 14:31 |
Zo, ik ben trots te mogen meedelen dat ik heb uitgevonden hoe ik een plaatje kan posten, dus hier een foto van mijn AX! | |
Fulcrum_X | donderdag 12 februari 2004 @ 14:45 |
quote:welkom, welkom... ![]() | |
HPoi | donderdag 12 februari 2004 @ 16:07 |
quote:Mooi, mooi, ik heb binnenkort ook een AX! Zaterdag wordt me Kever opgehaald (door de koper) en dan ga ik op zoek naar een leuk AX-je, wel gewoon een 1.1i First waarschijnlijk. ![]() Rijd ie goed/lekker Citax? iig heb je lekker weinig wegenbelasting en is het een zuinig karretje. En omdat een AX zo licht is scheelt het ook veel in de verzekering. | |
Tr0ublegum | donderdag 12 februari 2004 @ 16:53 |
quote:1.1i first heb ik al flink wat kilometers in gemaakt ![]() Leuk vlot autootje, en inderdaad vooral financieel gezien erg prettig. Als je met z'n 2en er in zit, dan is ie toch lekker rap hoor (met z'n vijven bergop ga je wel pk'tjes missen) | |
Citax | donderdag 12 februari 2004 @ 16:56 |
quote:Ja hij rijdt erg goed moet ik zeggen. iid ook wel zuinig, heb het een tijdje geleden een keer uitgerekend, toen kwam ik op 1 op 17,5. Zaterdag heb ik hem precies een jaar, maar heb al een keer de hoofdremcilinder moeten laten vervangen, en nu heb ik een afspraak staan voor de koppelingsplaat te vervangen. [Dit bericht is gewijzigd door Citax op 12-02-2004 17:04] | |
Gisje | vrijdag 13 februari 2004 @ 18:29 |
![]() ![]() ![]() dinsdagavond gebeurt | |
Fulcrum_X | vrijdag 13 februari 2004 @ 18:34 |
quote:hey dat is een break.. je vader is ook lid van BXNL yahoo group balen inderdaad ja | |
Gisje | vrijdag 13 februari 2004 @ 18:44 |
quote:ik ben lid van de yahoo group, maar zoals je misschien al wel hebt gelezen zijn de belangrijkste onderdelen al gevonden. | |
Fulcrum_X | vrijdag 13 februari 2004 @ 18:53 |
quote:oh... dan ben je er vroeg bij ![]() | |
Gisje | vrijdag 13 februari 2004 @ 18:59 |
quote:het is wel de auto van mijn vader hoor, en hij heeft hem zelf in de prak gereden. hij is alleen niet zo bedreven met computers dat hij zelfstandig naar de bx group gaat. maar ik ben wel bezig om hem over te halen die sport te kopen, heb ik later een gave auto. | |
mdeen | vrijdag 13 februari 2004 @ 18:59 |
quote:Vertel? Wat heb je gedaan? | |
Fulcrum_X | vrijdag 13 februari 2004 @ 19:05 |
quote:die bx sport was ook bij de najaarsrit.. moet wel heel erg veel aan gebeuren als ik de kennis had en nog belangrijker, het geld, had ik hem ook graag gehaald | |
HPoi | vrijdag 13 februari 2004 @ 19:45 |
quote:Euh, kan dat nog gefixt worden? ![]() | |
banshee777 | vrijdag 13 februari 2004 @ 19:53 |
aaarghh... doet pijn om zo'n fijn vehikel in zo'n staat te zien, gelukkig geen persoonlijke ongelukken toch? zeg, ik vraag het nog maar een keertje: kent iemand van jullie weer iemand die misschien een karretje goedkoop kan spuiten? ik wil mijn brikkie in het zilver gieten, maar het hoeft niet helemaal in de puntjes te zijn, alleen de buitenkant | |
Gisje | vrijdag 13 februari 2004 @ 20:15 |
mijn vader is op de snelweg door te weinig afstand en te late reactie toen alles in de remmen ging op zijn voorganger geschoven. maar aankomende zondag gaan we proberen de boel weer recht te trekken, hebben verschillende manieren bedacht en een daarvan zou moeten lukken, daarna moet er een nieuwe bumper/motorkap/grill en lampen op en isie weer goed. verder geen persoonlijk letsel want het snelheidsverschil was niet zo groot | |
Tr0ublegum | vrijdag 13 februari 2004 @ 20:29 |
Echt zonde inderdaad.. Maar respect dat jullie zo'n wagen toch nog gaan fiksen hoor ![]() | |
Gisje | vrijdag 13 februari 2004 @ 21:07 |
quote:paar maanden terug voor teveel geld gekocht en ook nog het nodige aan onderhoud in gestopt dan repareer je hem liever. | |
ddZ | vrijdag 13 februari 2004 @ 22:47 |
quote:Uit autoweek: | |
JohnnyKnoxville | woensdag 18 februari 2004 @ 11:44 |
quote:Ik vraag me af of de 3- en 5-deurs C4's ook van elkaar gaan verschillen zoals de C2 en de C3. Een aparte benaming zou dan logisch zijn voor één van beide, maar daar is in de huidige naamreeks geen ruimte voor natuurlijk. Het ziet er in ieder geval veelbelovend uit. | |
Fulcrum_X | woensdag 18 februari 2004 @ 17:17 |
quote:mooiste design ooit ![]() ik vind hem echt super | |
mdeen | woensdag 18 februari 2004 @ 17:27 |
Ik heb de C4 ook in de Autoweek gezien. Op het platform van de 307 met de opmerking dat het ook een vrij hoge auto zou worden ![]() | |
opacohen | maandag 23 februari 2004 @ 08:12 |
Laat ik mijn BX-geschiedenis eens met de Citroën-liefhebbers delen. Zoals een mensenleven, heeft ook een BX maar een beperkte levensduur. Ik ben nu toe aan mijn 5e bx, de eerste kocht ik in 1998. Eerst had ik een BX 14RE uit '88. Bijna een jaar in gereden. Reed prima alleen een RE-uitvoering is heel kaal. De enige luxe is een achterruitenwisser. Ik wilde iets luxers en snellers, dus toen een BX16TRI break gekocht, uit '87. De 1400 kon nog voor 200 gulden verkocht worden aan een BX-rijder die zijn vrouw ook wilde verwennen met het comfort van een BX. De 16TRI een keer door de APK geholpen, en een jaar later voor 150 gulden (!) ingeruild op een BX19TZI uit '90. Dat rijdt pas lekker; 110PK op 1009 kg, en alle luxe die je in een auto van die prijsklasse mag wensen. De auto is nog voorzien van een verse APK-keuring. Helaas had de 1900-motor een verbruik van 1 op 8 gemiddeld, en begonnen de mankementen in de rij te staan om zich te openbaren. Geprobeerd de auto te verkopen, maar het mocht niet baten. Dus toen alle bruikbare delen eraf gesloopt, en het restant naar de sloop. ![]() sneu gezicht hè Hierna een BX14cannes gekocht. ![]() Een gunstig verbruik en een redelijk vers exemplaar, aangezien de auto's hiervoor uit '88, '87, en '90 waren, en deze was uit '92. En slechts net 200.000km. Jammer genoeg toen ik een keer gas gaf bij stilstand liep de motor aan puin. Het lijkt me duidelijk dat een BX14 niet de moeite waard is om de motor te gaan repareren. Dus op naar de sloop. Ik heb toen gekozen voor goedkoop en betrouwbaar rijden, en heb mezelf een BX19RD break aangemeten. had 'm al eens eerder gepost in dit topic Wel weer net zo standaard al de BX14 waar ik een paar jaar geleden mee was begonnen, maar een gunstig verbruik (1 op 16 gemiddeld), een break dus veel ruimte en een motor zonder overbodige elektronica. Ik hoop dat íe het nog jaren blijft doen. En zo niet dan wordt mijn volgende auto weer een BX. ![]() Van zo'n interieur kan ik echt geen afscheid nemen! | |
Juggy | maandag 23 februari 2004 @ 23:21 |
Zeer leuk verhaal opacohen... erg jammer van die 19TZI ![]() ![]() ![]() | |
Gisje | maandag 23 februari 2004 @ 23:51 |
moet nog iets bijgetimmerd worden maar hij is weer "rijdbaar" eerste rit stond die gelijk al met pech langs de weg, een of ander naar elektrisch probleem gooit steeds roet in het eten ![]() nu nog een bumper, strakke motorkap, grill en fan plaatsen en het spatbord eraf om te kijken of de draadbreuk daar zit en hij is weer helemaal goed. | |
opacohen | dinsdag 24 februari 2004 @ 00:08 |
quote:Rijdt lekker hè, zo'n 1900! ![]() Waar heb je die miniatuur vandaan? Lache! Die moet ik ook hebben!! | |
opacohen | dinsdag 24 februari 2004 @ 00:13 |
quote:De bedrading van je ontsteking en/of injectie lopen door de voorzijde. Lichte aanrijding, geen motoronderdelen beschadigd, en toch start 'ie niet. Heb ik ook al eens gehad. Dan zijn er één of meerdere draden doorgesneden of beschadigd achter je voorbumper. Op de foto zie je de bundel lopen, over de gehele voorzijde Maar het kan natuurlijk ook ergens anders zitten. [ Bericht 2% gewijzigd door opacohen op 24-02-2004 07:55:21 ] | |
Juggy | dinsdag 24 februari 2004 @ 08:53 |
opacohen: Heb hem via de lokale modelautoboer... niet iedereens grootste vriend (mijne ook niet), maar hij heeft wel de leuke spulletjes: Armand Modelcars Anders zou je het nog via e-bay/marktplaats e.d. kunnen proberen | |
PeuRac | woensdag 25 februari 2004 @ 14:09 |
Hey Ik ben een beetje aan t rond kijken voor een auto, en vind een Xantia wel er mooi, en ik weet dat ze geweldig rijden (we hadden er ooit eentje, een 1.6 X break op gas, kwam niet vooruit) en de prijzen vallen ook nog wel mee. Nu wil ik iets meer vermogen dus is een 1.8i motor een must, en de X uitvoering is goed genoeg voor mij. Nu vraag ik me af of iemand hier me kan helpen op welke punten een Xantia zwak is, wat de kritieke km-standen van een 1.8 motor zijn of aan een link naar een buyer-guide van de Xantia | |
Gisje | woensdag 25 februari 2004 @ 22:04 |
quote:die draadjes hebben idd klem gezeten, zal ze binnenkort maar eens goed gaan bestuderen. | |
ddZ | donderdag 26 februari 2004 @ 17:36 |
Vh. autoweekforum: De C4 ! ![]() | |
Tr0ublegum | donderdag 26 februari 2004 @ 22:14 |
Ik vind de kont niet zo mooi hoor, vanuit deze hoek tenminste. De voorkant heeft wel wat, ik vind het mooi hoe 't double chevron zo horizontaal doorloopt. Ik zit nog altijd hard te wachten op de C6, eindelijk weer ens een citroën in de categorie slagschip ![]() | |
Spooky4u | maandag 1 maart 2004 @ 17:28 |
*schop* Even een vraag. Ik heb in '99 een auto van de zaak mogen uitzoeken welke inmiddels ook alweer in is geleverd. U raad het misschien wel, het was de leuskte Citroën tot nu toe, de Xsara VTS 2.0 Deze motor leverde standaard 176 pk. Nu zie je dus bij de "nieuwe" Xsara ook een 2.0 motor, maar met maar, naar ik een, 134 pk aan boord. Waarom hebben ze die topmotor er niet in laten zitten. En is die topmotor ook in een ZX te krijgen, zonder altevele ombouw... of in een Peugeot ofoz??? Khou gewoon van die motor. Zeer ziek is trouwens om 2 maanden nadat je je lieveling achter hebt gelaten, te horen dat je best je eigen auto mee naar je nieuwe baas had kunnen nemen. ![]() ![]() ![]() | |
Joostve | maandag 1 maart 2004 @ 20:48 |
quote:ja erg jammer wat ook jammer is is dat de Xsara WCR niet te koop is ![]() ![]() | |
Juggy | dinsdag 2 maart 2004 @ 17:33 |
k*t ![]() Morgen maar weer vervangen, maar toch langzaamaan op zoek naar een 'nieuwe'... Iemand die er misschien een weet te staan of in de aanbieding heeft voor een leuke prijs?? Liefst een 1.9 weer ![]() | |
Fulcrum_X | woensdag 3 maart 2004 @ 01:10 |
quote:waarom niet een 16 Tri? ![]() | |
axgt | woensdag 3 maart 2004 @ 01:58 |
Leuk zo'n Citroën topic! Ik ben de trotse bezitter van een AX GT in Chic uitvoering (half leren bekleding, in een AX ![]() Een paar plaatjes: ![]() ![]() Ik heb hiervoor korte tijd een 1.1 gehad, maar voor degenen die twijfelen: het is zoveel leuker om in te rijden!!! | |
Juggy | woensdag 3 maart 2004 @ 08:37 |
Fulcrum_X: is evt ook een optie, maar die zijn toch een stuk minder luxe wat ik me kan herinneren... ben me ook eens aant orienteren over een eventuele xantia... maarja, eerst nog een maandje of wat sparen :| | |
Rooligan | woensdag 3 maart 2004 @ 09:24 |
* Rooligan gaat vandaag zijn nieuwe bolide ophalen bij de garage: Citroën ZX 1.4 Reflex Met een klein budget, toch een leuke 5-deurs kunnen vinden! | |
Fulcrum_X | woensdag 3 maart 2004 @ 15:06 |
quote:tja, als je persé stuurbekrachtiging en evt. gti stoelen wilt hebben Ik heb liever geen stuurbekrachtiging, maja dat is persoonlijk. Hij is wel erg rap in ieder geval ![]() Mooie AX GT trouwens! ![]() | |
Juggy | woensdag 3 maart 2004 @ 16:30 |
heb net 250 euro uitgegeven voor GTi stoelen... dan wil ik die et liefst wel meenemen naar een volgende ![]() | |
Mercy_symbol | woensdag 3 maart 2004 @ 16:42 |
Ik heb BX 1.9 Diesel uit '92 en wil hem verkopen maar ik heb geen idee wat ik er voor kan vragen, volgens sommige garages wil niemand zo'n auto meer hebben, is zo'n ding niet meer waard dan sloop prijs ? wil weer een ZX | |
axgt | woensdag 3 maart 2004 @ 18:02 |
quote:Hooguit een paar honderd euro, maar dan moet je wel net een liefhebber treffen. Hoeveel km's heeft ie gedraaid? | |
Metro2005 | woensdag 3 maart 2004 @ 19:00 |
quote:ZX ![]() en voor je bx kan je best nog wel wat krijgen alhoewel een diesel lastiger wordt. probeer het particulier. voor 1000 - 1500 euro ofzo | |
Tr0ublegum | woensdag 3 maart 2004 @ 19:18 |
1000 - 1500 euro, da's best veel hoor voor een bx. Hoewel, met een niet al te hoge kilometerstand, uit '92, 't zou misschien wel kunnen. Mijn 16 TRi is destijds aangeschaft voor 650 euro ![]() | |
Joostve | woensdag 3 maart 2004 @ 21:00 |
kijk eens wat voor moois we hier hebben ![]() ![]() quote:ja stoere bak jammer dat je ze niet zo vaak ziet | |
opacohen | donderdag 4 maart 2004 @ 08:01 |
quote:Een BX diesel is juist wél nog geld waard. Het rijdt geweldig zuinig en betrouwbaar. Met een jaar APK en in een goede staat moet 1000 euro nog wel te doen zijn. Wat voor uitvoering is het? | |
Mercy_symbol | donderdag 4 maart 2004 @ 08:41 |
Hmmm zo snel had ik geen reacties verwacht, het is een 1.9TD, Hij heeft 230000 gelopen, mankeert eigenlijk helemaal niets, ( heeft net beurt gehad bij Citroen garage) rijd idd geweldig maar is ook best duur in wegenbelasting en zoveel KM rijd ik nu helemaal niet meer, ( op de fiets naar mijn werk) Dus een ZX is goedkoper met de weinige KM die ik nu rijd, | |
banshee777 | donderdag 4 maart 2004 @ 16:06 |
Wordt steeds levendiger hier! Even een updeetje: mijn ZX'je rijdt nog steeds als een tiereliertje, na de reparatie in december. In april moet ie op voor de APK. Ik ben erg benieuwd hoe ie erdoor zal komen. Enige euvel van de laatste tijd: ik moest vorige week na een nachtje goed vriezen constateren dat mijn deur niet meer wilde sluiten en dat dat pas overging toen de auto een beetje op temperatuur was, na ongeveer een half uur rammen, en langzaam rijden terwijl ik de deur vasthield. Was wel effe schrikken toen ik een bocht nam en dat ding vloog voor de eerste keer open! ![]() ![]() Niet vergeten dudes: 1 mei in Utrecht, de grote Citroën Meet! later | |
Rooligan | donderdag 4 maart 2004 @ 17:14 |
Ik heb mijn ZX opgehaald en wat rijdt die lekker! ![]() Ik heb wel een klein euveltje: de snelheidmeter trilt nogal tot aan 80 km/u. De garage kon dit niet verhelpen; maar hij is ermee door de APK gekomen. Waaraan kan dit liggen? | |
Tr0ublegum | donderdag 4 maart 2004 @ 17:30 |
quote:Ik heb 't juist andersom, ik krijg de deuren van de BX vaak niet goed open, als 't flink gevroren heeft. De deur van de bestuurder lukt meestal wel (wordt 't vaakste gebruikt), maar de andere deuren moet ik vaak van binnenuit echt hard duwen, om ze open te krijgen. | |
axgt | donderdag 4 maart 2004 @ 17:32 |
quote:Versleten kilometerteller-kabel, is volgems mij wel te vervangen, en zeker een garage moet dat zo kunnen doen. | |
Rooligan | donderdag 4 maart 2004 @ 18:43 |
Even snel wat pics gemaakt!![]() ![]() ![]() | |
banshee777 | vrijdag 5 maart 2004 @ 11:03 |
quote:He dat lijkt de mijne wel ![]() ik heb je foto's even een beetje opgelicht, ze zijn een beetje donker. ik wil ook meegespoten bumpers! ![]() ![]() ![]() [ Bericht 21% gewijzigd door banshee777 op 05-03-2004 17:52:49 ] | |
Tr0ublegum | vrijdag 5 maart 2004 @ 18:19 |
van autoweek.nl, nog een paar nieuwe foto's van de C4. Zeeeeer mooi, vind ik zelf!![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Fulcrum_X | zaterdag 6 maart 2004 @ 02:46 |
oef, kwijlbakkie nodig! ![]() | |
Joostve | zaterdag 6 maart 2004 @ 12:45 |
k vind het eerlijk gezegt niet echt mooi maar misschien moet het wennen de voorbumper vind ik wel goed geslaagd | |
mdeen | zaterdag 6 maart 2004 @ 14:03 |
Die achterkant is wel erg afgekeken van de Renault Megane. Maar de Megane heeft hem natuurlijk al van de Citroën Ami afgekeken! | |
banshee777 | zaterdag 6 maart 2004 @ 17:57 |
deze staat nu beneden voor mun flat, en sorry gozers, hier kan geen C4 tegenop, naar mijn bescheiden mening. ik wou dat ie van mij was.... ![]() ![]() | |
Garbageman | zondag 7 maart 2004 @ 17:09 |
Mooi! Bij een garage bij mij in de buurt staat al een jaar een zwarte CX 22 TRS weg te rotten. Het ding ziet er (nu) nog goed uit, leren bekleding e.d. Als ik het geld en een smeerkuil had.... (ongeveer 3000 euro) Die vent raakt hem maar niet kwijt. | |
Fulcrum_X | zondag 7 maart 2004 @ 19:16 |
CX.. topbakkies ja ![]() mijn ouders hebben ook in eentje gereden jaaaaren terug, dat was nog voordat ze de bx hadden. (meer dan 16 en een half jaar dus ![]() | |
Joostve | maandag 8 maart 2004 @ 19:09 |
even iets heel anders ik heb hier een filmpje van de Saxo 16v Turbo ![]() filmpje | |
Metro2005 | maandag 8 maart 2004 @ 21:43 |
zal ik het topic ook nog maar wat opfleuren met wat piccies van mijn zx : citroen logo eraf en alle stickers eraf, bacardi logo erop ![]() en de auto is aan de voorkant 3,5cm verlaagd | |
_Administr8or_ | maandag 8 maart 2004 @ 21:45 |
quote:WOW ![]() | |
Tr0ublegum | maandag 8 maart 2004 @ 22:40 |
Mooie auto, Metro! 3-deurs ZX, in deze kleur, echt gaaf! Alleen zou ik persoonlijk nooit het citroën logo eraf halen, maar daar ben ik misschien weer te citrofiel voor ![]() | |
Joostve | maandag 8 maart 2004 @ 23:55 |
quote:vind hem er erg mooi onderhouden uit zien alleen mis ik iets sportiefs, vind hem zo kaal weet ook niet precies wat het is maar er mist iets | |
Metro2005 | dinsdag 9 maart 2004 @ 07:37 |
quote:ideeen please ![]() er komt einde van deze week nog een andere einddemper onder in elk geval, dan is dat gat in de achterbumper ook mooi opgevuld. daarna nog evt ramen blinderen (ga ik zelf proberen) en dan begint mijn grote zoektocht naar zijskirts ed ![]() | |
Fulcrum_X | dinsdag 9 maart 2004 @ 18:42 |
quote:je haalt me de woorden uit mijn mond ![]() | |
Metro2005 | woensdag 10 maart 2004 @ 19:23 |
quote:hey, het logo zit er nog aan de voorkant hoor ![]() en die blijft. citroen 4 ever ![]() | |
Nesto | donderdag 11 maart 2004 @ 13:53 |
Leuk topic! ![]() Ik heb onlangs m'n ZX weggedaan en een leuke opvolger gekocht, namelijk een Xsara Coupé 1.9TD Ligne Prestige. Hij is uit mei '98 en heeft inmiddels 141.000 km op de teller. Tot nu toe bevalt ie prima, maar hij is ook niet echt wezenlijk anders dan een ZX. Pics: ![]() En de voormalige ZX: ![]() | |
Xtreem | donderdag 11 maart 2004 @ 13:58 |
Metro: Bacardi sticker eraf. Sportieve, niet TE grote uitlaat (zegmaar: de uitsparing in de bumper mooi opvullen) en je bent klaar... Verder niets doen aan het uiterlijk... ![]() | |
Tr0ublegum | donderdag 11 maart 2004 @ 14:57 |
Xsara coupé is een mooie auto hoor! In ieder geval mooier dan de gewone uitvoeringen vind ik dan. | |
Fulcrum_X | donderdag 11 maart 2004 @ 15:04 |
Xsara coupé ![]() Ik wil nog wel eens een goudkleurige Xsara coupé 2.0 16v berijden ![]() | |
SSSylvester | zondag 14 maart 2004 @ 18:04 |
Ok, ook veel te laat dit topic ontdekt. ![]() Dan maar gelijk ff een schopje ![]() ![]() Trouwens, een FOK! Citroen Meet is wel cool? Zijn er al meer plannen uitgewerkt? [ Bericht 13% gewijzigd door SSSylvester op 14-03-2004 19:22:13 ] | |
banshee777 | maandag 15 maart 2004 @ 22:27 |
quote:Toch nooit te laat om iets te ontdekken? ![]() | |
Fulcrum_X | maandag 15 maart 2004 @ 23:26 |
voor jou ssssssylvester ![]() | |
Fulcrum_X | maandag 15 maart 2004 @ 23:32 |
De ex-BX van een bekende van Sssssylvester en mij, die nu de AX GTI bezit op de foto hierboven | |
SSSylvester | dinsdag 16 maart 2004 @ 08:23 |
quote:Een FOK! hoekje op de Citromobile... Waarom niet? Ik ben wel voor ![]() Als het kan op zondag 2 mei trouwens.... [ Bericht 4% gewijzigd door SSSylvester op 16-03-2004 09:00:26 (datum) ] | |
SSSylvester | dinsdag 16 maart 2004 @ 08:24 |
Heej thanx Fulcrum, hoe kom je trouwens aan die foto's joh ![]() | |
Fulcrum_X | dinsdag 16 maart 2004 @ 10:51 |
ja joh ik lag in je kofferbak, volgende keer niet zo hard door de bocht scheuren he ![]() | |
SSSylvester | dinsdag 16 maart 2004 @ 15:36 |
Ooh dat was het gebonk dus ![]() ![]() Ideaal dat 185 mm brede rubber om die 15" velgen ![]() | |
Juggy | dinsdag 16 maart 2004 @ 19:18 |
Heb mijn bx toch nog maar een keer laten repareren... maar ben toch ook aant sparen geslagen voor een xantia... zeer mooie en luxe auto ![]() | |
SSSylvester | dinsdag 16 maart 2004 @ 19:52 |
Juggy, wat was dr aan t handje dan...? | |
Juggy | dinsdag 16 maart 2004 @ 22:30 |
dynamo was vastgeslagen > v-snaar gesmolten en rotzooi door de motor heen... had nagevraagd wat et me zou gaan kosten bij de dealer: ¤300,- ... toen dus heel hard getwijfeld of ik em nog wel wilde laten maken (hij is van '90... verder op zich goed in orde) omdat ie de laatste tijd veel van die kleine dingetjes begon te krijgen... gelukkig via via bij een citroen liefhebber terecht gekomen die me voor ¤100,- heeft kunnen helpen | |
SSSylvester | woensdag 17 maart 2004 @ 09:18 |
quote:zow, een vastgeslagen dynamo... nog nooit van gehoord. Hoe bedoel je rotzooi door de motor heen? Rotzooi onder de motorkap? Ja n nieuwe dynamo kost inderdaad best aardig wat bij de dealer. Ik had er nog wel eentje voor je liggen ![]() Maar vertel es wat meer over je BX? Hij is uit '90 zei je, dus t is een type II, maar wat voor specs nog meer? | |
Juggy | woensdag 17 maart 2004 @ 09:57 |
nou, doordat de dynamo vast was geslagen was er veel gruis/stof in/tussen alles komen te zitten... moest dus plaatselijk schoongemaakt worden om erger te voorkomen. Maar ben bij de citroen club te Heerlen geweest en die kerel heeft me goed geholpen... heeft alle onderdelen op voorraad... weet dus waar ik volgende keer heen ga mocht ik iets er aan krijgen. Specs: Tis een 1.9 TZI Berline, in de rode kleur (intussen is et dak wel verschoten ![]() ![]() Linkje naar overige specs | |
Fulcrum_X | woensdag 17 maart 2004 @ 10:39 |
oh dan was jij dus niet de bestuurder van deze bix Daar vloog iets onder de motorkap in brand gister, in Friesland ![]() ![]() | |
Juggy | woensdag 17 maart 2004 @ 11:09 |
nah... ik was et niet inderdaad... beetje uit de buurt... ben van limburg nl. ![]() wel zonde... want de bx blijft een van m'n favo auto's ever | |
Garbageman | woensdag 17 maart 2004 @ 12:32 |
Hebben jullie gisteren Thunder races gezien op discovery? (sloop auto's worden verbouwd om dan in drie teams tegen elkaar te racen) Daar was het o.a. de bedoeling om in een bak van twee meter diep onder water te racen. Één van de teams had voor een habbekrats een ouwe diesel BX met 4 ton op de teller gekocht, in de werkplaats de helft eraf gesneden, per ongeluk een LHM lek veroorzaakt, de motor getest zonder koelvloeistof, (wat klinkt ie raar? ) en die BX blééf lopen ![]() Ze hebben de race trouwens gewonnen. Weer een bewijs van de "veerkracht" van de BX! | |
Smirrie | woensdag 17 maart 2004 @ 13:34 |
Heb sinds kort ook een leuk bx-je; een 1.9 GTI uit juni 1992 met nog net geen 177k op de teller. Hieronder wat plaatjes, niet al te best geschoten maar jullie snappen het idee ![]() Hij heeft alles elektrisch, mistlampen, lm velgen, kofferbak spoiler, sebring uitlaat en ruitewisser in het midden. Moet hem wel vaak wassen door die kleur ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Rooligan | woensdag 17 maart 2004 @ 14:13 |
Mijn 'nieuwe' ZX is in mijn andere topic te bewonderen..... Dag Polo, hallo ZX! | |
Mercy_symbol | woensdag 17 maart 2004 @ 16:40 |
quote:Die ziet er heel netjes uit hoor, Zal ook eens de mijne wassen en op de foto zetten voor fok, heb nog wel foto's va mijn ZX ( rip) ![]() | |
SSSylvester | woensdag 17 maart 2004 @ 17:43 |
quote:Ja k heb het ook gezien! Echt cool. Ben gelijk naar beneden gerend om het op te nemen. Dat maak je niet meer mee hoor ![]() | |
SSSylvester | woensdag 17 maart 2004 @ 17:47 |
Mooi exemplaar Smirrie! Ben niet fan van die kleur en die ruitenwissert recht-op, maar dat doet niet af aan de rest van je specs enzo ![]() ![]() ![]() Gekocht van een liefhebber ofzo??? [ Bericht 2% gewijzigd door SSSylvester op 17-03-2004 17:54:33 (typo #2) ] | |
SSSylvester | woensdag 17 maart 2004 @ 17:53 |
quote:Dat heb je moooi uitgezocht dan bij die citroën club in Heerlen! Scheelt een mooie zak geld... Ja, ik heb ook standaard dat GTi interieur er in zitten... Heel prettig inderdaad. Mn BX (die groene ergens hierboven) is trouwens een 1.6 TGi Progress uit '91 Nu helaas een beetje lekkage in t olie-circuit. Ik denk dat ik een paar keer-ringen moet gaan vervangen ![]() ![]() | |
Tr0ublegum | woensdag 17 maart 2004 @ 17:59 |
mooie gti is dat! Toch nog veel bix-liefhebbers hoor... 't wordt nog ens een echte klassieker ![]() | |
Fulcrum_X | woensdag 17 maart 2004 @ 18:03 |
Mooie GTI hoor ![]() en ja ik heb thunder races ook gezien, werd gebeld door een vriend die dacht dat ik dat ook niet zou willen missen ![]() Ikke ook GTI interieur willen ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Fulcrum_X op 17-03-2004 19:45:58 ] | |
Tr0ublegum | woensdag 17 maart 2004 @ 18:17 |
Ik werd ens gebeld door een vriend, toen ze bij De zesde versnelling (dacht ik, op sbs6 iig) een bx waren aan het testen en 'm op 't einde van een paar meter hoog kapot lieten vallen.. En 'n lol dat die kerel had ![]() | |
SSSylvester | woensdag 17 maart 2004 @ 19:10 |
SBS is zowiezo jammer ![]() | |
Fulcrum_X | woensdag 17 maart 2004 @ 19:43 |
Ach dat mensen de BX onderschatten is niet zozeer ons probleem, het houdt de prijzen laag ![]() | |
Smirrie | woensdag 17 maart 2004 @ 21:35 |
Ik heb hem inderdaad van een liefhebber gekocht. Hij had zelf een GTI 16V gekocht ![]() GTI 16V, 170 pk.. als ik geld had ![]() | |
Smirrie | woensdag 17 maart 2004 @ 21:37 |
Ik was eerst trouwens ook erg bang voor de kleur, maar toen ik hem in het echt zag vond ik hem echt prachtig, dat wit staat echt super vind ik. | |
SSSylvester | donderdag 18 maart 2004 @ 08:41 |
quote:Sjo, dan zou ik het ook wel weten!! Denk dat je menig fout autootje (voor de beeldvorming: een FLOG) er toch uit trekt. En dat niet alleen, het zal erg prettig rijden zo'n soepele motor ![]() ![]() En die witte kleur.. ja het zal dan inderdaad wel wennen zijn ofzo ![]() [ Bericht 18% gewijzigd door SSSylvester op 18-03-2004 08:43:32 (kleur) ] |